Millaista on asua Espoossa? Pitäis muuttaa sinne mutta ahdistaa.
Oon aina asunut Helsingissä ja nyt sit pitäis muuttaa Espooseen yhteen miehen kanssa. Ahdistaa kun oon yrittänyt katsoa alueita netistä ja tiedän joitain alueita Espoosta muuten ennestään, mutta kaikissa on joku vika tai huono tunnelma.
Äiti muutti eläkepäiviä viettämään Espanjaan joten ei oo enää lapsen mummilan takia syytä asua Helsingissä. Mulla on yksi lapsi ( 5v ) edellisestä suhteesta ( lapsen isää ei kiinnosta minne muutetaan ) ja ajattelin että nyt kun ollaan uuden miehen kanssa oltu kolme vuotta yhdessä niin olis aika muuttaa yhteen.
Lapsikin pääsee sitten aloittamaan koulun Espoossa. Meillä suunnitelmissa kesähäät vuonna 20 ja yhteinen lapsi. Miehen vanhemmat asuu Espoossa alueella joka on meille liian kallis. Meillä ei ole tällä hetkellä varaa vielä ostaa asuntoa, vaan ois tarkoitus vuokrata kolme huonetta ja keittiö. Miehellä on vakituinen työ josta saa noin 2500e palkkaa lisineen ja mä opiskelen alaa josta tulen tienaamaan noin 1500-2000e palkkaa jos saan töitä. Keikkaa olen tehnyt kaupan myyjänä opintojen ohella.
Voisitteko kuvailla Espoon eri alueita? Hyviä ja huonoja puolia. Niittykumpua oon harkinnut ehkä eniten, mutta se tuntuu jotenkin epämääräisen hajanaiselta paikalta.
Kiitos.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Tapiola state of mind :)
Mikä osa Tapiolaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelisin Soukkaa! Meri ja luonto isoja plussia ja kun sitä yhteishenkeä kaipaat niin sitä kyllä löytyy ja Soukkalaisilla on ihan oma identiteettinsä.
Itse muutin aikoinaan opiskelukaupungistani Helsingistä pitkin hampain, mutta mieli ja ajat muuttuneet. Mahdolliset kommentoijat ostaria koskien eivät sitten elä tätä päivää. Siis ne, jotka pitävät sitä miinuksena.
Ostari on siistiytynyt paljon, toki metrotyömaa vielä vaikuttaa. Ulkoa ostari voi vaikuttaa vähän ankealta, mutta tosiasiassa on vehreä ja vielä kun suihkulähde altaineen alkaa työmaan valmistuttua taas toimimaan, niin on kesäaikaan keidas keskellä kylää :).
Ostarilta löytyy Menita lankakauppa (taitaa olla Suomen suurin), kukkakauppa, apteekki, ompelija, pieni vaatekauppa, K-supermarket ja ihan tuntumassa Alepa.
Joka paikassa missä on ihmisiä on myös häirikkönsä, mutta eivät nykyään leimaa paikkaa. Toimintaa löytyy, aktiivinen Soukka-seura, taidekoulu, kirjasto, Soukan venekerho, pari kivaa ravintolaa jne.
Ja Meri, isolla kirjaimella! Löytyy kaksi uimarantaa, saaristoveneellä pääsee saariin, jos omaa venettä ei ole. Suvisaaristoon pääsee bussilla muutamassa minuutissa, kävellen tai juosten 6km suuntaansa eli bussin 145 päättärille on hyvä matka liikkua.
Hanikassa voi myös ulkoilla ja lenkkeillä, on pururataa, sienimetsää ja luontoa. Yhteydet ovat hyvät, stadiin pääsee nyt myös tiettyihin aikoihin uudelleen bussilla, joka on paljon nopeampi kuin metro. Asuntojen hintataso on kohtuullinen.
Suosittelen päiväretkeä :)
Jatkan vielä listaa: Soukka on vähän kuin pieni kylä; em. lisäksi löytyy parikin kampaajaa, Postin palvelut R-kioskilta, Soukan kappeli (=kirkko), lukio, nuorisotila, urheilukenttä, ihan lähellä Espoonlahden uimahalli, ratsastuskoulu, liito-oravia, peuroja ja muita metsäneläimiä :)
Espoolaiset, kertokaa nyt asuinalueistanne, kerrankin jotain kiinnostavaa täällä!
Tapiola state of mind :)