Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

181/3096 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kovin huolestuko tuosta seksin määrästä ym tekijöiden (ruoka, stressi) vaikutuksista raskaaksi tulemiseen.

Mulla molemmat raskaudet alkoi just sellaisena kuukautena kun seksiä oli 1 tai 2 kertaa, ja töiden puolesta jopa itkin kun olin niin stressaantunut ja väsynyt. Monia muita yrityskuukausia oli kun peitto heilui tuplaten useammin, ja elämä oli leppoisampaa ja stressittömämpää. Mutta niin vain molemmat raskaudet saivat alkunsa just silloin kun sen piti olla kaikkein epätodennäköisintä!

Esikoisen raskaus alkoi tosiaan erittäin pahana stressikuukautena, itkin ja nukuin vain, seksiä oli tasan kerran, ja siitä kerrasta esikoinen syntyi. Nyt tämä toinen raskaus alkoi kun useiden viikkojen flunssakauden jälkeen oltiin molemmat jo melkein terveitä, ja yhtenä viikonloppuna peitto heilui jopa kahdesti.

Että kyllä se raskaus alkaa just silloin kun alkaa, ainakaan meillä ei näyttänyt haittaavan vähäinen seksi tai meikäläisen stressitaso!

182/3096 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja mukavaa maanantaita ☺️ Täälläkin odotellaan edelleen menkkoja, joiden piti alkaa viime viikolla.. tein pari testiäkin, mutta negaa näytti toistaiseksi. 😕 Odotellaan 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/3096 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumyy kaikki peukut pystyssä, että tärppää! Ja kuten äiti85 tuossa sanoi, ei niitä kannata stressata, ajattelin vain mainita kun täällä muutamia "ensikertalaisiakin", että jos haluaa maksimoida mahdollisuudet.

Itsellähän oli myös aivan karsea kuukausi tämä plussakierto. Menetin rakkaan läheisen, jonka vuoksi ei yllättäen kauheasti peitto heilunut. En tikuttanut ovista ja mielestäni oireet oli aika lievät. Nukuin huonosti, itkin, stressasin, en syönyt jne. ja silti se vaan tärppäsi. Joskus se on vaan se kuun asento 😂

184/3096 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatesti dpo 10

Aikasta on, mutta en usko et muuttuu miksikään enään siitä. Nyt sitten vaan virallisesti lapsettomuudesta kärsivinä kohti vauvaa vuodelle 2020. Plussatuulia kaikille muille 💕

Vierailija
185/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo hieman jännittää vaikka vasta "aloitellaan" tätä vauvahaaveilua. Todennäköisestä oviksesta on nyt 7 päivää ja tällä hetkellä ei ole mitään oireita, joten olo on melko epäuskoinen että tärppäisi ensimmäisellä yrityksellä.. Peitto heilui kolme päivää ennen ovista ja reilu vuorokausi sen jälkeen. Ovis oli oireiltaan todella selvä, kipua/paineen tuntua ja selkeät limatkin oli. Heti kun ovisaika meni ohi, katosi kaikki oireet. Kuinkakohan aikaisin uskaltaa testata? Haluaisin vain sen varman negan pois alta niin pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä 😅 vaikka ollaan rennoin mielin, niin ajatukset on selvästi jo raskaudessa, huoh..

Onko täällä muuten muita vauvahaaveilijoita, jotka kärsivät siitepölyallergioista? Itse olen koivulle allerginen ja kevät tuppaa olemaan ihan karmeaa aikaa.. Olisi mielenkiintoista tietää voiko normaaleita allergialääkkeitä käyttää vai olisiko syytä käydä kysymässä lääkäriltä? Mietin vaan, että pitäisikö jo varmuuden vuoksi käydä vaikka ei olisikaan raskaana. Pelkään, että joudun käyttämään lääkkeitä jotka eivät sovi raskaana ollessa 😥

186/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Uskaltaudun minäkin nyt tänne, vaikka yritys ei ole alkanut. Olen 30v, mies kaksi vuotta vanhempi ja meillä on jo kaksi kouluikäistä lasta. Pitkään olen pyöritellyt ajatusta vielä kolmannesta lapsesta, ja nyt asiasta puhuttu miehen kanssa ja tultu siihen tulokseen että joskos sitä nyt uskaltaisi vielä yrittää. Mitenkään helppo päätös ei tämäkään ole, huolta on rahasta ja siitä, miten uusi vauva vaikuttaa jaksamiseen ja perheeseen, kun nyt eletään jo hyvinkin erilaista arkea harrastuksineen ja arki on melko helppoa. Onko täällä muilla ollut vastaavia mietintöjä?

Kuitenkin haave on vahva ja soitin eilen neuvolaan ja varasin ensi viikolle ajan kierukan poistoon 😅

187/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mammero<3

Jinjin, täällä myös yksi siitepölylle allerginen! Juurikin tuolle koivun siitepölylle jopa ja ihan samoja olen miettinyt. Tosin onnekseni en muista että olisin viime vuonnakaan syönyt lääkkeitä eikä muistaakseni ollut mitään oireitakaan. Joten itsekään en ole päässyt lopputulokseen että käynkö lääkärissä kyselemässä raskautta yrittävälle/raskaana olevalle soveltuvia allergialääkkeitä vai olenko vain taas kokonaan ilman.

NIMS, pitää siis toivoa, että itselläkin olisi nyt kuun ja planeettojen asennot oikein, että tärppäisi :D Onneksi vasta yk1, joten ei tosiaan maailmaa kaada jos ei tärppää :)

Mulle tuli vielä eilenkin plussa ovistikkuun ja eilen oli ihan kamalat kivut vasemmalla puolella, jotka kesti about 3-4h, vieläkin vähän jomottaa. Eli kaiken järjen mukaan ovulaatio olisi siis tänään? Tuntuu liian pitkältä ajalta tuo, että siittiöt nyt siitä sunnuntaisesta sessiosta olisivat vielä kyydissä tänään :D

188/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Mammerolle vielä,

Hieman tuota arkea miettinyt, olen kokenut burnoutin/lievän masennuksen lähivuosien aikana ja tavallaan pelkään, että kokisin sen uudestaan sitten vauvan synnyttyä. Mutta se kaipuu pikkuiseen on niin suuri, että uskon sen silti tuovan elämään niin paljon kaikkea hyvää ja ihanaa, että keskityn mielummin siihen kuin siihen, että riittääkö meidän rahat ja miten oman jaksamisen käy :) Toki teillä on jo lapsia, meidän perhe koostuu vain minusta, miehestäni ja koirista, joten lähtötilanne on hieman eri :)

189/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jinjin, täällä eletään myös jännittäviä aikoja, vaikka ensimmäinen yrityskerta käynnissä :)

Oletteko miten laskeneet tuon dpo:n? Minulle tuli CB:n ovistesteihin su ja ma hymynaamat ja eilen illalla oli jo ovislimat loppuneet. Oman käsitykseni mukaan tänään olisi siis dpo 1? Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Vierailija
190/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-PikkuMyy-: pitää varmaan seurata tilanteen kehittymistä :). Mikäli plussa nyt tulisi niin varmasti tulisi mainittua allergioista ensimmäisellä soitolla ja kyseltyä allergialääkkeistä. Muutoin varmaan mietiskelen asiaa ensi kuussa. Allergialääkkeet pitäisi kuitenkin aloittaa ajoissa.

Snowbelle: Oi, jännittäviä aikoja todellakin😁. Mä vasta opettelen mitä nämä dpo:t, yk:t ja muut tarkoittaa.. En ole uskaltanut vielä liikaa paneutua.

191/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös piinailua, vaikka vasta yk1! Kuvittelen kaikki mahdolliset oireet ja yritän malttaa olla testaamatta...

Vierailija
192/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa tosiaan vasta ensi kuussa yrittäminen, meillä puoliso haluaa jostain syystä alkuvuoden lapsen niin odotellaan vielä tämä kierto loppuun..

Itselläni kierto ollut ehkäisyn lopettamisen jälkeen aika epäsäännöllinen, mutta koko aika säännöllistynyt, mutta päädyin tilaamaan CB ovis testejä ja otin samalla jo pari raskaustestiä..

Viime yönä näin myös unta lapsen saannista ja imettämisestä ja vauvakuume alkaa olemaan aika kova..

193/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa myös uudet mukaan minun puolestani! Kiva, että saadaan enemmän ja enemmän porukkaa tähän keskusteluun. :) 

Sannaep: Onko puolisosi lukenut näitä tutkimuksia, että loppuvuoden lapset ovat kehityksestä jäljessä alkuvuodesta syntyneihin verrattuna? Meillä oli tästä keskustelu miehen kanssa ja totesimme, että alamme yrittää nyt vaikka jouluvauva tulisi. Itse olemme loppuvuodesta syntyneitä (minä lokakuussa ja mieheni joulukuun alussa) ja meillä kummallakaan ei ollut lapsuudessa ongelmia kehityksen saralla. 

Onko teillä koskaan ollut oviksen jälkeen tyypillisiä ovisoireita? Itselläni on ollut rinnat tänään todella arat (ja erityisesti nännit), viime oviksessa oli samaan aikaan limojen kanssa. Alavatsaa vielä nipristänyt koko päivän, eilen ei paljoakaan. Ihmeellinen tämä naisen kroppa....

194/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitetaan myös yritys vasta ensi kierrosta juurikin siksi, että halutaan alkuvuoden lapsi. Syynä ihan vaan koska olen aina kuullut loppuvuoden lapsilta harmittelua kun esim muut jo täyttäneet 18 alkuvuodesta. Tietenkään se ei ole meille pakollinen asia, mutta jos voidaan asiaan vaikuttaa niin kivahan se olisi ☺️

195/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Vaikka mie tein jo positiivisen raskaustestin, niin minua ei olisi haittanut vaikka laskettuaina olisi sattunut joulukuulle :) eli oltaisiin yritetty seuraavassa kierrossakin ihan normaalisti, en jättäisi mahdollisuutta käyttämättä. Nyt alustava la 25.11.

Laskettuaikahan voi olla esim. helmikuulle mutta lapsi voi saattaa putkahtaa ennenaikaisesti maailmaan vaikka jo ennen vuoden vaihdetta. Varmasti loppuvuoden lapset ovat kehityksessä "jäljessä", jos verrataan alkuvuonna syntyneisiin, onhan siinä melkein vuosi eroa. Lapsen kehityksessä pitkä aika kuitenkin. Ehkäpä loppuvuoden lapset oppivat ponnistelemaan enemäm lapsuudessa sitten :)

Nyt vähän ohi aiheesta. Tein viikko sitten positiivisen testin ja tänään testasin uudelleen. Viiva oli kivasti vahvistunut. Outoa, etten ole kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista (ainakaa tähän mennessä, kop kop!). Oletin pahempia oloja

196/3096 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sbowbelle, mulla kävi jotain ihmeellistä ja ei anna kirjautua Sannaep tunnuksilla, joten tämä nyt uusi toimiva tunnus..

Mutta joo, ei ole lukenut, mutta vaikuttaa varmaan se että hän on itse alkuvuoden lapsi. Itse olen syntynyt lokakuussa ja mulle ei ole niin väliä milloin syntyy :)

Vierailija
197/3096 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 10 ja testasin aamulla haamun 25 herkällä testillä. En ole ennen saanut noihin edes haamua ja oon tehnyt niitä useita parin vuoden aikana. Huominen kertoo enemmän, ku testaan uusiksi.

Tässä vain mietin, että todellako tulin raskaaksi siitä yhdestä ja ekasta "vahinko"kerrasta juuri oviksen tienoilla. Mulla tosiaan on pcos, kierto olisi ollut yli 50 päivää. Gynen viime sanat mulle on olleet, ettei kannata yrittää luomuna. En ovuloi paitsi ehkä silloin, jos kierto jää alle 35 päiväiseksi. No pian se nähdään... Onhan toki esim. kemiallinen raskaus mahdollinen, jos munasolu olisikin ollut viallinen tms. Mutta toki silti mieltä ylentäisi, että jonkinlainen raskaus on mahdollinen. Hitsi miten jännää!

198/3096 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

chem, pidetään peukut pystyssä että on tärpännyt! :) Itsellä rinnat ja nännit ovat vielä todella arat (kosketusherkät) ja vatsaa juilii, todella outoa. Mies jo eilen illalla naurahti ja sanoi mun olevan raskaana, mutta mahdotonta se on saada vielä mitään alkuoireita, koska tänään on dpo 2.

Vierailija
199/3096 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snowbelle,

Ois kyllä siisteintä ikinä olla raskaana näin helpolla, kun oltiin henkisesti varauduttu pitkään yritykseen ja hoitoihin. Mut ei uskalla vielä iloita, eikä kyllä ees selkeestä positiivisesta ennen ku tietää et syke löytyy oikeasta paikasta.

Heh, voi olla ettei noin aikaisin raskausoireet tunnu :D Mä oon muutenkin vähän skeptinen, mikä johtuu raskaudesta ja mikä ns. normaalista pms:stä. Suosittelen kirjaamaan ylös oireita dpo kerrallaan, ni voi jatkossa vertailla, jos ei vielä tule raskaaksi. 😊

200/3096 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Täälläkin jänskätään, nyt kp 38 eikä kuukautisia tai plussaa vielä kuulu.. kierto vaihtelee 30-33 pvn paikeilla, mutta kokoajan tunnustelen tuntemuksia alavatsalla. Voi olla, että ihmeellinen juiliminen johtuu vain alkavista kuukautisista, mutta toivoisin tietysti niiden tarkottavan raskautta 😍 Tänään en oo testannut, ajattelin pitää tämän päivän väliä.. vai voikohan sellaisella clear bluen digitaalisella saada jo tulosta?

Toivottavasti kaikki plussanneetkin jatkavat päivittämistä tänne! 🙂