Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
17.02.2019 |

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

Kommentit (1264)

Vierailija
621/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...jatkoa edelliseen viestiin:

Vedestä vielä sen verran, jota siis juon tietenkin pitkin päivää, että sen haen läheisestä lähteestä, vaikka omassa kaivossanikin on ihan kohtuullinen vesi. Lähdevesi siis juomana, sekä ruuanlaittoon ja kaivovesi muuhun tarkoitukseen, mm peseytymiseen. Vaikka vesi onkin minulle ilmaista, niin eipä se normi vesijohtoverkossakaan kummoisia maksa. Nuo 4 litraa, jotka eilen käytin ruuanlaittoon ja juomiseen, maksaa vesijohtovetenäkin ainoastaan noin 2 senttiä yhteensä hieman paikkakunnasta riippuen.

Eilisten ruokien lisäksi ruokavaliooni kuuluu mm kaalilaatikko, lasagne, pyttipannu, munakkaat, kalapuikot/nakkikastike/lihapullat/silakkapihvit perunamuusilla, tai keitetyillä perunoilla, hernekeitto, kalakeitto, kasvissosekeitot, pinaattikeitto/nokkoskeitto, sekä erilaiset liharuuat, silloin kun onnistun saamaan edullista lihaa 60% alennuksella. Kuukausi budjettini pyörii 30-50 euron välimaastossa riippuen siitä, kuinka hyvin pääsen hyödyntämään -60% tuotteita. Leivon myös pullaa pelillisen pari kertaa kuussa, koska välillä on vähän herkuteltavakin.

Näin siis syö konkurssin tehnyt entinen yrittäjä, nykyinen tosiköyhä työtön, joka fyysisesti hyvässä kunnossa, henkisesti ei ihan yhtä hyvässä kunnossa.

No nyt kyllä tyhjensit pankin. Paha on noita alas ampua, kun joka sentti eriteltynä ja sen mitä noita hintoja Foodiesta pikaisesti vilasin, niin näyttävät pitävän kutinsa.

Rispektiä sinne kohtalotoverilta. Tiedän että ei ole helppoa, mutta jotenkin vaan on toimeen tultava ja sinä ainakin näytät tulevan, kun jaksat ainakin penninvenytykseen panostaa.

Vierailija
622/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa kerran viikossa ja menee 40-60 euroa.

Viikoksi riittää esim:

1 pkt jauhelihaa

1 pkt kanan filesuikaletta + riisiä

2 prk ruokakermaa

2 pussia hernemaissipaprikaa

1 pkt makaroonia

1 pakkaus nuudelia

1 pusi sipulia

2 prk maitoa

1 prk mehukeittoa

Lisäksi:

Muutama viili, Leipää, Muroja, banaania, omenaa, porkkanoita, tomaattia, kurkkua, jauhoja, lisukkeita ja mausteita tarpeen mukaan. Lisäksi ostan 2 plo limpparia per viikko ja jotain herkkua.

Miten ihmeessä saat noihin tuhottua 40-60 euroa???

Itse ostaisin tuon satsin helposti 20-30 eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän nolla euro kuussa ruokaan joka kuu. Maassa vähän erin juttu. Syön okay hyvin ruoka.

Vierailija
624/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan makarooni- ja kaalilaatikkoa. Yleensä yhdestä vuuallisesta riittää 6 päiväksi. Syön tuoreeltaan muutama päivänä aterian ja loput laitan pakastimeen annoksissa. Kanaa tulee ostettua paketti kuukaudessa, joskus enemmän jos sattuu olemaan tarjouksessa/alessa. Aamulla ja illalla yleensä puuroa ja vähän mehukeittoa. Välipaloina hedelmiä ja ruuan kanssa porkkanaa, parsakaalia tms. Ihan hyvin pärjäillään. Loppukuusta yleensä tulee ostettua täydennystä maustevarastoihin ja joskus enemmän lihaa. Mulla työt eivät ole niin säännöllisiä joten joskus palkka voi olla normaalia pienempi. Ei se muutenkaan mikään hulppea ole. 

Vierailija
625/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa kuussa eli 1200 euroa vuodessa on kyllä todella vähän ravintoon.

Kuinkahan moni on jättänyt pois laskuista kavereiden luona kahvilla käymiset ja saunakaljat? Niistäkin saa kaloreita ja jos on aktiivinen kylässä kävijä tai oluen kuluttaja, niin saa jopa yllättävän paljon kaloreita.

Vierailija
626/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee pariskuntana ruokaan ihan helkkaristi rahaa, koska en pysty syömään mitään viljoja tai maitotuotteita (suolistosairaus).

Otettava sitten lähinnä lihasta ja kasviksista kaikki energia, ja trust me, nuo hyvät raaka-aineet maksaa Suomessa todella todella paljon.

Viime kuussa mies oli ilman töitä (on korkeakouluopiskelija, mutta normaalisti myös töissä), ja oli pakko syödä halvemmalla ja söimme sitten ihan perus makaroonia yms. Olin itse sitten melkein työkyvytön, koska ensin näin nälkää ruoan puutteessa ja sitten oli pakko syödä muutakin, ja ripuloin viikon ajan aamusta iltaan. Voin aivan sairaan pahoin.

Nyt taas paluu normaaliin, mutta voin vain haaveilla halvemmasta ruokakulutuksesta :(

Perunat ei paljon maksa, ja niitä on aikoinaan vedetty kaks kertaa päivässä, onnistuu varmaan sultakin.

Jossei pakko ole elää pelkällä perunalla niin ei huvita. Ei ole terveellistä.

Vierailija
627/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa jengi elvistelee sillä miten osaa näännyttää itseään ei pyhä jeesus.

Meillä syödään vain halvinta vessapaperia ja rikkaruohoja herkkuna kesäisin :)

Vierailija
628/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä ilon päivää. Kävin kaupassa ja siellä oli leipiä,lihoja yms. -50%. Nyt on pakkanen täydennetty. Pitää vissiin useamminkin käydä tuolla kaupassa. Yleensä en siellä käy. Edes jotain säästöä.

Meillä on jo pelkästään tässä kuussa mennyt kauppaan 400e (ja kuukausi hädin tuskin puolessa välissä). Toki nyt on taas ruokaa pakkasessakin,mutta ihan kamala määrä kuluu ruokaan. Pitäisi kokeilla tuota pihistelyä hieman ja jättää turhat pois. Itse olen keikkatyötä tekevä opiskelija, niin ei sitä rahaa kauheasti ole käytössä. Onneksi alkaa ensi viikolla kesätyö. Siellä pystyn syömään opiskelijakortilla 2.60 joka päivä :)

Täällä on tullut kivoja vinkkejä ruokalaskun pienentämiseen ja jotain voisin aikaa noudattamaankin.

Meinasin kerätä tänä vuonna myös nokkosia ja marjoja. Katsotaan saanko tän laiskan ahterini liikkeelle.

Vierailija
629/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee alle 100e/kk.

Tässä eilisen ruuat:

- Aamupala: 2 mukia Juhla mokka- kahvia 8normaali hinnalla) ja 2 ruisleipäsiivua (-60% ilta-alesta). Leivän päällä margariinia, juustoa, ja kurkkusiivuja.

- Lounas: puolikas purkkihernekeitto ja 2 palaa hapankorppua. Hapankorppujen päällä juustoa ja margariinia. Kahvia mukillinen jälkkäriksi.

- Välipala: 2 siivua ruisleipää juustolla, margariinilla ja kurkkusiivuilla, mukillinen mustikkakeittoa

- Iltapala: lasillinen tuoremehua

Olen 160 cm/63 kg eli en edes mikään hoikka. Joskus otan illalla lasin viiniä tai lonkeron leffaa katsoessa.

Vierailija
630/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään esim:

- Aamupalana jogurtti, kahvi, appelsiini

- Lounaaksi itsetehtyä tomaattikeittoa, raejuustoa, kaksi palaa leipää

- Illalliseksi uunissa kanankoipia, keitettyjä perunoita, kurkkua ja paprikaa. Huomenna ja ylihuomenna syön samaa.

- Jälkiruoaksi pala suklaakakkua, joka oli keltaisella lapulla -30%

Päivän aikana napsin nektariinin, kaksi keksiä ja kolme kuppia kahvia.

Pyöräilen töihin, joten joinakin päivinä syön vähän enemmän. Töissä saatan aamupalan kanssa syödä puuroa (säilyy työpaikan kaapissa pitkään), kotona saatan lisätä salaattia. Aina välillä en katso hintalappua ja ostan esimerkiksi lohta, enemmän hedelmiä, tai saatan kokata jotain vähän kalliimpaa.

Vierailija
631/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusruokaa syön, mutta ostan lähes kaikki aineet tarjoushinnalla ja Lidlistä. Minulla on kaksi arkkupakastinta ja isot varastot kuivatarvikkeita, joten joudun turvautumaan vain tiettyjen aineiden kohdalla normaalihintaan. Meillä syödään usein perunaa, riisiä, pastaa, puuroa, leipää, jauhelihaa, kanaa, kananmunia, pinaattilettuja, nakkeja, kiisseleitä, marjoja (omalta pihalta tai itse poimien kaupalliselta tilalta), hedelmiä, hilloja (itsetehtyjä omasta sadosta), juureksia ja kasviksia.

Vierailija
632/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

Jos söisit päivittäin yhden rintafileen kanaa, niin siihen menee jo 75 euroa kuussa. Halvimmassa broilerin rintafilepaketissa hintaa yhdelle fileelle tulee 2,50 euroa. Ylijäävällä 25 eurolla ei paljoa kasviksia osteta, kun rahaa pitäisi jäädä myös elossa pysymisen kannalta välttämättömiin rasvoihin.

Vierailija
633/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25e/viikossa onnistuu ihan hyvin, mutta vaatii suunnittelua ja rutiinia. Taikasana on Lidl.

Ostan kasviksia, tomaattisäilykkeitä, lohta (kokonaisena, en tietenkään osta fileoitua jos se maksaa), isoja pakkauksia leipää, kananmunia ja hedelmiä. Herkkuja ostan vain 2 kertaa kuussa, ja käytän niihin max 2e kerralla. Riittää. Haen Lidlin hävikkilaatikon lenkkeilyn lomassa. 2 eurolla paljon vastinetta.

Suosin keittoja, puuroja, perus kotiruokaa mikä kestää muuntelua. Samaa kastiketta voi syödä riisin, pastan tai muusin kanssa. Kaiken voi pakastaa jos jää yli. Kaurapuuro itse kerätyillä mustikoilla on usein ihan riittävä välipala, joskus myös päivällinen. Jos en tunne kummempaa nälkää, miksi söisin tavan vuoksi?

Tiesittekö että kananmunasta saa kaikki ravintoaineet c-vitamiinia lukuunottamatta? Se on ihan hyvä aamiainen, appelsiini ja kananmuna. Kaurapuuron kanssa vielä parempi.

En tunne köyhäileväni, jos tykkäisin kokata enemmän niin ehkä ostaisin kalliimpia aineksia. Esim katkaravut ja avokado ovat tosi kalliita ja ne eivät mielestäni tuo mitään erikoista ruokiin. Myös juustoilla voisi maustaa enemmän mutta käytän vain sulatejuustoa kasvissoseiden maustamiseen.

Vierailija
634/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen ( vaikka eläimiä rakastan ) , kun Li Andersonin lupaamaa satasta ei kuulu, ampuvani läheiseltä pellolta kauriin kohta.. Kun alkaa olla Nälkä, niin söpötkin eläimet muuttuvat mielessä pannulla tiriseviksi herkuiksi..

Vierailija
635/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa noin halvalla kuivattuja linssejä? :O

Aivan sama mistä saa halvalla, mutta miten minä ne valmistan syömiskelpoisiksi??

Vierailija
636/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville. Ja toki sitten muut hedelmät ja leivät yms. 

Mutta jos yksi päivä otetaan esimerkiksi: Niin aamulla kahvi, banaani ja leipää. Nyt punajuurikeitto smetanalla ja illemmalla kotitekoisia hampurilaisia. Ruokien välillä syön jotain pientä (leipää, hedelmiä tms.) En kyllä syö  suositeltua  pientä viittä annosta päivässä, vaan syön kerralla aika paljon..

Jos söisit päivittäin yhden rintafileen kanaa, niin siihen menee jo 75 euroa kuussa. Halvimmassa broilerin rintafilepaketissa hintaa yhdelle fileelle tulee 2,50 euroa. Ylijäävällä 25 eurolla ei paljoa kasviksia osteta, kun rahaa pitäisi jäädä myös elossa pysymisen kannalta välttämättömiin rasvoihin.

Halpoja opiskelijaruokaloita ei lasketa kuten tuo tekee.

Vierailija
637/1264 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni 15snt pussi.

Lenkki 69 snt.

Ketsuppi 49snt pullo.

Nam!

Lidlistä.

Vierailija
638/1264 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 euroa kuussa eli 1200 euroa vuodessa on kyllä todella vähän ravintoon.

Kuinkahan moni on jättänyt pois laskuista kavereiden luona kahvilla käymiset ja saunakaljat? Niistäkin saa kaloreita ja jos on aktiivinen kylässä kävijä tai oluen kuluttaja, niin saa jopa yllättävän paljon kaloreita.

Jos kysytään kuka käyttää alle 100 euroa kuukaudessa ruokaan niin siihen summaan ei tietenkään lasketa kaverin luona juodut juomat tai syömiset, koska se kaveri on ne ruuat maksanut.

Mulla menee max 100 euroa kuussa ruokaan ITSE MAKSAMANA. Mutta toki ryystän töissä työnantajan maksamat kahvit, tilaan neukkariin työnantajan maksamat pullat ja piirakat kun mulle tulee työvieraita jne. Mutta ne maksaa työnantaja, en minä. Ja jos neukkariin jää vierailijoitteni jäljiltä ylimääräisiä pullia ja teepusseja niin toki vien ne kotiin itselleni, pitopalvelufirma heittäisi ne roskiin tai söisi itse ilmaiseksi organisaatioltani jo laskutetut tarjoilut.

Vierailija
639/1264 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läs-kit virta-hevot alapeukuttaa hyviä kommentteja. Tukehtukaa niihin kalliisiin eineksiinne.

Vierailija
640/1264 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jauhelihasta saa halvimmat ruuat. Lidlistä 700 g jauheliha ja siitä jauhelihasoosia ja mukaan makaroneja tai perunaa. Sillä pärjäilee monta päivää. Ja kun vielä itse leipoo sämpylät ja juo teetä niiden kanssa niin menee halvalla. Voi myös tehdä erän simaa, jolla korvaa limut/mehut ja muut makeat turhakkeet halvemmalla.

Lidlissä oli tänään 0,85 €/kg kurkkuja, ostin 5 kpl. Ja torstaina tomaatit 0,99 €/kg Lidlistä. Tomaatteja voi käyttää vaikka jauhelihapizzaan, ja päälle edullista Lidlin juustoa.

T. Lidl-mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän