Miksi sähköautot, lihasyönnin vähentäminen jne. menevät joillakin niin ihon alle?
Hirveä defenssireaktio käynnistyy joillakin sellaisestakin asiasta, että tulevaisuudessa ajetaan sähköautoilla. Mitä ihmeen väliä sillä energialähteellä on, onko bensa tai diesel jotenkin niin iso osa egoa, ettei siitä voi luopua? Kai niihin sähköautoihin saa jonkun päristimen tai polttomoottorikaiuttimen, jos haluaa että ne kuulostaa 1900-luvulta.
Tai lihansyönnin vähentäminen, joka on paitsi ilmastonmuutoksen kannalta väistämätön suunta, olisi se myös ihmisen itsensä kannalta terveellistä. Tai tavaroiden kuluttaminen: onko joku ilo ostaa paljon huonolaatuisia tuotteita kun voisi mennä siihen suuntaan, että vähemmän mutta parempaa.
Ihan kuin aikuiselta lapselta vietäisiin tutti suusta kun yritetään muuttaa kulutustottumuksia suuntaan, johon on pakko mennä, jos täällä aiotaan jatkossa elellä. Heti alkaa vih-ervas-sari-stal-i-nist-i-mädät-täjäleimaaminen, jos joku esittää, että voitaisiin toimia vähän fiksummin luontoa kohtaan.
Eikö egon ja elämän yleensäkin pitäisi muodostua henkisestä sisällöstä (jos sitä on siellä aivoissa) eikä tavarasta.
Kommentit (61)
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Koska useimmat suomalaiset eivät ole niin rikkaita, että voisivat hankkia uuden sähköauton. Jos heitä rangaistaan korottamalla nykyisten autojen käyttökuluja, se voi rajoittaa monien ihmisten elämää pahasti. Jos nykyiselläkin kustannustasolla on hankala selvitä, mitä siitä tulee jos ei enää ole varaa ajaa kotoaan mihinkään, esimerkiksi töihin tai kauppaan. Eikä julkista liikennettäkään ole.
Koska Minulla On Oikeus Syödä Lihaa Ja Ajaa Isolla Autolla.
Ei mene. Mä vaan en suostu luopumaan mukavuuksistani.
Pyörittäkää te vaan tuulimyllyjänne ydinsähköllä.
ZinkkisMan
Siskon lapsi katsoi automatkalla tuulimyllyä ja totesi. Mahtaa mennä paljon sähköä tuon pyörittämiseen.
ZinkkisMan
(_*** Reps _***)
Minä ostaisin sähköauton jos olisi ylimääräiset 50 tuhatta euroa tilillä.
Lisäksi vältän turhakkeiden ostamista enkä muutenkaan osta krääsää nurkkiin pyörimään.
Lihaa sen sijaan syön ja tulen syömään jatkossakin, vaikka kuinka moralisoijat haukkuisivat.
Kulutuksen vähentämisestä raivoaminen todistaa, että monella ei ole elämässä varsinaista sisältöä, vaan se korvataan materialla.
Vierailija kirjoitti:
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Eli me saamme elää miten huvittaa ja Kiina ja Intia sitten torjuu ilmastonmuutoksen?
Kiinan päästöistä muuten ainakin 16% tulee meidän krääsämme tuottamisesta.
Miksi vegaanikeskustelut menee vegaaneille ihon alle?
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat suomalaiset eivät ole niin rikkaita, että voisivat hankkia uuden sähköauton. Jos heitä rangaistaan korottamalla nykyisten autojen käyttökuluja, se voi rajoittaa monien ihmisten elämää pahasti. Jos nykyiselläkin kustannustasolla on hankala selvitä, mitä siitä tulee jos ei enää ole varaa ajaa kotoaan mihinkään, esimerkiksi töihin tai kauppaan. Eikä julkista liikennettäkään ole.
Voitko mitenkään kuvitella, että jossakin vaiheessa kaikki autot ovat sähköautoja, eivätkä ne silloin ole kalliita enää? Vai pitääkö koko ajan elämässä ajella sumuvalot päällä ja nähdä vain nykyhetki?
Koska kaikkein typerimmät ovat yleensä ahneimpia ja itsekkäimpiä.
Ne eivät myöskään tajua, että jokaisen tekemisillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Eli me saamme elää miten huvittaa ja Kiina ja Intia sitten torjuu ilmastonmuutoksen?
Kiinan päästöistä muuten ainakin 16% tulee meidän krääsämme tuottamisesta.
16% Kiinan päästöistä tulee 6 miljoonan Suomalaisen krääsän tuottamisesta?
Juuh okei...
Jo ensimmäiset vastaukset tässä ketjussa todistavat, miten toivotonta nykyihmisten on muuttaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Eli me saamme elää miten huvittaa ja Kiina ja Intia sitten torjuu ilmastonmuutoksen?
Kiinan päästöistä muuten ainakin 16% tulee meidän krääsämme tuottamisesta.
16% Kiinan päästöistä tulee 6 miljoonan Suomalaisen krääsän tuottamisesta?
Juuh okei...
Kuka on Suomesta jotain puhunut? Länteen vietävän krääsän tuottamisesta.
Mitä kuttua te siellä tietokoneilla kirjotatte? Kaikki vaatteet pois ja elämään metsään! Tekopyhät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Eli me saamme elää miten huvittaa ja Kiina ja Intia sitten torjuu ilmastonmuutoksen?
Kiinan päästöistä muuten ainakin 16% tulee meidän krääsämme tuottamisesta.
Ei, vaan täällä pakerretaan sen parissa että saataisiin Suomen oloihin toistaiseksi täysin kelvottomat sähköautot pakotettua mahdollisimman monelle sen sijaan että esim. oikeasti vaikkapa kehitettäisiin teknologiaa, avustettaisiin Intiaa paremmissa energiaratkaisuissa ja verotettaisiin kiinankrääsää sen hiilipäästöjen mukaan. Mammat eivät voisi samalla tavalla enää huvitella tilaamalla romua toiselta puolelta maailmaa aivan pikkurahalla ja toisaalta tuotanto vähäpäästöisemmissä maissa kannattaisi paremmin. Saavutetut verotuotot voisi käyttää vaikka sen teknologian kehittämiseen.
Minkä luulet auttavan enemmän, sen että suomalaiset vähentävät päästöjään vaikka kymmenenkin prosenttia vai se että Kiina vähentää päästöjään prosentin?
Minua ei mitenkään häiritse, jos vaikka puolet tavaroistani lähtisi huomenna pois. Samantekevää myös, millä energialla ajoneuvot kulkevat. Elämäni on korvieni sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska monet näistä muotiviherryksistä ovat oikeasti huonosti toimivia ja tehottomia tapoja vähentää päästöjä ja niiden tarkoitus on ainoastaan myydä ihmisille hyvää omaatuntoa ja saada heidät kuvittelemaan että oikeasti tekevät jotain. Tämä taas aiheuttaa sen, että oikeat - mutta tavalla tai toisella kiusalliset - ja tärkeät ratkaisut (kuten vaikkapa Kiinan ja Intian päästöihin puuttuminen) jäävät tekemättä kun mielellään piiperretään niiden lillukanvarsien parissa ja pahimmassa tapauksessa heikennetään sen oman maan/alueen toiminta- ja kilpailukykyä niin että entistäkin suurempi osa tuotannosta ym. siirtyy sinne suuripäästöisiin ja piittaamattomiin maihin. Noin niinkuin esimerkiksi.
Eli me saamme elää miten huvittaa ja Kiina ja Intia sitten torjuu ilmastonmuutoksen?
Kiinan päästöistä muuten ainakin 16% tulee meidän krääsämme tuottamisesta.
Ei, vaan täällä pakerretaan sen parissa että saataisiin Suomen oloihin toistaiseksi täysin kelvottomat sähköautot pakotettua mahdollisimman monelle sen sijaan että esim. oikeasti vaikkapa kehitettäisiin teknologiaa, avustettaisiin Intiaa paremmissa energiaratkaisuissa ja verotettaisiin kiinankrääsää sen hiilipäästöjen mukaan. Mammat eivät voisi samalla tavalla enää huvitella tilaamalla romua toiselta puolelta maailmaa aivan pikkurahalla ja toisaalta tuotanto vähäpäästöisemmissä maissa kannattaisi paremmin. Saavutetut verotuotot voisi käyttää vaikka sen teknologian kehittämiseen.
Minkä luulet auttavan enemmän, sen että suomalaiset vähentävät päästöjään vaikka kymmenenkin prosenttia vai se että Kiina vähentää päästöjään prosentin?
kiinakiinakiinakiina intia intia intia intia väestönkasvuväestönkasvuväestönkasvu
mä en ala mitään mä en muuta mitään koskakiinaintiaväestönkasvuelämämkoulu
Koska kommunistit ovat läpi historian koittaneet rajoittaa ihmisten vapautta. Vapaus on ihmisen tärkein omaisuus ja siitä täytyy pitää kiinni.
Pitäisi.
Ehkä kaikilla ei ole.