Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
On tää kamalaa ku hullua pidetään jännityksessä. Kaivoin roskiksesta eilisen aamun testin (tosi järkevää) ja siinä näkyy jotain haaleeta. Esikoisesta plussasin roskishaamulla, mutta nyt eletään kuitenkin jo dpo 21 että siihen mallii 😐 Missä mun menkat?!
Muoks ja siinä siis on ihan sitä väriainetta siinä toisessa viivassa
Hei, huomasin että moni teistä on alle 30v tai vähän yli. Itse jo 43v ja mies vuoden vanhempi, mutta haaveissa olisi saada yhteinen lapsi. Itselläni on jo kaksi täysi-ikäistä lasta, mutta miehellä ei yhtään omia. Me keräämme tässä uskallusta lähteä hedelmöityshoitoihin, luonnollinen tapa kun ei tule meillä kysymykseen, kun minulle on laitettu klipsit :(
Joten hieman täällä fiilistelen muiden ajatuksia lapsihaaveista
Hei, ajattelin liittyä mukaan keskusteluun kun aikaisemmin lukenut vain kommentteja. Tilanne se että ehkäisy jätetty pois viime kesänä ja kierto lähti alkuun hyvin käyntiin kunnes menkat muuttui todella niukaksi ja kp alkoi olla 45. Testit näytti negaa, joten kävin gynellä ja totesi pco. Sain terolut kuurin ja ensi viikolla alkaisi 3 kuuri. Toiveena siis ensimmäinen lapsi :)
Tällä hetkellä kp 12 menossa, joten ovista odotellaan, jos ylipäätään ovuloin. Ovistesteillä en ole kunnollista plussaa saanut vielä kertaakaan.
Kiva kuulla myös onnistumistarinoita ja paljon onnea plussanneille! 😊
2under2
Olen lukenut että ovistikut voivat toimia herkkinä raskaustesteinä. Onko sulla sellaisia kaapissa, jos vaikka sellainen antaisi jotain väriä? Mä en ole koskaan millään testillä saanut nk. roskishaamua.
hope93 kirjoitti:
2under2
Olen lukenut että ovistikut voivat toimia herkkinä raskaustesteinä. Onko sulla sellaisia kaapissa, jos vaikka sellainen antaisi jotain väriä? Mä en ole koskaan millään testillä saanut nk. roskishaamua.
Mies tilas mulle tukun ovis ja raskaustestei pari kk sitte & niillä on ny testailtu. Jos ei menkat ala ny niinku viikon sisää nii marssin prismaan ostaa tuttuja ja turvallisia pc testei 😅 Näin viel joku viikko sit unta et synnytin yllättäen toisen poikavauvan vaikka kaikki testit oli negoja 😭😂
Onnea plussanneille :)
Täällä helahti tänään kirkasta verta housuihin menkkakipuineen. Kp vain 26... Normikierto ennen minipillereitä oli aina n 29-31, mutta syksyisen 4kk:n minipillerikokeilun jälkeen kierto onkin sitten ollut aina erilainen.
Ovulaatio ollut mitä luultavimmin kp 14-17-tienoilla, fyysisten tuntemusten mukaan, eli nyt olisi dpo 9-11. Pieni mahdollisuus on toki, että ovulointi olisi ollut myöhemmin eikä aikaisemmin, jolloin tämä vuoto voisi olla kiinnittymistä, mut äh.
Juuri tätä en itselleni toivonut, tätä spekulointia ja joka oireen ihmettelyä ja turhaa stressaamista. Mut kummasti se vaan silti vetää mukaansa.
Noh, olen päättänyt, et pari yrityskiertoa vielä ja sit gynelle tarkistuttamaan perushommat, täytän kuitenkin kohta 36.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
On kyllä rasittavaa! Nyt sanoin miehelle, nyt kyllä aletaan todenteolla yrittämään eli seksiä oviksen aikoihin joka toinen päivä. Ainakin olis sit yritetty ens kierrossa ja muutahan ei oikeen voi tehdä.
Täältä vois löytyä vertaistukea. Oltiin siis eilen juhlissa ja yks tuttava sit ilmotti olevansa raskaana. Tosi ihana juttu, mut samaan aikaan itselle tuli tosi tyhjä ja surullinenkin olo. Toivois vaan, että meilläkin olis jotain ilmotettavaa jo! Vaikka ollaan vasta aloitettu yritys, niin toive on ollut jo vuosia ja vähintään vuoden verran oon aktiivisesti kuumeillut ja huokaillut muiden uutisten perään. Josko se pian olis meidänkin vuoro
Olisiko kenelläkään kiinnostusta ostaa bluetooth kuumemittari jolla seurata omaa kiertoa? Ostin sen pari viikkoa sitten ja päätinkin nyt ostaa toisenlaisen laitteen millä seurata kiertoa. Femometer nimeltään, puhelimeen ladataan appi ja aamulla mittauksen jälkeen bluetoothilla synkataan tiedot appiin. Sinne voi sitten laittaa muitakin tietoa millä sitten kiertoa ennustetaan. Hinta 10 € sisältäen postimaksun
Hei ootteko kukaan jotka ovista tikuttelette niin saaneet ovisen kiinni jo kp 11?
Mulla oli tosi selkeetä nipistystä vasemmalla puolella kp 11 ja mietin vaan että voiko olla jo ovis.. täällä jo malttamattomana mietin milloin uskaltaa testailla😅
Nyt menossa siis kp 17... jos ovulaatio oli silloin kun luulen olisi siis dpo 6
martta1 kirjoitti:
On kyllä rasittavaa! Nyt sanoin miehelle, nyt kyllä aletaan todenteolla yrittämään eli seksiä oviksen aikoihin joka toinen päivä. Ainakin olis sit yritetty ens kierrossa ja muutahan ei oikeen voi tehdä.
Täältä vois löytyä vertaistukea. Oltiin siis eilen juhlissa ja yks tuttava sit ilmotti olevansa raskaana. Tosi ihana juttu, mut samaan aikaan itselle tuli tosi tyhjä ja surullinenkin olo. Toivois vaan, että meilläkin olis jotain ilmotettavaa jo! Vaikka ollaan vasta aloitettu yritys, niin toive on ollut jo vuosia ja vähintään vuoden verran oon aktiivisesti kuumeillut ja huokaillut muiden uutisten perään. Josko se pian olis meidänkin vuoro
martta1, tiedän niin tom fiiliksen, musta tuntuu että kaikki ympärillä saa vauvoja! Myös monet "uudet" parit tuttavapiirissä jakaa somea täyteen vauvaspämmiä. Tiedän, että on ihan tyhmää kokea toisen onnesta kateutta tai epäreiluutta, en vaan aina voi itselleni mitään.🙈 Kuukauden verran pitäisi jaksaa napsia vielä pillereitä, jonka jälkeen toivottavasti ei tarvitse kauaa enää odottaa. 😬😱😭
Huomenta kaikki :)
Te jotka tikutatte ovista niin teettekö sen aamupissasta? Mä oon koko ajan tehny aamupissasta ja niin saanut kiinni ovulaatiot, ne on tullut myös limojen ja kipujen kanssa että varmasti tiedän että oviksia oli.
Voiko se aamupissa antaa virheellisen positiivisen?
Kuumeilijat kirjoitti:
Huomenta kaikki :)
Te jotka tikutatte ovista niin teettekö sen aamupissasta? Mä oon koko ajan tehny aamupissasta ja niin saanut kiinni ovulaatiot, ne on tullut myös limojen ja kipujen kanssa että varmasti tiedän että oviksia oli.
Voiko se aamupissa antaa virheellisen positiivisen?
Tässä oviksen tikuttelusta aamupissasta on kahta ohjetta, toisissa lukee että heikentää tulosta / mahdollisuutta huomata ovista koska rakossa virtsaa valmiina ja silloin pissa laimenee (kun taas raskaustesti suositellaan aamupissasta koska silloin istukkahormoonia erittynyt sinne eniten). Ja toisissa testeissä lukee et aamupissasta paras. Itse teen yleensä päivällä/iltapäivällä testin..
Heippa!
Minäkin ovista tikuttelen vasta iltapäivällä, tikkujen ohjeissa sanotaankin ettei suositella aamupissasta testausta.
Täällä edelleen odotellaan menkkoja, omien laskelmien mukaan odotan niiden alkavan keskiviikkona eli jos ei vielä silloin ala niin testaan sitten torstaina tai loppuviikosta viimeistään!
Täällä odotellaan menkkojen alkua kovasti et saatais ensimmäinen yrityskierros käyntiin. Flo sovelluksen mukaan perjantaina piti alkaa, mutta toki tätä ennen ollut vasta yksi luomukierto laastarista luopumisen jälkeen. Edellinen kierto oli 28pv, nyt menossa kp32. Raskauden mahdollisuutta ei ole, koska kumia käytetty. Loppuviikosta alkoi kauhea flunssa, tässä vain miettii hakeeko kierto vielä "paikkaansa" vai vaikuttaako flunssa kierron pituuteen. Turhaa pohdintaa, mutta kipeenä kotona on hyvä spekuloida :D
Itsehän tein ovistestejä silloin kun flo.n mukaan olisi ollut, en saanut selkeää positiivista tulosta, vaikka yhtenä päivänä viiva oli muita päiviä tummempi (ei yhtä tumma kun testin toinen viiva)
Spyro kirjoitti:
Täällä odotellaan menkkojen alkua kovasti et saatais ensimmäinen yrityskierros käyntiin. Flo sovelluksen mukaan perjantaina piti alkaa, mutta toki tätä ennen ollut vasta yksi luomukierto laastarista luopumisen jälkeen. Edellinen kierto oli 28pv, nyt menossa kp32. Raskauden mahdollisuutta ei ole, koska kumia käytetty. Loppuviikosta alkoi kauhea flunssa, tässä vain miettii hakeeko kierto vielä "paikkaansa" vai vaikuttaako flunssa kierron pituuteen. Turhaa pohdintaa, mutta kipeenä kotona on hyvä spekuloida :D
Itsehän tein ovistestejä silloin kun flo.n mukaan olisi ollut, en saanut selkeää positiivista tulosta, vaikka yhtenä päivänä viiva oli muita päiviä tummempi (ei yhtä tumma kun testin toinen viiva)
Kyllä mulla flunssa vaikuttaa vähän, mutta saattaa mennä jopa 6kk aikaa kunnes kierto palautuu /normalisoituu, tai pidempää, ite lopetin ehkäisyn heinä-elokuussa eikä kierto vieläkään ole täysin säännöllinen...
Mulla pitäisi alkaa ensi viikolla menkat ja sitten päästää vihdoin myös yrittämää 😍
Sannsse / olenkin lukenut, et voi viedä tosi pitkään et kierto tasaantuu. Enpä oo koskaan ennen näin kovin menkkoja odottanut :D Ihanaa, että tekin pääsette kohta yrittämään <3
Noh eipä tarvitse enää odotella. Yöllä hanat sitten päätti aueta. Kierto kesti sitten 42päivää. Toivottavasti alkaisi lyhenemään kierto pikkuhiljaa, turhauttavaa kun se on noin pitkä. Pitäisi kai silti olla onnellinen ettei ole vielä pidempi eikä ole mitään järkyttäviä heittoja kuitenkaan tullut :D
Pitää toivoa teille Spyro ja Sannsse pikaisia menkkojen alkamisia niin pääsette yrittämään!<3
Onnea hurjasti kaikille plussanneille. Tulin itsekkin päivittelemään kuulumisia. Eilen otin kp24 viimeisen teron, nyt pitäisi olla kokonaan ilman ja katsoa miten oma keho toimii. Kp25 nyt ja kunnon juilinnat alavatsassa. Monta kertaa pitänyt käydä katsomassa onko alkanu, mut ei. Viimeksi menkat alko heti vikan teron jälkeen. Pieni toive olisko tärpännyt, mutta en vaan usko että olisin ovuloinut. Saa nähdä. Nyt on 7 kk siitä kun jätin pillerit pois, pettymys on suuri jos menkat taas alkaa.
Ja sieltähän ne menkat alko, heti kun päivitin edellisen viestin.. :( taas kp25.
Hei, onnea muillekin plussanneille. En saanut muutettua tietoja jostain syystä järjestelmään, joten poistin profiilin ja loin samalla nimellä uuden. Nyt vanhat viestit näkyvät siis vierailija statuksella. Eli täällä tosiaan tosi varhainen plussa. Eilen 3 + 0 haalea viiva herkällä testillä ja tänä aamuna voimistuneempi viiva ja näkyi myös normaalilla testillä. Tekisi mieli jo kertoa jollekin :D Mies siis kyllä tietää tietenki jo ja te 😄 Oireita ei juurikaan ole, rinnat hiukan suurentuneet, unettomuus, ikävä olo vatsalla ja ehkä hiukset rasvoittuvat nopeammin.