Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Hei!
Tulin tänne kuumeilemaan ja seuraamaan keskustelua, vaikka yrittäminen itsessään on (miehen puolesta) vasta harkinnassa 😂
Olen 26v ja haaveillut jo usean vuoden ajan lapsesta. Vaikka olen keskiverto synnytysikään nähden nuori, odottaminen tuntuu käsittämättömän pitkältä. On tässä kuitenkin jo kaksi tutkintoa ja paljon työkokemusta takana, ettei sillain ole hirveää huolta rahasta, työstä tms.
Olen alkanut viimeisen vuoden aikana ymmärtää, miten tuskallista ja kipeää oman lapsen unelmointi on. Se sattuu, kun mies jarruttelee ajatusten kanssa. Mies on monesti kertonut haaveilevansa myös lapsesta, mutta toisaalta myös sanoo että "ei nyt". Miehellä on oma koulutus ja muu asettuminen kesken, elämässä sattuneiden ikävien sattumusten vuoksi. En tarkoita asettumisella biletystä tai muuta, vaan yleistä arjen tasaamista.
Joka tapauksessa... Kaksi vuotta käytössä on ollut Kyleena-hormonikierukka, jonka jo kovasti haluaisin pois 😂 Mulla ei ole koskaan ollut luomuna säännöllistä kuukautiskiertoa, vasta pillereillä sain ne aikoinaan hallittua. Kierukan kanssa menkat jäi kokonaan pois. Huolena siis on, palautuuko tai alkaako säännöllinen kierto kierukasta luopumisen jälkeen. Pelottaa.
Moikka Merkkarikarkki ja toki muutkin! :)
Itsellä samat jännäilyt päällä hormonikierukan poisoton jälkeen. Tuntuu hassulta, kun ei yhtään tiedä mitä omassa kropassa on meneillään ja jatkuvasti jännittää kuukautisia. Kiva saada vertaistaseuraa myös hormoonien tasailuihin!
Tervetuloa uusille!
Mulla alko menkat eli uutta kiertoa kehiin
2under2: meillä kummallakin on kyllä piinapäivät! Tänä aamuna dpo 10 ja puhdas nega. Rintojen turvotus ja kipuilu sattuu ja jopa suihkusta tuleva vesi satutaa nännejä. Vatsassa juilii myös menkkamaisesti ja tätä juilintaa on nyt ollut noin viikon ajan. Yleensä kun menkat alkaa, niin tiedän jo siitä jomotuksesta, että vuoto alkaa tai on jo alkanut. Onko teillä plussanneilla ollut oireina röyhtäily ja ilmavaivat? Tuntuu, että röyhtäilen ja piereskelen koko ajan, vaikka en ole syönyt mitään kaasua aiheuttavia ruokia (esim. jauhanut purkkaa ja saanut laksatiivisia vaikutuksia). :D
Tiedän , että on liian aikaista vielä testailla, mutta olen liian malttamaton...
Jinjin & martta1: Voi harmi, paljon vauvapölyä (tähän termiin törmäsin englanninkielisillä vauvasivuilla, joissa kuumeilijat toivottivat toisillensa "baby dustia" :) teille uuteen kiertoon. Myös kaikille muille kuumeilijoille!
Kuumeilijat: kyllä tuo minusta näyttää plussalta, ei muuta kuin jatkotestausta! :)
Snowbelle
Itse plussasin viime kierrossa, mutta en osannut yhdistää oireita raskauteen. Raskaus oli loppujen lopuksi kemiallinen tms, mutta oireita oli jälkikäteen ajateltuna: himo hedelmiin, jatkuva röyhtäily, menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla alkaen nopeasti oviksen jälkeen, sydämen rytmihäiriöt aamusta iltaan, rintojen arkuus, varsinkin alla ja sivuilla. Oli varmasti muutakin, mutta nuo oireet lähtivät kun menkat loppuivat.
...niin ja sain plussan vasta myöhemmin kuin dpo10. Malta ainakin pari päivää vielä. Mulla on hyvä kutina sun puolesta. ☺
Hui, pidän peukkuja sulle Snowbelle!
Mulla oli keskenmenneessä raskaudessa ihan kauhea kutina rinnoissa, niitä ei siis sattunut lainkaan, kutisi vaan ihan hirveästi 🤣 Alavatsaa sattui kyllä todella usein, vihlaisut olivat aika ilkeitä! Sitten tuli hirveä väsymys, olisin voinut nukkua kellon ympäri. Lopulta myös kuvottava ja oksettava olo..
hope93 ja Meikkumaikku: Kiitos paljon peukuista, niitä tarvitaan. Tai no, me kaikki tarvitsemme niitä! :) Ilman tätä ryhmää olisin jo hermorauniona. Muita oireita en ole bongannut kuin nämä mainitsemani. Ei ole ollut huonoa oloa tai väsymystä... voi kunpa pärähtäisi plussa testiin!
hope93: Yritän todellakin malttaa vielä pari päivää. Clear Bluen sivuilla voi tehdä testin, jonka antaa päivämäärän, josta lähtien voi alkaa testailla. Syötin menkkojen alkamispäivän (8.3.), päivän jolloin sain ensimmäisen hymynaaman testiin (24.3.) ja tulokseksi sain huomispäivän. Taidan malttaa lauantaihin, niin silloin olisi dpo 12.
Mulla kierto heittelee jonkin verran, joten siitä syystä yritän olla omasta puolestani puhumatta dpo:sta. 😁 Kuitenkin viime kierron oireiden perusteella sanoisin, että (haalea)plussa tuli dpo13. Sitä ennen negaa.
Ennen testausta muistan kun googlettelin, voinko olla raskaana vaikka ei ole mitään oireita. Olihan niitä oireita, mutta tajusin vasta jälkikäteen.
Olin tosi iloinen siitä haaleastakin plussasta ja vaikka ei jatkunutkaan, nyt tiedän että raskaus on mahdollinen. Yritän myös tässä kierrossa olla testaamatta liian aikaisin. Helpommin sanottu kuin tehty. Tänään kp19 ja testauspäivä on 18.4. ellei menkat ala tai en sitä ennen oksenna tai tai tai.. 😅
Minä sain tänään digitaaliseen ovulaatiotikkuun hymynaaman, mikä on hyvä juttu että nyt varmasti tiedän ovuloivani. Nyt aktiivisesti petihommiin, josko tärppäisi.
Herranjumala, iltapäiväpissaan tehtyä kaksi testiä näyttivät haalean viivan, toivottavasti vahvistuu <3 <3
Snowbelle
Varovaiset onnittelut. ❤ Hyvin maltettu. 😅
Pidän peukkuja sulle.
Snowbelle: voiii 😍 toivotaan että vahvistuu ja pysyy matkassa!!
Martta1: Meillä näyttää menevän kierto aika samalla tavalla, joten kovasti tsemppiä sinnekin uuteen kiertoon. Mulla on jotenkin toiveikas olo tästä kierrosta 😊 kunhan näistä menkoista taas selviäisi. Mies on onneksi tosi motivoituneena mukana kanssa 😄
Hei, täällä 3 +0 ja haalea viiva 🙈
Jinjin: Näköjään! Mäkin olin toiveikas, mutta nyt jotenkin todella uupunu olo. En tiedä miten ja miten pitkään mä jaksan tätä yritystä. En oikeen ollu varautunu tällaseen henkiseen vuoristorataan, mitä tää yrittäminen aiheuttaa.
Onnea uusille plussanneille! Onpa meitä ollut lähiaikoina paljon. :)
Tänään itsellä 4+5. Nyt ei ole kahteen aamuun ollut enää pahoinvointia, mikä huolettaa tietenkin, mutta toisaalta testit on edelleen vahvistuneet ja tänään testiviiva oli jopa kontrollia tummempi. Muina oireina lähinnä väsymys ja kipeät rinnat sekä ajottaiset alavatsan tuntemukset.
Kiitos tsempeistä! Digitaalinen testi näytti aamulla nyt "Yes+", viiva vahvistunut ehkä hieman. Illalla alkoi järjetön palelu ja aamulla jatkunut etovalla ololla.
hope93: Eikö? En malttanut sitten odottaa lauantaihin ;D
Onks tää teijän mielestä positiivinen? Se hiukan vahvistui vielä kuvan oton jälkeen..
Tää on siis eiliseltä. Tänään näytti haaleempaa eli siis nega mut tänään ollu vähä ovismaisia kipuja mahassa?? :/