Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
17.02.2019 |

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

Kommentit (1264)

Vierailija
661/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

Ei saa noita ruokia satasella.

Vierailija
662/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

Kyllä saa. Taikasana on ilta-ale ja -60%.

Meillä 5-henkinen perhe eli minä +mies+ 3 teinipoikaa. Kuukauden ruokalasku sisältäen pesuaineet ja vessapaprut 450€. Se tekee 90€/ henkilö. Ja meillä syödään terveellisesti, filettä ja kasviksia. Ruoka haetaan ässän ilta-alesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun opiskeluaikoina, n. 10v. sitten ruokabudjetti oli n. 25€ viikossa. Sillä sai monipuolisesti ruoka-aineita, mutta mitään heräteostoja ei kyllä pystynyt tehdä. Enkä syönyt silloin koulussa ateriaa.

Nykyään tuo sama budjetti ei olisi itselle mahdollinen ihan jo sen takia, että nykyään joudun ostamaan gluteenittomia tuotteita, jotka ovat tosi kalliita. Esim. pieni leipäpussi saattaa maksaa helposti 4€, kaurahiutaleet 3€, glut. jauhot 4-5€ pss jne.

Vierailija
664/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa uskomattomalta että joku selviää noin vähällä. Itse olen normaalipainoinen, mutta pelkkiin ruokiin menee vähintään parikymppiä päivä.

Parikymppiä päivässä ruokiin kuullostaa todella paljolle.

Vierailija
665/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee alle 100 euroa. Hävikkilaatikot (2 e, hedelmiä, vihanneksia, juureksia, yrttejä, marjoja) Lidlistä, samoin suurin osa kuiva-aineista. Kana erityisesti lähietnisestä eli halal-kanaa, tajuttoman hyvää, kilohinta 2 e halvempi kuin Lidlissä (eilen 4 broiskun rintafilettä, luutonta, yht. 3,5 e ja ne olivat isoja). Samoin kaikki mausteet, hunaja ja riisi etnisistä kaupoista. Hinta-laatusuhde on todella hyvä! Halpiskaupoista (Saituri, Tokmanni ym.) on usein viimeinen myyntipäivä lähenee -tuotteita erittäin edullisesti. Niitä ostetaan aina varastoon, koska vmp ei ole vkp. :)

Itse en pääse sieneen enkä marjaan, mutta eräs tuttava poimii mm. mustikat ja lakat, minä puolestani maksan hänelle rahana tai vastavuoroisesti leivon hänelle haluamansa vaihtaria. Marjoja ja sieniä on usein myös eri FB-ryhmissä kohtuuhinnalla. Jos FB ei ole OK, myös Tori.fi:ssä on ollut samanlaisia ilmoja. En ole koskaan näihin ainakaan pettynyt.  Viime kesänä ostin 10 eurolla pienen ämpärillisen (8 l) punaherukoita ja kaksi isoa kassillista suppilovahveroita 30 eurolla.

Vaatii hiukan satsaamista rahallisesti siihen, että hankkii hyvät kuiva-ainevarastot edullisesti kotiin. Sen jälkeen on helpompi suunnitella viikon  ruokia sen mukaan, mitä löytyy pääraaka-aineiksi. Kannattaa myös tarkistaa päivämäärät näistä ja pakastimessa olevista tarpeista, jotta mitään ei menisi hukkaan ja hiukan organisoida näiden käyttöä sujuvaksi.

Vierailija
666/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudessa on vain yksi henkilö. Voi vapaasti suunnitella. Ottaa vain itsensä huomioon. Tältä näyttää. Ei se muuten onnistu. Uskoisin.  

Vierailija
667/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä riisipaketti, pastakastike, 1000g jauhelihaa, 1000g vihanneksia. Maksaa about 10€. Noilla pärjää viikon, jos ei välitä syödä samaa joka päivä. Tai ottaa puolet kanaa ja puolet jauhelihaa. Pakasteseitikin on optio.

Ei riitä 10 euroa.

Vierailija
668/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä; Perunoita, papuja ja linssejä proteiiniksi, banaania, rahkaa 1.90kg, marjat metsästä, kahvia, riisiä, kasviksia, juureksia pakkastealtaasta. Maitoa, leipää, alkoholia jne. En käytä, enkä tarvii. Laittakaahan hakukoneet laulamaan... hyvin pärjää satasella. Enkä syö työpaikalla/koulussa/ kylässä. Kasvis/ vegaani sapuskallakin pärjää, aktiivi liikkujakin.😃😃😃

Vierailija
669/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis perunoita proteiiniksi.🙄

Vierailija
670/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Taikasana on ilta-ale ja -60%.

Meillä 5-henkinen perhe eli minä +mies+ 3 teinipoikaa. Kuukauden ruokalasku sisältäen pesuaineet ja vessapaprut 450€. Se tekee 90€/ henkilö. Ja meillä syödään terveellisesti, filettä ja kasviksia. Ruoka haetaan ässän ilta-alesta.

Eihän tuo ole teidän koko kuukauden ruoka. Ei sisällä teidän työpaikkaruokia, ja teinit saa koulussa ilmaisen ruuan.

Vierailija
671/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa Lidlistä; toki öljyä joskus, manteleita, auringonkukan siemeniä, näitä menee niin vähän että mahtuu satkun budjettiin. Herkkuja harvoin. Fiksu ruoka, on lähes ilmaisten kuivaruokien löytölähde. Mausteena, suola, pippuri, paprika.

Herkuista, välipaloista, muusta pienistä ja isosta nousee summa äkkiä.

Enkä syö missään myöskään toisten ruokia..🤪 suurin osa ei länsimaisista syö yksinkettaisesti..enkä nyt puhu nälänhätä alueista. TÄÄLLÄ syödään liikaa ja prosessoitua liikaa.

Vierailija
672/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kyllä koittaa, näin yksin asuvana ei ole kukaan sanomassa vastaan. Mietityttää, että saako tuolla summalla ruokaa, mistä tulee proteiinia sen 100g päivässä? Kuntoilen aika paljon.

Saa laittaa esimerkkiä, jos joku tuolla summalla on pärjännyt tai vaikka oliskin mennyt vähän enemmän. Olen laihiksella joten kaloreista saa tinkiä.

-M29

Vierailija
673/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, mutta aikaa ruoanlaittoon menee paljon. Tänään olen syönyt neljän viljan puuroa, 1,5 dl mustikoita, pellavansiemeniä, 1/2 banaanin, kupin kahvia maidolla. Lounaaksi 2 € Lidlin juures/vihanneshedelmälaatikosta juureskeitto, oikealla kermalla, itse tehdyillä sämpylöillä ja punajuuri tahnalla. Välipalana kahvia ja marjarahkaa. Päivällinen soijarouhe-makaronilaatikko, juuresraaste siitä Lidlin laatikosta. Iltapala lettuja, marjoja, rahkaa, omenamehua. Huomenna on kalakeittoa päivälliseksi, muuten samoja ruokia kuin eilen.

Marjat itse poimittuja. Käyn Lidlissä, Prismasta ostan Extraa.

Hylana tää onnistuu satasen budjetilla, gluteenittomana tai moniallergisena ehkä ei. Sairaseläkeläinen 49 v

Vierailija
674/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais kyllä koittaa, näin yksin asuvana ei ole kukaan sanomassa vastaan. Mietityttää, että saako tuolla summalla ruokaa, mistä tulee proteiinia sen 100g päivässä? Kuntoilen aika paljon.

Saa laittaa esimerkkiä, jos joku tuolla summalla on pärjännyt tai vaikka oliskin mennyt vähän enemmän. Olen laihiksella joten kaloreista saa tinkiä.

-M29

Soija, jauheliha, rahka, pavut. Noita saa halvalla.

Vierailija
675/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin noita Lidlin jäämäkasvislaatikoita saa?

En ole koskaan nähnyt, vaikka käyn Lidlissä usein.

Vierailija
676/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-M29

Eka halpa proteiininlähde, joka tulee mieleen, on kananmunat.

Vierailija
677/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse opiskelijana käytettyä 50 € kuussa tavalliseen ruokaan mutta söin pelkkää nuudelia, lounaan söin yliopistolla maksoi 1€ per päivä

Vierailija
678/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin noita Lidlin jäämäkasvislaatikoita saa?

En ole koskaan nähnyt, vaikka käyn Lidlissä usein.

Jos sellaisen haluaa pitää mennä heti kun kauppa aukeea tai muuten menee parempiin suihin

Vierailija
679/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-M29

Halvin proteiini ehkä juusto+vilja ellei halua liikaa kuitua.

Vierailija
680/1264 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudessa on vain yksi henkilö. Voi vapaasti suunnitella. Ottaa vain itsensä huomioon. Tältä näyttää. Ei se muuten onnistu. Uskoisin.  

No näinpä. Mulla on suuren osan kuukaudesta tarve tehdä ruoka vain itselleni ( näen perhettä vain viikonloppuisin, enkä edes ihan joka viikonloppu) ja näin yksinään syön kyllä todella etuisasti. Toki myös olen se, joka kesällä hinkuu täyttää varastot sadon antimilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän