Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

921/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, en muista olenko tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittanut, mutta nyt oli pakko tulla! Olen 26v pitkän opintoputken läpikäynyt, juuri vakityöpaikan saanut nainen. Olemme miehen 27v kanssa yrittäneet ensimmäistä lasta nyt yhteensä 5 kierron ajan. Tätä ennen söin e-pillereitä 15-vuotiaasta, jonka jälkeen minulla oli yhteensä 6v ajan jaydess hormonikierukka ja sen pois oton jälkeen söin vielä n.1/2v e-pillereitä. E-pillereiden lopettamisen jälkeen kiertoni on ollut nopeasti erittäin säännöllinen, olen tikuttanut kyllä kaikki ovulaatiot, mutta oikeastaan olen huomannut että flo-sovellus on ennustanut ovulaatiot täysin oikein joka kerta kierron säännöllisyyden vuoksi. Minulla on todettu ultraäänitutkimuksessa endometriooma toisessa munasarjassa ja tämän vuoksi olen jännittänyt sitä vaikeuttaako mahdollinen endometrioosi raskaaksi tuloa. Olen kovin malttamaton ja olin tässä kierrossa jo vakaasi päättänyt, että jos nyt ei tärppää niin olen yhteydessä varmuudeksi terveydenhuoltoon/yksityiselle hedelmällisyystutkimuksia varten. Nyt kuitenkin tänä aamuna tein raskauskeijun raskaustestin, sillä kuukautiseni pitäisi alkaa tänään ja eilen olisi jo normaalin kiertoni mukaan pitänyt tulla tiputteluvuotoa. Kuukautisia ei ole vielä nyt iltaan mennessä näkynyt ja aamulla raskaustesti näytti haalean, mutta selvän plussan (kuva liitteenä), eikö? Tänään ja muinakin päivinä minulla on vain ollut lievää alavatsakipua, ikäänkuin jomotusta eli kuin kuukautiskipuja. Mitään muita selviä merkkejä raskaudesta ei vielä ole.. toisaalta olen kuvitellut että esimerkiksi tupakan haju on ollut lähipäivinä entistäkin inhottavampi tuoksu ja raikkaita juomia ja hedelmiä on tehnyt kovasti mieli... Jännää ja uskomatonta.. Aijon testata huomenna uudelleen clearblue digitaalisella viikkonäyttö testillä. Toivotaan, että on oikea plussa siellä, jännittää mutta toisaalta on tunne että olen nyt oikeasti raskaana :) Uskon, että kesäloman alulla on ollut tässä kierrossa positiivinen vaikutus, jos siis oikea plussa nyt tuli. :) Toisaalta alkio on kestänyt hyvin lomamatkalla euroopassa kävellyt useat kilometrit kuumuudessa. :D

922/3096 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Kyllä se vain oli oikea plussa! Kuvassa tänään tehty clearblue digitesti. Sana pregnant pamahi ruutuun lähes samantien, ajattelin että pitää odottaa sen 3min. :D Kohdussa edelleen kuukautiskipumainen kipu, hiukan etova olo eikä tee mieli aamukahvia mitä yleensä "tarvitsen". Onpa jännää, mitä kaikkea tämä tuo tullessaan :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille, ei ole helppoa odottaa kun kovasti jotain haluaa. Hyvää kesää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
923/3096 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alko kuukautiset 29/28-30. Varmaan sotkee tuo thyroxin nyt jotenki kiertoa ku ennen sitä (toisella lääkkeellä) aina oli 28päivää. Onko muita vajaatoimintaa sairastavia? Kilpirauhasen siis..

924/3096 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rukoilutkaan auttanu tässä kierrossa, sillä tänään alkoi menkat 😔 eilen olin vielä toiveikas kun ei ollut menkkoja vielä kuulunut ja vatsassakin oli "paineen tuntua" eikä perus menkkamaista kipua. Lisäksi olin ollut pirteä ja energinen, mitä en yleensä pms oireissa ole vaan olen ärtynyt ja surullinen.

Harmittaa kun tää oli "the kierto" nimittäin oltiin lomalla, meikäläinen stressfree, pantiin useana päivänä ovulaation aikoihin, olin ilman alkoholia kuukauden ja urheilin oviksen jälkeisinä päivinä, jotta kiinnittyisi paremmin. Niin ei vaan ei... Sentään kierto oli tasainen 29 päivän mittainen.

925/3096 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin noin puoli vuotta ennen ehkäisyn poisjättämistä gynellä (yksityinen) ja se teki perustutkimuksen ja ultrasi. Ei mitään labroja. Ottaisin labrat vasta jos yrittäminen alkaa pitkittyä (esim kilpirauhasarvot).

Mulla alkoi ekat luomumenkat pillereiden jälkeen ja oon niin onnellinen! Eka kierto oli 35 päivää, melko pitkä mutta verrattuna siihen, että aiemmin pillereiden lopettamisen myötä vuoteen ei tullut kuukautisia niin koen jotenkin suurta onnistumista - mun kroppa toimii! 😄 Kaiken lisäksi kivuttomimmat kuukautiset mitä olen vuosiin kokenut. Endometrioosioireita ei lainkaan, vain päänsärkyä ja siedettävää kipua vain kohdun alueella. Ihanaa aloittaa uusi kierto ja seurata, ovuloinko! 😊 Toivottavasti ei tarvitse kovin pitkään iloita kuukautisista kuitenkaan!

926/3096 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: joku kyseli siis gynekäynnin sisällöstä ja siihen vastasin, nyt vaan en näekään hänen viestejään niin näyttää hassulta aloitukselta. 😅

927/3096 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin jotain raskauteen liittyvää asiaa ja päädyin lukemaan greippimehusta ja raskaudesta. Aluksi ajattelin, että ihan huuhaata, mutta aika paljon siitä kuitenkin keskustelua löytyy... 😅 Täytyy myöntää, että nyt kun menkat loppui ja alkoi uusi kierto, niin en voinut vastustaa kiusausta ostaa greippimehua ja sitä nyt aion juoda koko kierron. 🙈 Varmaan ihan hullua koko homma, mutta terveellistä tuo ainakin on, sille se myös maistuu... 😂

Esikoinen la 10/2020. 💜

928/3096 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ahdistus. Ja perkele ku ärsyttää välillä olla nainen - hormoonit on saatanasta. Rasittaa kun ei haluaisi kytätä joka helkkarin oiretta, nippasua, vuotoa, nännien tuntemuksia tai kiertopäivää. Sitten toisaalta ei voi olla seuraamatta.

Nyt on kauhee depis päällä ja sit on depis siitä jos tämä olo on alkuoireita menkoista. Vaikka kuinka pupuiltiin ovulaation aikaan ja vaikka kuinka otin rennosti kun oli loma. Huoh! Tuntuu että haluais vaan sen olin takas kun ei edes miettiny koko perheenlisäystä... en tiedä olisko se helpompi vaan, mutta sepä ei taida olla mahdollista...

Sori tämmönen valitusvirsi. Ei näitä kehtaa kenenkään niskaan kaataa muuten mutta pakko saada kirjottaa.

929/3096 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maikkinen: ihan samat fiilikset täälläkin eikä ole ketään kelle purkaa tätä oloa paitsi tänne.

Menkkojen pitäisi alkaa huomenna/ylihuomenna. En ole hetkeen tuntenut ovulaatiota kuten joskus muinoin, ovislimaakaan ei tule ollenkaan. En ole varma oliko tässä kierrossa puolivälissä olevat kivut ovulaatiokipuja, hieman niitä muistuttavia ainakin. Stressannut en ole lainkaan, ollut paljon muuta mietittävää, mutta kyllä se aina alkaa ennen menkkoja, piinapäivinä, mietityttämään kaikki. Jos ovis tapahtui, saatiin se ainakin hyvin hyödynnettyä.

Eilen oli rinnat todella arat (normaalisti mulla ei arista rintoja koskaan ja eilen ne tosiaan oli todella kipeät) ja pieni toivon kipinä syttyikin. Tänään aristus on täysin poissa ja olo on juuri sellainen kuin aina ennen menkkoja. Joten eiköhän tässä tätiä jäädä odottelemaan sekä yk9 alkamista. Turhauttavaa.

Vierailija
930/3096 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että itselläni on myös tärpännyt nyt (aktiivinen Yk 6, ikää 35, pillerit tauolla vuoden). Rupesin tässä kierrossa mittaamaan lämpöjä ja ne ei ole ovulaation jälkeen laskeneet ollenkaan (tosin aloin mittaamaan vasta oviksen aikoihin). Ovistestiin tuli selkeä plussa kerrankin. Lisäksi mulla on ollut menkkamaista jomotusta nyt kaksi viikkoa ja rinnat todellä hellät ja kipeät, kääntyminenkin on välillä sattunut vaikka rinnat ovat siis tosi pienet. Lisäksi olin ennen kauhea kahvihiiri, 5 kuppia päivästä ja oikein herkuttelin sillä. Nyt ei tee yhtään mieli ja viimeksikin kaadoin jo ottamani kahvin viemäriin ja vaihdoin mehuksi. En ole vielä testannut, kuukaustisten olisi pitänyt alkaa eilen tai tänään, tosin edelliskierrossa ne olivat viikon myöhässä ja luulin silloinkin olevani raskaana, tosin eri oirein (=hajuaisti joissani asioissa herkistynyt mukamas, ja "tiesin" olevani raskaana) :D

Oikeassa olin näine ennakkotuntemuksineni, testatasin myöhemmin plussan ja nyt olen siis jo kahdeksannella viikolla raskaana! Sydänääniä ei ole vielä kuunneltu, joten saattaahan tuo olla vaikka tuulimuna, mutta toivotaan nyt että ei olisi...

En todennäköisesti ovuloinut joka kierrolla, koska parit edelliset kuukautiset olivat niukkaakin niukemmat. Paperi ei edes kastunut ja ruosteen värinen tuhru tuli yhden ainoan kerran...

931/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, päätin minäkin nyt liittyä keskusteluun. Ikää 23 v ja ammatti+ työpaikka plakkarissa.  Avopuolison kanssa jo pidemmän aikaa juteltu että molemmat haluaisivat perheenlisäystä. Nyt vihdoin molempien ollessa työelämässä tulee siihen mahdollisuus. Kierukka poisettiin monen mutkan takaa ja edellisessä kierrossa tyhjennysvuoto tuli ja nyt yk1 menossa.  Nyt on pari päivää ollut etovaa oloa ja rintojen kipeyttä sekä väsymystä. Välillä mietii että onkohan omassa päässä oireet. Viikon kuluttua pitäisi alkaa menkat ja nyt jännittää

932/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän me menkat tulivat tännekin, kp3 ja yk8.

Olen nyt tullut siihen tulokseen, et lopetan tikuttelun, lopetan ovulaation seuraamista, lopetan kaiken vauva-ajattelun. Joo, meillä menee siten luultavasti kiertoja sujuvasti täysin ohi kun seksiä ei luontaisesti ole aukotonta tahtia, mutta tässä kohtaa alkaa olemaan aivan sama. Sekään kun ei ole kivaa kun stressaa jollain tasolla siitä, et pitää saada yhteensovitettua kahden vuorotyöläisen kotonaoloaika ja ovulaatio. Tämän kierron h-hetken aikana on taas anoppi kylässä kaksiossamme.

Äh. Tulkoon sit joskus jos tulee, en jaksa enää edes miettiä sitä. Ikä tulee kovasti vastaan, mut tulkoon.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti jaksatte niin positiivisten kuin negatiivisten hetkien pyörteessä ❤

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

933/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

portland kirjoitti:

Sieltähän me menkat tulivat tännekin, kp3 ja yk8.

Olen nyt tullut siihen tulokseen, et lopetan tikuttelun, lopetan ovulaation seuraamista, lopetan kaiken vauva-ajattelun. Joo, meillä menee siten luultavasti kiertoja sujuvasti täysin ohi kun seksiä ei luontaisesti ole aukotonta tahtia, mutta tässä kohtaa alkaa olemaan aivan sama. Sekään kun ei ole kivaa kun stressaa jollain tasolla siitä, et pitää saada yhteensovitettua kahden vuorotyöläisen kotonaoloaika ja ovulaatio. Tämän kierron h-hetken aikana on taas anoppi kylässä kaksiossamme.

Äh. Tulkoon sit joskus jos tulee, en jaksa enää edes miettiä sitä. Ikä tulee kovasti vastaan, mut tulkoon.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti jaksatte niin positiivisten kuin negatiivisten hetkien pyörteessä ❤

Täällä samat turhautuneet fiilikset. Vuosi yritystä täynnä, satoja euroja kulutettu ovistesteihin, gynekologeihin, ovistesteihin ja miljoonat pettymykset. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa siirtyä lapsettomuushoitoihin mutta niitäkin saa nyt odotella ainakin yli kolmisen kuukautta. Parin päivän päästä alkaa todennäköisesti menkat ja itku on kurkussa koko ajan. Alan olla henkisesti niin väsynyt tähän ettei tiedä miten päin olisi.

LA 12/20

934/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*raskaustesteihin, ovistesteihin yms

LA 12/20

935/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille ja onnittelut plussanneille ❤️

Mä oon heinäkuun viettänyt miettimättä oikeastaan ollenkaan koko vauva-asiaa. Jätin myös tikuttelut kokonaan pois ja totesin että näin on parempi, enpä taida jatkossakaan jaksaa stressata tikutteluista kun silläkään ei toivottua tulosta ole tapahtunut. Ja mulla kyllä melko säännöllinen kierto muutoinkin.

Tajusin tässä että kohta alkaa yk 6. Sinänsä puoli vuotta on lyhyt aika, mutta kun jotain toivoo niin kamalan kovasti niin aika tuntuu tappavan pitkältä ja pettymyksen tunne tuntuu olevan joka kierrossa entistä suurempi. Luulenpa että luovutan kaikkien ”kikkakonstien” suhteen ja katson mitä aika tuo tullessaan..

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

936/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika kirjoitti:

Googlettelin jotain raskauteen liittyvää asiaa ja päädyin lukemaan greippimehusta ja raskaudesta. Aluksi ajattelin, että ihan huuhaata, mutta aika paljon siitä kuitenkin keskustelua löytyy... 😅 Täytyy myöntää, että nyt kun menkat loppui ja alkoi uusi kierto, niin en voinut vastustaa kiusausta ostaa greippimehua ja sitä nyt aion juoda koko kierron. 🙈 Varmaan ihan hullua koko homma, mutta terveellistä tuo ainakin on, sille se myös maistuu... 😂

Hei mistä löysit? :) täällä hankala löytää mistään kaupasta..

937/3096 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös noita turhautumisen tunteita vaikka vasta puoli vuotta yritetty. Tässä vaiheessa olen jo googletellut kaikenmaailman todennäköisyyksiä. Kuitenkin jos kaikki on kunnossa ja taivaankappaleet kohdillaan... raskautuminen "olisi jo pitänyt" tapahtua. Tiedän kyllä että tilastot ovat tilastoja ja n. vuosi on ihan yleinen aika yrittää ja sitten tärppää, mutta... Kyllä tässä on jo käynyt mielessä että lapsettomaksiko tässä jäädään. Jostain syystä olen aina ajatellut, että en koskaan tule saamaan lapsia. En tiedä mistä tuo ajatus on kummunnut, mutta välillä olen pelottavan oikeassa näissä mun "mututuntumissa".

Tänään kp29. Oviksen tikuttelun perusteella sanoisin kierron kestävän mahdollisesti jopa 40 päivää. Oireita nyt (ovisplussasta 5 päivää) kupliminen ja pakottaminen oikealla puolella alavatsalla. Epäilen siellä olevan jotain sinne kuulumatonta. 🙁 Näläntunne myös lisääntynyt, mutta se kuuluu asiaan ihan normaali kierrossa.

Yksi oire mikä on ilmaantunut vasta tässä kierrossa ja on todella ärsyttävä, finnit! Mistä hormonista tai ongelmasta noi voi tulla? Nenän ja leuan alue pieniä finnejä ja pari isoa ja kipeää. Just ennen ovista ilmestyneet ja koko ajan lisääntyneet. Raskaudesta ei voi johtua, koska mun koko kropan ei pitäisi "tietää" vielä (mahdollista) raskautta mitenkään. Ihan uutta mulle.

Vierailija
938/3096 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa

Tähtityttö kirjoitti:

Yksi oire mikä on ilmaantunut vasta tässä kierrossa ja on todella ärsyttävä, finnit! Mistä hormonista tai ongelmasta noi voi tulla? Nenän ja leuan alue pieniä finnejä ja pari isoa ja kipeää. Just ennen ovista ilmestyneet ja koko ajan lisääntyneet. Raskaudesta ei voi johtua, koska mun koko kropan ei pitäisi "tietää" vielä (mahdollista) raskautta mitenkään. Ihan uutta mulle.

Mulla oli sama, huulen ja nenän väli täynnä pieniä finnejä ja pari isompaa. En muista koska alkoi mulla, mutta tässä viimeisimmässä tärpänneessä kierrossa niitä oli ja on edelleen!

939/3096 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuuliaTava kirjoitti:

Lainaa

Tähtityttö kirjoitti:

Mulla oli sama, huulen ja nenän väli täynnä pieniä finnejä ja pari isompaa. En muista koska alkoi mulla, mutta tässä viimeisimmässä tärpänneessä kierrossa niitä oli ja on edelleen!

Hienoa, mun piina pahenee.😀 Toivottavasti tää mun kirjava naama on hyvä merkki. 😄

940/3096 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetonhaaveilija kirjoitti:

Doshika kirjoitti:

Hei mistä löysit? :) täällä hankala löytää mistään kaupasta..

Prismasta ostin God morgon-merkkistä mehua. Tuo on siis verigreippimehua, mutta käsitin että greippi kuin greippi.

Arvasin että tuohon minun viestiin tulee alapeukkuja, mutta jokainen voiasian googlettaa ja päättää ite mihin uskoo. 😌 Eihän siinä varsinaisesti kai juuri se GREIPPI ole se juttu, vaan se mitä greippi sisältää... noh, oli huuhaata tai ei, niin minä nyt ainakin juon sitä. 👍

Esikoinen la 10/2020. 💜

Ketju on lukittu.