Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos parisuhteessa ei olisi ollut seksiä tai läheisyyttä kahteen kuukauteen?

Vierailija
27.02.2019 |

Edes suutelemista ei ole ollut. Ja mitään ongelmaa ei kuulemma ole.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin mies on työtehtävissä ns. "rätti pää" maassa 1,5 vuotta ja näkevät muutaman kk välein. Ehkä heidän pitäisi erota

Vierailija
42/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eroaisi. Seksi on tärkeä osa suhdetta, mutta rakas mieheni itsessään about miljoona kertaa tärkeämpi. Huolestuisin, voiko hän hyvin. Onko suhteessamme ongelmia, joita täytyisi selvittää. Uskoisin, että ihan tavallisesta stressistäkin voi seurata jotain tuollaista, kuuluu elämään.

Jotkut reagoivat stressiin hyytymällä täysin seksuaalisesti. Toiset nimenomaan hakevat seksistä lääkettä stressiin. Kannattaa valita kumppaniksi tällainen jälkimmäistä tyyppiä edustava, niin seksiin ei tule taukoja aina, kun töissä on vähän kiire.

Tok kannattaa, jos seksi on niin tärkeää. Mulle se ei ole suhteessa tärkein asia. Toki muunkin läheisyyden loppuminen olisi kova paikka ja suurempi asia. Reilua kyllä silloin on tehdä tämä selväksi, ettei toinen luota että voi suhteessa välillä sairastua, stressaantua ja menettää hetkeksi halunsa ilman että tulee jätetyksi.

Mulle henkinen yhteys on tärkeintä, sen loppumista en kestäisi. Vaikka seksi jatkuisi.

Niin, sitähän juuri samoin, että kannattaa valita sellainen kumppani, joka reagoi stressiin samalla tavalla. Stressi kun ei elämästä lopu ikinä. Minulle läheisyys on suhteessa kaikkein tärkein asia, joten totta kai seurustelen sellaisen kanssa, joka kokee samoin ja joka etsii myös seksistä parempaa oloa.

Matalalibidoinen kumppani, jolla pitää aina olla kaikki asiat järjestyksessä, ennen kuin seksiä voi harrastaa, olisi täydellisen epäsopiva minulle. Sinä todennäköisesti ahdistuisit korkealibidoisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ollut vuosiin minkäänlaista kosketusta. Eikä paljon puhettakaan, jos jotain  kysyn ukko vastaa mahdollisimman lyhyesti, joskus olen päättänyt ihan koemielessä  kokeilla että sanooko mitään jos  tänään en puhu . Ei ole silloinkaan puhunut koko päivänä.

Minusta tämä ei ole enää mikään parisuhde. Minulla oli 18-vuotiaana kämppis, jolla oli minuun yhtä viileä suhtautuminen. Sitä en jaksanut kuin puoli vuotta. Sen jälkeen kämppikset ovat olleet paljon mukavampia kuin sinun miehesi.

Vierailija
44/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde kanssani ei ole mikään subjektiivinen oikeus, vaan se edellyttää monen muun asian ohella aktiivista ja tyydyttävää seksielämää. Jos tämä ei sovi, voimme erota yhteisymmärryksessä ilman katkeruutta.

En ymmärrä sellaista, että toisessa roikutaan vaikka seksi ja läheisyys ei yhtään kiinnosta. Ei se ole oikein, että itse saa parisuhteelta kaiken mitä tarvitsee mutta toinen ei. Se on epäreilua.

Vierailija
45/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kosketusta ei mitään oikein puhetta edes enää mistään. Jo 2 vuoteen.

Silti "onnellisesti" yhdessä!!

Eikä loppua näy.

Vierailija
46/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kosketusta ei mitään oikein puhetta edes enää mistään. Jo 2 vuoteen.

Silti "onnellisesti" yhdessä!!

Eikä loppua näy.

Mikäs pointti tässä on?

Vierailija
47/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se jokin syy olla. Toinen nainen.....

Vierailija
48/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi. (testattu on) Takana pitkä suhde. Kylmän kauden syinä erinäisiä ongelmia, mutta kyllä siitä sit taas, kun elämän tilanne tasoittui.

Vierailija
49/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos ihmisten parisuhteet eivät kestä, jos heti ollaan eroamassa. Hohhoijaa. Kausia tulee ja menee. Luuleeko joku, että pitkässä parisuhteessa elävillä ei ole ollut hyviä ja huonoja kausia? Itsetunto-ongelma, jos ei kestä mitään pientä huonompaa kautta. Anna toiselle tilaa, kyllä se siitä.

Vierailija
50/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen tilanne oli eksän kanssa. Pelasi tietokonetta vapaapäivinä aamusta iltaan. Yllättäen seksi ja läheisyys katosivat, kun toinen eli virtuaalimaailmassa ja itse tykkäsin esim. Urheilla, laittaa ruokaa, katsoa leffoja yhdessä jne.

Ei teidän tietenkään kannata automaattisesti erota. Mutta jos tilanne ei puhumalla muutu ja läheisyys ei palaa, se tarkoittaa varmaan jossain määrin sitä, että toinen ei kaipaa sinua fyysisesti lähelleen. Meillä on kaikilla vain yksi elämä.

Nimim. Vaihtamalla parani....

Vierailija
51/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos ihmisten parisuhteet eivät kestä, jos heti ollaan eroamassa. Hohhoijaa. Kausia tulee ja menee. Luuleeko joku, että pitkässä parisuhteessa elävillä ei ole ollut hyviä ja huonoja kausia? Itsetunto-ongelma, jos ei kestä mitään pientä huonompaa kautta. Anna toiselle tilaa, kyllä se siitä.

Eivät tuollaiset "kaudet" ole minusta normaaleja pitkässäkään parisuhteessa. En ole koskaan menettänyt haluani puolisoani kohtaan eikä hän minua.

Vierailija
52/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisen suhteen pitäisi kestää? Siinähän vain menettää tilaisuuden löytää itselleen paremmin sopiva kumppani. Aika heikko itsetunto, jos ei kestä olla sinkkuna vaan mieluummin jää huonoon suhteeseen.

Vierailija
53/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä en kaipaa niin paljon, mutta läheisyys on tärkeää. Halailu, pussailu, kosketus ylipäätään ja sen osoittaminen että toinen välittää.

Vierailija
54/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi niin huolissani 2 kk tauosta, mutta sitä kannattaa pysähtyä miettimään, että toisen mielestä kaikki on mallillaan. Totuus on se, että parisuhde on saavuttanut sen pisteen, missä toista ei enää ylimiellytetä ja etsitään omaa mukavuusaluetta. Jos toisen halukkuus on pienempi, siinä helposti päädytään siihen, että pikkuhiljaa valutaan vähemmän haluavan malliin. Ei sinänsä väärin, kun painostaminen ja pakottaminen on paheksuttavaa.

Jos omat halusi ovat korkeammalla ja asia on sinulle tärkeä, jätä se sika!

Vierailija
55/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. En ole suhteessa tarpeen vaan halun vuoksi, ja jos haluuni ei vastata, olen selvästi väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
56/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan ok olla montakin kuukautta harrastamatta seksiä, mutta suudelmia, haleja ja muuta läheisyyttä ehdottomasti tarvitsen.

Vierailija
57/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme elä yhteistä arkea kumppanini kanssa, joten siinä kävisi niin että tapaamiset harvenisivat, kunnes jompikumpi toteaisi ettei hommassa ole enää järkeä. Kylmyys toista kohtaan on mahdollista vain, jos asutaan yhdessä.

Vierailija
58/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Yhdessä oltu 28 vuotta niin joku 2kk on yksi kärpäsen paska valtameressä.

Ihan uteliaisuudesta, mutta miltä teidän parisuhde näyttää, jos teillä ei ole ollut kahteen kuukauteen edes suudelmaa? Mitä teette? Miten vietätte keskenänne aikaa? Millainen tunnelma on?

Olen tuo eräs, joka ei asu yhdessä kumppaninsa kanssa eikä osaa oikein kuvitella suhdetta ilman läheisyyttä.

Älä jaksa kyseenalaistaa ihmistä joka on ollut 28 vuotta parisuhteessa. Itse tuskin pystyisit samaan.

Vierailija
59/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh. Herää kysymys miksi nää eroajat on yleensä naimisissa. Eikö ois helpompaa hankkia maksullista seksiä? Eipä olis ees pelkoa tauoista eikä sotkuista eroa tulevaisuudessa. Juku että on tiukkaa meininkiä suhteissa... mulle tulisi tuosta ihan pakotettu olo. Että jos vaikka sairastuisi tai masentuisi tai joku muu ikävä vaihe elämässä niin kenkää vaan?

Tulipa mieleeni aika kun isäni kuoli. Eipä kiinnostanut pitkään aikaan kun suretti vain ja kaikki järjestelyt siihen päälle mitä kuoleman jälkeen tulee. Sanoin siitä miehelle joka ymmärsi täysin eikä painostanut. Vaihe kesti kauemmin kuin 2kk mutta meni aikanaan ohi. Osko nää nykyheput olleet yhtä ymmärtäväisiä? Elämässä tulee eteen kaikenlaista.

Minun isäni kuoleman jälkeen harrastin seksiä seuraavana päivänä. Nimenomaan fyysinen läheisyys, kosketus ja hyvä olo auttaa suruun. Juokseminen, saunominen ja seksi olivat minulle parhaat lääkkeet.

Sinä sinä ja SINÄ!!!! Minua ei todellakaan huvittaisi panna isäni kuoleman jälkeen pitkään aikaan.

Vierailija
60/136 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukkasin exän kanssa 2,5 vuotta. Asuimme erillään mutta lähellä toisiamme. Seksiä oli aluksi viikoittain useastikin ja mitä pidemmälle seurustelu eteni, niin sitä harvemmaksi kävi yhteiset lemmen hetket.

Olin suhteen alussa kertonut, että seksiä saa sitten olla, tai se on silivili. Pelkkä kädestä pitely ei oikeen ole riittävää.

Viimeisen puolen vuoden aikana seksiä oli noin 5 kertaa ja siitä viimeisen kolmen kuukauden aikana 1 kerta.

Jopa koko kuuma pitkä kesä meni ilman seksiä, vaikka matkustelimme yhdessä ja olimme muutenkin suhteellisen tiiviisti tekemisissä toistemme kanssa koko kesän.

Syksyn alussa olin tehnyt päätökseni ja menin hänen luokseen ja ilmoitin että mun puolesta tämä suhde on nyt sitten taputeltu. Syyksi ilmoitin yks kantaan kolmen kuukauden seksittömyyden.

Vastaukseksi sain ympäripyöreän: "No hyvänen aika, olisit sanonut että lisää seksiä."

Tuumasin, että ei tässä iässä (minä 49, hän 48) enää tulla ruinuamaan toiselta seksiä. Sitä joko on, tai sitten sitä ei ole. Ja toisaalta, seksiä pyydetään lisää jos sitä on liian vähän. Tässä tilanteessa seksiä ei ole ollut kolmeen kuukauteen yhtään ilman mitään selitystä asialle. Se, että joutuu ylipäätään pyytämään (ruinuamaan, vonkaamaan) toiselta seksiä, tarkoittaa sitä, että toinen haluaa ottaa ylivallan itselleen asiassa, jonka pitäisi toimia parisuhteessa kuin junan vessa: pyyteettömästi ja tasapuolisesti.

Ja jos seksittömyyteen on jokin erityinen syy, niin kyllä tämän haluttomamman pitää ottaa se puheenaiheeksi. Oli syy sitten ihan mikä tahansa.

Vaikka jätin ovea hieman raolleen ja toivoin valaistuvani asiasta, niin en saanut irti varsinaista syytä tahi vastausta seksittömyyteen. Hän oli ilmeisesti tehnyt ratkaisunsa jo paljon aiemmin, mutta ei ollut vaan tohtinut tuoda sitä esille. En jäänyt pidempään ihmettelemään, vaan toivotin hyvät jatkot.

Joten, jos seksittömyydelle ei löydy mitään syytä tai järkeenkäypää vastausta, niin kyllä siinä asiat aika heikoissa kantimissa silloin on. Toki kannattaa perata kaikki syyt suhteen jatkumisen puolesta ja punnita asioiden tärkeysjärjestys.

Itselle seksi on tärkeä osa parisuhdetta ja jos se jossain vaiheessa hiipuu tai loppuu kokonaan ilman syytä, niin kyllä pitää olla tosi painavat muut syyt jatkaa suhteessa. Tämä tietenkin vain oma näkemys asiasta.

Toivon että jokainen vakka löytää kantensa - kuten lopulta minäkin. Ciao!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi