Pelkään sosiaalisia tilanteita, kysy minulta mitä tahansa
Kommentit (5)
Mistä se alkoi? Onko luonnekysymys vai onko tapahtunut jotain pelottavaa? Kuinka vanha olit kun huomasit /muut huomasivat? Liittyykö pelko siihen, paljonko ihmisiä on paikalla? Onko eroa, jos kyseessä ovat tutut vai tuntemattomat / uudet?
Minäkin pelkään . Olin arka jo lapsena. Tää ei oo lähtenyt juuri mihinkään vaikka olen nyt jo 34-vuotias. Olen silti arka. Ja olen poistunut epämukavuusalueelta monia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se alkoi? Onko luonnekysymys vai onko tapahtunut jotain pelottavaa? Kuinka vanha olit kun huomasit /muut huomasivat? Liittyykö pelko siihen, paljonko ihmisiä on paikalla? Onko eroa, jos kyseessä ovat tutut vai tuntemattomat / uudet?
En ole ikinä ollut kovin sosiaalinen ihminen, joten olettaisin luonteeni olevan yksi sen osasyy. En ole kokenut mitään ns. traumaattista elämässäni. Huomasin sen about yläkoulussa, jätin välistä tunteja varsinkin jos niissä piti pitää joitain esitelmiä tai työskennellä (satunnaisissa) ryhmissä. Pelkoon liittyy juurikin ihmisten määrä, ja mahdollisuus joutua huomatuksi ja tuomituksi. Olen ihan okei tuttujen seurassa suurimmasta osasta tapauksista. Tuntemattomien kanssa tilanne tuntuu suorastaan kidutukselta ja tulee esiin varsinkin fyysisesti: punastun, kädet tärisevät ja kuulostan kuin olisin purskahtamassa itkuun. Vihaan varsinkin tuota viimeistä. Hyvin nolostuttavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelkään . Olin arka jo lapsena. Tää ei oo lähtenyt juuri mihinkään vaikka olen nyt jo 34-vuotias. Olen silti arka. Ja olen poistunut epämukavuusalueelta monia kertoja.
Harmillista kuulla. Miten se yleensä ilmenee sinulla? Ap
Asiallisia kysymyksiä, siis. Ap