Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Vempula kirjoitti:
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Uusi työ on vienyt ajatukset aika pitkälti mennessään ja vauvahaaveet olleet taka-alalla, minkä vuoksi tännekin kirjoittelu on jäänyt... No, huomenna pitäisi alkaa menkat ja tein huvikseni testin aika laimeasta aamupissasta tänään. Ja se testi näyttää tältä, mitä mieltä olette?
Kyllä siinä toinen viiva minusta näkyy. Jatkotestausta! :)
Kävin viemässä tytön päiväkotiin ja hain samalla kunnon testejä kaupasta. En voi uskoa että tämä on totta! Eilen laitettiin asuntolainahakemus vireille ja nyt sitten tämä, meneeköhän suunnitelmat uusiksi :D Ja ihan pian pitäisi malttaa lähteä töihin, huh! Tänään siis dpo 13 mun laskujen mukaan eli 3+6.
Moikka!
Ehkä minäkin uskallan liittyä tänne palstalle :) Josko täältä saisi vertaistukea, kun omassa lähipiirissä pidetään vauvahaaveet suurimmilta osin salaisuutena ja nämä harvat jotka tietää, ovat niin eri elämäntilanteessa ettei heistä ole kovin saatu juttuseuraa. Mies toki on innoissaan, mutta tuntuu hieman pihalla olevan näistä asioista...
Muutama vuosi nyt yhteistä taivalta takana ja hormonikierukan otin pois tammikuussa. Ensimmäiset luomut kuukautiset tulivat tasan kuukausi sitten ja aiemman säännöllisen kiertoni mukaan kuukautisten pitäisi olla nyt, mutta ei kuulu. Onko täällä muita, jotka ovat jättäneet hormonikierukan pois? Kauanko teillä meni, ennen kuin kierto tasottui?
Tosiaan kierukan poisoton jälkeen oli hirmuisesti erilaisia fyysisiä ja psyykkisiä oireita ja päätin etten koske hormoniehkäisyyn enää koskaan. Kuparikierukka minulla oli joitan vuosia sitten, ja sen ehkäisyteho petti. Tulin raskaaksi, joka päättyi keskenmenoon viikolla 11. Olin onnellinen luomukuukautisistani, ja elin siinä toivossa, että josko kierto nyt rauhottuisi. Aina ennen nimittäin kuukautiset ovat tulleet ja menneet päivälleen kierron ollessa 28pv. Tänään, kun kuukautisia ei kuulunut, tein testin, mikä näytti negaa. Melkoista myllerrystä alavatsassa ja -selässä ollut viikon verran, minkä vuoksi olinkin ihan varma, että kuukautiset sieltä tulee. Nyt ihanan odottava olo, että josko se plussa sieltä kohta tulisi :) Toisaalta jännittää ja pelottaa, että joutuuko pettymään, ja kierto onkin ihan sekaisin, ja odottelu siirtyy entisestään.
Suuret onnittelut kaikille jo plussanneille! :) Ihanaa, että saa tulla tänne jakamaan omaa kokemustaan ja omia fiiliksiään.
Kp17 menossa ja ovisoireet vasta aluillaan. Puhkeamaton viisaudenhammas rupesi vihoittelemaan ja siksi vähän mieli maassa, aiheuttaako tulehduksen kropassa ja meneekö tämä kierto "hukkaan". Ehkä varaan ajan hammaslääkäriin ja katsotaan mitä tapahtuu. Mitä jos tässä kierrossa tärppää, voiko hammaslääkärissä silti ottaa puudutuksen tai esilääkityksen? Kärsin hammaslääkäripelosta ja siksi mietin.
Täytyy nyt vielä mainita että tässä tärppikierrossa ei mennyt mikään niin kuin Strömsössä - mies oli mahataudissa juuri ennen ovulaatiota, mutta tokeni onneksi sitten sopivasti niin että sain suostuteltua puuhiin päivää ennen ovista (se olikin sitten se ainoa mahdollinen tärppikerta). En saanut ovulaatiota ihan kunnolla edes kiinni testeillä, joten vähän arvailuksi meni mutta näköjään riittävän oikea ajoitus. Sitten sairastuin itse pitkänsitkeään flunssaan, josta toivun vieläkin.
Greippimehut ja muut taikatemput loisti poissaolollaan tässä kierrossa. Olin suunnannut ajatukset jo tulevaan kiertoon ja aloittanut laihduttamaankin vielä, eli tämä plussa tuli tosiaankin silloin kun sitä vähiten odotin.
Mitään kiinnittymisoireita en ole huomannut eikä tällä hetkellä ole muita oireita kuin tissit kipeät siihen tyyliin kuin olisi menkat alkamassa. Anteeksi romaanista mutta ajattelin vähän kirjoittaa näitä ajatuksia kun itseäni ainakin on kiinnostanut nämä tällaiset. :) Kiitos onnitteluista ja keväisiä plussapuhureita kaikille!
Hei! Täällä olisi uusi tulokas tälle sivustolle😊 31v 4lapsen äiti. Tai uusi ja uusi joskus lueskellut ja varmaan kirjoitellutkin mutta siitä jo aikaa.
Meillä olisi siis haaveissa 5 lapsi ja tätä olen nyt vuoden verran pohtinut kyllä, ei, kyllä, ei, kyllä... no nyt tilanne se että kierukka (mirena) poistettu ti 12.2 ja ensimmäiset kuukautiset alkoivat pe 22.3. Nyt siis kiertopäivä 12 ja olin oireiden mukaan bongaavani ovulaation jo eilen... alavatsassa vasemmalla nipisteli ja vatsaa turvotti koko päivän ja illan..
Koskaan en ole ovulaatiota sen enempää kuulostellut saati tikuttanut mutta eilen mietin että ehkä se ois tätä.
Aina olen ajatellut kierroksi tuon 28 mutta ehkäpä se on nyt lyhyempi.
Kaikille siis tsemppiä odotuksen odotukseen ja plussanneille ihan siihen odotukseen😊
Tervetuloa uudet kuumeilijat 😊
Huomenna pitäisi menkkojen alkaa, joten vielä jännäillään..
Pari sivua taaksepäin kyselin allergialääkityksestä ja soitin terveysasemalle, jossa ei osattu oikein sanoa juuta eikä jaata. Sain ajan kuukauden päähän.. Katupöly kutittelee jo kurkkua ikävästi ja huhtikuuksi on luvattu lämmintä eli allergialääkkeillä alkaa olla jo kiire 🙄. Pitää vissiin yrittää vaan sietää.
Oon tuolla aikasemmin jo vähän kirjotellutkin. Elikkä 3. Terolut kuuri nyt loppunut. Tässä on ollut melkein kaksi viikkoa tosi jännää aikaa kun kierron 20 päivänä päätin tehdä varoiksi testin (vkl oli tulossa juhlat). Olin jo niin tottunut negatiivisiin etten oikeestaan edes sen enempää jännittänyt. Testiajan lopussa menin kuitenkin katsomaan testin niin näkyi selkeä haamu. Seuraavana päivänä vahvistunut jne. Tässä viime viikolla tekstaillut ”muutaman” kerran :D ja hienosti on vahvistunut. Kuukautisia ei näkynyt ja nyt maanantaina kp 31 tein digin ja 3+.
Eli vaikka kovasti olen ajatellut etten ovuloi niin ovulaatio on kuitenkin tapahtunut. Todennäköisesti kylläkin aika aikaisessa vaiheessa kiertoa. Mulla ovulaatiota ei ole siis voinut päätellä mistään oireista.
Kuitenkin halusin siis tulla tsemppaamaan, että ainakin meillä Terolut auttoi jotenkin :) vieläkään en tähän kauheasti usko ja pelko keskenmenosta on kova. Oireita ei juurikaan ole. Varhaisultraan aion kyllä mennä :)
Hope93: Älä anna viisaudenhampaan lannistaa, itse olen myös hammaslääkäripelkoinen ja pelkkä ajatus hammastarkastukseen menemisestä saa karvat pystyyn ja kylmän hien otsalle :D luin Hammaslääkäriliiton sivuilta, että hampaita voidaan puuduttaa normaalisti myös raskausaikana ja ensimmäisen kolmanneksen aikana voidaan tehdä voidaan tehdä perustutkimuksia.
Täältä siis löysin: https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suunterveys-eri-ikaka…
Snowbelle
Kiitos linkistä. 🙂 Hammaslääkäri on sellainen paikka etten sinne lähde kuin viimeistään siinä vaiheessa kun ei enää panadolit auta. Hyvä tässä miettiä ja toivoa raskautta ja toivottavasti sitten myöhemmin sitä synnytystä, jossa kivut potenssiin sata. 😅 Onneksi kuumeilu vie ajatukset vain positiivisiin asioihin.
Oireista sen verran, että luulen että eilen tai tänään on ovispäivä (kp18). Eilen nippaili vasemmalta puolelta, mutta muita erityisiä oireita ei ole. Noh, ei sitten miehen kanssa vaan enää jaksettu suorittaa vaan uni painoi liikaa, joten ehkä tänään jaksaa tai sitten toivotaan että tuo kp16 peittojen heilutus riittää.
Heips, pitkään ketjuja lukeneena liityn joukkoon. Ikää 27v ja miehen kanssa menty syksyllä naimisiin. Vauvakuumetta ollut vuoden verran ja useampi kaveri on saanut jo lapsen. Joulun jälkeen jätin pillerit pois ja sovittiin että aloitetaan yrittämään helmikuun ulkomaanmatkan jälkeen. Noh pillereiden lopettamisen jälkeen kierto on ollut lyhyttä kp21-25 ja häämatkakaan ei tuottanut tulosta.
Viime kierrossa tikutin oviksen kp 9 ja hommailtiin seuraavina päivinä. Järkytykseksi menkat alkoivat kp13 ja ei siis ollut mitään pientä välivuotoa/ovis vuotoa vaan kunnon menkat. Harmittaa vietävästi, kun niin odotin että siinä kierrossa tärppäisi mutta kierto onkin kunnolla sekaisin.
Päivitystä täältäkin. Kp 23/28-32 tänään, dpo 7-8 (?). Menkkapolttoja ollut eilen ja tänään pitkin päivää, mitä normaalisti ei ole ennen kuin menkat oikeasti alkaneet. Painetta on myös vatsalla ja välillä vihlaisuja.
Join yhden siiderin pari päivää sitten, mut jäi kesken kun maistui todella pahalle.
Väsymys on kova, mutta niin myös huonosti nukuttuja öitä. Lisäksi aivastelu alkoi pari päivää sitten, nokka on tukossa ja silmät vuotavat kuivuuttaan. Mutta, voi myös olla allergiaa, vaikken ikinä ennen ole reagoinut näin aikaisin mihinkään, vasta koivun kukinta on teettänyt murheitä.
Kävinkin apteekissa hakemassa allergialääkettä ja kysyin mitä voi käyttää raskausaikana (ennakoiden). Opastaja kertoi, ettei mikään apteekin hyllyssä oleva ole virallisesti merkattu turvalliseksi, mutta että tutkimusten mukaan kaksi merkkiä eivät aiheuta ongelmia. Yksi näistä oli Cetirizin, toista en muista. Tosin Cetirizinin tuoteselosteessa lukee, et jos on raskaana ja imettää >> konsultoi lääkäriä. Ei siis kuitenkaan suoraa kieltoa kuten monen lääkkeen yhteydessä on.
Eli mahdollisia oireita on, muttei mitään varmaa. Teen ensimmäisen testin ensi viikon maanantaina elleivät menkat ole alkaneet.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Nega testattu dpo 10,12 & 14 & menkat on ny 2pv myöhässä, fuuuuuuuuuukk. Alkaa melkeen sormet syyhyy vielä yhtä testiä, mutta oon järkevä aikuinen ja tajuan että ne menkat sieltä tulee tekisin mä vaikka viistoista testiä lisää. Jospa tammikuinen sitku tää kierto tästä loppuu..
Ajattelin tulla raportoimaan, että menkat alkoivat yhtä aikataulussa kuin aina ennenkin. Harmittaa. Peukut pystyyn siis seuraavalle kierrolle :)
Hei kaikki selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivät.
Lapsettomuustutkimusten yhteydessä teiltä lienee mitattu kilpirauhaseen liittyvä ths-arvo. Suomessa käytettävät ths-viitearvot eivät välttämättä kerro terveestä kilpirauhasesta, joten tutkikaapa asiaa lisää. Itselläni mahdollisesti ollut tämä piilevänä ja kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen asia alkoi valjeta. Tosin lapsettomuuden syy voi olla muukin, mutta tällainen tuli ilmi. Lisäksi matala ferritiini taso mahdollisesti vaikuttanut asiaan. Sekin kannattaa mitata, etenkin jos kärsit runsaista kuukautisista, vaikka hemoglobiini olisikin normaali.
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Uusi työ on vienyt ajatukset aika pitkälti mennessään ja vauvahaaveet olleet taka-alalla, minkä vuoksi tännekin kirjoittelu on jäänyt... No, huomenna pitäisi alkaa menkat ja tein huvikseni testin aika laimeasta aamupissasta tänään. Ja se testi näyttää tältä, mitä mieltä olette?