Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useampi menee töihin tietämättä mihin – TE-toimisto ei voi pakottaa nimeä näkyviin

Vierailija
21.02.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10651148

No voi helvetti. Että työhön sokkona meneminen on kuin hedelmäpeliä pelaisi? V ittu pitäkää lottokoneenne, tulkoon vaikka kolmen viikon karenssi s aatana! Kuka sadisti tämän keksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osaisi perille.

Vierailija
2/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti. Että työhön sokkona meneminen on kuin hedelmäpeliä pelaisi? V ittu pitäkää lottokoneenne, tulkoon vaikka kolmen viikon karenssi s aatana! Kuka sadisti tämän keksi?

Kolmen viikon, ei, vaan kahden kuukauden karenssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
4/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne työhön sokkona mennä, vaan mennään vuokrafirman listoille. Niistä nyt kaikki tietää ihan varmasti, että työpaikat on sitten jatkuvasti erit.

En minäkään stadissa vuokrafirmassa olleena koskaan tiennyt mihin ravintolaan olen ensi viikolla menossa. Sittemmin tuli paikka, joka aina erityisesti pyysi minut töihin, jos vain mahdollista - tarjosivat ihan vakkaripaikkaakin sieltä. En ottanut, koska liksa oli vuokrafirman kautta paljon parempi ja vaihtuvat paikat toi vaihtelua - ja työvuoroista oli mahdollisuus myös kieltäytyä jos oli parempaa tekemistä. Summa summarum, sain parempaa liksaa tekemällä ~20% vähemmän töitä. Ei valittamista.

Ei noi vuokrafirmat mitään kauhupaikkoja ole.

Vierailija
5/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En muista enää kun ei ole vielä karenssia tullut. Mutta en tule leikkimään tätä sadistista rulettia kenenkään kanssa.

Vierailija
6/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sitten itsellesi vakituinen työpaikka, äläkä valita. 

Vierailija
7/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse hakisit töitä, vai miten sinä täällä työajalla kirjoittelet, Lusmu !

Vierailija
8/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse hakisit töitä, vai miten sinä täällä työajalla kirjoittelet, Lusmu !

Minulla on vakituinen työpaikka ja tänään on vapaapäivä. 

Vierailija
9/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei... eli vapaus valita yritys, johon menee töihin on nyt otettu pois. Tämä on jälleen askel eteenpäin tiellä, jonka lopussa työtön on käytännössä palkkaorja. Hän ei valitse työpaikkaa, työpaikan sijaintia, työtehtävää tai palkkaansa. Hänellä ei ole työehtoja.

Tämä järjestely tosin toimii ainoastaan kaikkein matalimman vastuun ja osaamistason töissä.

Vierailija
10/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin vuokrafirmoihin ole pakko mennä. Jos TE-toimistosta tulee työtarjous vuokrafirmasta, niin ottaa sinne yhteyttä niinku pitääkin. Sinne voi sanoa tai laittaa haen töitä. Lupaan ettei kukaan soittele.

Näin tekee pari kaveria, jotka hakee töitä ihan suoraan firmoista. He eivät mene noihin vuokrafirmoihin.

Vierailija
11/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tuo Herra Kellomäki itse valmis tuollaiseen, vähän kyllä epäilen! Menet vaan töihin "jonnekin" minne osoitetaan. Ei mitään ennakkovarautumista mitä ja missä on vastassa, miten sumplataan työmatkat, lasten hoito yms. Mihin kummaan inhimillisyys on kadonnut TE palveluilla?!

Ehkä jollekin sinkulle reppureissaaja-seikkailijaluonteille tämä voisi soveltua, mutta todella harvalle! Ihminen tarvitsee edes jonkinlaisen ennakkosuunnitelman, että pystyy prosessoimaan tulevaa ja sopeutumaan paremmin tulevaan tilanteeseen. "Ei voi nähdä perille asti" - kuulostaa tekaistulta perusteelta. Ei tietenkään voi nähdä, kukaan ei voi nähdä edes tunnin päähän mitä tapahtuu, tai huomiseen!

Nyt kritiikkiä kansalta mihin ollaan menossa!!! Vääryys!

Vierailija
12/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei... eli vapaus valita yritys, johon menee töihin on nyt otettu pois. Tämä on jälleen askel eteenpäin tiellä, jonka lopussa työtön on käytännössä palkkaorja. Hän ei valitse työpaikkaa, työpaikan sijaintia, työtehtävää tai palkkaansa. Hänellä ei ole työehtoja.

Tämä järjestely tosin toimii ainoastaan kaikkein matalimman vastuun ja osaamistason töissä.

Minun ymmärtääkseni työpaikka on aina kahden kauppa, jossa molemmat valitsevat toisensa. Työntekijä töitä hakiessaan ja työnantaja niitä tarjotessaan. Jos ei ole itse hakenut tai päässyt, niin noinhan siinä käy.

Vierailija
13/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukset rekryfirmoista ja niihin hakemisesta koskevat sellaisia töitä, joissa haetaan tiettyyn yritykseen tiettyyn tehtävään määräaikaista, ei puhtaita keikkatöitä. Näissä määräaikaisissa paikoissa esiintyy jonkin verran sitä, että toimeksiantajaa ei kerrota ilmoituksessa eikä välttämättä edes kysyttäessä puhelimessa. Viimeistään haastattelussa on kuitenkin aina kerrottu. Yleensä myös asiakasyritys haastattelee määräaikaiseksi valittavan ennen päätöksen tekemistä, joten itse työpaikka selviää aivan varmasti viimeistään silloin. Koskaan ei ole tarvinnut laittaa nimeä paperiin tietämättä, mihin firmaan on menossa. Keikkalaisilla, joilla on yksittäisiä päiviä eri paikoissa, voi olla toisin.

Vierailija
14/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tuo Herra Kellomäki itse valmis tuollaiseen, vähän kyllä epäilen! Menet vaan töihin "jonnekin" minne osoitetaan. Ei mitään ennakkovarautumista mitä ja missä on vastassa, miten sumplataan työmatkat, lasten hoito yms. Mihin kummaan inhimillisyys on kadonnut TE palveluilla?!

Ehkä jollekin sinkulle reppureissaaja-seikkailijaluonteille tämä voisi soveltua, mutta todella harvalle! Ihminen tarvitsee edes jonkinlaisen ennakkosuunnitelman, että pystyy prosessoimaan tulevaa ja sopeutumaan paremmin tulevaan tilanteeseen. "Ei voi nähdä perille asti" - kuulostaa tekaistulta perusteelta. Ei tietenkään voi nähdä, kukaan ei voi nähdä edes tunnin päähän mitä tapahtuu, tai huomiseen!

Nyt kritiikkiä kansalta mihin ollaan menossa!!! Vääryys!

Rekryfirman kautta ei ole pakko hyväksyä yhtä ainutta keikkaa. Voit tehdä myös määräaikaisen vakkarisopimuksen rekryfirman kautta toiseen firmaan. Sieltä saat kyllä työvuorolistat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme