Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa karttaa miestä, onko hälytysmerkki?

Vierailija
12.02.2019 |

Olen tavannut nettitreffien kautta mukavalta vaikuttavan miehen. Ollaan vasta tavattu kerran ulkona ja toisen kerran minun luonani. Miehen ollessa luonani yleensä sosiaalinen kissani piileskeli melkein koko vierailun ajan, mikä kiinnitti huomioni. Vierailu muuten sujui normaalisti, mies ei ole mitenkään äänekäs tai käytä voimakkaita tuoksuja, mutta kissa ei käynyt edes lähelläkään häntä, vaikka yleensä hakee kovasti huomiota vierailtakin ihmisiltä.

Olenko nyt ihan konahtanut hullu kissanainen, kun kissani käytös sai minut epäröimään miehen suhteen? Onko tämä varoitusmerkki?

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllähän tämä on nyt tosi selkeä asia.

Jätä äkkiä se sika, ennenkuin mitään muuta ehtii tapahtumaan.

Nyt on kyllä parempi jäädä virkkaamaan villasukkia kahdestaan kissan kanssa!

Villasukkia ei virkata vaan neulotaan.

T: Vanhapiika

Villasukkat voi myös virkata. Vähän eri näköiset tulee, mutta toimii ihan yhtä hyvin.

T: Täti

Olipa hyvä,että päästiin jo villasukkiin. (Millainen on paras lanka? Kysytkö kissalta?)

Kissan mielestä paras lanka haiskahtaa mahdollisimman paljon lampaalle.

Vierailija
102/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon nyt tulkitsee. Meillä kävi yks mun kaveri, joka on ihan peruskiltti ja kunnollinen tyyppi, joka ei satuttaisi kärpästäkään. Hän vain inhoaa ja pelkää kroonisesti kissoja. väittää jopa vaistoavansa, jos kissa on jossain lähettyvillä tai samassa huoneessa, ilman että kukaan on kertonut sitä. Väittää tuntevansa ilmassa jotain sähköä ja niskavillat nousee pystyyn. Kuulemma joku taaperoiän traumaattinen kokemus kissoista, jota ei edes itsekkään muista. no, hän sitten tuli meille ja istui tuolissaan kuin tatti. Kissamme ei ilmeisesti välittänyt tai halusi olla ilkeä, mutta se kiehnäsi koko illan tämän kaverin luona ja hän sanoi, että hänen fobiansa on siitä kummallinen, että kissat haluaa tehdä jatkuvasti hänen kanssaan tuttavuutta. Jopa aratkin kissat, jotka mielummin lymyää sängyn alla, kuin tulee moikkaileen.

Älä myöskään aliarvion kissan luontaista "v-mäisyyttä" ja oveluutta. Voi olla, että kattisi on vain vaistonnut, että tämä mies, toisin kuin ne toiset äijät, on vakavissaan sinun suhteesi. -Ja kukas silloin jääkään kakkoseksi!!! 

Erään ystävättäreni kissa oli harminkappale, mutta toisella tapaa. Hän halusi olla mukana "kolmantena pyöränä" kun rakastavaiset kuhertelivat. Lähinnä hän tuijotti miestä myrkyllisesti tai raapi suljettua makkarin ovea ja rääkyi. Sitten kun pari laittoi "hynttyyt yhteen" niin kissa murjotti sohvan alla kokonaisen viikon. Nyt he ovat jo olleet naimisissa 10v. onnellisesti ja heillä on 2 lasta. Kissakin on nykyään "kaikkien" lemmikki. tämä outo ilmiö siis tapahtui vain tämän miehen kohdalla ja kieli mustasukkaisuudesta. Onneksi ystäväni ei totellut kissansa "vaistoja", varsinkin kun se mies on nykyjään kissan suosikki.

Mutta on kyllä totta, että kissojen vaistoihin kannattaa luottaa. olen usein itse sen huomannut. Koira yleensä suhtautuu vihamielisesti ihmisiin, joista se vaistoaa, että sen isäntä ei pidä. Eli koira tulkitsee isäntänsä "piilotajuntaa", mutta kissa on puolueeton. Se saattaa pompata pahimman vihamiehesikin syliin, jos se vaistoaa tämän "hyväksi tyypiksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on aika nopealiikkeinen ja luonnostaan kovaääninen, entinen kissani (kolli) säikkyi häntä herkästi sen vuoksi. Mutta kun olimme paikallamme ja katsoimme vaikkapa telkkaria yhdessä, tuli hän lähelle. Voihan se olla että kissa aavistaa jotain, mutta voi myös olla, että arastelulle löytyy looginen syy. Jos olisin sinä, seuraisin vielä tilannetta, josko kissan asenne miestä kohtaan vielä muuttuu.

