Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tyhmien ihmisten kanssa voi tulla toimeen?

Vierailija
24.11.2018 |

Olen tässä asiassa selvästi osaamaton. Oma sukuni ja lähipiirini on kohtuullisen täysjärkistä ja ajatteluun kykenevää kansaa, joten olen ikäni tottunut siihen, että asioista voidaan puhua järkevästi, voidaan perustella ja kuunnella toisen vastaperusteluja.

Nyt olen oppinut, että on ihmisiä, joiden kanssa mikään järkevä keskustelu ei johda mihinkään. Enkä minä osaa toimia näiden ihmisten kanssa. Mutta jos ollaan esimerkiksi samassa työyhteisössä, niin jotenkin pitää saada arki toimimaan. Miten?

Kommentit (289)

Vierailija
41/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt olen oppinut" viittaa siihen, että tajusit vasta myöhemmässä iässä joidenkin ihmisten olevan tyhmiä. Miten olet voinut välttyä idiooteilta, itse olen sellaisia tavannut tarhaiästä asti? Ja jotenkin tottunut siihen, että kaikkea haluamaansa ei saa vaan ihmissuhteissa joutuu sietämään erilaisuutta...

(en ole AP)

Lapsena tietenkin olettaa muidenkin lasten olevan ihan vain lapsia. Samoin kuin alakoulussa. Tavallaan sitä teininäkin oletti, että kaikki muutkin vain teeskentelee jotta sopisi joukoon. Niin sanotusti "kuuluu" sanoa vähän typeriä asioita tai teeskennellä pitävänsä jostakin. Itse en tiedostanut edes, että oletin ihmisten teeskentelevän välillä vähän yksinkertaisia, ennen kuin vasta joskus lukio iässä. Jollain tavalla alitajuntaisesti oletin ihmisten imitoivan sitä mitä näkevät televisiossa ja sitä kautta muissa ihmisissä. En tietoisesti edes ajatellut, että tosi TV ohjelmissa näytettävien ihmisten kaltaisia ihmisiä oikeasti on, koska en ollut kohdannut aikuisia jotka käyttäytyvät lainkaan sellaiseen malliin. 

Tätä harhakuvaa siitä, että oikeasti kaikki teeskentelevät vahvisti se, että itsekkin teeskentelin, koska luulin, että se nyt vain on sellaisia asioita mitä kuuluu tehdä. (esimerkiksi pakollinen hevoshulluus vaihe ja äärimmäinen eläinrakkaus. Sitten poikabändien palvominen.) Yksityisesti voi tykätä lukea isän tiedelehtiä Demin sijasta, mutta se on sellainen asia mistä ei vain kuulu puhua. Lisäksi ne jotka kuuluttivat pitävänsä kyseisistä asioista ääneen olivat usein sellaisia joilla muutenkin oli vaikeuksia sopeutua joukkoon tai lukea sosiaalisia normeja.

Ei niin, että itse olisin siis ollut millään tavalla "massateini" joka kulutti kaikki TV ohjelmat läpi joista koulussa puhuttiin tai osti merkkivaatteita koska niin "kuuluu" tehdä. Vähän vasemmallakädellä viittasin vain toisinani siihen suuntaan ja pääasiassa peitin omat oikeat kiinnostuksen kohteeni, koska ne olivat "outoja". Siltikin. Jollain tavalla alitajuntaisesti oletin, ettei kukaan oikeasti ole niin typerä kuin joskus antaa ymmärtää.

Omassa perhepiirissäni en ollut tavannut YHTÄKÄÄN joka olisi lainkaan tähän suuntaankaan viittaava. Suurin osa on insinöörejä, muutama tähtitietelijäkin löytyy seasta. Naapuritkin olivat tähän samaan opiskelijapiiriin kuuluneita puolisoineen, joten en ihan oikeasti tavannut paljoakaan aikuisia jotka olisivat olleet tästä normista poikkeavia. Siksi varsin ymmärrettävää, että saa sen käsityksen, ettei niin sanotusti "typeriä" aikuisia olekkaan vaan nuorempina kaikki teeskentelevät. Tarhan työntekijät puhuvat lapsille lässyttäen koska niin vain kuuluu tehdä. 

Samaan kategoriaan siis meni siis tuo typeryyden teeskentely kuin pierujen pidätys julkisesti.

Jos nyt palaisin loppua kohden vielä alkuperäiseen kysymykseen: Minä olen koko ikäni laskeutunut "heidän" tasolleen ja koettanut ymmärtää heidänkin näkökantansa asioihin. Helpottaa, jos ymmärtää, että ei lähde suoraan agressiivisesti haastamaan vaan kuuntelee loppuun ja esittää pieniä huomioita väliin. Ei kannata heti runnoa omaa näkökantaansa läpi "loogisimpana" koska se synnyttää vastareaktion. Rauhallisutta vain siis kehiin, kyllä se siitä.

Minusta typeryyden teeskentely sillä perusteella että niin muutkin tekevät, ei ole fiksua. En ymmärrä ihmisiä, jotka esim. esittävät hevoshullua, koska niin kuuluu tehdä. Minusta on normaalia, että ihminen on oma itsensä eikä esitä ja näyttele jotain muuta vain tavan ja sosiaalisuuden vuoksi.

Vierailija
42/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan kyynistynyt ja huomaan vuosien varrella muuttuneeni itsekin melko idiootiksi. Siinä kohtaa kun huomaa haukkuvansa jotain työkaveria selän takana vain koska se nyt on meidän työpaikan tapa luoda luottamuksen ilmapiiriä, tulee melko ihmeellisiä tunteita pintaan. Miten voi olla näin paskoja ihmisiä, jotka vielä ilmeisesti kuvittelevat olevansa jotain yhteiskunnan tukipilareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä saattaa osin olla myös työpaikka kulttuuri. Monilla työpaikoilla se on ihan jälkeenjääneellä tasolla. Työpaikoilla tedään, eikä neuvotella ja kysellä kysymyksiä, kuin äärimmäisen pakon edessä. Pitää oppia työpaikan käyttäytymis normit, vaikka ne olisivat järjen vastaisia.

Vierailija
44/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työkaveri, jolle olen joutunut vuosien varrella selittämään samoja asioita monen monta kertaa. Hän pitää itseään aivan aloittelijana ja hakee muilta tukea. Ei muuten, mutta hän on nelikymppinen ja tehnyt samaan itsenäistä ja vaativaa työtä yli 6 vuotta (tulin itse firmaan 6 vuotta sitten).  CV:ssä on pitänyt olla tietty koulutus ja työkokemus (+ suositukset), jotta hänelle ylipäätään ollaan tarjottu työtä, jota hän tekee.  Hän on varmaan monen mielestä ns. hyvä tyyppi, ei tuo muuten ole mahdollista. 

Heikkoa itsetuntoa ja keskittymiskyvyn puutetta ei pidä missään nimessä sekoittaa tyhmyyteen, kuten tässä on selvästi tapahtunut.

Myös paniikkihäiriössä voi toimia niin oudosti, että muut pitää tyhmänä, vaikka ihminen on ujo ja herkkä, joka pelkää ihmisiä.

Vierailija
45/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt olen oppinut" viittaa siihen, että tajusit vasta myöhemmässä iässä joidenkin ihmisten olevan tyhmiä. Miten olet voinut välttyä idiooteilta, itse olen sellaisia tavannut tarhaiästä asti? Ja jotenkin tottunut siihen, että kaikkea haluamaansa ei saa vaan ihmissuhteissa joutuu sietämään erilaisuutta...

