Kissa karttaa miestä, onko hälytysmerkki?
Olen tavannut nettitreffien kautta mukavalta vaikuttavan miehen. Ollaan vasta tavattu kerran ulkona ja toisen kerran minun luonani. Miehen ollessa luonani yleensä sosiaalinen kissani piileskeli melkein koko vierailun ajan, mikä kiinnitti huomioni. Vierailu muuten sujui normaalisti, mies ei ole mitenkään äänekäs tai käytä voimakkaita tuoksuja, mutta kissa ei käynyt edes lähelläkään häntä, vaikka yleensä hakee kovasti huomiota vierailtakin ihmisiltä.
Olenko nyt ihan konahtanut hullu kissanainen, kun kissani käytös sai minut epäröimään miehen suhteen? Onko tämä varoitusmerkki?
Kommentit (197)
Mitähän sitten minusta pitäisi ajatella, kaverillani on kaksi kissaa, joista toinen jatkuvasti hakeutuu luokseni kun olen vierailulla, toinen taas välttää minua kuin ruttoa
Ilmankos sain helposti pipaa yhdeltä kissatädiltä, kun hänen kissukkansa kiehnäsi & kurnutti koko ajan, mitä ei kuulemma tehnyt oikein kenenkään oudon kanssa.
Eli tie seksiin kissanaisen kanssa on hankkia kissan hyväksyntä. Eri asia onkin se, saako sitä hyväksyntää.
On. Minulla on myös kissa, ja jostain ihmisistä kissa ei vain pidä. Kissa käy silloin kiinni varpaisiin ja puree kovaa. Kissan vaisto on lyömätön.
No ei ole mikään hälytysmerkki. :'D Ei kissat sentään mitään selvännäkijöitä ole. Miehessä on joku outo tuoksu ja kissa on hämmentynyt, tottuu kyllä ajan kanssa.
Kissat eivät pidä vaimostani, tai ainakin välttelevät, jopa raapivat ja purevat häntä.
Kuitenkin hän on mitä ihastuttavin ihminen ja rakastan häntä.
Jos olisin kysynyt kissan mielipidettä olisin jäänyt ilman elämäni valoa.
Sanoisin kissanaisille " Suhteellisuuden tajua elämäänne. Eivät teidän kissanne voi/saa määritellä kohtaloitanne!"
M. 46 v, kohta 20-vuotta rakkaansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä mitään ap:sta. Yksikin täällä aloittavista kissanomistajista kertoo potkivansa kissaansa. Voi olla yleisesti ihmisarka.
AP kirjoittaa, että kissa on yleensä kiinnostunut vieraista. Sehän tässä onkin se huolestuttava juttu, että nyt käytös poikkeaa normaalista. Minulla on seurallinen kissa ,joka menee vieraisiin heti tutustumaan ja toinen varautuneempi, joka piiloutuu sohvan alle vieraiden tullessa. Jos rohkeampi kissa menisi jonkun tullessa piiloon epäilisin kyllä jonkin jutun olevan vieraassa vialla.
Vierailija kirjoitti:
Kissat eivät pidä vaimostani, tai ainakin välttelevät, jopa raapivat ja purevat häntä.
Sanoisin kissanaisille " Suhteellisuuden tajua elämäänne. Eivät teidän kissanne voi/saa määritellä kohtaloitanne!"
Tulet kyllä vielä katkerasti pettymään, kunhan saat tietoisia sen minkä kissa tiesi heti.
Johtuu siitä että olet jännittynyt miehen seurassa ja kissa vaistoaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet kyllä vielä katkerasti pettymään, kunhan saat tietoisia sen minkä kissa tiesi heti.
Kuinka kauan joudun odottamaan? Nyt on mennyt tuon aikaa.
Myös kissa pelkää ylikaiken koiria mutta koiran omistajan kanssa tulee hetken päästä toimeen.Eivät siedä kyllä häijyjä ihmisiä kun tunnistavat korkean puheen ja puhetavan sekä jokin pistää karttamaan.
Kissat liioittelevat, myös mustasukkaisuutta , ne liioittelevat ihan aina. Esittää muka coolia vaikka haluaisi raapia miehen pussit. Kyllä nää tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä voisi elää ihmisen kanssa, joka ei pidä kissoista tai josta kissat ei pidä. Kaveri on koiraihminen ,eikä pidä kissoista. Ei siis tee niille mitään pahaa, muttei välitä. Kissani taas tykkäävät hänestä syystä tai toisesta tosi paljon. Kiehnäävät, yrittävät syliin jne.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mies pihalle!
Muistaako kukaan muu, (tällä palstalla ehkä noin pari vuotta sitten) joku nainen kertoi, miten riitatilanteessa mies oli heittänyt naisen kissan alas toisen kerroksen parvekkeelta.
Usko siis kissaa!
Joo,kaikki täällä kirjoitettu on totta.
Edesmennyt kissani oli aivan loistava ihmistuntija. Ainut poikkeus jos joku haisi koiralle, silloin piileksi turhaan. Mutta hyvät miehet saivat jo ensimmäisenä yönä kehräystä ja jalkojenlämmitystä.
Ehkä kissalla oli vaan huono päivä eikä huvittanut seurustella. Tekisin kyllä itse päätöksen tapailun jatkosta enkä antaisi lemmikin päättää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Myös kissa pelkää ylikaiken koiria mutta koiran omistajan kanssa tulee hetken päästä toimeen.Eivät siedä kyllä häijyjä ihmisiä kun tunnistavat korkean puheen ja puhetavan sekä jokin pistää karttamaan.
Ei kissa välttämättä pelkää koiria. Riippuu vähän siitä kenen reviirillä ollaan. Kissan alueelle ei koiralla ole menemistä ja kissa syö halutessaan koiran eväät, eikä se koira uskalla vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä voisi elää ihmisen kanssa, joka ei pidä kissoista tai josta kissat ei pidä. Kaveri on koiraihminen ,eikä pidä kissoista. Ei siis tee niille mitään pahaa, muttei välitä. Kissani taas tykkäävät hänestä syystä tai toisesta tosi paljon. Kiehnäävät, yrittävät syliin jne.
Meillä ei ole kissaa, eikä tule.
En tykkää pitää vankeja.
Onko kissa tavannut miehiä, vai pelkästään naisia? Joskus eläimet eivät pidä miehistä, vaikka vieraista naisista pitäisivät. Onko mies missä töissä? Jos haisee esim. öljyltä/bensalta kissan nenään? Joskus myös kissat käyttäytyvät erilailla, kuin yleensä.
Esim. minulla on kolme kissaa, joista yksi aina hakeutuu vieraiden seuraan, on tehnyt niin pennusta asti. Toinen kissani hakeutui myös aina vieraiden seuraan, mutta yhtäkkiä joitakin vuosia sitten meni aina piiloon kun tuli vieraita. En tiedä mistä tuo johtuu, mutta siitä asti on mennyt vieraiden tullessa piiloon. Yksikään vieras ei mitään kissoille ole tehnyt, eivätkä kissat ole säikähtäneet vieraiden meillä ollessa. En silti ajattele, että jokainen vieraamme on joku hullu. Kolmas kissani taas on vaihtelevalla käytöksellä, joskus menee piiloon, joskus on välinpitämätön vieraita kohtaan ja joskus taas hakee näiltä huomiota.
"Valitettavasti emme voi enää tapailla. Miisukka on sitä mieltä, ettemme sovi yhteen."