Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa karttaa miestä, onko hälytysmerkki?

Vierailija
12.02.2019 |

Olen tavannut nettitreffien kautta mukavalta vaikuttavan miehen. Ollaan vasta tavattu kerran ulkona ja toisen kerran minun luonani. Miehen ollessa luonani yleensä sosiaalinen kissani piileskeli melkein koko vierailun ajan, mikä kiinnitti huomioni. Vierailu muuten sujui normaalisti, mies ei ole mitenkään äänekäs tai käytä voimakkaita tuoksuja, mutta kissa ei käynyt edes lähelläkään häntä, vaikka yleensä hakee kovasti huomiota vierailtakin ihmisiltä.

Olenko nyt ihan konahtanut hullu kissanainen, kun kissani käytös sai minut epäröimään miehen suhteen? Onko tämä varoitusmerkki?

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kissoille allerginen. Kissakodeissa kylässä ollessa en pyri yhtään kissojen lähelle, mutta aina ne tulevat hetken päästä itse tutustumaan, puskemaan ja asettuvat syliinkin. Aargh... Pidän kyllä kissoista, mutta se vaatteiden puhdistus ja pesu kyläilyn jälkeen välillä tympii todella.

Meidän lapsuudenperheessä oli juuri tuollainen kissa, kunnia hänen muistolleen. Oli muutenkin todella seurallinen tapaus myös vieraiden ihmisten kanssa, mutta meni aivan sekaisin päästään jos kylään tuli joku joka ei kissoista pitänyt tai oli allerginen. Esim. isäni äiti, joka ei pitänyt kissoista ja astmaatikkona vältteli kissoja tietysti muutenkin. Syliin oli päästävä aivan väkisin, ihan pakkomielteisesti. Sama myös veljeni vaimon kanssa, joka ei pidä kissoista. Muut vieraat saivat olla kohtalaisen rauhassa, mutta tämä vaimo sai hätistellä kissaa pois sylistään tauotta.

/29

Vierailija
82/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä sukulaisellani oli kissa, joka oli vilauksessa sängyn alla piilossa aina kun menimme mieheni kanssa käymään. Ja karttoi nimenomaan miestäni, koska kun menin yksin, ei kissa piitannut mitään. Kuitenkin mieheni on ihan normaali, kunnollinen ihminen.

Niinhän sä luulet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ajatuskin että kissa vaistoaisi onko mies "hyvä" vai "paha".

Sen kyllä ketjusta saa irti ettei kannata alkaa seurustelemaan kissahullun tai koirahullun kanssa.

Vierailija
84/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olemuksessa on jotain, jota kissa vierastaa, mutta ei se nyt kyllä välttämättä kerro ihmisestä muuten mitään.

Minulla on kissa, ollut vuosikausia, ja yleensä muu kissat ovat vain kiinnostuneet nuuskimaan, sen kissanhajun vuoksi. Erään tuttavaperheen hesystä pelastettu kissa taas menee minut nähdessään nurkkaan sohvan taakse piiloon, eikä monenkaan tapaamiskerran jälkeen uskalla sieltä tulla. Kissan omistajat kertoivat, että se vierastaa muitakin tummahiuksisia ihmisiä. Jotain huonoja kokemuksia lienee takana.

Vierailija
85/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli äärimmäisen lempeä ja luotettava kissa. Eräs vieras oli sellainen, joka usein ikävästi naljaili minulle. Pahoitin aina mieleni, mutta en nuorena uskaltanut sanoa vastaan. Erään kyläilyn yhteydessä kiltti kissani asettui hyllylle ja löi käpälällään tätä vierasta täysillä naamaan (ilman kynsiä). Sellaista ei ollut tapahtunut koskaan aiemmin eikä tapahtunut koskaan tuon jälkeen.

Taisi vieraskin sen jälkeen vähän rajoittaa naljailujaan. Ainakin kissan kuullen. :D 

Vierailija
86/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta kuulemma aikoinaan koira valitsi äidilleni miehen. Se tuli naisten kanssa hyvin toimeen mutta miehistä ei juuri tykännyt. Kun sitten isäni ensi kertaa ilmaantui taloon, koira ei reagoinutkaan haukkumalla vaan aivan päinvastoin.

Talon kissan näkökanta tähän naima-asiaan ei ole tiedossa. Isä oli kyllä eläinten ystävä aina ja ne hänestä pitivät.

Vierailija
87/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tottuu usein ajan kanssa.Kissat on usein varauksellisia uuden ihmisen kanssa varsinkin miespuolisten tyyliin hittoako tuo tulee mun reviirille.Miehillä kun on ikävä taipumus jäädä jopa yöksi.

Vierailija
88/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllähän tämä on nyt tosi selkeä asia.

Jätä äkkiä se sika, ennenkuin mitään muuta ehtii tapahtumaan.

Nyt on kyllä parempi jäädä virkkaamaan villasukkia kahdestaan kissan kanssa!

Villasukkia ei virkata vaan neulotaan.

T: Vanhapiika

Vierailija
89/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa vieraalle misulle (luultavimmin kaksijalkaiselle).

Pörröisen mirrin tuoksusta ei voi erehtyä! Sellainen makea ja hieman hunajainen.

ihana toksoplasmoosin tuoksu

Vierailija
90/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukkat voi myös virkata. Vähän eri näköiset tulee, mutta toimii ihan yhtä hyvin.

T: Täti

Vierailija
91/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävä ketju.

Luulin ettei kukaan oikeasti usko tällaisiin.

Oikea vastaus on että kissat ovat luonteeltaan introverttejä ja neuroottisia. ts. pääsääntöisesti pitävät ihmisistä jotka antavat kissan tehdä aloitteen jos/kun se haluaa niin tehdä, eivätkä ole heti tunkemassa reviirille.

Toinen tekijä on haju. Jos tuoksut vieraalle kissalle, koiralle, tai söit banaania/mansikkaa/tms kotona, ehkäpä kissa ei tykkää. Tai jos käytät tiettyä dödömerkkiä. Tai sitten ominaistuoksusi ei miellytä, ihmisillähän on sama mekanismi (MCH-geenit) joka ansiosta geeneiltään liian samanlaiset eivät pidä toistensa hajusta...kissan hajuaisti on vain herkempi, eikä ominaistuoksun havaitsemiseen vaadita lähikontaktia.

Se että ihmiset kuittelevat kissojen vaistoavan "hyvät" ihmiset (mikä sitten onkaan petoeläimen mielestä "hyvä" ihminen) on melkoista mumbojumboa, ja selittynee sillä että ihmiset huomioivat tapaukset jotka tukevat oia johtopäätöksiä. Kissafani lukee keissit joissa kissa ei tykännyt ikävästä tyypistä ja ignooraa loput.

Vierailija
92/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa pysyy kaukana niin ukko on vamppyyri.

Vierailija
93/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crazy cat lady! Totuushan on ettei mikään mies pärjää 23 kissan antamalle rakkauden määrälle.

Vierailija
94/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, eläimillä on tarkka vaisto. En ole lainkaan huomannut tuota, että kissa menisi kissanvihaajan luokse ja karttelisi kissoista tykkääväää ihmistä.

En puhunut kissanvihaajista, puhuin ihmisistä, jotka eivät välitä kissoista. Eli ovat aivan neutraalisti ja enempää huomioimatta eläintä. Siinä taas ei ole mitään pahaa. Olen erittäin eläinrakas itse mutta tällainen että kaikkien pitää rakastaa eläimiä tai täytyy olla kyseessä jotenkin paha ihminen on kyllä pahimmanlaatuista soopaa. Eniten hellittelyistä yleensä tykkää tietyt rotukissat, koska tiettyjä luonteenpiirteitä on niihin saatu jalostettua. Keskimäärin kissat kuitenkin kiintyy harvoihin ja tarvitsee omaa tilaa.

Vierailija
95/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ajatuskin että kissa vaistoaisi onko mies "hyvä" vai "paha".

Sen kyllä ketjusta saa irti ettei kannata alkaa seurustelemaan kissahullun tai koirahullun kanssa.

Eikös olekin kaikille parempi, että arvoiltaan täysin erilaiset ihmiset eivät mene yksiin, huolimatta siitä että äijä on vaan Pumpanen perässä. Etsiköön kaltaistaan ei kissaisaa seuraa.

Vierailija
96/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kissat ole siitä hauskoja, että mitä enemmän niihin yrittää ottaa kontaktia, sitä vähemmän niitä kiinnostaa? Olen itse tottunut alunperin enemmän koiriin, ja aluksi oli ihan hassua, kun kyläpaikkojen kissat lähti toiseen suuntaan, jos yritin houkutella niitä luokseni. Myöhemmin ne sitten suvaitsivat jopa istua sylissäni tai loikoilla päällä.

Sekin mahdollisuus on aina olemassa, että kissasi on vain mustasukkainen huomiosta miehelle.

Itse antaisin miehelle vielä pari mahdollisuutta, enkä huolestuisi heti kissan käytöksestä.

Vierailija
97/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi on viisas. Kissan käyttäytymisen perusteella suhtautuisin mieheen pienellä varauksella. Pidä silmäsi ja korvasi auki.

Vierailija
98/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan kanssa?

Vierailija
99/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla kissantappaja.

Vierailija
100/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukkat voi myös virkata. Vähän eri näköiset tulee, mutta toimii ihan yhtä hyvin.

T: Täti

Olipa hyvä,että päästiin jo villasukkiin. (Millainen on paras lanka? Kysytkö kissalta?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi