Oletko vähentänyt reilusti alkoholinkäyttöä?
Kuinka paljon joit ennen ja paljonko juot nyt? Näkyykö se missään, esim. ulkonäössä?
Kommentit (20)
En käytä ollenkaan joten tyhjästä paha vähentää. Ei ole ikinä ollut tarvetta käyttää.
15 vuotta olin suurkuluttaja, annoksia meni varmaan 30-50 joka viikko. Nyt noin 12 vuotta juonut hyvin satunnaisesti ehkä 4-6 kertaa vuodessa ja humalahakuisesti vielä harvemmin, parin vuoden tipattomiakin jaksoja mahtuu pari tähän aikaväliin.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta olin suurkuluttaja, annoksia meni varmaan 30-50 joka viikko. Nyt noin 12 vuotta juonut hyvin satunnaisesti ehkä 4-6 kertaa vuodessa ja humalahakuisesti vielä harvemmin, parin vuoden tipattomiakin jaksoja mahtuu pari tähän aikaväliin.
Niin ja siis todellakin näkyy ja tuntuu! Näytän vanhoissa kuvissa todella pöhöttyneeltä ja väsyneeltä, nykyään aivan eri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Lisännyt.
Samoin ja elämä hymyilee.
Lopetin alkuvuodesta. Muiden muutosten vuoksi uskon että tämä on pysyvää.
Terveillä elämäntavoilla pystyy ylläpitämään aika rajuakin alkohoholinkäyttöä. Kaljaajuova himopyöräilijä ja kuntoilija selviää alkoholin haitoista paremmin kuin kaljaajuova sohvallalöhöäjä jos he ovat samanikäisiä, kiistämätön fakta. Tietenkään kenenkään ei pidä juoda alkoholia vaan siirtyä mieluummin miedompiin aineisiin mitkä päihdyttävät tarpeeksi täysi-ikäistä mutta tekevät sen ilman suurempia haittoja keholle. Tiedän mitä jo kanadassakin jo 2018 laillistettua vaihtoehtoa tarkoitan…
Olen vähentänyt 100%. Ennen tissuttelin pitkin viikkoa, harvemmin suuria määriä.
Ulkinäköön ei vaikuttanut mitenkään, painoa on tullut lisää ja maksa-arvot paskana.
En ole. Joka viikonloppu menee viiniä.
Vappuna join viimeksi alkoholia ja olen ollut ilman siitä lähtien. Laihtunut olen 14 kg Paljon liikuntaa olen harrastanut. Painoin vapppuna 102 kg. Ylipainoa siis oli. Jos mä nyt 80 kiloon pääsen ensi kesään mennessä niin voin olla tyytyväinen.
Rahaa meni alkoholiin varmaan 40 euroa viikonloppuna kun ossti kaikkea hyvää ruokaa samalla. Nyt on rahaakin säästynyt koska en ole juonut kesän aikana.
2023 ostin suomessa viimeksi alkoholia, liian korkeat hinnat karkoittaa. Ei kiinnosta olla hyväksikäytettävänä joten kieltäydyn täysin ostamasta.
Kyllä, sataprosenttia olen vähentänyt............(kolmen päivän aikana.)
Mutta joo. Lähden siitä, että ensin viikko ilman, sitten 2, sitten kk ja puoli vuotta olisi todella hyvä. Varsinkin kesän jäljiltä on vähän sellaista punakkaa tissuttelunaamaa ja haluan siitä eroon. Maksakin varmaan kiittäisi.
Ennen pystyin helposti olemaan 1-2 kuukautta ilman mitään kummempaa yritystä, mutta viime vuodet elämässä vähän liikaa suruja ja pariin viime vuoteen en ole voinut enää väittää olevani kohtuukäyttäjä.
En ole vähentänyt. Viikonloppuisin otan. En ole huomannut mitään haittatekijöitä tulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vappuna join viimeksi alkoholia ja olen ollut ilman siitä lähtien. Laihtunut olen 14 kg Paljon liikuntaa olen harrastanut. Painoin vapppuna 102 kg. Ylipainoa siis oli. Jos mä nyt 80 kiloon pääsen ensi kesään mennessä niin voin olla tyytyväinen.
Itse olen lihonnut. Olen nyt jotain 100kg
Aiemmin olin 60kg. Lopetin juomisen 2 vuotta sitten kun joka tuutista kuinka epäterveellistä.
Nyt on rasvamaksa ja diabetes 2
Vierailija kirjoitti:
Terveillä elämäntavoilla pystyy ylläpitämään aika rajuakin alkohoholinkäyttöä. Kaljaajuova himopyöräilijä ja kuntoilija selviää alkoholin haitoista paremmin kuin kaljaajuova sohvallalöhöäjä jos he ovat samanikäisiä, kiistämätön fakta. Tietenkään kenenkään ei pidä juoda alkoholia vaan siirtyä mieluummin miedompiin aineisiin mitkä päihdyttävät tarpeeksi täysi-ikäistä mutta tekevät sen ilman suurempia haittoja keholle. Tiedän mitä jo kanadassakin jo 2018 laillistettua vaihtoehtoa tarkoitan…
Masturbointi?
Join ennen joka päivä 2 tuoppia olutta ja viikonloppuisin aina sitten perskännit. Noin tein jotain 15 vuotta. Maksa-arvotkin oli nousussa. Nyt olen ollut melkein raitis 3 vuotta. Juon joskus todella harvoin yhden oluen tai lasin viiniä. Kännit ei enää kiinnosta. Maksa-arvot on normaalit. Ylipainoinen olen edelleen. Ei vaikuttanut painoon mitenkään. Naama ja silmänympärykset ei kyllä ole enää turvoksissa, mitä se oli ennen. Vatsan turvotuskin loppui.