Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

901/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, mä kyllä samaistun tohon! Ihan samat fiilikset täällä. Ei nyt viitsis varata sikakallista matkaa keväälle, jos olisikin sillon viimeisillään raskaana yms. tai ens kesä on ihan kysymysmerkki. Pienissä jutuissa teen niin kun tilanne on tällä hetkellä, mut tosiaan mitään isompaa ei uskalla.

902/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hassua kun en tiedä milloin ovis oli kun en tikuttanut. En voi laskea piinapäiviä (dpo 1, 2, 3, 4....) tai pähkäillä milloin aikaisintaan raskaustesti voisi jotain näyttää. Eikä ole testejäkään. 😄 Samoin sovellus oli myös laskenut tämän kierron oviksen edellisen kierron positiivisen ovistestin mukaan, eli 16 päivää ennen uuden kierron alkua. (Norm oletus taitaa olla 14 päivää). Ei siis mitään käryä mistään. Nyt ei auta muu kuin odotella. Toki vielä ehtii monesti ylianalysoimaan, milloin se ovis mahtoi olla ja hyvinhän ajoitettiin tallettelut jnejnejne... 😄 Pitäiskö tilata varastoon raskaustestiliuskoja ettei vahingossa pääse loppumaan kesken? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
903/3096 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin samoja fiiliksiä tulevaisuuden hankintojen ym suhteen. Mies haluaisi kovasti ensi keväänä lähteä matkalle, mutta ei tässä uskalla mitään varailla kovin paljon etukäteen vauvasuunnitelmien keskellä :D huomasin tässä miettiväni eräänä päivänä, että onpa kiva kun ensi kesänä alkaa loma heinäkuun puolivälistä, kun tuntuu että oon nyt parina vuonna ollu liian aikasin lomalla ja sitte kesken helteiden taas töihin. Toivottavasti kuitenkin saisin olla koko ens kesän vauvan kanssa kotona <3

Yk3 ja kp 12, jänniä aikoja mennään taas pikkuhiljaa :) mun kierto on aika säännöllinen joten ovis varmaan huomenna tai ylihuomenna

904/3096 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä uutena liittyen keskusteluunne.

Olen seurannut tätä palstaa huhtikuusta asti ja nyt uskaltauduin mukaan.

Voin niin samaistua kaikkiin teihin ja mahtava että tälläinen palsta on olemassa.

Meillä alkoi nyt yk4. E-pillereitä söin noin 15vuotta putkeen. Ensimmäinen kierto oli 38pv, siitä seuraava 35pv ja sit oli 31pv ja seuraava voisi olla sitte se normaali 28pv.

Aloitin tikuttelun viimekierrossa ja en kunnon viivaa saanut halpistikkuun (voihannä se olla etten edes ovuloinut) ja nyt sit tilasin clearbluen tikut testiin. Miten te muut olette noudattanut tikutuksen "sääntöjä"? (ei aamupissasta ja kuitenkin pitäisi olla pidättäytynyt 4 tuntia ennen testiä) kamalan vaikeaa kun tuntuu että joutuu ravaamaan koko ajan vessassa.

Itse olen haaveista kertonut useimmille parhaille ystäville kun kaikilla heillä on jo lapsia ja aina kun kylässä käydään niin keskustelu päätyy siihen että joko teillä on suunnitelmissa. En ole osannut valehdella etteikö jo olisi 😂

Ainiin ikää meillä minä 29 ja mies 30 ja vauvakuume iso!! Oikeastaan haaveilen että saisi olla raskaana. Peukkuja kaikille ja onnittelut jo plussanneille.

905/3096 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa clearbluen tikuissa mun muistaakseni sanottiin, että voi tikuttaa missä vaiheessa päivää vaan. Halpistikuissa kuitenkin sanotaan ettei ennen klo 8 eikä klo 20 jälkeen. mitenhän voi olla noin eri ohjeita? En kuitenkaan ”uskaltanut” tikuttaa clearbluen kohdallakaan aamulla, vaan vasta töiden jälkeen, mutta harvemmin olin sitä 4h virtsaamatta ennen testiä.. kuitenkin hymynaama tuli tässä kierrossa ja päästiin hyödyntämään.

Nyt kp 27 ja huomiselle flo lupailee menkkoja, jännä nähdä miten käy. Mitään oireita ei ole kumpaankaan suuntaan, ehkä himppusen väsyneempi olo kuin normaalisti, tosin voi johtua tuosta helteestä. Oviksen jälkeen nännit oli aremmat pitempään kuin normaalisti mutta nyt ei oikeestaan tunnu enää. En kyllä usko että olisi tärpännyt.

906/3096 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tämän kesän matkan kanssa tehty suunnitelmat niin, että jos olenkin raskaana. Kun aloitettiin yrittämään vuoden lopulla, laskeskeltiin millä viikolla olisin matkan aikana. Varaus tehtiin sen mukaan, että en olisi kuitenkaan liian pitkällä. Taukoa pidettiin juuri ennen matkaa pahoinvointien ym takia, ettei olisi ihan ekoilla viikoilla poissa kotoa kun ei voi tietää mitä oireiluja raskaus toisi. 

Kyllähän se kirpaisi, kun allasalueella huomasin tuijottavani monia raskausvatsoja. Tuntui, että niitä tuli joka suunnasta.

Ensi kesänä olisi toiveissa lähteä pariksi viikoksi taas reissuun. Eli todennäköisesti samalla tavalla tehdään kuin edellisen kanssa. Laskeskellaan ja varaillaan sen mukaan jos voi. Jos nyt syksyn aikana raskaustesti näyttää positiivista niin todennäköisesti menee suunnitelmat uusiksi. Mutta toisaalta se ei harmita. Me ollaan saatu jo matkustaa ja lomailla kahdestaan. Nyt on erilaisten juttujen vuoro ja odotetaan jo innolla niitä reissuja, joissa on lapsikin mukana.

Tällä hetkellä on kp 17 menossa. Hirveän kovat odotukset ei tässä kierrossa ole, ovis meni tällä kertaa ohi. Kuitenkin on sellainen pieni mahis plussaan, koska ennen ovista oli yritystä kuitenkin. Ensi viikon lopuilla voisi olla sopiva aika testailla. Yritän nyt venyttää sitä mahdollisimman pitkälle.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

907/3096 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös mietityttänyt juurikin ensi kesän tekemiset. Just kaikki reissut ja festarit täytyy suunnitella paljon lähempänä kun tietää mikä tilanne on (tai vähintäänkin ettei siinä kohtaa oo ainakaan viimeisillään).

Mä oon vähän sellanen odottamista inhoava heti kaikki mulle nyt -tyyppi 🙈 joten tämmönen epätietoisuus ei oo niitä parhaita asioita... vielä ei kyllä oo kauheesti vaivannu, mutta vastahan tässä aloitettiin, joten edessä on vielä se turhautuminenkin :D

908/3096 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa ollaan laiskoja reissaajia, oikeita kotihiiriä. 🐿 Tosin kotona okt riittää tekemistä ja yhdessä puuhailua. Meidän reissusuunnitelmat lähinnä koskevat lyhyen aikavälin juttuja, kuten kuukauden päähän suunniteltua sukulointireissua. Olisi kyllä ihana käydä jossain matkalla yhdessä. Vähän jo alkukesästä mietinkin että pitäisikö jonnekin lämpimään lähteä, mutta kesä täällä kotosuomessa tuntuu olevan ihan riittävän lämmin. 😄 Ehkä syksyllä joku äkkilähtö voisi tehdä hyvää.

Ja sitten taas niihin piinapäiviin. Ihan täysin samoja oireita ollut nyt pari päivää kuin viime kierrossakin. Outoa vihlomista oikealla puolella, lähes nivusessa ja täysin samoina kiertopäivinä. Nyt siis kp23 ja n. 11 päivää menkkoihin. Rupean jo epäilemään jotain kystaa tms. Tämän kierron jälkeen kyllä soitan neuvolaan tai terkkariin ja koitan saada jonkun ajan. Epäilen näiden 6-7 yrityskerran aikana olleen 2 kemiallista ja kierto mulla on pitkä. Ja sitten nuo oudot vihlomiset saa epäilemään kaikkea mahdollista. Eilen oli alaselkäkin oli niin jumissa etten kyennyt seisomaan kunnolla ja mullahan ei koskaan ole ollut selkä kipeä.

909/3096 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt tosiaan ovista bongaamaan testeillä viime viikolla (negaa kylläkin), ja tänään (kp23) sit tälläinen 😮 tummui vielä entisestään. Sovelluksen mukaan oviksen piti olla kp18, 16päivää ennen menkkoja. Ehkä se "huippu" on jäänyt huippuilemaan? Pitänee testata ylihuomenna uudestaan lähtiskö haalistumaan.

910/3096 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on piinapäivät vaihtunu rukouspäiviin (kp26), sillä joka kerta kun käy vessassa kattoo pikkareihin "pliis ei menkkoja, pliis ei menkkoja.. ". En siis himouskovainen ole mutta kovasti tässä toivoo ja rukoilee että menkat jäis tulematta 😍 flow ennusti täksipäiväksi menkkoja ja aattelin sunnuntaina testaa, jos menkkoja ei ole kuulunut. Vois mennä duunipäivä ihan sekavissa tunnelmissa jos tekis testin vasta maananataina tai tiistaina 😆

Oireina on arat rinnat, närästys ja vatsa ollut sekaisin. Oon myös ollu tosi pirtee ja hyväntuulinen, mitä harvoin menkka pms oireiden aikaan en ole. Eli merkkejä ei ole mistään selkeistä raskausoireista, mutta jotain pientä outoa ehkä? Noh muutama päivä niin sitten tietää.

911/3096 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp24. Tästä tulee taas piiitkä kierto. Venyy ja venyy koko ajan pidemmäksi. Moni pääsee jo tässä vaiheessa tekemään rtestiä mut meikä vasta tikuttelee. Rupee olemaan ovistestitkin loppu. Turhautuminen iskee jälleen. 😦 Kiitos kuitenkin ovistestien, tämäkin kierto oltais hyödynnetty väärään aikaan! Näitä ovisoireita olisin helposti voinut kuvitella vaikka kiinnittymiskivuiksi.

912/3096 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp26, dpo11. Perus PMS jyllää niin henkisten kuin fyysistenkin oireiden osalta, et eiköhän ne menkat sieltä tule joskus ma-ti aikana. Vähän luulen, et yk7 oli tässä...

Oviksen tikuttaminen on ilmeisesti myös tyydyttänyt testitarvetta, joten ei edes tee mieli tuhlata ennenaikaiseen raskaustestiin. Ehkä tässä myös alkaa vähän kyllästymään koko prosessiin, ei jaksa enää vauhkota ja ladata tunnepaukkuja niin paljon. "Ei se tärppi kuitenkaan tapahdu."

Miten muuten teillä mies suhtautuu mahdollisiin tutkimuksiin mikäli yritysaika venyy? Meillä mies on vähän nihkeä ajatukseen, ainakin tässä kohtaa vielä, hän on vähän sitä mieltä, et nämä ovat "herran haltuun"-asioita (ei ole kuitenkaan siis uskovainen). Mutta ken tietää kuinka mieli muuttuu jos vuosi yritystä menee rikki, ehkä sit on valmis käymään ainakin perustutkimukset läpi. En itsekään pidä siitä ajatuksesta, että joutuu hoitoihin, törkättäväksi ja piikiteltäväksi, mutta... taas, voi olla et mieli muuttuu jos luomu ei tuota tulosta. Tai sit todetaan vaan, et sit eletään mukavasti kahdestaan ja rakennetaan elämä sen ympärille.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

Vierailija
913/3096 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille :)

Yrityksen alussa mekin mietittiin eteenpäin, että mitä tapahtumia olisi edessä tulevaisuudessa raskaana/vauvan kanssa. Enää en ainakaan itse jaksa miettiä, eletään kuten ennenkin. Kun tärpissä voi kestää vielä kuukausia kuitenkin ja raskausaikakin on pitkä.

Hei Baby-podcastin innoittamana luin muuten Äitikortin. Kirja oli varsinkin alkupuolella hyvin mukaansatempaava ja käsitteli paljon niitä asioita, joita on vanhemmuudesta miettinyt. Loppua kohti juttu ei oikein pysynyt enää kasassa, ja joukossa oli pari outoa vertausta sikaan ja lehmään. Ei oikein sopinut äitiysaiheeseen yhdistää noita eläinoikeusjuttuja, mutta se oli kirjoittajan valinta. Luin myös Projektina vauva-kirjan, joka oli aika tiivis paketti lapsettomuushoidoista. Enemmän informatiivinen ja hyppäsin yli osioita IVF-hoidoista ym. Oli kuitenkin kiinnostavaa lukea ajatuksia lapsettomuudesta ja koskettavaa, että tämä pari lopulta sai lapsen. Tällänen kirja-arvostelu tähän väliin. ;D

914/3096 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pian piinapäivät edessä, onnistuin bongaamaan ovulaation (ensimmäistä kertaa tikutin) ja nyt jännitetään onko tärpännyt vai alkaako menkat ensi viikolla. Alaselässä ja mahassa on ainakin jo samanlaista kipuilua kun aina ennen menkkoja 😔

915/3096 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp28/28 womanlogin mukaan mutta flown mukaan vasta 28/31. Viime kierto oli 26 päivää ni nyt en tiiä enää pituutta. Ennen km aina oli 28 päivää, mutta km jälkeen 31 päivää. Pysy tässä nyt stressaamattomana..

916/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp26. Kyllä se vaan vähän jännittää vaikkei suuria odotuksia olekaan kun vasta eka yrityskerta menossa, ja nythän pitäis siis tulla ekat luomumenkat. Toinen asia onkin sitten se tuleeko ne vai ei, miten sekaisin mahtaa kaikki olla pillerien jäljiltä...

Päivä kerrallaan....

917/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aika shokissa, tein torstaina onestepin liuskalla haamuplussan ja tänään clearbluen digitestillä plussan! Huh ei vaan voi uskoa tätä todeksi, täytyy vaan toivoa että matkalainen pysyy kyydissä <3

918/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltähän ne menkat sitten alkavat, nyt tuli jo 9kk yritystä täyteen joten täytynee alkaa loppuvuodesta selvittämään lapsettomuustutkimuksiin hakemutukimista. Tuskin kuuluu työterveyden piiriin?

919/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessu kirjoitti:

Ja sieltähän ne menkat sitten alkavat, nyt tuli jo 9kk yritystä täyteen joten täytynee alkaa loppuvuodesta selvittämään lapsettomuustutkimuksiin hakemutukimista. Tuskin kuuluu työterveyden piiriin?

Meillä ei ainakaan kuulu työterveyteen.

920/3096 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea charity! Pitelen peukkuja sulle ja matkalaiselle. 😘

Itse lueskelin tänään odottavien "mitä tulikaan tehtyä" -ajatuksia, pahimpien raskauspahoinvointiviikkojen tiimoilta. Ehkä vähän maltillisempi olo tuli tämän vauvakuumeen kanssa. Varsinkin kun olen juuri kauheassa pääkivussa kera oksennusolon.

Plussatuulia myös muille piinaviikoilla piinaileville. Kuvia plussista tänne ❤

Ketju on lukittu.