Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö käteistä mukanasi ostoksilla?

Vierailija
01.10.2025 |

Vai luotatko siihen, että teknologia ja nettiyhteydet ovat niin varmoja, että takuulla aina on mukana joku kortti, millä pystyy maksamaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä autossa käteistä, tosin just nyt ei ole. Se on siellä sen takia, että toisinaan unohdan ottaa kukkaron mukaan. Ei nyt just tule mieleen tilanteita, joissa kortti ei olisi toiminut, mutta voihan niitäkin tulla.

Vierailija
2/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan aina ruokaostokset käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina käteistä, en vois oikeastaan kuvitellakaan että liikkuisin ilman sitä. 

4/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käteistä mukana. Olen nähnyt kun teknologia pettää ja nykyisellään Suomessa myös pankkeihin kohdistuu valtiollisten toimijoiden sponssaamia palvelunestohyökkäyksiä (DDoS).

M59+

Vierailija
5/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on mulla aina joku satanen mukana.

Vierailija
6/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käteistä, jota en ole käyttänyt 20 vuoteen.

Vierailija
7/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan käteistä aina. Luotan teknologiaan, en luota itseeni. Kortilla maksaessa tulee enemmän heräteostoksia, kun sitä kulutusta ei siinä kohtaa suoraan, konkreettisesti näe.

Useimmilla hoituu tietenkin ihan ok, mutta itselläni on ollut ongelmana juuri tuo "näkymättömän" rahan tuhlaaminen, joten tämä on henkilökohtainen ratkaisuni.

Vierailija
8/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän.

Vierailija
9/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassat ei toimi, niin ei kaupassa käteiselläkään makseta. En pidä.

Vierailija
10/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näköjään pitää rahaa mukana. Itse en pidä koskaan. Tähän mennessä on onneksi aina onnistunut kortti- tai mobilepaymaksu, tai jokin pankin toimintahäiriö on ollut etukäteen tiedossa. Kotona on kyllä aina käteistä kotivaran takia muutama satanen. Isälläni (79v.) taas on oltava ihan aina käteistä kotona ja mukana. Olin ajatellut, että tämä on vanhempien ihmisten juttu, muttei selvästi olekaan. Aina oppii uutta.

N48

Vierailija
11/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käteistä aina mukana.

Vierailija
12/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse korteista, ei kassasta.

Vierailija
13/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse korteista, ei kassasta.

No mitä sitten? Kassatkin voivat olla toimimattomia.

Vierailija
14/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on lämiskässä käteistä satasen molemmin puolin, vaikka enimmäkseen maksan kortilla.

Vierailija
15/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän mukanani käteistä hyvin useasti. Minimoin riskejä.

Vierailija
16/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannan käteistä aina. Luotan teknologiaan, en luota itseeni. Kortilla maksaessa tulee enemmän heräteostoksia, kun sitä kulutusta ei siinä kohtaa suoraan, konkreettisesti näe.

Useimmilla hoituu tietenkin ihan ok, mutta itselläni on ollut ongelmana juuri tuo "näkymättömän" rahan tuhlaaminen, joten tämä on henkilökohtainen ratkaisuni.

Konkreettinen raha näyttää selkeästi paljonko voi tuhlata. Näin on hyvä olla huoletta sen tilillä olevan varan kanssa että ei tule käytettyä tosiaankaan liikaa, jää se raha tilillä laskuihin varmuudella.

Vierailija
17/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätiestä en pidä mukana, mutta kotona on aina muutaman satasen hätävara, jos tulee joku ismpi katkos, ettei kortit toimi eikä rahaa saa nostettua. 

Vierailija
18/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista reilun 20 vuoden ajalta yhtään ainoaa kertaa, että olisi pitänyt maksaa käteisellä sen vuoksi, että kortti ei olisi toiminut. Taitaa lompakossa joku seteli olla ollut vuosia, onkohan enää edes käyttökunnossa.

Mites, onko teillä vielä oravannahkoja mukana kun menette kauppaan...? Onko useinkin niin paha tilanne, että tulisi nälkäkuolema, jos jostain syystä ei saisikaan ruokaa, vaikka sähkökatko?

Vierailija
19/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina edes lompakkoa mukana. Kännykkä riittää.

Vierailija
20/23 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla on päinvastoin tuon tuhlailun kanssa kuin monella muulla. Käteinen on vähän sellaista ylimääräistä rahaa, jolla voin ostaa turhuuttakin, koska eihän se tilillä näy kuitenkaan. 

Mutta ap:n kysymykseen, pidän käteistä aina lompakossa. Kotona myös muutama satanen. Enimmäkseen maksan kortilla, mutta joskus jos käteistä on kertynyt turhan paljon tai esim. jossain markkinoilla on tasasumma käteistä, niin silloin maksan käteisellä. Myös Torissa tekemäni kaupat hoidan käteisellä.

N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme