Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Doshika kirjoitti:
Unetonhaaveilija kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Googlettelin jotain raskauteen liittyvää asiaa ja päädyin lukemaan greippimehusta ja raskaudesta. Aluksi ajattelin, että ihan huuhaata, mutta aika paljon siitä kuitenkin keskustelua löytyy... 😅 Täytyy myöntää, että nyt kun menkat loppui ja alkoi uusi kierto, niin en voinut vastustaa kiusausta ostaa greippimehua ja sitä nyt aion juoda koko kierron. 🙈 Varmaan ihan hullua koko homma, mutta terveellistä tuo ainakin on, sille se myös maistuu... 😂
Hei mistä löysit? :) täällä hankala löytää mistään kaupasta..
Prismasta ostin God morgon-merkkistä mehua. Tuo on siis verigreippimehua, mutta käsitin että greippi kuin greippi.
Arvasin että tuohon minun viestiin tulee alapeukkuja, mutta jokainen voiasian googlettaa ja päättää ite mihin uskoo. 😌 Eihän siinä varsinaisesti kai juuri se GREIPPI ole se juttu, vaan se mitä greippi sisältää... noh, oli huuhaata tai ei, niin minä nyt ainakin juon sitä. 👍
Mä muistan lukeneeni luomipimun blogista, että C-vitamiini suurissa määrin voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Olen taipuvainen luottamaan tähän tietoon, koska hän on yleisesti vaikuttanut tutkivan asioita syvällisesti ja tieteellisistä lähteistä. Hän tosiaan käytti ehkäisyä, joka perustuu kehon merkkien tarkkailuun ja biologian tuntemukseen, ja kun olivat kerran vahingossa harrastaneet seksiä vääränä päivänä ja lapsi ei ollut erityisen toivottu siihen hetkeen, niin hän suunnitteli hedelmämehukuuritusta jottei kiinnittyisi!
Hei. Olen uusi täällä ja kovin on lapsi toiveissa. Olen jo jonkin aikaa lukenut näitä keskusteluita mikä on entisestään kasvattanut vauvakuumetta 😍
Yritystä ei ole takana kuin parisen kuukautta, mutta ovulaatiota olen yrittänyt koko ajan tikutella, kiertoni on onneksi todella säännöllinen.
Mitä mieltä onko jo positiivinen ovistesti?
Käyttäjä30072; kyllä mun silmään näyttää positiiviselta :) ei muutaku peitot heilumaan 🙈
Täällä menossa kp28/26-28. Menkkakipuja ei ole. Mielialat on heitellyt ihan häränpyllyä, saatan itkeä ja olla jättämässä miestäni syystä mitä ei edes ole ja sekunnin päästä nauran ja menen rutistamaan miehen rusinaksi ja kerron kuinka häntä rakastan. Sit taas saattaa tulla tippa linssiin. En ymmärrä, tälläistä ollu jo viikon. Yleensä mulla on jonkun verran mielialanvaihteluita ennen menkkoja, mutta että näin hurjia.. Täällä myös on finnejä tullut leukaan. Rintojen aristus on palanut, tosin ei mitenkään voimakkaasti. Äsken luulin jo että menkat alko kun jotain valahti housuun mutta se olikin valkovuotoa. Edelleen olen skeptinen raskauden suhteen, eiköhän ne menkat sieltä vielä ala. Jos ei maanantaihin menessä ole alkanu, teen testin..
vauveli kirjoitti:
Edelleen olen skeptinen raskauden suhteen, eiköhän ne menkat sieltä vielä ala. Jos ei maanantaihin menessä ole alkanu, teen testin..
Mä ihmettelen meidän monien, omanikin ajoittaista, taipumusta ajatella, että eihän tässä varmaan ole tärpännyt yms. Vaikka Vauvelinkin oireet vaikuttavat lupaavilta jopa, hän ei uskalla olla toiveikas. Aimee Raupp, jonka Yes you can get pregnant -kirjan sain juuri päätökseen, puhuu juuri ajatusten voimasta paljon. Kirjan ensimmäinen ja tärkein ohje on uskoa omaan hedelmällisyyteensä.
JuuliaTava kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Googlettelin jotain raskauteen liittyvää asiaa ja päädyin lukemaan greippimehusta ja raskaudesta. Aluksi ajattelin, että ihan huuhaata, mutta aika paljon siitä kuitenkin keskustelua löytyy... 😅 Täytyy myöntää, että nyt kun menkat loppui ja alkoi uusi kierto, niin en voinut vastustaa kiusausta ostaa greippimehua ja sitä nyt aion juoda koko kierron. 🙈 Varmaan ihan hullua koko homma, mutta terveellistä tuo ainakin on, sille se myös maistuu... 😂
Prismasta ostin God morgon-merkkistä mehua. Tuo on siis verigreippimehua, mutta käsitin että greippi kuin greippi.
Arvasin että tuohon minun viestiin tulee alapeukkuja, mutta jokainen voiasian googlettaa ja päättää ite mihin uskoo. 😌 Eihän siinä varsinaisesti kai juuri se GREIPPI ole se juttu, vaan se mitä greippi sisältää... noh, oli huuhaata tai ei, niin minä nyt ainakin juon sitä. 👍
Mä muistan lukeneeni luomipimun blogista, että C-vitamiini suurissa määrin voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Olen taipuvainen luottamaan tähän tietoon, koska hän on yleisesti vaikuttanut tutkivan asioita syvällisesti ja tieteellisistä lähteistä. Hän tosiaan käytti ehkäisyä, joka perustuu kehon merkkien tarkkailuun ja biologian tuntemukseen, ja kun olivat kerran vahingossa harrastaneet seksiä vääränä päivänä ja lapsi ei ollut erityisen toivottu siihen hetkeen, niin hän suunnitteli hedelmämehukuuritusta jottei kiinnittyisi!
Itekin olen hänen blogissaan joskus vieraillut. 😊 Okei, tuosta en ole kuullutkaan. Tuosta greippimehusta olen kuitenkin lukenut niin paljon hyvää, että kokeilen nyt tuota silti. 😄 Tämä on nyt ensimmäinen kierto, missä ihan tosissaan yritetään, joten tietenkään mitään johtopäätöksiä ei voi tehdä, jos tärppää tai ei tärppää. 😅 Noh, katsellaan mitä tuleman pitää. 🙏
Esikoinen la 10/2020. 💜
Doshika kirjoitti:
JuuliaTava kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Itekin olen hänen blogissaan joskus vieraillut. 😊 Okei, tuosta en ole kuullutkaan. Tuosta greippimehusta olen kuitenkin lukenut niin paljon hyvää, että kokeilen nyt tuota silti. 😄 Tämä on nyt ensimmäinen kierto, missä ihan tosissaan yritetään, joten tietenkään mitään johtopäätöksiä ei voi tehdä, jos tärppää tai ei tärppää. 😅 Noh, katsellaan mitä tuleman pitää. 🙏
Hups, tarkoitin siis luomupimu eikä luomipimu :'D Taisi tulla kuitenkin ymmärretyksi...
Jostain luin että E-vitamiini auttaisi kohdun limakalvon paksuuntumiseen. Olin ennättänyt ostaa juuri E-vitamiinit, kun niukkojen kuukautisten takia pelkäsin tosissani oman kohdun limakalvoni olevan ihan onnettoman ohukainen.
JuuliaTava kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
JuuliaTava kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Doshika kirjoitti:
Hups, tarkoitin siis luomupimu eikä luomipimu :'D Taisi tulla kuitenkin ymmärretyksi...
Jostain luin että E-vitamiini auttaisi kohdun limakalvon paksuuntumiseen. Olin ennättänyt ostaa juuri E-vitamiinit, kun niukkojen kuukautisten takia pelkäsin tosissani oman kohdun limakalvoni olevan ihan onnettoman ohukainen.
Ohoh, en edes huomannut kirjoitusvirhettä! 😂 Minä luin jotain b-vitamiinista niin ostin sitten sitä tuon mehun lisäksi. Toki kyllä syön monivitamiinia ja d-vitamiinia enkä oikein tiedä mitä ajattelen koko vitamiiniasiasta raskaaksi tulon helpottamisessa, mutta tuskin siitä haittaakaan on että niitä syö. 😄
Mulla näyttää Flow-sovellus ovulaatiota 9 päivä ja Vau.fi:n sovellus 6 päivä. Ja tuo on toki siis laskettu näistä hyvin epämääräisistä kierroista, mitä mulla on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen huhtikuusta alkaen. 😅 Tasaantuisipa tuo kierto nyt tai toki toivon ettei niitä menkkoja kuuluisi nyt sitten ollenkaan tässä kierrossa. 😁
Esikoinen la 10/2020. 💜
Moi!
Liityn joukkoon, vauvayritykset alkaa meillä ensi kuussa. :) Vielä ei siis yritetä, mutta mulla alkaa jo nousta into ja kierrokset! Yhdestä asiasta kaipaisin teidän kokemuksia/vertaistukea, nimittäin miehen suhtautumisesta.
Me ollaan miehen kanssa jo seurustelun alkuaikoina (yli 4 vuotta sitten) puhuttu siitä et molemmat haluaa lapsia, ja aikataulustakin puhuttiin. Mutta sitten kun asia alkoi olla ajankohtainen, niin mies veti jarrut pohjaan, alkoi puhua että häntä epäilyttää ja pelottaa koko vauvahomma ylipäätään. Tai sanoi, ettei hänellä ole mitään erityisen negatiivisia fiiliksiä lapsista ja perhe-elämästä, mutta ei erityisen positiivisiakaan ja muutos pelottaa häntä (häntä pelottaa ihan kaikki muutokset).
Oltiin sitten hetki pattitilanteessa, koska tein selväksi, että minulle vauvahaave on tärkeä, ja koska täytän kohta 30 en voi olla suhteessa jossa mies ei tiedä haluaako lapsia vai ei. Hän pohti asiaa kauan ja käytiin pariterapiassakin, jonka seurauksena mies teki päätöksen, että kyllä perheen perustaminen on oikea päätös, ja päätettiin alkaa yrittää syyskuussa 2019.
No nyt kun alku lähenee ja menin miehelle intoilemaan asiasta, niin tuttu jarruttelu alkoi. :/ Ei siis sanonut etteikö päätös pitäisi, mutta ilmaisi, ettei edelleenkään ole asiasta erityisen innoissaan. Että se pelottaa. Ymmärrän kyllä pelon. Mutta itseäni ahdistaa ryhtyä projektiin ihmisen kanssa, joka ei ole siinä 100% sydämellä mukana. Silti haluan siihen ryhtyä, asiasta on yhdessä päätetty, suhteemme ja ylipäätään elämäntilanteemme on hyvä. Tosiaan itse olen kohta 30 ja mies vielä tästä huomattavasti vanhempi. Ei ole aikaa.
Onko muilla tilannetta, että mies ei ole yhtä innoissaan kuin itse? Onko teillä jo lapsia saaneilla kokemusta, että miehen suhtautuminen olisi muuttunut sitten kun raskaus/vauva on todellisuutta? Miten suhtautuisitte miehen pelkoon?
Minnilemmi: Varmaan molempia tarinoita löytyy. Tarinoita, että vauvan syntymän jälkeen miehestä kasvaa rakastava isä. Mutta on myös tarinoita, että mies on ahdistunut lapsiperhearjesta ja lähtenyt lätkimään. Suosittelen keskustelua ja miettimistä että mitä vauva-arki tarkoittaa. Tietty alkuun ollaan kiinni vauvassa, mutta ei se tarkoita ettei enää ikinä näkisi kavereita tai pääsisi harrastamaan.
Oma mieheni (30v+) on täysillä mukana ja odottaa kovasti vauvaa. Hänkin on ollut harmissaan, kun ei ole plussaa vielä tullut. Suurella osalla mieheni kaveri- ja tuttavapiiristä on jo lapsia, joten siinäkin mielessä hän on varautunu "uuteen elämänvaiheeseen".
Kissakala kirjoitti:
Minnilemmi: Varmaan molempia tarinoita löytyy. Tarinoita, että vauvan syntymän jälkeen miehestä kasvaa rakastava isä. Mutta on myös tarinoita, että mies on ahdistunut lapsiperhearjesta ja lähtenyt lätkimään. Suosittelen keskustelua ja miettimistä että mitä vauva-arki tarkoittaa. Tietty alkuun ollaan kiinni vauvassa, mutta ei se tarkoita ettei enää ikinä näkisi kavereita tai pääsisi harrastamaan.
Oma mieheni (30v+) on täysillä mukana ja odottaa kovasti vauvaa. Hänkin on ollut harmissaan, kun ei ole plussaa vielä tullut. Suurella osalla mieheni kaveri- ja tuttavapiiristä on jo lapsia, joten siinäkin mielessä hän on varautunu "uuteen elämänvaiheeseen".
Niin, no oon kuullut kyllä tarinoita joissa mies on ahdistunut ja lähtenyt, vaikka olisikin alun perin ollut täysillä mukana. :/ Mutta toki itseäkin pelottaa, millä mielellä mies olis sitten jos vauva-arki olis tosi rankkaa. Mutta en tiedä mitä pitäis tehdä. En voi taikoa miehen mieltä toiseksi, enkä usko että se siitä itsekseen muuttuisi vielä aikoihin (koska mies tosiaan pelkää kaikkia muutoksia, ja ahdistus lievittyy vasta sitten kun tottuu uuteen tilanteeseen).
Minnilemmi:
Kuulostaa jokseenkin tutulle. Mieheni on elänyt ennen minua villiä sinkkuelämää ja varmasti tulee todella monelle suurena yllätyksenä jos meille vauva suodaan. Mies itse on alusta asti ollut sitä mieltä että lapsen kanssani haluaa, mutta hänellä on taustalla sitoutumiskammoa ym. Että olen hieman sekavin miettein ajoittain tässä yrityksessä, kenties pelkään että hän ahdistuukin vauvasta liikaa ja jättää minut (mitä siis tuskin tulee tapahtumaan koska kyllä hän niin kovasti oman lapsen haluaa)
Mutta huomaan sen, että jos intoilen vauva asiasta liikaa, mies vetäytyy hieman, kenties ahdistuu? Siksi en ole painostanut, enkä juuri ottanut koko asiaa puheeksi. Välillä mies intoutuu sitten puhumaan vauvasta ja olen koittanut hillitysti vastailla, etten innostuksellani taas toisi ahdistusta hänelle ja tämä on ainakin toiminu meillä 😀 mies siis puhuu jopa enemmän vauvasta kuin minä vaikka mieli tekisi olla kokoajan jauhamassa lapsista ja siitä syystä tämä keskustelu teidän kanssa on niin terapeuttista ❤
Mulla ei vielä ole lapsia, mutta miehellä on teini-ikäinen aiemmasta liitosta, joten hänen pitäisi tietää mitä vauva-arki on. Saattaa olla, että sopeutuminen uuteen elämäntilanteeseen on mulle isompi juttu, jos meille yhteinen pienokainen suodaan.
Pieni pohdinta on kuitenkin pyörinyt mielessä, että toivottavasti mies jaksaa sitoutua kasvatukseen loppuelämäkseen, eikä pääse alkuinnostus hiipumaan. Olen huomannut hänen usein innostuvan nopeasti jostain ja innostuksen lopahtavan yhtäkkiä. Näin on käynyt kuntosalin, juoksun, ja koiran hoitamisen suhteen. Ehkä kuitenkin typerää verrata noita asioita vauvan ja lapsen hoitoon ja kasvatukseen. Sydämeni sulaa joka kerta, kun näen hänen hellästi huolehtivan jonkun muun lapsesta esim. kyläillessämme sukulaisten luona ❤
Tällä hetkellä menossa dpo 7 ja tuntuu, että voin mainiosti, oon energinen ja ilonen ja oon pyrkiny pitämään vauva-ajatukset taka-alalla, ettei mieli tee tepposia niin että alkaisin kuvitella kaikenlaisia raskausoireita. Toissapäivän iltana oli pientä mahakipua ja eilen aamulla muutaman minuutin järkky kipukohtaus alavatsalla. Oon yrittäny kivulle keksiä kaikkia mahdollisia ei raskauteen liittyviä selityksiä, mutta väkisin pohtii liittyiskö kiinnittymiseen... :D viikko pitää nyt piinailla ja katsoa alkaako menkat vai olisko meillä plussan aika :)
Mun on pakko päästä taas tänne purkamaan päivän fiilikset. Miehestä ei oo nyt siihen. Sen mielestä hössötän liikaa ja oon testiaddiktoitunut tän yrittämisen aikana. 😂
Tänään kp 31 dpo 7. Tänään myös posti kuljetti addiktille uusia testiliuskoja... Pitihän sitä uusi setti korkata ja pissata tikkuun.
Pidättelin päiväpissaa useamman tunnin. En ole koskaan aiemmin ymmärtänyt mitä "viivanpaikka" tarkoittaa, paitsi viime kierrossa sain haamujen haamujen haamujen haamun, ts erotin ainakin viivanpaikan, mitä en mielestäni aikaisemmissa kierroissa ole saanut. Tänään sama juttu! Tosin vasta testin pikkaisen kuivuneen näin ihan selvästi viivan paikan ja sen reunaan jääneen väriä. Haamuksi en sanoisi, mutta jotain siinä on. Tää kierto kyllä piinaillaan oikein kunnolla! Tänään (finnien lisäksi) ollut myös röyhtäilyä KOKO AJAN ja outoa kuvottavaa oloa, mutta SILTI nälkä. Jos ei nyt tuu plussaa niin korkealta tulen tippumaan!
Minnilemmi: mulla on ollu itsellä ehkä vähän tota samaa kun sun miehellä. Vaikka toisaalta oon innoissani niin toisaalta pelottaa just se miten elämä muuttuu. Onko mulla enää yhtään omaa aikaa ikinä? Saanko enää käydä yksin rauhassa lenkillä? Olenko jatkossa kiinni joka sekunnin lapsessa? Jne jne.
Ei kukaan voi kertoa etukäteen onko se oma lapsi helppo vai vaikea, nukkuuko se hyvin vai heräileekö vartin välein jne.
Mitä jos se lapsi onkin hiton vaikea?
Mä en oo siis ikinä ollu varsinainen vauvakuumeilija tms., joten ehkä siksikin on tullut ajateltua myös kaikkea negatiivista (ehkä liikaakin...). Mutta toisaalta näen sen niinkin että yritän olla realisti enkä lähteä hommaan ruusunpunaisilla laseilla varustettuna, jossa tuleekin yllätyksenä ettei kaikki ehkä mee kuin elokuvissa.
Ja kuten sanoin alussa, kuitenkin toisaalta ootan innolla millaista se elämä sitten olisikaan vauvan kanssa. Ja nyt kun yritys on tosiasia niin tuntuu, että aina vaan enemmän on sillä positiivisella odottavalla fiiliksellä.
Tää(kin) on asia mihin on vaan heittäydyttävä ja mentävä sen mukaan mitä tulee :) Elämässä tapahtuu muutoksia halusi tai ei, ja se että lakkaa elämästä ja menemästä eteenpäin muutoksenpelon vuoksi on melko tyhmää.
Asiasta toiseen, menkat tuli ja meni. Sinänsä positiivista, että ne tuli eikä kadonnut pillerien lopetuksen myötä! Nyt siis käynnistyi yk2. Oispa hienoa, jos tärppäis tällä kertaa, mutta katsotaan ja odotetaan...
