Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Meikkumaikku
Normaalisti en juuri käytä alkoholia, mutta joulukuussa kävin pikkujouluissa, joissa tuli otettua hieman enemmänkin. Ovulaation olisi pitänyt olla ihan siinä nurkilla. Siinä kuussa kuitenkin tikutin ovulaatiota ja se olikin lopulta puolitoista viikkoa myöhemmin, kuin normaalisti. Luonnollisesti myös menkat alkoi sitten vasta puolitoista viikkoa myöhemmin.
Säännöllinenkin kierto voi siis heittää, jos kroppa kohtaa jotain epätavallista kuten kova juhliminen, flunssa, stressi jne.
Dpo 10 testattu nega. Peli ei ole menetetty, mutta en usko että muuttuu plussaksi. Ei ole mitään oireita tai edes tuntemuksia/fiiliksiä. Olen yllättävän pettynyt ottaen huomioon todennäköisyyden siitä että tärppäisi kertalaakista.
Ymmärrän täysin, että joillekin loppuvuoden vauva on hieman pettymys. Mulle ajankohdalla ei ole merkitystä ja uskon, että kehitys on pitkälti lapsikohtaista.
Ensi kuussa uusi yritys :)
Minä täällä edelleen kipuilen keskenmenon jälkeen... kohta tulee kuukausi ultrasta jossa nähtiin pysähtynyt sydän... Uutta yritystä ei oo vielä alotettu vaikka sanovatki että rohkeasti vaan, ettei tarvis kuukautisia odotella.. no, jostain syystä niitä tässä nyt odotellaan.. viikko on km vuodon loppumisesta nyt niin jospa ne sitte kohta tulis ni pääsis sen jälkeen hommiin.. kunhan tämän ahdistuksen sais ensin lievennettyä...
Täällä menkat alkoi torstaina kp 35.. Ovulaation tikutin ja peitto heilui silloin ja seuraavana päivänä.. Uutta yritystä ens kuussa..
Lisbet, mulla endometrioosi ja suvussa muitakin gynekologisia sairauksia. Endometrioomat poistettiin laparoskopiassa , mutta ennuste luomuraskaudesta ollut huono, meille suositeltiin heti ivf hoitoa, josta kuitenkin vetäydyimme. Myös endon itsehoito jäänyt heitteille, eli en ole syönyt e-pillereitä ja yksi kysta päässyt kasvamaan. En suosittele hoitamaan asioita kuten minä, vaan kannattaa pian hakeutua tutkimuksiin, jos jotain epäilyä endometrioosista on. Ja hoidonkin noudattaminen on enemmän kuin suositeltavaa.
Mutta pientä valon pilkkua; kaikesta huolimatta raskaustesti näytti tällä viikolla plussaa ja raskaus todettu kohdun sisäiseksi. Nyt odottelen ekaa virallista neuvolakäyntiä aivan hämilläni, eihän näin pitänyt käydä. Muutama vuosi tässä ehti kuitenkin vierähtää.
Ja jos kaikki menee hyvin, meille tulee loppuvuoden vauva :)
Käyttäjä,
onnea! Hienoa kuulla, että todettu vielä kohdun sisäiseksikin, niin voi sen suhteen edes vähän huokaista helpotuksesta. :)
Itse en osaa nauttia yhtään tästä raskaudesta. Pelkään sen vain menevän kesken, olevan tuulimuna ja kohdun ulkoinen. Johtuu ehkä siitä, että menkkojen pitäisi alkaa huomenna vasta. Testeissä kyllä viivat vahvistuneet hyvin ja digi näytti tänään 2-3 viikkoa (joka vastaa oikeasti 4-5 viikkoa ja itselläni tänään 4+0), mutta silti pelottaa huominen: alkaako ne menkat vai ei. Jouduin myös jo kertomaan työkavereille, koska jostain kummallisesta syystä kärsin jo nyt kamalasta aamupahoinvoinnista. En edes tiennyt, että se voi alkaa näin aikaisin. :D
Kiitos onnitteluista chem!
Jännittää tietysti itseäänkin, mitä vain vielä voi tapahtua. Olo on niin epätodellinen, tuntuu kuin voisi herätä tästä unesta, eikä olisikaan raskaana.
Mulla oli myös pahoinvointia heti alusta alkaen, ja se on vain pahentunut. Myös vessassa sai juosta yötä myöten, enkä siltikään tajunnut tehdä testiä vaikka menkat oli myöhässä :D
Pidän peukkuja sinulle chem ja kaikille teille jotka vauvakuumeilee <3
Niin ne kuukautiset täällä vain alkoivat, yli viikon myöhässä. Tuolla ylempänä kyseltiin, että tikutinko ovulaation, niin kyllä.. Nyt kolme kiertoa yritetty ovulaation aikana ja useita kertoja.. Turhauttavaa, ja
Ja siis ärsyttää, että lapsi menee nyt ensi vuoden puolelle, jos sillonkaan on tullakseen 😭 Toisaalta aloin tehdä nyt muita suunnitelmia ja kenties pidämme taukoa ”aktiivisesta” yrittämisestä nyt joitain kuukausia. Ehkä silloin tärppää, kun asiaa ei mieti.
Ja tsemppiä sinulle keskenmenon juuri kokeneelle ❤️ Se on hirveä paikka, kokemuksesta tiedän. Jotenkin silti nyt itse uskon, että tuo yksi kerta minun kohdalla riittää ja jos nyt tulisin raskaaksi, olisi suuremmat mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen. Ehkä sitten kun on raskaana, miettii ja pelkää eri tavalla silti..
Hei. Minulla on normaalisti kierto 28-29päivää. Nyt kp 35 ja kolmena päivänä tullut tuhruverta joka on rusehtavaa. Yleensä minulla on kohtalaisen runsaat kuukautiset ja kivut. Nyt ei ole kipujakaan. Tein testin, ja se näytti negaa. Kuitenkin alavatsassa tuntuu turvotusta/painetta, nivusia ja reisiä on särkenyt, huimausta..
Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta? Voisko olla kuitenkin parin päivän päästä positiivinen?
Voi paljon onnea käyttajä27447! Olen siis käynyt aktiivisesti ultrasmassa mahdollisia kystia, mutta niitä ei ainakaan ultrassa näy. Tähystystä eivät toistaiseksi suositelleet, eikä munanjohtimienkaan tutkimista. Mulla siis sellaista pientä ”juilimista” läpi kierron alavatsassa, mikä ihmetyttää. Kipulääkettä en ole joutunut siihen ottamaan.
Enemmän tässä nyt mietityttää miehen sperma, kun uusinta näyte oli jopa ensimmäistä kehnompi, ja nopeita siittiöitä oli vain pari prossaa.
Mites muilla menee?
Mulla kp 28 pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt jännittää. Mulla on ollu sellasta polttelua alavatsassa ja alaselässä sekä ruskeeta vuotoa. Nyt katsellaan alkaako menkat vai olisko tää jotain muuta. Vielä jotenki jaksan toivoa, vaikka tähän mennessä testit näyttäny vaan yhtä viivaa. Varmaan pian voi alkaa luottaa testien tuloksiin, et pitäis kai näkyä, jos olisin raskaana? Tai sit varmaan ainaki, jos ne menkat nyt sit alkaa...
Hei kaikille
ja mukavaa alkanutta viikkoa! Onnea Käyttäjä27447 plussasta! :) Täällä on piinapäivät menossa ja alkaa olla melko outoja oireita viime kiertoon verrattuna. Perjantaina olin tuhottoman väsynyt ja makoilin suuren osan illasta sohvalla koomaillen. Perjantai-iltana kävimme syömässä ravintolassa, jonka jälkeisenä yönä vatsani oli sekaisin ja oli todella oksettava olo. Onneksi tuo huono olo meni kuitenkin melko nopeasti ohi. Mieheni söi samaa ruokaa, eikä hän saanut minkäänlaisia oireita (vaikka hän on meistä se heikkovatsaisempi). Koko viikonlopun aikana on alavatsaa nipistellyt aika ajoittain ja eilen alavatsaa vihlasi todella ikävästi pariin otteeseen. Eilen oli myös melko paljon valkovuotoa pikkuhousuissa. Rinnat (ja erityisesti nännit) ovat olleet koko viime viikon todella kipeät ja viime yönä oli tuskaista nukkua kipeiden rintojen vuoksi. Ovat myös tänä aamuna erittäin arat ja kihelmöivät.
Tänään on dpo 7 ja kp 25, viime kierto oli 27/28 päivää. Malttamattomana tein jo testin aamulla, joka näytti negaa. Toivon niin kovasti, että olisi tärpännyt, mies on jo ihan liekeissään että nyt on tärpännyt, vaikka olen käskenyt pitää malttia vielä. Viikonloppuna hamstrasin testejä kaappiin ja teen testin joka aamu.
Jännittäviä aikoja elellään, kaikille taas oikein hurjasti tsemppiä ja plussatuulia! :)
No nyt elellään täälläkin jännempiä aikoja! Viimeisen e-pillerin otin eilen ja nyt odottelen viimeistä tyhjennysvuotoa. Koko viime viikon kriiseilin päätöstä tyyliin onkohan musta sittenkään äidiksi, tosin samalla oon innoissani hypistellyt vauvanvaatteita kauppareissuilla :D
Meillä näillä näkymin aloitetaan yritys heti kun mahdollista ja vähän jännittää, miten se sujuu. Mulla on kaksi siskoa, joilla toisella kolme ja toisella neljä lasta. Siksi on jäänyt sellainen mielikuva, ettei se lapsen saaminen niin vaikeaa voi olla. Täällä oon saanut muutakin perspektiiviä, ja yritän pysyä realistisena. Oon nelisen vuotta sitten saanut keskenmenon (vahinkoraskaus, josta en edes ollut tietoinen ennen km), eli ainakin joskus mulla on ollut kyky raskautua. Joka tapauksessa oon onnellinen, että nyt vauvahaaveen eteen aletaan oikeasti tehdä jotain!
Onnea vielä kaikille plussanneille ja onnea yritykseen muillekin!
Paljon plussatuulia sulle Snowbelle! Pidetään peukkuja, että olis tärpänny!
Peukkuja myös Mirannalle! Mulla on kans nyt eka kierto e-pillereiden lopettamisen jälkeen (lopetin maalikuun alussa). Nyt on jännää, et alkaako menkat vai ei! Tiedätkö sä millanen sun luonnollinen kierto on? Mulla ei oo mitään hajua, joten nyt sit vaan katsellaan mitä tapahtuu. Testit tosiaan näyttäny vaan yhtä viivaa eli katsotaan mitä nyt sitten tapahtuu, jos en oo raskaana. Monet on puhunu siitä, et on kestäny kauankin, ennen ku oma luonnollinen kierto palaa, mut se kai on tosi yksilöllistä.
Onnea Käyttäjälle plussasta ja plussatuulia Snowbelle 😍
Mulla on kp26 meneillään ja normaalisti 28 päivän kierto. Olisi siis vielä ihan mahdollinen plussata tästä kierrosta (tein negan dpo 10 eli liian aikaisin), mutta mulla ei ole mitään oireita! Ei siis mitään mikä herättäisi edes toiveita 😅 katsotaan alkaako menkat keskiviikkona!
Heipsis vaan kaikille!
Täällä tylsät piinaviikot menossa, tai no piina ja piina, en jännitä yhtään ja lähinnä vain odottelen, että millos menkat tässä kierrossa alkaa. DPO 6 tällä hetkelle menossa. Jostain syystä Flo lyhensi tätä kiertoa niin, että edellisen 40päivän sijaan kestäisi 35päivää ja menkkojen pitäisi sen mukaan alkaa keskiviikkona, en tosin tähän usko tippaakaan. Nyt jää nämä päivittelyt lyhyeen, luin kyllä uudet kommentit, mutta pää niin kipeä, etten muista mitään mitä luin!
Joten plussatuulia kaikille ja plussanneille paljon onnea<3
Hei taas!
Täällä menossa joko dpo 1 tai dpo 6 tai ovulaatio vasta tulossa. Aamulämmöt ovat sahanneet tässä kierrossa ovulaation tienoilla jopa 0,3 astetta ylös, alas, ylös, alas, ollen alkukierrosta tasaisen matalat. Tänä aamuna taas lämpö ylhäällä. Viime kierrossa sama juttu. Myös limat ovat molemmissa kierrossa olleet vähänlaiset. Luulen että johtuu niistä kiinalaisista yrttilääkkeistä. Aiemmin lämmöt olivat normaalimmat ja limat runsaammat. Tiedä sitten, että onko tämä askel parempaan vai huonompaan. Seuraillaan tilannetta.
Minulla kun on näitä ruokavaliokokeiluja, niin nyt olen korvannut aamupuuron kananmunalla, pähkinöillä, vihanneksilla, siemenillä ja hedelmällä. Viikon aikana olen laihtunut 1½ kg ja vatsa ei ole tavallisen turvonnut. Joskus aiemmin maha on turvonnut tukalan isoksi, eikä se ole ollut ilmaa vaan ehkä nestettä. Epäilin jo aiemmin, etteivät viljat sovi minulle, kun useimmista leivistä tulee huono olo.
Ientulehduskin parani. Ostin Parodontax hammastahnaa ja se auttoi. Voisi jossain vaiheessa käydä otattamassa verikokeen, että onko matala-asteista tulehdusta vielä. Minun suunnitelmani nappailla Primaspania karahti kiville, kun sitä ei suositella astmaatikoille ja ehdoton kielto jos on lisäksi nenäpolyyppeja. Kiva. Pitänee sitten nappailla luonnollisia verenhyytymistä estäviä/ tulehdusta hillitseviä ruoka-aineita, kuten inkivääri, valkosipuli, kurkuma, kaneli, cayennepippuri ja en muista muita. Mutta tietoa löytyy netistä jos ketä kiinnostaa. Tulehdusta vähentää myös riittävä uni ja stressin vähentäminen.
Meikkumaikku
Tikutitko ovulaation? Onko mahdollista että kierto on ollut ovuloimaton? Voiko se vaikuttaa kierron pitenemiseen?
Mulla kerran kierto venynyt 42 päiväiseksi ja kerran jopa 50 päiväiseksi. Luulen johtuneen stressistä (ja huonoista ruokailutottumuksista, kuten syömättömyydestä) tms.
Soita kunnan neuvolaan ja kysy pääsetkö verikokeeseen.