Kissa karttaa miestä, onko hälytysmerkki?
Olen tavannut nettitreffien kautta mukavalta vaikuttavan miehen. Ollaan vasta tavattu kerran ulkona ja toisen kerran minun luonani. Miehen ollessa luonani yleensä sosiaalinen kissani piileskeli melkein koko vierailun ajan, mikä kiinnitti huomioni. Vierailu muuten sujui normaalisti, mies ei ole mitenkään äänekäs tai käytä voimakkaita tuoksuja, mutta kissa ei käynyt edes lähelläkään häntä, vaikka yleensä hakee kovasti huomiota vierailtakin ihmisiltä.
Olenko nyt ihan konahtanut hullu kissanainen, kun kissani käytös sai minut epäröimään miehen suhteen? Onko tämä varoitusmerkki?
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalaiset ovat siis oikeasti sekaisin.
Kissa tietää.
Edinburghin yliopiston tutkimuksen perusteella kissat ovat vahvasti introverttejä, itsekkäitä, neutroottisia, aggressiivisia ja narsistisia. Tutkimuksessa päädyttiin sellaiseen lopputulokseen että jos kissat olisivat ihmisten kokoisia, päätyisivät ne ennen pitkää tappamaan omistajansa.
ps. Muistan aina kuinka kissat rakastivat sukulaisen ex-miestä, joka päätyi tiilenpäitä lukemaan tapettuaan kaverinsa kirveellä.Höpö höpö. Taidat olla itse koiraihmisiä.
Ei vaan kissaihmisiä.
Kissaihminen ei ole sama asia kuin kissahullu joka näkee lemmikit kaikkitietävinä jumalolentoina.
Kissoista en tiedä, mutta itselle ainakin yksi kriteeri kumppania valitessa oli se, miten hän suhtautui koiraani ja koirani häneen.
Nykyisen kanssa ovat parhaat kaverit, mies osaa huolehtia koirasta tarvittaessa itsenäisesti ja koira antaa hänen tehdä sen (on molossirotuinen, reviiritietoinen ja emäntäänsä puolustava yleensä vieraiden kanssa).
Ne, jotka sanoivat etteivät pidä koirista, eivät päässeet edes treffeille asti.
Ne, jotka pääsivät treffeille, tapasivat koirani heti ekoilla treffeillä. Jos koira ei pitänyt heistä, ei jatkoon.
Luotan koirani intuitioon enemmän kuin omaani :D
treffit kirjoitti:
Kissoista en tiedä, mutta itselle ainakin yksi kriteeri kumppania valitessa oli se, miten hän suhtautui koiraani ja koirani häneen.
Nykyisen kanssa ovat parhaat kaverit, mies osaa huolehtia koirasta tarvittaessa itsenäisesti ja koira antaa hänen tehdä sen (on molossirotuinen, reviiritietoinen ja emäntäänsä puolustava yleensä vieraiden kanssa).
Ne, jotka sanoivat etteivät pidä koirista, eivät päässeet edes treffeille asti.
Ne, jotka pääsivät treffeille, tapasivat koirani heti ekoilla treffeillä. Jos koira ei pitänyt heistä, ei jatkoon.
Luotan koirani intuitioon enemmän kuin omaani :D
Näin on 👍
Uskooko jotkut tosissaan johonkin kissatutkaan?
Luultavasti se ei ole mies ollenkaan, vaan joku humanoidi ja kissa näkee sen todellisen hahmon; viheriät lonkerot ja tuntosarvet. Varo vaan, heräät vielä sondi takapuolessa.
Siis onko täällä ihmiset ihan tosissaan sitä mieltä, että jos kissa karttaa ihmistä niin siinä ihmisessä on jotain vialla? Vai onko tää taas niitä kissavitsiketjuja?
/29
Minä tarkastaisin varmuuden vuoksi vielä horoskoopeista. Eihän tätä asiaa pidä jättää sattuman varaan. Mitä jos kissa on erehtynyt ja mies onkin luotettava? (Esimerkiksi vesimies)
Haiskahtaa vieraalle misulle (luultavimmin kaksijalkaiselle).
Vierailija kirjoitti:
Kissat eivät välttämättä ole parhaita ihmisasiantuntijoita. Kun tapasin oman "psykoni" toinen kissoistani oli siihen aivan hulluna. Koira sen sijaan yritti erottaa meidät, hyppi väliin, haukkui yms. Siinä määrin häiritsevästi vielä, että alkuun se piti laittaa eri huoneeseen tapaamisten ajaksi. Ei ollut koskaan ennen, eikä sen jälkeen tehnyt sitä muiden kohdalla.
Jälkeen päin ajatellen, mies oli myös jotenkin outo eläimiä kohtaan vaikka se ei nyt vielä tarkoita psykopaattia.
Olen itse asiassa samaa mieltä tämän kanssa.
Läpi elämäni olen huomannut sen, että kaikkialla kylässä kissat tulevat sen tuttuni luokse joka vihaa kissoja. Kissoista pitävät ihmiset kissat taas vältti.
Veikkaan, että AP:n uusi miestuttu vain TYKKÄÄ kissoista ja siksi kissasi ei pidä miehestäsi.
Kissat voi olla tällä tavalla outoja. Psyko joka harkitsee kuinka tuon kissan saisi vaikka heitettyä parvekkeelta, niin sellaisesta kissa voi jopa digata.
Vähän sama kuin kiltti miehien kanssa. Naiset välttelee kiltti miehiä. Mutta oi että kuinka ollaan vaarallisen jännä miehen perään ja kehrätään kuin kissa hänelle.
Miehesi on siis KILTTI todnäk, tai siis ainakin tykkää kissoista kun kissa ei hänestä välitä.
Öh, mun kissani on ainakin stereotyyppisen kissamainen siitä että minua lukuunottamatta se käy puskemassa aina niitä, jotka vähiten kissoista välittää. Sitten kun tulee joku erityisen kissarakas joka koittaa itsepintaisesti päästä silitysetäisyydelle, niin kissa on takuuvarmasti hyllyn päällä tai jossain muualla piilossa. Jospa miettisit ihan niitä omia tuntojasi, tosin jos kissan käytös saa sut heti voimakkaasti kyseenalaistamaan suhteen, niin ehkäpä et itsekään ole siitä niin innostunut.
Jos potentiaalinen miesystävä näyttäisi suoraan inhoavan kissaani tai kertoisi, että ei tykkää eläimistä, niin se olis iso miinus. Sympatiat taas herättäisi mies, joka huomioi kissaani ja silittelee sitä.
Jos kissa vielä karttelisi miestä, niin emme luultavasti olisi sopiva pari. Koska itse olen erittäin eläinrakas ja puhun ja taputtelen (luvan saatuani) myös muiden lemmikkejä.
Oletan ja odotan, että kumppanini edes hiukan osoittaisi myös kiinnostusta tai kiintymystä eläimiin.
Yleensä ihminen joka kohtelee eläimiä huonosti tai välinpitämättömästi kohtelee myös muita itseään heikompia samoin.
Ja kyllä, eläimillä on tarkka vaisto. En ole lainkaan huomannut tuota, että kissa menisi kissanvihaajan luokse ja karttelisi kissoista tykkääväää ihmistä.
Kyllä itsekin miettisin jos seurallinen kissa jostain syystä normaalilta tuntuvaa ihmistä karttaisi. Eri asia jos on vaikka kaksi kissaa joista toinen on arka ja toinen seurallinen ja se arka karttelee melkein kaikkia. Mutta jos se seurallinen karttaa tiettyä ihmistä, niin miettisin miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat eivät pidä vaimostani, tai ainakin välttelevät, jopa raapivat ja purevat häntä.
Kuitenkin hän on mitä ihastuttavin ihminen ja rakastan häntä.
Jos olisin kysynyt kissan mielipidettä olisin jäänyt ilman elämäni valoa.
Sanoisin kissanaisille " Suhteellisuuden tajua elämäänne. Eivät teidän kissanne voi/saa määritellä kohtaloitanne!"
M. 46 v, kohta 20-vuotta rakkaansa kanssa.
Minä en kyllä voisi elää ihmisen kanssa, joka ei pidä kissoista tai josta kissat ei pidä. Kaveri on koiraihminen ,eikä pidä kissoista. Ei siis tee niille mitään pahaa, muttei välitä. Kissani taas tykkäävät hänestä syystä tai toisesta tosi paljon. Kiehnäävät, yrittävät syliin jne.
Meillä ei ole kissaa, eikä tule.
En tykkää pitää vankeja.
Kun sinulla on kissa niin se on se hallitsija, jonka orja ja palvelualue tai sinä olet.
Minä en edes kissanomistajana pidä siitä, kun sanotaan että ihminen on kissansa orja. Minä olen omistaja, kissa lemmikkini ja perheenjäsen, joskin minä ihmisenä määrään talon tavat, ei eläin - vaikka jokaista kissaani rakastankin sydämeni pohjasta.
Minunkin kissani karttavat miehiä. Ehkä miehet haisevat pelottavalle, adrenaliinille tai testosteronille tms?
Eräällä sukulaisellani oli kissa, joka oli vilauksessa sängyn alla piilossa aina kun menimme mieheni kanssa käymään. Ja karttoi nimenomaan miestäni, koska kun menin yksin, ei kissa piitannut mitään. Kuitenkin mieheni on ihan normaali, kunnollinen ihminen.
Minä olen kissoille allerginen. Kissakodeissa kylässä ollessa en pyri yhtään kissojen lähelle, mutta aina ne tulevat hetken päästä itse tutustumaan, puskemaan ja asettuvat syliinkin. Aargh... Pidän kyllä kissoista, mutta se vaatteiden puhdistus ja pesu kyläilyn jälkeen välillä tympii todella.
Mistä kissa muka voisi tietää että onko miehesi vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat eivät välttämättä ole parhaita ihmisasiantuntijoita. Kun tapasin oman "psykoni" toinen kissoistani oli siihen aivan hulluna. Koira sen sijaan yritti erottaa meidät, hyppi väliin, haukkui yms. Siinä määrin häiritsevästi vielä, että alkuun se piti laittaa eri huoneeseen tapaamisten ajaksi. Ei ollut koskaan ennen, eikä sen jälkeen tehnyt sitä muiden kohdalla.
Jälkeen päin ajatellen, mies oli myös jotenkin outo eläimiä kohtaan vaikka se ei nyt vielä tarkoita psykopaattia.
Olen itse asiassa samaa mieltä tämän kanssa.
Läpi elämäni olen huomannut sen, että kaikkialla kylässä kissat tulevat sen tuttuni luokse joka vihaa kissoja. Kissoista pitävät ihmiset kissat taas vältti.
Veikkaan, että AP:n uusi miestuttu vain TYKKÄÄ kissoista ja siksi kissasi ei pidä miehestäsi.
Kissat voi olla tällä tavalla outoja. Psyko joka harkitsee kuinka tuon kissan saisi vaikka heitettyä parvekkeelta, niin sellaisesta kissa voi jopa digata.
Vähän sama kuin kiltti miehien kanssa. Naiset välttelee kiltti miehiä. Mutta oi että kuinka ollaan vaarallisen jännä miehen perään ja kehrätään kuin kissa hänelle.
Miehesi on siis KILTTI todnäk, tai siis ainakin tykkää kissoista kun kissa ei hänestä välitä.
Tämä pitää kutinsa, ja siihen on hyvät syyt.
Kissa on aika reviiritietoinen, luonteeltaan introvertti ja häiriöitä inhoava. Yleensä kissa haluaa itse tutkia ja tehdä aloitteen juuri silloin kun haluaa silityksiä.
No kissathan ovat tunnetusti kaikki possessed by demon, eli ehkä teidän mies on manaaja, ja 'kissa' on tunnistanut vihollisensa. Toi nyt tulee ensimmäisenä mieleen.