(en ole AP)

Lapsena tietenkin olettaa muidenkin lasten olevan ihan vain lapsia. Samoin kuin alakoulussa. Tavallaan sitä teininäkin oletti, että kaikki muutkin vain teeskentelee jotta sopisi joukoon. Niin sanotusti "kuuluu" sanoa vähän typeriä asioita tai teeskennellä pitävänsä jostakin. Itse en tiedostanut edes, että oletin ihmisten teeskentelevän välillä vähän yksinkertaisia, ennen kuin vasta joskus lukio iässä. Jollain tavalla alitajuntaisesti oletin ihmisten imitoivan sitä mitä näkevät televisiossa ja sitä kautta muissa ihmisissä. En tietoisesti edes ajatellut, että tosi TV ohjelmissa näytettävien ihmisten kaltaisia ihmisiä oikeasti on, koska en ollut kohdannut aikuisia jotka käyttäytyvät lainkaan sellaiseen malliin. 

Tätä harhakuvaa siitä, että oikeasti kaikki teeskentelevät vahvisti se, että itsekkin teeskentelin, koska luulin, että se nyt vain on sellaisia asioita mitä kuuluu tehdä. (esimerkiksi pakollinen hevoshulluus vaihe ja äärimmäinen eläinrakkaus. Sitten poikabändien palvominen.) Yksityisesti voi tykätä lukea isän tiedelehtiä Demin sijasta, mutta se on sellainen asia mistä ei vain kuulu puhua. Lisäksi ne jotka kuuluttivat pitävänsä kyseisistä asioista ääneen olivat usein sellaisia joilla muutenkin oli vaikeuksia sopeutua joukkoon tai lukea sosiaalisia normeja.

Ei niin, että itse olisin siis ollut millään tavalla "massateini" joka kulutti kaikki TV ohjelmat läpi joista koulussa puhuttiin tai osti merkkivaatteita koska niin "kuuluu" tehdä. Vähän vasemmallakädellä viittasin vain toisinani siihen suuntaan ja pääasiassa peitin omat oikeat kiinnostuksen kohteeni, koska ne olivat "outoja". Siltikin. Jollain tavalla alitajuntaisesti oletin, ettei kukaan oikeasti ole niin typerä kuin joskus antaa ymmärtää.

Omassa perhepiirissäni en ollut tavannut YHTÄKÄÄN joka olisi lainkaan tähän suuntaankaan viittaava. Suurin osa on insinöörejä, muutama tähtitietelijäkin löytyy seasta. Naapuritkin olivat tähän samaan opiskelijapiiriin kuuluneita puolisoineen, joten en ihan oikeasti tavannut paljoakaan aikuisia jotka olisivat olleet tästä normista poikkeavia. Siksi varsin ymmärrettävää, että saa sen käsityksen, ettei niin sanotusti "typeriä" aikuisia olekkaan vaan nuorempina kaikki teeskentelevät. Tarhan työntekijät puhuvat lapsille lässyttäen koska niin vain kuuluu tehdä. 

Samaan kategoriaan siis meni siis tuo typeryyden teeskentely kuin pierujen pidätys julkisesti.

Jos nyt palaisin loppua kohden vielä alkuperäiseen kysymykseen: Minä olen koko ikäni laskeutunut "heidän" tasolleen ja koettanut ymmärtää heidänkin näkökantansa asioihin. Helpottaa, jos ymmärtää, että ei lähde suoraan agressiivisesti haastamaan vaan kuuntelee loppuun ja esittää pieniä huomioita väliin. Ei kannata heti runnoa omaa näkökantaansa läpi "loogisimpana" koska se synnyttää vastareaktion. Rauhallisutta vain siis kehiin, kyllä se siitä.

Minusta typeryyden teeskentely sillä perusteella että niin muutkin tekevät, ei ole fiksua. En ymmärrä ihmisiä, jotka esim. esittävät hevoshullua, koska niin kuuluu tehdä. Minusta on normaalia, että ihminen on oma itsensä eikä esitä ja näyttele jotain muuta vain tavan ja sosiaalisuuden vuoksi.

En pystyisi koskaan teeskentelemään jotain sellaista, jota en ole - pettäisin siinä niin itseni kuin muutkin.

Vierailija
46/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tyhmyys on erityinen ongelma silloin, kun tarvitset siltä tyhmältä jotain ja hän ei ole halukas antamaan sitä.

Esimerkkinä tuli mieleeni tilanne, kun tarvitsin neuvolan terveydenhoitajalta lapselle lähetteen, jotta sain hänet jatkotutkimuksiin ja terapiaan. Luonnollisestikin olin tutkinut lapseni asiaa itsenäisesti niin paljon, että tiesin, etten ollut asiaani turhaan ajamassa. Terveydenhoitajasta puolestaan olin oppinut sen, että hänellä oli tapana järjestelmällisesti vähätellä lapsen ongelmia.

Olin tehnyt kotiläksyni ja sain terveydenhoitajan kiinni virheestä: Huomautin, että hän ei ollut testannut lapselta kaikkia niitä taitoja, joita ohjeen mukaan piti siinä iässä testata. Yhtäkkiä terveydenhoitajasta tuli oikein innokas lähettämään lapseni lisätutkimuksiin. Ja niissä lapseni diagnosoitiin ja hän sai kaksi vuotta terapiaa.

Terveydenhoitajan tyhmyys meinasi muodostua ongelmaksi. Mutta tein suunnitelman, jolla sain tyhmyyden ohitettua ja toteutin suunnitelman. Jouduin kyllä tekemään suunnitelman eteen paljon sellaista taustatyötä, joka olisi oikeasti kuulunut terveydenhoitan työnkuvaan.

Vierailija
47/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni kohtaan useinkin näitä tyhmiä. Monesti tulee pohdittua, että miten he ovat selviytyneet elämässä tähän asti ihan normaalissa arjessa. Ihan laskun maksuista lähtien. Yksinkertainen matematiikka on jotenkin täysin ylitsepääsemätöntä. Jokainen vähänkään ymmärtävä ihminen tietää paljon 2+5+2. Tuon tyylisiä ongelmia on 20-60 vuotiailla miehillä ja naisilla. Sitten kysellään jos meillä ei ole jotain tuotetta, niin onks kilpailevassa yrityksessä ja kun vastaa en tiedä, niin he sanovat hyvin usein, että miten et muka voi tietää. Kerran asiakkaalle näytin 8 kertaa miten moottorisaha käynnistetään ja ei mennyt jakeluun. Paina tätä ja vedä. Paina tätä ja vedä.. Se ei kertaakaa painanut vaan veti pelkästään. 8 kertaa eikä osannu. Mulla loppu usko ja pyysin kollegaa siihen neuvomaan, kun aloin olee räjähdyspisteessä. Sitten se sai sen käyntiin. Sama mies tuli seuraavana päivänä palauttaa sen vehkeen, kun se oli muka rikki. Ei se ollut, se ei vaan ole osannut himassaa painaa sitä nappia ja vetää narusta. Jos tollasta asiaa ei ymmärrä, niin miten vtussa se kaataa puita.

Vierailija
48/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollain tavalla viihdyttävää seurata, miten tyhmä yrittää vakuutella (itselleen) fiksuuttaan. Saattaa vedota samassa keskustelussa moneen kertaan työkokemukseensa tai työnkuvansa ainutlaatuisuuteen. Hokee sitä samaa fiksuusvetoomustaan kuin mantraa, kun selvästikään mitään muuta todistetta ei ole käytettävissä.

Ja toinen ominaispiirre on se, että juutttuu johonkin toissijaiseen asian sivujuonteen yksityiskohtaan ja tekee siitä ison numeron. Tarkoituksena on selvästi yrittää hämärryttää varsinaisen asian ydintä, koska se on jotain, jota hän ei hallitse. Paras keino tehdä sivujuonteesta iso numero, on syyttää jotain toista henkilöä isolla hyökkäyksellä epäolennaisuudesta.

Vierailija
49/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jollain tavalla viihdyttävää seurata, miten tyhmä yrittää vakuutella (itselleen) fiksuuttaan. Saattaa vedota samassa keskustelussa moneen kertaan työkokemukseensa tai työnkuvansa ainutlaatuisuuteen. Hokee sitä samaa fiksuusvetoomustaan kuin mantraa, kun selvästikään mitään muuta todistetta ei ole käytettävissä.

Ja toinen ominaispiirre on se, että juutttuu johonkin toissijaiseen asian sivujuonteen yksityiskohtaan ja tekee siitä ison numeron. Tarkoituksena on selvästi yrittää hämärryttää varsinaisen asian ydintä, koska se on jotain, jota hän ei hallitse. Paras keino tehdä sivujuonteesta iso numero, on syyttää jotain toista henkilöä isolla hyökkäyksellä epäolennaisuudesta.

Olen ollut tilanteissa monesti missä toisen älykkyys junnaa paikallaan ja hokee matraansa. Yleensä itse vaihdan aihetta, kun toisen on vaikea käsittää.

Vierailija
50/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmien kanssa on yleensä myötäiltävä päin naamaa ja tehtävä johtopäätökset ja niidet vaatimat toimenpiteet kulisseissa.

Vierailija
51/289 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa eri autoilla.

Vierailija
52/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt hiljattain omalla alallani hyvin toisentyyppiselle sektorille ja ihan fyysisesti eri puolelle Suomea. Valitettavasti huonompaan suuntaan siis.

Osa alaisistani ja heidän alaisistaan ovat iäkkäitä ja varsin "maalaisia", sivistymättömiä, vähäisellä koulutuksella tai kouluttautumattomia ja osa 25v samassa työssä olleita, mikä valitettavasti näkyy joskus ihan hupsuna käyttäytymisenä jopa moukkamaisuutena.

Jotenkin osa luulee että heitä huijataan joka asiassa vaikka firmassa tehdään varmasti kaikki lakien ja asetusten mukaan. Tai eivät noudata työnantajan määräyksiä vaan katsovat oikeudekseen tehdä asioita miten huvittaa ja olla tekemättä jotain ihan vaan koska mua ei nyt huvita tämä tai en katso sitä tärkeäksi.

Sitten vängätään vastaan isoon ääneen jopa kiroillen kun eivät tajua itse asioita (esim työsuhteeseen ja tes:iin liittyviä juttuja), eikä ole kykyä keskustella ja kuunnella vaan aletaan riitelemään ja meuhkaamaan, väitetään ihan pokkana vastaan minullekin joka olen kuitenkin asiantuntija alalla ja heidän esihenkilö tai esihenkilön esihenkilö.

Joskus vahingossa ihan naurahdin ja pyöritin päätäni kun olin niin äimistynyt niistä typeristä kommenteista joita kuulin. Tunsin jopa myötähäpeää ko henkilön puolesta kun kuulemassa oli muitakin....voi kääk.

En ole tottunut tällaiseen, olen johtanut pääsääntöisesti koulutettuja sivistyneitä kaupunkilaisia.

Vierailija
53/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa rajalle! putinin kanssa sama, ihan kuin puhuisi oksan reiälle lahossa puussa. Kuula kalloon pitäisi laittaa.

Vierailija
54/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tilanteissa monesti missä toisen älykkyys junnaa paikallaan ja hokee matraansa. Yleensä itse vaihdan aihetta, kun toisen on vaikea käsittää.

Joo, niin tuttua.

Pyrin välttämään työssäni tietyn ryhmän kanssa mitään kontaktia koska en vaan jaksa osaa heistä sen takia että ovat niin eri tasolla asioissa. Osaavat varmasti oman työnsä, mutta heille on vaikea perustella mitään koska luuulevat heti että heitä huijataan eivätkä tajua mitään nykypäivän johtamistavoista, ketjujohtamisesta, ICT asioista jne. Kaikki muutos koetaan pahaksi, inttävät ihan typeriä juttuja suodattamattomasti eivätkä tajua että muut kyllä hoksaa ristiriidat heidän puheissa.

Toisaalta just viime viikolla mietin erästä saman alan asiantuntijaa jonka kans heti oltiin samalla aaltopituudella. Ymmärrämme toisiamme puolikkaasta lauseesta, hän on fiksu, realisti joka osaa ajatella laaja-alaisesti asioita, kuuntelee, kysyy ja arvostaa minun mielipiteitä kuten myös minä hänen.

Hänen kanssaan on aina niin virkistävää keskustella.

Vierailija
55/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt olen oppinut, että on ihmisiä, joiden kanssa mikään järkevä keskustelu ei johda mihinkään. Enkä minä osaa toimia näiden ihmisten kanssa."

Oletko jotenkin joutunut tekemisiin hallituksen kanssa?

Vierailija
56/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat tyhmiä. Emme edes tajua että joku fiksumpi laji saattaa pitää meitä maapallolla tuotantoeläiminä kuten me lehmiä navetassa.

Vierailija
57/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on työyhteisöstä niin vaihtaisin työpaikkaa. Hyvät työpaikat eivät ylipäätään palkkaa tyhmiä työntekijöitä ja jos sellaisia löytyy sankoin joukoin työpaikalta paljon niin silloin se on jo haitaksi omalle urakehitykselle. 

Vierailija
58/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu kommentista 49:

"Ja toinen ominaispiirre on se, että juutttuu johonkin toissijaiseen asian sivujuonteen yksityiskohtaan ja tekee siitä ison numeron. Tarkoituksena on selvästi yrittää hämärryttää varsinaisen asian ydintä, koska se on jotain, jota hän ei hallitse. Paras keino tehdä sivujuonteesta iso numero, on syyttää jotain toista henkilöä isolla hyökkäyksellä epäolennaisuudesta."

Tätä tekee myös korkeastikin koulutetut johtotason henkilöt.

Mulla esihenkilönä iäkkäämpi nainen jota en pidä kyllä kovinkaan älykkäänä. Hän on jotenkin onnistunut pääsemään tuohon asemaan, on hyvin vanhanaikainen, vähän matriarkaalinen ja taitaa olla aika tympääntynyt työhönsä. Olen uusi firmassa ja jo kymmenkunta kertaa törmännyt ihan ihmeellisiin keskusteluihin. Hän siirtyy ihan eri alueelle keskustelussa, ihan epäolennaiseen, pyrkii myös lopettamaan aiheen josta ei pidä tai ei osaa antaa minulle vastausta. Välttää selkeästi minkään yksiselitteisen ohjen tai määräyksen antamista, kiertää ja kaartaa ja heittää ihan asiaan kuulumattomia ja typeriä lauseita. Siirtyy nopeasti lillukan varsiin ja jos minä sanon että no ei sillä nyt varmaan ole niin suurta merkitystä niin jää entistä enemmän jankkaamaan sitä ruohonjuuritason juttua.

Hän on myös varsin huonomuistinen, puhunut jo 3x samoja asioita minulle.... tosin 2 näistä meni vähän eri tavalla.

Rasittavaa!

Vierailija
59/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on työyhteisöstä niin vaihtaisin työpaikkaa. Hyvät työpaikat eivät ylipäätään palkkaa tyhmiä työntekijöitä ja jos sellaisia löytyy sankoin joukoin työpaikalta paljon niin silloin se on jo haitaksi omalle urakehitykselle. 

No mutta monilla työpaikoillahan on vähäisellä koulutuksella olevia duunareita, ehkä ikä ihmisiäkin jotka on ollu samassa työssä 30v, asuneet samalla kylällä 60v ei ole mitään näkemystä mistään muusta. Sisistystaso on varsin vähäinen.

Sitten on esihenkilötaso jossa ehkä vähän enemmän koulutusta mutta voi olla samoja piirteitä kun perus tt tasolla. Ehkei ihan niin räikeästi.

Sitten on keskijohto, asiantuntijat ja johto. Näissä usein koulutettuja ja tai muuten nokkelaälyisempiä henkilöitä joilla kyky ajatella vähän laaja-alaisemmin asioista.

Vierailija
60/289 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten puhuu ja mitä suusta ulos päästää, huomaa älykkyyden ja sivistystason.

On myös sanonta että "typerän ihmisen näkee usein myös päältä päin".

Itse en tätä aina ihan allekirjoita, koska osa faceliftaa itsestään hyvinkin huolitellun ja kauniin näöisen mutta kun suu aukeaa, niin ei samaksi ihmiseksi tunistaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi