Ei saatu lasta yökylään edes yhdeksi yöksi
Olen niin kyllästynyt kun ei koskaan edes yhdeksi yöksi saa yökylään. Mutta kun ei ole isovanhempia eikä sukulaisia eikä kukaan kaverin vanhempi huoli niin aina käy näin.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Koivuniemen rouva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukiverkoton kyselee: MISTÄ saa luotettavia hoitajia? Maksan kyllä, se ei ole onhelma, mutta se luotettavuuden vastimus on ongelma, sillä mll teinit ei sitä täytä. Sen jälkeen en ole käyttänyt mll:ää kun kävi tapaturma lapselle kun hoitaja ei vahtinut.
Haluan siis _luotettavan_ hoitajan mutta ihan siihen 40e tunti hintaan ei ole varaa minkä kotipalvelufirma laskuttaa. Mutta esim 15e tunti maksaisin mielelläni.
Mulla ei siis sukua eikä tuttuja uudella paikkakunnalla.Menisitkö itse työksesi vieraita lapsia hoitamaan yön yli edes arkiyönä 7eur/tunti? Sen verran tarjoamastasi 15 eurosta jää tekijälle, kun sotumaksut on hoidettu. Eli Kotipalvelun pyytämästä 40 eurosta yritys maksaa ensin valtiolle lapsilisien maksamista varten ALV 24%, sitten vakuutuukset, työterv huollon, sotumaksut ym ja työntekijälle jää se 15 eur.
Tämä se on jännä yhtälö, koko Suomi kiljuu ettei haluttaisi maksaa mistään palvelusta mitään ja toisaalta samat huutajat sanovat, ettei huvita mennä töihin lainkaan alle 15-20 eur/h palkalla. Jota varten sen palkan maksajan pitää saada asiakkaalta vähintään se 40eur/h. Ja enemmänkin, jos tämä työntekijä saikuttelee, on lomalla tai vaikka äitiyslomalla. Kun niistäkin pitää työntekijälle maksaa kotiin ja samalla myös jollekin toiselle, joka tuuraa poissaoloa.
Nyt vaan kättä taskuun ja maksat sen pyydetyn 40 tunnilta kotipalvelulle ja pidät suusi kiinni. Se ei ole kallista. Tai sitten hoidat kakarasi ihan ilmaiseksi itse.
Kunnon raivo-riehuja! Tietenkin tuon 15e päälle maksetaan soskulut, oletko yksinkertainen? Palkka ilmoitetaan työntekijälle aina siten miten hän sen saa, työnantaja maksaa somivukulut. Olen talousjohtaja ammatiltani, tiedän kyllä miten homma menee...
Taisi tukiverkollisella isin ja äitin passaamalla pumpulipallerolla mennä tunteisiin??
Uskon että moni lähtee 15e tuntipalkalla, laskepa huviksesi ona tuntipalkkasi? 15 e tunnissa vastaa 2400e kuukaudessa eli ei mikään riistopslkka.
Otapas lääkkeet kun raivoat turhasta, olet tyhmä kuin saapas, kouluttamaton wt!
Lukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä vikaa arvon Talousjohtajalla? Tuossa valittaja kertoi, että voi maksaa 15 EUR tunnilta, mutta 40 eur on liikaa = sen veloittaa kotipalvelu. Missä valittaja mainitsi, että on varaa maksaa sotut ja vakuutukset 15 eur päälle? Kotipalvelun 4kymppiin ne sisältyvät kuten myös Alv. Ymmärrätkö, että se ei riitä, että joku maksaa 2400 euron kuukausipalkan iloiselle ottajalle. Se maksettava summa on melkein 4tonnia, jotta maksut tulevat hoidettua. Tai sitten ne vähennetään siitä 2400 eurosta, jolloin käteen jää tonni. Talousjohtajan luulisi tietävän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa ei voi kun ihmetellä tukiverkollisten empatiakyvyttömyytä. Ja sitä että velat, jotka ei tajua mistään mitään eivätkä osaa kuvitella mitä jatkuva lapsen hoitaminen on, tulevat näsäviisastelemaan. Velat voisi pysyä poissa, menkää omiin ketjuihin missä puhutaan alapään valkaisusta ja hypoxihoidoista niinkuin velojen elämänsisältö on.
ohis ja on pitkä vuodatus. Ihan törkeällä tavalla puhut kokonaisesta ihmisryhmästä. Vapaaehtoinen lapsettomuus ei yleensä juonnu narsismista, turhamaisuudesta tai tyhjäpäisyydestä, vaan siitä, että ei tahdo lapsia. Minulla ei esimerkiksi ole lisääntymistarvetta eikä äitiystarvetta lainkaan, eikä ole koskaan ollut. En ikinä ole haaveillut lapsista, edes nuorena, nyt olen jo 40 paremmalla puolella ja niin on miehenikin ja samoissa aatoksissa lapsista. Jos minulla olisi tarve lisääntyä tai tarve olla äiti, varmaankin pyrkisin saamaan jälkikasvua.
Alapäätä en valkaise, en sheivaa, enkä koeta millään ulkonäölläni tai teoillani miellyttää muita, en siis "sijoita" ulkonäkööni. Monet tuntemani äidit taasen ovat ulkoa katsottuna turhamaisia merkkilaukkuineen, tekokynsineen ja -ripsineen, mutta ei tulisi mieleeni a) moittia siitä heitä b) yleistää että kaikki äidit haluaa vain luis vuittonia, tekoripset ja kynnet.
Mitä lie nuo hypoxihoidot, mutta jos ne auttaa korvien väliin tasapainottavasti, suosittelen niitä sinulle.
ei itse aiheeseen lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas että sä tästäkin asiasta jaksat koko ajan valittaa.
Ja yrität tyrkkiä omaa lastasi pois niin kuin se olisi joku turha esine. Sen sijaan että iloitsisit siitä, että hän on vielä luonasi kotona. Se on yksi humahdus, kun poika on iso ja kaukana maailmalla.
Tyrkkiä lastasi pois??!! Just eilen toises ketjus valitettiin, että isomman lapsen on hyvä nähdä muitakin ihmisiä kuin vanhempiaan...Ei se ole mitääm tyrkkimistä. Luonnollista vanhempien olla kahden välillä.
Ei ole ihme kun eroja paljon, ja vanhemmat ovat vain lasten kans...
(en ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle yrititte saada, minkäikäinen lapsi? Ei kannata minne tahansa lykätä, hyväksikäyttäjiä on paljon.
Lapsen kavereille, niiden vanhemmilta olen kysellyt. 10v.
Olisitko valmis vastavuoroisesti sitten ottamaan lapsen kaverin yökylään?
Teissä tukiverkottomissa on vaan se ongelma, että tuutte joka ketjuun räyhäämään, että miten "Minä olen itse yksin lapseni kasvattanut, mistään en ole apua saanut, mutta EN VALITA". Kyllä te valitatte, ihan jokaisessa lasten hoitoon liittyvässä ketjussa. Ja ihan kuin se tekisi teistä erinomaisia vanhempia että ette ole mistään saaneet (tai pyytäneet/ostaneet) apua.
Vierailija kirjoitti:
Jännää että tämä tukiverkottomuus herättää ihme raivon tukiverkollisissa. Kyllä uskallan väittää että jos olisitte laillani 12 v. ilman mitään hulia ja taukoa pyörittäneet arkea nonstoppina, niin olisitte kyllä uupuneita.
Mun on pakko jaksaa ja jaksankin, pakko on paras motivaattiri. Mutta tukiverkollisten ja varsinkin itsrkkäiden velojen soisi pitää haukkumisensa omassa mahassaan ja olla puuttumatta muisen elämäntilanteeseen mistä ei ole mitään kokemusta. Sellaiselta otan kyllä mielelläni ohjeita joka on ollut 12 v ilman lastenhoitoapua. Sellanen ihminen tietää mikä tilanne minulla on.
Sama havainto itselläni. 11 vuotta perhe-elämää ilman tuliverkkoja takana.
Välillä ottaa isosti päähän kuunnella, kun tutut, joilla isovanhemmat hoitaneet lapsia todella paljon, valittelee, että lapset (nyt jo esiteinejä) ei enää viihdykään isovanhempien kanssa mökillä kahta viikkoa >:o Tai, että lapset soitteli joka ilta, kun vanhemmat olivat kahdestaan reissussa...
Ja näillä keskustelupalstoilla tosiaan hyökätään päälle, kun kerrot, ettei itsellä ole mitään parisuhdelaatuaikaa.
Onneksi meillä on ihanat lapset ja harrastamme ja matkustamme paljon koko perheen kesken. Ja me molemmat vanhemmat myös reissaamme kavereiden kanssa silloin tällöin. Elämä on siis ihan mallillaan - kaikesta huolimatta.
Uskallan väittää et jos supermammojen miehiltä kysyttäis haluaisko joskus olla mamman kans kahdestaan, ei löydy sellaista miestä joka kieltäytyis. Edes päivä kuuntelematta pissakakkavaippa-juttuja ja ketä kuskataan mihinkäkin ja mitä tuodaan kaupasta.
Ihan oikeesti, miks parisuhde jätetään toiseks lapsiperheessä? Lapset on tärkeitä, elämän rakkaimpia mut te pariskuntana ootte ne tehneet. Ilman teitä kahta ei olis lapsia! Parisuhdetta pitää hoitaa läpi elämän, etenkin silloin kun niitä lapsia on.
Se virkistää valtavasti kun saa aikaa puolison kanssa.
Eikö lapsella oo mummeja ja ukkeja? Olkaa nyt lasten kanssa, vähän aikaa ovat pieniä. Kyllä se ehditte menemään sitten kun saatte lapsenne täysi-ikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsella oo mummeja ja ukkeja? Olkaa nyt lasten kanssa, vähän aikaa ovat pieniä. Kyllä se ehditte menemään sitten kun saatte lapsenne täysi-ikäiseksi.
Haloo, onks valoo?? Sittenkö sitä parisuhdetta lähdetään kaivamaan naftaliinista kun lapset on 18 v.???
Jaa-a. Yksi ihminen valitti joskus fb:ssä miten kukaan koskaan ei ole heidän perhettä auttanut ja sukulaiset on kaikki ihan paskoja ja yksin on lapsensa hoitanut.
Heidän lapsensa olivat olleet useamman kerran meillä yökylässä, meidän ei koskaan heillä minuuttiakaan (tosin en ollut pyytänytkään).
Vedin siitä valittamisesta omat johtopäätökseni ja lopetin palvelukset siihen.
Lapsen voisi lähettää jonnekin leirille, jossa on yömajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, onks valoo?? Sittenkö sitä parisuhdetta lähdetään kaivamaan naftaliinista kun lapset on 18 v.???
Kyllä se parisuhde hoituu kotioloissakin. Hankkikaa lukko makkariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se parisuhde hoituu kotioloissakin. Hankkikaa lukko makkariin.
Itse kun olen aikanaan joutunut vanhempien seksisessioita kuunteleen, toivoisin juuri siitä syystä että vanhemmat tosiaan veis ne lapset hoitoon tai harrastais sitä sillon kun lapset harrastuksissa tms.
Ällöttävää kuunnella lapsena ”aaah ooh ooh”.
Vierailija kirjoitti:
Täällä superäidit kommentoi ”vuosikaudet ollaan itte hoidettu eikä valiteta!!!!”.
Voi hyvä luoja, JOKAINEN pariskunta tarvitsee sitä yhteistä aikaa ilman lapsia välillä. Se on täysin ok haluts joskus aikaa ihan vain sen kumppanin kanssa. Ja jos parisuhde voi hyvin, myös koko perhe voi hyvin.
Toivottavasti saisitte jonkun hoitajan, edes yhdeksi yöksi!
Mutta parisuhde ei voi voida hyvin, jos joutuu maksamaan lastenhoidosta! Tässä on jutun ydin eli parisuhteen hoito edellyttää ilmaisen lastenhoidon.
Hoitajia saa rahalla, tuntitaksia noin 35 e, yöt ja viikonloput vähän kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Uskallan väittää et jos supermammojen miehiltä kysyttäis haluaisko joskus olla mamman kans kahdestaan, ei löydy sellaista miestä joka kieltäytyis. Edes päivä kuuntelematta pissakakkavaippa-juttuja ja ketä kuskataan mihinkäkin ja mitä tuodaan kaupasta.
Ihan oikeesti, miks parisuhde jätetään toiseks lapsiperheessä? Lapset on tärkeitä, elämän rakkaimpia mut te pariskuntana ootte ne tehneet. Ilman teitä kahta ei olis lapsia! Parisuhdetta pitää hoitaa läpi elämän, etenkin silloin kun niitä lapsia on.
Se virkistää valtavasti kun saa aikaa puolison kanssa.
Eroja tutkittaessa on huomattu, että mitä useammin parisuhteen hoitaminen on pari hotelliyötä vuodessa, sitä todennäköisemmin erotaan. Parhaiten yhdessä pysyvät ne, jotka ottavat joka päivä muutaman minuutin tai tunnin parisuhteelle. Toisille se on yhteinen aamupala, toisille jotain muuta. On ihan oma vika, jos kotona huomaa vain isän tai äidin, ei miestä ja naista.
Lolllxx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivuniemen rouva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukiverkoton kyselee: MISTÄ saa luotettavia hoitajia? Maksan kyllä, se ei ole onhelma, mutta se luotettavuuden vastimus on ongelma, sillä mll teinit ei sitä täytä. Sen jälkeen en ole käyttänyt mll:ää kun kävi tapaturma lapselle kun hoitaja ei vahtinut.
Haluan siis _luotettavan_ hoitajan mutta ihan siihen 40e tunti hintaan ei ole varaa minkä kotipalvelufirma laskuttaa. Mutta esim 15e tunti maksaisin mielelläni.
Mulla ei siis sukua eikä tuttuja uudella paikkakunnalla.Menisitkö itse työksesi vieraita lapsia hoitamaan yön yli edes arkiyönä 7eur/tunti? Sen verran tarjoamastasi 15 eurosta jää tekijälle, kun sotumaksut on hoidettu. Eli Kotipalvelun pyytämästä 40 eurosta yritys maksaa ensin valtiolle lapsilisien maksamista varten ALV 24%, sitten vakuutuukset, työterv huollon, sotumaksut ym ja työntekijälle jää se 15 eur.
Tämä se on jännä yhtälö, koko Suomi kiljuu ettei haluttaisi maksaa mistään palvelusta mitään ja toisaalta samat huutajat sanovat, ettei huvita mennä töihin lainkaan alle 15-20 eur/h palkalla. Jota varten sen palkan maksajan pitää saada asiakkaalta vähintään se 40eur/h. Ja enemmänkin, jos tämä työntekijä saikuttelee, on lomalla tai vaikka äitiyslomalla. Kun niistäkin pitää työntekijälle maksaa kotiin ja samalla myös jollekin toiselle, joka tuuraa poissaoloa.
Nyt vaan kättä taskuun ja maksat sen pyydetyn 40 tunnilta kotipalvelulle ja pidät suusi kiinni. Se ei ole kallista. Tai sitten hoidat kakarasi ihan ilmaiseksi itse.
Kunnon raivo-riehuja! Tietenkin tuon 15e päälle maksetaan soskulut, oletko yksinkertainen? Palkka ilmoitetaan työntekijälle aina siten miten hän sen saa, työnantaja maksaa somivukulut. Olen talousjohtaja ammatiltani, tiedän kyllä miten homma menee...
Taisi tukiverkollisella isin ja äitin passaamalla pumpulipallerolla mennä tunteisiin??
Uskon että moni lähtee 15e tuntipalkalla, laskepa huviksesi ona tuntipalkkasi? 15 e tunnissa vastaa 2400e kuukaudessa eli ei mikään riistopslkka.
Otapas lääkkeet kun raivoat turhasta, olet tyhmä kuin saapas, kouluttamaton wt!Lukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä vikaa arvon Talousjohtajalla? Tuossa valittaja kertoi, että voi maksaa 15 EUR tunnilta, mutta 40 eur on liikaa = sen veloittaa kotipalvelu. Missä valittaja mainitsi, että on varaa maksaa sotut ja vakuutukset 15 eur päälle? Kotipalvelun 4kymppiin ne sisältyvät kuten myös Alv. Ymmärrätkö, että se ei riitä, että joku maksaa 2400 euron kuukausipalkan iloiselle ottajalle. Se maksettava summa on melkein 4tonnia, jotta maksut tulevat hoidettua. Tai sitten ne vähennetään siitä 2400 eurosta, jolloin käteen jää tonni. Talousjohtajan luulisi tietävän tämän.
Jos pitää parisuhdettaan tärkeänä, niin panostaa siihen myös taloudellisesti! Jos katsoo, että ei kykene hoitamaan parisuhdetta ilman omien vanhempien antamaa maksutonta apua, ei ole kasvanut aikuiseksi.
Edellisessä viestissäs sanoit että "ite ollaan lapsia vuosikausia hoidettu, eikä valiteta". Juu, et onneks valita yhtään :D