eBay kokemuksia?
Oletteko tuoreeltaan tehneet ostoksia ko. saitilla? Olisi kiva kuulla kokemuksia muiltakin. Olen itse täysin leipääntynyt tällä hetkellä.
Kommentit (19)
Eipä tunnu kiinnostavan mikään, kun on rahat saatu ostajalta.
Jenkeissä verotussysteemien takia aivan sekava meininki. Jos ostat usean tuotteen samalta myyjältä, niin tulevat eri paketeissa ja eri postimaksuilla?!?
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelua on ainakin äärimmäisen hankala tavoittaa.
Jep. Chatissa vastaa joku inti a la i nen, joka ei osaa kuin laittaa copypastella vakiolauseita peräkkäin. Tuntuu kuin asioisi robotin kanssa ja asia ei etene mihinkään.
Eikö eBaylla ole mitään suomenkielistä haarakonttoria tai asiakastukea?
Sormet ristissä toivoo, että paketti tulisi perille eikä tarvitse ruveta mitään selvittämään. Sen verran on hankalaksi tehty. Olen kyllä joskus rahat takaisin saanut kun pakettia ei tullut. Ystävällien myyjä avusti asioinnissa.
Kannattaa katsoa, että millaisia arvosteluja myyjä on saanut.
Aika iso saitti on. Ajattelisi, että jengi tuolta paljonkin ostelee.
Vierailija kirjoitti:
Tämän katson aina. Useimmilla on lähes 100% posittiviset palautteet. Sekään ei aina takaa itselle onnistunutta kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne kirjoittaa osaavat kuin ruuneperit siinä kohtaa, kun on rahaa tulossa. Sitten jos jotain meneekin mönkään tai epäselväksi, niin ei kuulu enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä verotussysteemien takia aivan sekava meininki. Jos ostat usean tuotteen samalta myyjältä, niin tulevat eri paketeissa ja eri postimaksuilla?!?
En osta uu es aasta enää mitään, pelkästään euroalueelta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi luontoystävällistä lähettää 3 erillistä pakettia, jos on kyseessä sama myyjä. Ei mitään järkeä. Miten eBay voi tälläistä määrätä?
Kerran kun tilasin kiinalaiselta myyjältä niin jouduin maksamaan alv:in kahdesti
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun tilasin kiinalaiselta myyjältä niin jouduin maksamaan alv:in kahdesti
Kiinajutut kannattaa tilata al ie xp re s s iltä, niin homma toimii paljon paremmin. Olen huomannut, että eBayssä on paljon kalliimmat hinnat.
Onko kenelläkään kokemusta myyjänä olosta eBayssa? Kannattaako vaivautua?
Jenkkilä on vaikea, kiitos verotuksen. Samoin brittilä nykyään.
Itsellä tähän mennessä ihan positiiviset kokemukset. Ei ole koskaan tullut sellaista ongelmaa mitä ei oltaisiin saatu ratkaistuksi myyjätahon kanssa ja tuotteetkin aina tulleet ja juuri mitä on luvattukin. Maksut suoritan aina PayPalin kautta.
Ebay.de ei ainakaan näytä toimittavan tavaraa Suomeen.
eBaysta pelkästään positiivisia kokemuksia. En ikinä tilaa USA:sta enkä nykyisin UK:stakaan. Muut ovat OK, aina olen saanut sen mitä olen tilannut ja halunnut, ei häiriöitä. Tosin yksi kaksoismyynti, joka hyvitettiin välittömästi PayPal-tililleni. Usein eBay on edullisempi kuin Amazon, riippuu toki tuotteista. USA:n eBayn tuotteita löytyy kyllä muualtakin... ja edullisemmin sekä vaivattomammin. Olen myös aina saanut yhteyden asiakaspalveluun. eBay.de toimittaa kyllä Suomeen, riippuu tietysti myyjästä (ja jos ei toimita, kokeilehan muita EU:n eBayta).
Myyjänä eBayssa ei suomalaisen oikeastaan kannata toimia - postikulut, alv, tullit ym. ovat haastavia eikä kaikkien kielitaito tunnu riittävän. Lisäksi osa tuotteista on 'sälää', ehkä haluttua, mutta halpaa... Jokaisen oma valinta tietysti, mihin aikaa ja vaivaa uhraa. Mieluummin myyn vaikka Huuto.netissä. :)
Olen ostanut ebay ilmoittajilta ainakin 50 kertaa , pääosin euroopasta vanhoja viihde,elektroniikka laitteita , joskus polkupyörän varaosia , kiinastakin ebay myyjiltä , yhtään kertaa ei ole ollut mitään ongelmia
Asiakaspalvelua on ainakin äärimmäisen hankala tavoittaa.