Vierailija
104/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat vaistoaa melko paljon ihmisistä.

Meillä ainakin vieraat käydään kissan toimesta nuuhkimassa ja suurin osa kissoista rakastaa ainakin hien hajua. Vaimo heittääkin huulta että hikipaidat saa kissan ihan sekasin. Yleinen väite on että kissat menevät tahallaan sellaisen ihmisen luo joka ei pidä kissoista mutta meneväthän ne myös ihmisen luo joka pitää kissoista joten...

Jotain outoa on ihmisessä jonka luo, sosiaalinen kissa ei mene.

Vierailija
105/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartan kissoja , ne ovat arvaamattomia ei -ihmisystävällisiä.

N

Vierailija
106/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt laita kissaasi vastuuseen miesvalinnastasi! Ei kissasi ole mikään selvänäkijä, anna sen olla ihan vaan kissa!

Kesäheilani kissa ei juurikaan minusta perustanut, vaikka antoi välillä vähän silittää. Kadulta löydetyt orpopennut taas liimautuivat minuun aivan totaalisesti. Kaverini kissa käytännössä asuu sylissäni joka kerta kun vierailen.

Kissa on kissa ja yksilö. Miehessä jotain mikä muistuttaa sitä jostain hämmentävästä, eikä se ressu tiedä miten suhtautua.

Tee ihan itse päätöksesi miesten suhteen, älä sotke kissaasi siihen. Mikäli mies ei voi sietää kissoja, niin sitten juttu ei ehkä toimi.

Vierailija
107/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lainata jonkun ystävättäresi kissaa ja kokeilla miten se suhtautuu tähän mieheen? Yeensä neuvotaan, että epäselvissä tilanteissa kannattaa kysyä toisenkin asiantuntijan neuvoa. Esim. jos ensimmäisen lääkärin diagnoosi ei miellytä, kannattaa pistäytyä toisen lääkärin juttusilla ja jos ensimmäisen ennustajan neuvot ei kolahda niin kannattaa kysyä joltain toiselta ennustajalta...

Vierailija
108/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän tyhmänrohkea, joten ottaisin asian puheeksi miehen kanssa. Kyselisin, että miksiköhän tuo kissa käyttäytyy niin eri tavalla sinua kohtaan ja onko sinulla mitään ajatusta mistä se johtuu. Siitä voisi jatkaa pitemmälle syntyihin syviin, jos uskaltaisi. Mikä olisi miehen reaktio? Mutta kuten sanoin, olen tyhmänrohkea. Ei tätä kannata yleisesti suositella.

Vierailija
109/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartan kissoja , ne ovat arvaamattomia ei -ihmisystävällisiä.

N

Minun kolme kissaani ovat ainakin kaikki ihmisystävällisiä, tulevat lähelle ja tekevät tuttavuutta kaikkien kanssa. Olet ehkä ollut sellaisten kissojen lähellä joita on kohdeltu kaltoin ja siksi ovat arastaneet ihmistä ja olleet arvaamattomia.

Vierailija
110/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ei halua kilpailla samasta miehestä, vaan välttelee seuraa. Jos se on naaraskissa, miehellä on varmaan väärät feromonit kissalle tms. mutta mies voi silti olla oikea sinulle, vaikka ei olisikaan kissan tyyppiä. 

Vierailija
111/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarkastaisin varmuuden vuoksi vielä horoskoopeista. Eihän tätä asiaa pidä jättää sattuman varaan. Mitä jos kissa on erehtynyt ja mies onkin luotettava? (Esimerkiksi vesimies)

Tarotkortit on hyvä myös ottaa käyttöön. Kannattaa myös ravistella jäniksen luita noitarummun kalvolle ja katsoa miten ne asettuu.

Mutta kissan käytöksestä päätellen kuitenkin. Ilmiselvä sarjamurhaajasika

Vierailija
112/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iso osa "kissaihmisistä" kertoo, miten kissat välttelevät ihmisiä, jotka eivät pidä kissoista? Oma kokemukseni on ihan päinvastainen. Yleensähän kissat lähestyvät juuri häntä, joka ei niin kissoista edes välitä! Lähipiirissäni useampia tapauksia, joissa ihminen jopa pelkää ja inhoaa kissoja, mutta kissat kokevat nämä henkilöt vastustamattomiksi ja olisivat aina kiehnäämässä juuri näitä tyyppejä. Ovat kyllä naisia, en tiedä olisiko sillä merkitystä. Itse olen sen ajatellut niin, että nämä jotka pelkää ja inhoaa kissoja, yrittävät niitä vältellä ja olla huomaamatta. Kissa taas uteliaana eläimenä on heti että "mitäs tämä on? miksi tuo ei halua ottaa kontaktia, menenpä vähän tervehtimään, kyllä se mua kohta ihailee kun vähän pusken.". 

Tuohon ap:n tilanteeseen en kyllä osaa sanoa mitään. Riippuu niin siitäkin, onko kissa tottunut miehiin jne.  

Vierailija
113/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea kuin johonkin 6. sivuille saakka, mut realistisesti ajateltuna. Ootko jättäny miehen kaksistaan kissan kanssa? jos mies on jotenkin kovakouraisesti tai uhkaavan tuntuisesti käsitellyt kissaa tai lähestynyt liian äkkiä, yllättäin tms. ? tai onko miehellä kova ääni tai joku muu juttu mihin kissa ei ole tottunut? Veikkaisi et kissa on jostain syystä vaan säikähtänyt miestä, ei sen kummempaa. 

Vierailija
114/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät tykkää yleensä testosteronin tuoksusta. Itsekin olen huomannut että pojat ja vanhat miehet käyvät kissalleni, mutta ei 20-40 vuotiaat.

Vierailija
115/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kissaa, eikä tule.

En tykkää pitää vankeja.

Sehän tiedetään kenen aluetta kotisi on sen jälkeen kun sinne tulee kissa. Jos kissasta haluaa ystävän, sitä pitää palvella, järjestää sille muutama tarkkailupaikka, ainakin yksi vähän korkeammalle, jotta se saa toimia palvelusväkensä pomona. Ja jos kohtelet sitä huonosti, sinä olet sen vanki.

Vierailija
116/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä iso osa "kissaihmisistä" kertoo, miten kissat välttelevät ihmisiä, jotka eivät pidä kissoista? Oma kokemukseni on ihan päinvastainen. Yleensähän kissat lähestyvät juuri häntä, joka ei niin kissoista edes välitä! Lähipiirissäni useampia tapauksia, joissa ihminen jopa pelkää ja inhoaa kissoja, mutta kissat kokevat nämä henkilöt vastustamattomiksi ja olisivat aina kiehnäämässä juuri näitä tyyppejä. Ovat kyllä naisia, en tiedä olisiko sillä merkitystä. Itse olen sen ajatellut niin, että nämä jotka pelkää ja inhoaa kissoja, yrittävät niitä vältellä ja olla huomaamatta. Kissa taas uteliaana eläimenä on heti että "mitäs tämä on? miksi tuo ei halua ottaa kontaktia, menenpä vähän tervehtimään, kyllä se mua kohta ihailee kun vähän pusken.". 

Tuohon ap:n tilanteeseen en kyllä osaa sanoa mitään. Riippuu niin siitäkin, onko kissa tottunut miehiin jne.  

Jep, on ihan tutkitusti todistettu, että kissat hakeutuvat mielellään niiden ihmisten lähelle, jotka eivät lähesty kissaa itse tai eivät välttämättä pidä kissoista. 

Vierailija
117/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoaa että teillä jotain ja tietää kohta jäävänsä toiseksi siis mustasukkainen sinusta.

Vierailija
118/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän aiheen vierestä, mutta kissat todentotta vaistoavat asioita vieraista ihmisistä.

Meillä oli muinoin kaksi sosiaalista kissaa. Vieraaksemme saapui sukulaismiehiä joista toinen oli autistinen. Hän oli luonteeltaan hyvin rauhallinen ja ei tehnyt äkkinäisiä liikkeitä tms. Silti kissat heti ensi tapaamisesta lähtien piileksivät tältä autistiselta mieheltä sohvien alla, ja välttelivät kuin ruttoa. Eipä hän mitään tehnyt kissoille koskaan, mutta kissat vaistosivat hänen olevan "erilainen". Jäi mieleen tämä vierailu, kun kissat käyttäytyivät niin kummallisesti.

Vierailija
119/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrakkaana miehenä olen samaa mieltä muiden kanssa, että kissa vaistoaa kyllä ikävän/pahan ihmisen.

Vierailija
120/197 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kissa vältteli aina veljen yhtä kaveria. Tästä kaverista paljastuikin sitten ikäviä puolia. Myöhemmistä vaihesta tiedän sen verran, että onnistui jonkun kylmäksikin pistämään. Antaisin kyllä jonkin verran painoarvoa kissan käyttäytymiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan