Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Täällä on pidetty vähän taukoa ja oon tietoisestikin yrittäny ajatella muita juttuja. Eipä se tärppiä oo tuonu niinku ei ennenkään, mutta tekee muuten ihan hyvää ja aika kuluu nopeammin.
En siis tiedä mitä on tapahtunut/tapahtuu, mutta viimeksi mulla on tullu kunnon menkat kesäkuun lopulla. Heinäkuussa tuli reilun viikon verran ihan pientä tiputtelua ja nyt _ei mitään_. Raskaustestejä oon aina välillä tehny, viimeisimmän tänään ja kaikki negatiivisia. Eli selkeesti tää nyt johtuu jostain muusta ku raskaudesta.
Kuinkakohan kauan tarvii odotella, että voi mennä lääkärille, jos menkkoja ei tuu? Onks terveyskeskus ihan oikee osote vai mihin tässä kuuluu suunnata?
Hei!
Olen seurannut keskusteluja, mutta nyt pakko kirjoittaa itsekin, kun ei oikein uskalla muille kertoa omaa tilannetta..
Eli sain pääsiäisenä keskenmenon rv 11, ja km jälkeisen 5 viikon varoajan jälkeen olen varovasti joka kuukausi toivonut uutta raskautta. Olen "salaa" laskeskellut ovulaatiokalenterin avulla parhaita päiviä, ja oireitakin tutkiskellut. Mutta ei tärppää..
Mulla on aina ollut todella säännöllinen kierto, mutta nyt km jälkeen on alkanut lyhentyä. Tänään alkoi kuukautiset 4 päivää liian aikaisin, ja nyt onkin kierto lyhentynyt 24 päivää. Surettaa ja harmittaa. Mutta, mistähän voisi tuollainen lyhentyminen johtua? Mulla kyllä alkaa olla jo ikää (36), että voiko olla jo, ettei meille enää ehdi tulla vauvaa? :(
Tänään kp 23 ja varhaiseen raskaustestiin piirtyi 2 viivaa.Ei ole haalea vaan aika vahvakin. Se on pystysuunnassa puolikas? Toinen viiva on ihan kokonainen mutta tämä + viiva puolikas. Testaan vielä ensi viikolla. Nännit on arat, ei muuta oiretta. Aika epätodellinen olo, mutta en vielä uskalla iloita. Kierto yleensä teroluteilla 25 päivää.
Pikkuminnis, varovainen onnentoivotus teille. Herkistyin melkein itsekin, kun muistelin kaikkia sun kirjoittamia viestejä täällä :)
Täällä alkoi vihdoin eilen menkat, 6 päivää myöhemmin kuin piti... Kerkesin muutaman raskaustestinkin tässä tehdä, mutta nyt on lähinnä helpottunut olo, että voi kääntäät katseet kohti seuraavaa yrityskertaa ja tätä kiertoa.
Ottaa nyt noista kiertojen pituuksista selvää. Itselläkin, vihdoin, päättyi lähes 40 päivän pituinen kierto.
Menkat on mulla vuosi vuodelta niukentuneet hurjasti ja kivut vähentyneet. Kierrot pidentyneet, ja muuttuneet epäsäännöllisiksi. Nykyään oikein odotan menkkoja ja toivon kunnon vuotoa, jos ei ole tärpännyt. Aivan kuin pitäisin kuukautisten runsautta ja kipuja hedelmällisyyden mittareina. En siis ole tutkinut faktoja, vaan ihan omassa päässä tämä.
Noh, mutta vihdoin pääsin piinasta ja leuka pystyssä YK7, eikös se näin ollut. 😄 Ilman ehkäisyä tässä on siis menty jo useampi vuosi, mutta yrittäminen alkanut vasta tänä vuonna. ☺
Tähän kiertoon en tilannut lisää ovistestejä, vaan ajattelin kokeilla nyt lomailua, (mieli)haluja ja e-vitamiinia. Viimeisimpänä tietysti kuuluisaa "yritän olla ajattelematta koko asiaa". 😄
Pikkuminnikselle kovasti tsemppiä! Laittaa kuvaa sitten siitä kunnon plussasta. ❤
La tein testin missä 2 viivaa, tosin toinen oli jotenkin puolikas ja nyt tänään uuden, herkkätesti sekin ja 1 viiva. Mitä mieltä olette kuvista? Kp23 eka otettu, toinen kp25. En ottanut teeoluttejakaan loppuun. Nännit edelleen arat ja vatsassa ja nivusissa vähän kuin painetta. Menkat alkanut teroilla ennen kp25, mitäköhän nyt kun jätin ne kesken, jos en oleksan4 raskaana..
Tässä vielä kuva ensimmäisestä testistä.
Pikkuminnis varovaiset onnittelut! <3
Nään kyllä tossa ylemmässäki kuvassa haalean toisen viivan.
Ehkä sinuna tekisin digitaalisen testin niin ei tarvitsisi arvuutella.
Sormet ja varpaat ristissä että olisi plussa!<3
LA 12/20
Haavelija91 kirjoitti:
Sormet ja varpaat ristissä että olisi plussa!<3
Pitää joo tehdä vielä ja toivoa :) nyt kun sanoit, että kuvassa näkyy haalea viiva niin ehkä huomaan saman, mutta testiä katsoessa se oli niin nega kuin vaan voi olla :o rintojen arkuuskin hävisi melkein kokonaan. Vielä aamulla aikaisin oli ihan kosketusarat.
Täällä edelleen odotellaan niitä luomumenkkoja ja Kp50 nyt menossa. Olo on vaihdellut jatkuvasti super energisestä super väsyneeksi. Ja ei, raskaana en ole. Mutkana matkaan tulikin puolison terveydellinen asia (ei mikään vakava), jonka vuoksi mahdollinen yritys siirtyy nyt ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Aika pettynyt olo kaikenkaikkiaan tällä hetkellä kun ei edes päästy aloittamaan yritystä. Palaan taas asiaan kun on aiheellista ja seurailen muiden matkaa. Tsemppiä!
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Sormet ja varpaat ristissä että olisi plussa!<3Pitää joo tehdä vielä ja toivoa :) nyt kun sanoit, että kuvassa näkyy haalea viiva niin ehkä huomaan saman, mutta testiä katsoessa se oli niin nega kuin vaan voi olla :o rintojen arkuuskin hävisi melkein kokonaan. Vielä aamulla aikaisin oli ihan kosketusarat.
Clearbluen digitaalisessa herkkyys on 25 mIU/ml hCG, mikä tarkoittaa sitä että jos hormonitaso on 24 mlU/ml, niin testi näyttää negatiivista, vaikka tuo taso on jo selvästi epänormaali naisella joka ei ole raskaana. Mä en itse tuhlaisia rahoja noihin kalliisiin digitesteihin, vaan ennemmin ostaisin niitä halpoja tikkuja joissa ei ole heijastavaa muovikalvoa hämäämässä ja sitten vaan odottaisin kaksi päivää, että hormonitasot ehtii tuplaantua!
Toivotaan joka tapauksessa parasta! :)
Hei, mahtuisiko joukkoon vielä yksi kuumeilija? Meillä esikoinen on neljän ja kuopus kohta vuoden ikäinen. Vielä olisi sylissä tilaa yhdelle nyytille ja vauvakuume on kova. Ennen esikoista oli kkm ja enne kuopusta spontaani km. Nyt yritystä takana aktiivisesti kaksi kiertoa, kolmas siis menossa kp 25/30.
JuuliaTava kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Sormet ja varpaat ristissä että olisi plussa!<3Pitää joo tehdä vielä ja toivoa :) nyt kun sanoit, että kuvassa näkyy haalea viiva niin ehkä huomaan saman, mutta testiä katsoessa se oli niin nega kuin vaan voi olla :o rintojen arkuuskin hävisi melkein kokonaan. Vielä aamulla aikaisin oli ihan kosketusarat.
Clearbluen digitaalisessa herkkyys on 25 mIU/ml hCG, mikä tarkoittaa sitä että jos hormonitaso on 24 mlU/ml, niin testi näyttää negatiivista, vaikka tuo taso on jo selvästi epänormaali naisella joka ei ole raskaana. Mä en itse tuhlaisia rahoja noihin kalliisiin digitesteihin, vaan ennemmin ostaisin niitä halpoja tikkuja joissa ei ole heijastavaa muovikalvoa hämäämässä ja sitten vaan odottaisin kaksi päivää, että hormonitasot ehtii tuplaantua!
Toivotaan joka tapauksessa parasta! :)
Nyt on ostettuna rfsu testaa varhain testi ja clear blu normi testi (ei kai digitaalinen). Ajattelin nyt ainakin pari päivää odotella. Ihmetyttää vaan niin tuo selkeämpi testi mihin tuli 2 viivaa. Miksi nyt sitten haalistui lähes näkymättömään jos ensin näkyi selkeämmin. Ei auta kuin odotella.
Tervetuloa uusille! :)
Totta kai tänne mahtuu kaikki uudet mukaan!
Mä kysyisin, että onko jollain kokemusta miten toimia epäsäännöllisen kierron kanssa. Edelliset kunnon menkat oli kesäkuun lopulla ja sitä ennen kierrot 23-30 päivää e-pillereiden lopetuksen jälkeen (pillerit lopetettu helmikuun lopulla). Tosiaan heinäkuussa tuli ihan pientä tiputteluvuotoa viikon verran.
Milloinkohan voi hakeutua lääkäriin (kunnallisella puolelle siis)?
Heippa, olen jo jonkun aikaa seuraillut tätä ketjua ja päätin nyt itsekin liittyä teidän kanssa kuumeilemaan.
Olen 23-vuotias, mieheni 32. Molempien suurimpana haaveena on saada lapsi 💕
Jätin pillerit pois kolme viikkoa sitten, ja tyhjennysvuoto alkoi heti silloin. Mitään tietoa ei ole omasta kierrosta kun 15-vuotiaasta asti syönyt pillereitä. Peittoa heilutellaan onneksi joka päivä niin ei tarvitse laskuissa pysyäkkään 😄.
Nyt ollut viimesen viikon menkkamaista kipuilua, tiedä sitten mistä johtuu, menkkoihin pitäisi kuitenkin olla vielä jonkin aikaa. Toivottavasti ei ole endometrioosia..
Pikkuminnis kirjoitti:
Tässä vielä kuva ensimmäisestä testistä.
Osaisiko alapeukuttajat sanoa miksi kuvassa on alapaukku? Näyttääkö se vialliselta vai miksi? Kun sitä juuri nimenomaan ajattelin, että en uskalla iloita, koska viiva on jotenkin puolikas ja outo ja kontrolliviiva on haalea. Mutta jos joku osaa lukea noita testejä hyvin niin saa sanoa :)
Kuva ei tainnut kopioitua tähän, mutta kuva siis tuolla ylempänä.
Pakko nyt jakaa tämä tuska ja ärsytys teidän muiden kuumeilijoiden kanssa. Dpo 17, testi näyttää puhdasta negaa, mutta kunnon menkat ei ota alkaakseen. Dpo 14 lähtien, ku menkat olis pitäny alkaa, ollu onnettoman pientä tuhruvuotoa. Viikko oviksesta oli alavatsakipuja ja muutaman päivän tuhruvuoto ja elättelin jo toiveita että sillon olis tapahtunu kiinnittyminen, mutta eipä näytä testit plussaa. Ja mitkää tuhruvälivuodot tai kuukautisia edeltävät tuhruvuodot ei oo mulle tavallisia. Tiedän ettei tässä auta ku odottaa... huokaus... Onko kellää kokemusta voiko kiinnittymisyritys lykätä kuukautisten alkua vaikkei testit näyttäiskää plussaa?
Heippa! Liittyisin mielelläni mukaan porukkaan.
Täällä 4 vuotiaan tytön äiti. Meillä nyt viimein toiveissa toinen lapsi.
Kiertoni on aika epäsäännöllinen mutta oviksen luulen tietäväni koska tämä melkein ainoa aika kuukaudesta kun minulla tekee seksiä mieli 😅
Edelliset menkat alkoi 19.7 ja sitä edellisistä ei ole muistikuvaa mutta yhdet loppui kesäkuun alussa (juu en pidä kirjaa ennen kuin näissä tilanteissa) 😬
Ehkäisynä meillä ollut vaan kumi edellisen lapsen jälkeen. Esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityksestä joten olen ehkä turhankin toiveikas seuraavan suhteen! Kasan testejäkin tilasin jo kaappiin valmiiksi.
Nyt kuitenkin oli tunne, että olisin saattanut raskautua jo ehkäisyn aikana ja yhden testin jo teinkin! Se oli nega. Ollut ihmeellisiä vatsakipuja ja pulputtelua alavatsalla. Noo, ehkä ne on vaan menkat jotka sieltä tulee. Sitten pääsee kunnolla yrittämään jos vain tunnistaisi tuon oviksen varmaksi. Nyt yritän pitää kirjaa nuista menkoista ja tuntemuksista että pääsisi hieman kartalle tilanteesta.
Ai niin! Onnea kaikille yritykseen!
Tervetuloa uusille :)
Nyt on tehty uusi testi ja puhdas nega. Annoin hetken itseni iloita siitä oudosta plussasta ja eniten harmittaa, että miehellekin sanoin ja hän ehti jo iloita. Tämä on vaikuttanut eniten mielialaan koko yrityksen aikana. Olen koko ajan itkuherkkä eikä tee mieli nähdä ketään. Toiseksi jätin terolut kuurin kesken. Otin kp 15-22 eli 2 viimeistä jätin ottamatta. No menkat ei nyt sitten ala.. ennen alkanut aina heti kp25. No nyt vasta kp27 mutta silti. Vaikka ajattelin, että outo tuo testi, koska viiva ei ole kokonainen, mutta silti. Miksi siihen piti tulla se näkyviin. Pettymys olisi ihan eri luokkaa, kun se olisi heti ollut selkeä nega.
Pakko purkaa mieltä, koska ei ole ketään kenelle puhua. Miehellekään en viitsi kunnolla, koska en halua, että tämä tarttuu hänee.
Eihän tuossa kohtaa voi kukaan auttaa. Tai siis että tuohon ei auta kuin uuden testin tekeminen vaikka parin päivän päästä..