Tsemppiä kaikille yrittäville ❤
Täällä taas muutaman parin kuukauden tauon jälkeen! Ei vieläkään plussaa ja epäsäännöllinen kierto aiheuttaa hirveetä päänvaivaa, vauvat tulee uniin jne...
Oletteko testailleet ovista clear bluen digital advancella? Itse sijoitin nyt niihin ja niiden pitäisi näyttää 4 hedelmällisintä päivää , ensin vilkkuvalla naamalla ja sitten LH huippu ei-vilkkuvalla-hymynaamalla. Mulla pco viittaavat munasarjat ja se vilkkuva naama tuli 6 päivää putkeen? Sitten lopetin testailun kun alkoi ärsyttää ja tuntui ettei oma keho toimi taas yhtään niinkuin oppikirjoissa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Oletan oviksen kuitenkin olleen (oli sen sorttisia tuntemuksia).
Nyt Yk 4 käynnissä ja kiertopäivä 26. dposta en osaa sanoa kun ovis aina eri aikaan mutta kierto saatta venyä 36 päivän pituiseksi eli vielä 10 päivää odotan ennen testaamista. Oireita ei kyllä juurikaan ole... Ainakaan normaalista poikkeavaa. Otan päivän kerrallaan. Vielä se tärppää :)
Täällä ei vieläkään ole alkanut menkat kp 30/26-28. Rintojen aristus on kadonnut eikä mitään oireita ole. Testi eilen nega. Piinaavaa tällänen. Alkais nyt edes menkat niin pääsis jälleen uuteen yritykseen.
Täällä vähän sama kuin edellisellä kp31 ja viime kierrossa oli jo kp 28 vähän tuhrua/ruskehtavaa vuotoa. Nyt ei mitään.
Ehkä on ollu vähän ällötystä ja en tiiä kuvittelenko sen vai onko oikeasti.
Tässä pohdin että lähdenkö/jaksanko lähteä ostaan testiä. Toisaalta vois odotella huomiseenki. Jos sit alkaaki menkat niin säästypä neki rahat😆
Ristiriitaista, kun haluais testata, mutta sit jos testaa ja tulee nega niin sekö laittais mielen matalaksi...
Vauveli ja Maikkinen toivottavasti teitä lykästää.
Tein itse heti seuraavana aamuna samanlaisen testiliuskan enkä saanut samanlaista viivanpaikkaa/haamulaisen haamulaista kuin sitä edellisenä päivänä. Finnitkin alkaa paranemaan "höh". Tosin oksu meinannut lentää ihan pienestä, mistä ei normaalisti tulisi mitään. Ei enää montaa päivää kun pääsen taas täältä vaaleanpunaiselta pilveltä. Kaivoin jo laskuvarjon kaapista. Pientä toivonkipinää silti ilmassa. 💕
Kp 29 taitaa olla nyt menossa. Pieniä merkkejä on ilmassa menkkojen alkamisesta. Tai ainakin toivottavasti alkaisi tänään tai huomenna, koska testit ovat negoja. Kierto mulla on ollut yllättävän säännöllinen nyt muutaman kuukauden ajan, 28-30 päivää. Yk 8 alkaa siis.
Tässä kierrossa meni ovis vähän ohi, mutta mahis kuitenkin raskauteen oli. Tämä kierto oli siitä erilainen, että mulla oli todella selkeitä oireita useampana päivänä, rinnat oli aremmat kuin normaalisti ja ihan alavatsalla oli ajoittain sellaista epämiellyttävää tunnetta, en kuitenkaan kivuksi sitä luokittelisi, edellisessä kierrossa oli parina päivänä sellasta nipistelevää tunnetta. Pohdittiin kotona, että voikohan mieli oikeasti tehdä tuollaiset kepposet. En luota enää yhteenkään oireeseen, jonka kropassani tunnen :D
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Mulla tekee keltarauhashormoni ihon kukkimista, eli käytännössä saan kärsiä kunnon finnirykelmistä ovulaatiosta menkkojen loppuun😫 mutta toivotaan että sulla olis tärppi käynyt!🤞🏻
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.