Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittipalstojen miehet jotka ei kirjoita itsestään mitään ja lähestyy "laita viestiä jos kiinnostaa" -viestillä, mikä heidän logiikka?...

Vierailija
24.10.2018 |

Mistä mun ois tarkoitus kiinnostua niin että viitsiytyisin laittamaan viestiä ja kyselemään?

Kommentit (716)

Vierailija
221/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "laita viestii jos kiinnostaa"

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

Tuosta se lähtee. Ja vielä kysellään miksi hölmöihin viesteihin ei vastailla.

Kyllä minulla ainakin on lähtenyt. Olisikohan omissa verbaalisissa taidoissakin sitten jotain vikaa, jos keskustelut etenevät aina noin. 

- moi, mitäs sinun iltaan kuuluu

- moi, kiitos ihan hyvää kuuluu. Pääsin juuri töistä, oli vähän kiireinen päivä ja nyt vähän vielä siivousta ennen kuin pääsee viikonlopun viettoon. Entäs itsellesi

- Ihan hyvää, minullekin. Mitäs teet työksesi?

- Olen ____ töissä. Entäs sinä?

- Olen ___. 

- Okei. Onko sinullakin viikonloppu vapaana? 

- Juu, on. Huomenna olisi tarkoitus _____

- Ai, kiva. Minäkin olen ____ joskus ja on ihan kivaa, vaikken siitä oikein mitään ymmärräkään. 

Näin minun keskusteluni useimmiten etenevät. Kun siihen mitä kuuluu- viestiinkin voi vastata ihan mitä tahansa ja viedä sillä keskustelua eteenpäin. 

Näinhän se normaaleilla ihmisillä meneekin. Sitten on nämä prinsessaharhailijat jotka luulee, että tulee jotain tajuntaa räjäyttävää analyysiä samantien jostain asiasta mihin nainen on viitannut profiilissaan.

En vieläkään tiedä mitä se ilotulitus on tai tajunnan räjäyttävä kun ei kukaan anna esimerkkiä mutta tuo viestin esimerkkikeskutelu sai minut jo siirtymään katsomaan mitä telkkarista tulee.

Sinähän itse olet juuri nyt hyvä esimerkki, jota tässä nyt tivaat. Tuo asenne nimenomaan on se ihmettelyni aihe. Että se ihan normaali arkinen keskustelu on sinusta nyt ihan mahdottoman ikävää eikä kelpaa sinulle. Eli sinä näytät olevan yksi näistä, jotka vaativat jotain elämää suurempaa, että ylipäätään kannattaa vaivautua edes vastaamaan. Huvittavaa, että itse vaadit sitä tajunnan räjäyttävää keskustelun avausta, mutta kuitenkin ihmettelet, kuka sitä muka koskaan on vaatinut. :D 

Mikä on elämää suurempaa tai tajunnan räjäyttävää? Kerro jo.

Minulla vaan ei ole mitään pakottavaa tarvetta lätistä netissä turhia tuntemattomien ihmisten kanssa.

En ole esimerkiksi kiinnostunut kenekään työstä jos tarkoitus on tutustua.

No sinähän tuohon parhaiten näköjään osaisit vastata. Sinulle ei kelpaa "moi, mitä kuuluu", sinua ei kiinnosta, mitä ihminen tekee työkseen. Kerro, mikä sinua kiinnostaa ja mitä sinun kanssasi saa tuntemattomat jutella, niin siinä on vastaus kysymykseesi. Minulle nimenomaan riittää se taviskeskustelu, joten minulla ei ole mitään hajua, mitä sinä oikein toivot. Sinä sitä elämää suurempaa haluat, joten ole hyvä ja kerro, mitä se on. 

Eli moi ja työstä keskustelu on ainut normaali ja kaikki muu on elämää suurempaa. Ok. Kanssasi mahtaa olla tylsä keskustella. Sen kyllä jo arvasi tästä jankutuksesta jota olet jaksanut monta sivua.

Ei nämä vaan tajua. Se on kuin yrittäisi selittää värejä sokealle. Täydellinen vahvistus sille miksi säästää kaikkien aikaa kun tiputtaa heti pois nämä kuulumisten kyselijat ja kysymyslistaajat, kun eivät edes tiedä mitä on hyvä keskustelu. Eihän sellaisen kanssa suhde pysyisi kasassa millään.

Ja näillekin löytyy kyllä ne yhtä tylsät ja sisällöttömät naisvastineet, joten miksi edes tivata mitä me muuta kaipaavat halutaan. Ei kivestä voi puristaa mehua vaikka sille kuinka selittäisi mitä mehu on...

Hohhoijaa. Minä olen edelleen nainen ja olen koko ajan puhunut keskustelun avauksesta. En siitä, mistä sitten myöhemmin jutellaan. Oletteko koskaan katsoneet esimerkiksi keskusteluohjelmia? Niissäkin ensin tervehditään ja vaihdetaan ensin muutama sana kevyemmistä aiheista ja pohjustetaan näkökulmaa ennen kuin siirrytään asiaan. 

Itse laitoin tuonne aiemmin kolme esimerkkiä avauksista jotka johtivat hyvään keskusteluun ja treffeihin.

Kuten moni kommentoi ne eivät ole kovin kummoisia, mutta viittasivat profiiliini ja erottuivat sieltä kymmenistä hey:stä.

Vierailija
222/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kannattaa kirjoittaa romaani kun yksi sadasta naisesta vastaa viestiin?

Kyllä, jos etsit sitä yhtä naista etkä yritä saada sataa.

No niin tässähän tämä taas tuli, ettekä muka tätä nyt huomaa. Sieltä tuhansista profiileista pitäisi löytää täsmälleen se yksi, joka kiinnostaa yli muiden ja kukaan muu ei saa kiinnostaa. Haloo! Juuri tästä ajatusmaailmasta tuossa äsken puhuin. 

Ei kukaan sanonut että kukaan muu ei saa kiinnostaa. Mutta itse pyyhin oikealle tinderissä vain ne jotka oikeasti kiinnostaa, tyypillisesti 2-3 sadasta. Jos mies tykkää luokkaa yli 50/100, kertoo se paljon. Sen, että ihan mikä vaan kelpaa, ja/tai mies ei tunne vielä itseään eikä tiedä mitä hakee. Taas, nämä eivät ole ominaisuuksia joita miehestä haluan.

Missäs tuossa sanottiin, että mikä tahansa kelpaa. Minä ainakin ymmärsin tuon viestin niin, että niille lähetetyille viesteille vain yksi sadasta saa vastauksen. Ei sanottu, että kaikille lähetetään se viesti. Kyllä minäkin olen tinderissä jutellut kymmenien miesten kanssa ja antanut tykkäyksiä varmaankin sadoille. Mitä se nyt sitten tarkoittaa? Ei yhtään mitään. Mutta palstalaisille se näköjään tarkoittaa, että kuka tahansa kelpaa. 

Jos nyt puhutaan Tinderistä jossa toisen ulkonäkö on jo "hyväksytty", niin en suostu uskomaan että sataan HYVÄÄN JA PERSOONALLISEEN aloitukseen saisi vain yhden vastauksen. Pelkään moi-aloitukseen tämä varmasti pätee. Mutta jos väitetään että ei kannata tuhlata aikaa hyvään aloitukseen kun siihen ei kuitenkaan vastata... En suoraan sanottuna usko.

Ainakin itse saamani aloitukset ovat niin surkeita (niitä moi, mitä kuuluu, hei kaunis), että olen vastannut ihan jokaikiselle joka on lähettänyt aloituksen josta huomaa että profiilini on luettu. Eli ne hyvät aloitukset on niin harvinaisia, että se ihan varmasti erottuu joukosta ja saa huomattavasti paremmin vastauksia kuin yksi sadasta.

No tuosta en tiedä. Itse ajattelin lähinnä keskustelun etenemistä pidempään enkä vain sitä yhtä vastausta. Se keskustelu joko lähtee tai ei lähde, se aloitusviestiin saatu ensimmäinen vastaus ei vielä takaa mitään. Tinderissä on kuitenkin paljon niitä, jotka eivät vastaa minkäänlaisiin aloituksiin. Itsekin olen tähän syyllistynyt monesti, jos sattui olemaan jokin juttu siinä meneillään. Itselläni ainakin nopeiten lopahtivat juuri sellaiset keskustelut, joissa lähdettiin liian sidotusti tietyistä aiheista keskustelemaan ja toisaalta ne vapaamuotoisemmat liibalaabat sitten toivat enemmän sitä persoonaa esiin. Toki tässä ihmiset varmasti eroavat paljonkin, mutta itse tarvitsen jonkinlaisen jään murtamisen ja rentouden ennen kuin pystyn niihin vakavampiin tai eriteltyihin aiheisiin. 

Ihan vilpittömästi kysyn, koska en ymmärrä, että kuinka "moi, moi, mitä kuuluu, ihan hyvää" tuo kenenkään persoonaa esiin ja luo pohjaa kunnon keskustelulle? Miksi noita alkumuodollissuuksia ei voi jättää välistä, kun ne eivät tuo mitään lisäarvoa eivätkä kerro ihmisen persoonasta tippaakaan?

Niin, tuossa se ongelma onkin. Sinun mielestäsi ainoa oikea tapa lähestyä ihmistä on persoonan esiin tuominen ja jokin provosoiva keskustelunaloitus. Et hyväksy tai edes tiedosta lainkaan sellaista mahdollisuutta, että tämä kaikki on mahdollista tehdä myös sen moi-liibalaaba-tunnustelun jälkeen. Jos tietäisit yhtään ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta, tietäisit, että tällainen ilmapiirin tunnusteleminen on ihan normaalia käytöstä eikä minkään idiootin merkki. Se luo pohjaa nimenomaan siten, että ilmaistaan kiinnostus keskusteluun ja eräänlainen kunnioitus pitämällä hieman etäisyyttä aluksi ja pyritään saavuttamaan jonkinlainen luottamus :"hei, sopisiko sinulle, että jutellaan mukavia, olen ihan kiva ihminen, älä pelkää". 

Itse pidin tinderistä juuri siksi että se on nopea ja välitön tapa saada selville jotain toisesta. Aivan kuin speed daiting. Joko kiinnostaa tai ei eikä tarvitse ottaa vakavasti. Siksi ei kiinnosta ottaa selvää.

Niin siis haluat saada toisesta jotain selville, muttei kiinnosta ottaa selvää? Nyt en ihan ymmärrä. Eikö se speed dating ole juuri sitä selville ottamista. Kysytään ne itseä kiinnostavat asiat ja toinen vastaa. Ja sitten joko jatketaan juttua tai siirrytään seuraavaan. 

Jos ei kykene antamaan itsestään mitään ennen pitkää alkulämmittelyä niin juttu kuivuu kasaan. Ei se kaikille ole niin vakavaa että jaksaisi kauhean pitkän kaavan kautta aina edetä.

Eli mitä itsestään sitten pitäisi antaa, ettei kuivuisi kasaan. Ei minusta nyt kovin montaa viestiä mene siihen, että sanotaan ne moit ja sitten päästään jo valottamaan omaa arkea ja huumoria. 

Äärimmäisen ristiriitaista on nyt tässä keskustelussa, kun tuolla ketjun alussa kovasti kiellettiin, että vaadittaisiin mitään ihmeellisyyksiä ja moneen kertaan tivattiin esimerkkejä, missä näin on muka sanottu. Nyt tässä sitten kuitenkin väännetään nimenomaan siitä, että tottakai pitää antaa itsestään heti aluksi jotain spesiaalia, että juttu lähtee käyntiin. Todistusaineistoa syntyy tässä keskustelussa ihan koko ajan, mutta silti ihmetellään, kuka muka on vaatinut tajunnanräjäytystä. No tässä ketjussa jo useampi vastaaja. 

Spesiaalia? Kyse oli siitä antaako yhtään mitään.

Onko sinulla joku kehityshäiriö vai mistä moinen jankutus ja kyvyttömyys lukea tekstiä ja käsittää erillaisia keskustelutyylejä?

Ei ollenkaan. Mutta minulta tuossa erittäin kärkkäästi kysyttiin, mitä ovat ne syvempisisältöiset keskustelut ja kun itse en vastausta tiedä (koska en sellaisia vaadikaan), kysyn niitä nyt sellaisilta, jotka niitä toivovat. Edelleen tässä nyt vahvistuu käsitys, että vaaditaan jotain todella suurta tai sitten ei tiedetä itsekään mitä vaaditaan, kun vastauksia ei tule yhtäkään. 

Minä olen vastannut kaikkiin kysymyksiin omalta osaltani ja kirjoitin tuonne esimerkkikeskustelunkin, mutta itse en ole saanut yhtäkään esimerkkiä siitä, millainen olisi sitten se mielenkiintoinen aloitus. Vaikka jostain syystä sitä minulta nyt tässä kysytään. 

Sinäkään et nyt vastannut, mitä itsestään pitäisi antaa, vaikka luulisi olevan helppo antaa muutama esimerkki. Itse tuossa speed dating -kuviossa ajattelisin, että voisi kertoa työstä, harrastuksista, asuinpaikasta, perhesuhteista ja tulevaisuudentoiveista. Nämä kaikki ovat ihan mahdollisia siinä tavallisessa "moi, mitä kuuluu" -alkaneessa keskustelussa. Mutta tässä tuntuu nyt olevan muutama keskustelija, joille nämä eivät missään tapauksessa ole kiinnostavia aiheita ja keskustelu lopahtaa siihen. Mitä se sitten pitäisi olla? Minä en tähän osaa vastata, vaan nyt pitäisi vastata sellaisten, joiden mielestä tuo on tylsää ja riittämätöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

Kyllä minulla ainakin on lähtenyt. Olisikohan omissa verbaalisissa taidoissakin sitten jotain vikaa, jos keskustelut etenevät aina noin. 

- moi, kiitos ihan hyvää kuuluu. Pääsin juuri töistä, oli vähän kiireinen päivä ja nyt vähän vielä siivousta ennen kuin pääsee viikonlopun viettoon. Entäs itsellesi

- Olen ___. 

- Ai, kiva. Minäkin olen ____ joskus ja on ihan kivaa, vaikken siitä oikein mitään ymmärräkään. 

Näin minun keskusteluni useimmiten etenevät. Kun siihen mitä kuuluu- viestiinkin voi vastata ihan mitä tahansa ja viedä sillä keskustelua eteenpäin. 

Näinhän se normaaleilla ihmisillä meneekin. Sitten on nämä prinsessaharhailijat jotka luulee, että tulee jotain tajuntaa räjäyttävää analyysiä samantien jostain asiasta mihin nainen on viitannut profiilissaan.

En vieläkään tiedä mitä se ilotulitus on tai tajunnan räjäyttävä kun ei kukaan anna esimerkkiä mutta tuo viestin esimerkkikeskutelu sai minut jo siirtymään katsomaan mitä telkkarista tulee.

Sinähän itse olet juuri nyt hyvä esimerkki, jota tässä nyt tivaat. Tuo asenne nimenomaan on se ihmettelyni aihe. Että se ihan normaali arkinen keskustelu on sinusta nyt ihan mahdottoman ikävää eikä kelpaa sinulle. Eli sinä näytät olevan yksi näistä, jotka vaativat jotain elämää suurempaa, että ylipäätään kannattaa vaivautua edes vastaamaan. Huvittavaa, että itse vaadit sitä tajunnan räjäyttävää keskustelun avausta, mutta kuitenkin ihmettelet, kuka sitä muka koskaan on vaatinut. :D 

Minulla vaan ei ole mitään pakottavaa tarvetta lätistä netissä turhia tuntemattomien ihmisten kanssa.

No sinähän tuohon parhaiten näköjään osaisit vastata. Sinulle ei kelpaa "moi, mitä kuuluu", sinua ei kiinnosta, mitä ihminen tekee työkseen. Kerro, mikä sinua kiinnostaa ja mitä sinun kanssasi saa tuntemattomat jutella, niin siinä on vastaus kysymykseesi. Minulle nimenomaan riittää se taviskeskustelu, joten minulla ei ole mitään hajua, mitä sinä oikein toivot. Sinä sitä elämää suurempaa haluat, joten ole hyvä ja kerro, mitä se on. 

Eli moi ja työstä keskustelu on ainut normaali ja kaikki muu on elämää suurempaa. Ok. Kanssasi mahtaa olla tylsä keskustella. Sen kyllä jo arvasi tästä jankutuksesta jota olet jaksanut monta sivua.

Ei nämä vaan tajua. Se on kuin yrittäisi selittää värejä sokealle. Täydellinen vahvistus sille miksi säästää kaikkien aikaa kun tiputtaa heti pois nämä kuulumisten kyselijat ja kysymyslistaajat, kun eivät edes tiedä mitä on hyvä keskustelu. Eihän sellaisen kanssa suhde pysyisi kasassa millään.

Ja näillekin löytyy kyllä ne yhtä tylsät ja sisällöttömät naisvastineet, joten miksi edes tivata mitä me muuta kaipaavat halutaan. Ei kivestä voi puristaa mehua vaikka sille kuinka selittäisi mitä mehu on...

Hohhoijaa. Minä olen edelleen nainen ja olen koko ajan puhunut keskustelun avauksesta. En siitä, mistä sitten myöhemmin jutellaan. Oletteko koskaan katsoneet esimerkiksi keskusteluohjelmia? Niissäkin ensin tervehditään ja vaihdetaan ensin muutama sana kevyemmistä aiheista ja pohjustetaan näkökulmaa ennen kuin siirrytään asiaan. 

Itse laitoin tuonne aiemmin kolme esimerkkiä avauksista jotka johtivat hyvään keskusteluun ja treffeihin.

Kuten moni kommentoi ne eivät ole kovin kummoisia, mutta viittasivat profiiliini ja erottuivat sieltä kymmenistä hey:stä.

Ai ne englanninkieliset? Emmekö me nyt olleetkaan yhtä mieltä siitä, että sisällöllisesti ne eivät eronneet juurikaan niistä perusmoikkailuista, vaan pointti oli vain se, että ne erottuivat pituudellaan. Minä kyselen tässä nyt näiltä, joiden mielestä pitäisi tymäyttää alkuun jokin vakava ja kompleksi aihe, että jaksaisi vaivautua. 

Vierailija
224/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Miksi miesten pitäisi nähdä se vaiva, kun ei naisetkaan sitä näe?

Niin, miksi nähdä vaivaa parisuhteen eteen? Eihän kyseessä ole kuin mahdollisesti loppu elämän pituinen ihmissuhde perheen ja kodin perustamisineen jne. Kyllähän sen pitäisi jokaiselle langeta kuin Manulle illallinen... eiku..

Miehen kannalta tämän kustannus-hyötysuhde on umpisurkea.

Vierailija
225/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Mitäs sinne iltaan oikein kuuluu?

😆😆😆😆😆😆

Vierailija
226/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Ja sinun sanomasi on, että naisten pitäisi antaa mahdollisuus miehelle, joka sanoo vain "moi". Tämä on tullut hyvin selväksi. Mutta jos ei kiinnosta antaa mahdollisuutta niin ei kiinnosta. Eikö senkin pitäisi jo olla selvää?

t. eri kirjoittaja kuin se, jonka kanssa vänkäät

En ole missään sanonut, että pitäisi antaa mahdollisuus, mikäli muutakin tarjontaa on. Olen nyt moneen kertaan sanonut, että erottuvuus on eri asia. Minä puhun nyt tässä ajatusmaailmasta, jossa suorastaan halveksitaan moi-aloittajia sen sijaan, että vain todettaisiin, että oho, en huomannut, kun katosi massaan. Esimerkiksi aloituksessa tuskin on kyse siitä, että joku random, jota ei edes huomattu, on tehnyt näin, vaan jotenkin tämä sieltä on pistänyt silmään ja ärsyttänyt niin paljon, että piti tehdä aloitus. Tässä ketjussa on myös haukuttu moi-aloittajaa tyhjäpääksi jne. Eli ei puhuta nyt siitä, millaisia aloituksia kannattaa tehdä, vaan siitä, millainen vaikutelma joillakin (naisilla) on moi-aloittajista. 

Ja asiahan on edelleen minulle ihan yhdentekevä, koska olen itse parisuhteessa oleva nainen, mutta olen tätä vain niin pitkään ihmetellyt, kun ei tunnu logiikkaa tähän löytyvän ollenkaan. Mutta palstallahan on tyypillistä, että mitään asiaa ei saa kyseenalaistaa eikä sille kysyä perusteita, ellei ole oma lehmä ojassa. Objektiivisuus on tällä palstalla ihan vierasta. Siksi minuakin tässä nyt toistuvasti näköjään luullaan mieheksi ja kuvitellaan, että minä yritän tässä nyt jotenkin muuttaa naisten käyttäytymistä. :D

Vierailija
227/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Miksi miesten pitäisi nähdä se vaiva, kun ei naisetkaan sitä näe?

Niin, miksi nähdä vaivaa parisuhteen eteen? Eihän kyseessä ole kuin mahdollisesti loppu elämän pituinen ihmissuhde perheen ja kodin perustamisineen jne. Kyllähän sen pitäisi jokaiselle langeta kuin Manulle illallinen... eiku..

Miehen kannalta tämän kustannus-hyötysuhde on umpisurkea.

Sitähän tällä palstalla on moneen kertaan ihmetelty, että miksi ne miehet sitten jatkuvasti näissä parisuhde- ja deittailuketjuissa ovat, sen sijaan että menisivät omia polkujaan. Osaatko sinä selittää?

Vierailija
228/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä, miten te olette saaneet näin pitkän keskustelun aikaiseksi näin mitättömästä aiheesta. Kai nyt jokainen ymmärtää, että "jos jokin toimii, sitä kannattaa käyttää jatkossakin". Jos ei toimi, kannattaa kokeilla jotain muuta.

Et ole tainnut lukea tätä palstaa? Näille saamattomille miehille (ihan konkreettisesti saamattomille, niille jotka aina jäävät ilman) on sata kertaa annettu vinkkejä millä parantaa omaa toimintatapaa ettei aina jäisi ilman, mutta kaverit vaan jatkavat pään hakkaamista seinään. Taitaa lopulta olla tärkeämpi vihata ja valittaa, kun oikeasti saada nainen.

Naisten kannalta tietysti parempikin, että paljastavat todellisen luonteensa heti, eikä vasta myöhemmin.

Minä olen vienyt tätä keskustelua kyllä aika pitkälle ja olen itse kyllä nainen. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että huonoja toimintatapoja ei kannattaisi muuttaa, vaan olen ihmetellyt pelkästään sitä, miksi monen naisen mielestä se moi-viesti on niin kamalan vastenmielinen, kun itse olen monta kivaa miestä tavannut tuollaisen keskustelunavauksen ansiosta. Minusta tässä keskustelussa noita valittavia miehiä ei kyllä juurikaan ole näkynyt. 

Meinaatko että ihmettely muuttaa asioita?

Tottakai muuttaa, jos joku siihen vastaa. Mikäs kysymys tämä on? Jos jokin asia on minulle epäselvä, eihän se selviä ellei kysy tai muuten yritä sitä selvittää. :D 

Eikä, oikeastiko luulet, että tämäkin ketju muuttaisi naisten mielipiteitä sinun haluamaasi suuntaan? Olisiko aika herätä todellisuuteen.

Missäs sanoin, että kuvittelen tämän muuttavan naisten mielipiteitä? Mikäli joku vastaisi kysymyksiini, se muuttaisi minun ymmärrystäni asiasta. Voitko käsittää, että jotkut keskustelevat ihan vain kuullakseen mielipiteitä ja ehkä ymmärtääkseen jotain eivätkä pelkästään muuttaakseen toisten mielipiteitä. 

Ja edelleen, olen itsekin nainen ja olen löytänyt tinderistä miehen, joten en oikein tiedä, miksi kuvittelet minun haluavan muiden naisten ajattelevan minun tavallani. Parempihan se minulle tietysti oli, että minun miehestäni oli vähemmän kilpailua, kun hänessä oli sellainen järkyttävä ylitsepääsemätön puute, että aloitti keskustelun moi-sanalla. :D 

Et ole nainen.

Jaa. Minulle on ihan sama, mitä sinä kuvittelet. Onko sinulla aiheeseen mitään muuta sanottavaa? 

Vierailija
229/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Tämä. Jos kun toinen osapuoli kokee, että minun kanssani muutaman päivän viestinvaihto on vain turhaa lätinää, eikä yhtään kiinnosta minkään sortin taustatieto, edes ammatti-ala, niin siinä mielessä puntit on kyllä tasan.

Mua itseäni kun ei yhtään vielä tarpeeksi kiinnosta se, että joku on god tier 187. Ja että sen lisäksi tiedän toisesta vain sen, että pitää kroppaani kivana.

Ooh, wau, sain mätchin. Sanoi että mulla on hyvä kroppa. Tottahan helvetissä, kun hra kultakimpale minulle moisen ei vielä koskaan kuullun kohteluaisuuden tipautti, alan välittömästi tekemään duunissa järjestelyjä ehtiäkseni treffeille hu klo 16. Paitsi en, koska ei kiinnosta.

Vierailija
230/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy oikein ihmetellä aapeen yksinkeetaisuutta. Pitääkö tuollaista edes kysyä. Olen itse nainen, mutta osaan kyllä päätellä mistä se johtuu.

Deittipalstoilla miehet tekevät aloitteet/iskuyritykset. Jos mies on ollut palstalla parikin kuukautta siihen mahtuu jo satoja keskustelunavausyrityksiä. Moni mies viekä tutkii tarkasti naisen profiilin, ja kysyy jotain sieltä nappaamansa infon perusteella. Suurumpasn osaan avauksista ei vastata. Joskus vastataan, mutta mies joutuu silti kannattelemaan keskustelua. Uuvuttavaa puuhaa. Ja lopputuloksena on usein joku peruspirkko, joka näytti muokatuissa kuvissa hoikemmalta, pitemmältä ja nätimmältä.

Kyllä mäkin alkaisin kirjoittamaan noin. Säästää sut lähestymästä niitä naisia, jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta.

Nostan hattua,olet jumalainen.

Vierailija
231/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hei mitä kuuluu?

Vierailija
232/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Tämä. Jos kun toinen osapuoli kokee, että minun kanssani muutaman päivän viestinvaihto on vain turhaa lätinää, eikä yhtään kiinnosta minkään sortin taustatieto, edes ammatti-ala, niin siinä mielessä puntit on kyllä tasan.

Mua itseäni kun ei yhtään vielä tarpeeksi kiinnosta se, että joku on god tier 187. Ja että sen lisäksi tiedän toisesta vain sen, että pitää kroppaani kivana.

Ooh, wau, sain mätchin. Sanoi että mulla on hyvä kroppa. Tottahan helvetissä, kun hra kultakimpale minulle moisen ei vielä koskaan kuullun kohteluaisuuden tipautti, alan välittömästi tekemään duunissa järjestelyjä ehtiäkseni treffeille hu klo 16. Paitsi en, koska ei kiinnosta.

En ymmärtänyt tätä viestiä. Vastasit olevasi samaa mieltä henkilölle, jota nimenomaan eivät kiinnostaneet ne taustatiedot, edes ammattiala. 

Vierailija
233/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon tavallinen mukava ok-näköinen mies. No en nyt keksi tähän enempää, kysy lisää jos kiinnostaa!"

Kyllä tuollainen esittely herättää aivan suunnattoman suuren kiinnostuksen kysellä lisää... Tai sitten ei. En laittaisi tuon kirjoittajalle enää yhtään mitään ja pudottaisin hänet kokonaan ajatuksista pois. Mitä luultavimmin tyyppi ei naamatustenkaan keksisi yhtään enempää juteltavaa tai kysyttävää, eli se siitä.

No se on sitten sinun oma asiasi.

Ihan uteliaisuudesta olisi kiva kuulla mikä tai mistä miehien olisi syytä kirjoittaa?

Lisääkö se naisten mielenkiintoa jos mies kuuntelee Ludwig van Beethovenin yhdeksättä sinfoniaa?

Tai haluaa vaikuttaa ilmastonmuutokseen hidastavasti, vihrein arvoin?

Niin kauan kun kuvittelet että on olemassa entiteetti "nainen" jolla on yksi mielipide, on ihan sama mitä kirjoitat.

Yritä ymmärtää että kirjoittamalla Beethovenista houkutat naisia joita Beethoven kiinnostaa. Kirjoittamalla vihreistä arvoista niitä, joita ne arvot miellyttävät. Karkotat taasen niitä, jotka kyseisistä asioista eivät pidä.

"Naisten" mielenkiintoa se ei siis lisää, vaan niiden, joilla on samat kiinnostuksen kohteet. Tämän luulisi olevan jokaisen ihmisen päämäärä. Niin kauan kuin arvot ilman omaa persoonaa mikä miellyttäisi "naisia" eniten, ei sinusta kiinnostu kukaan.

Juuri näin.

Ylipäätään: tyyppi, joka kyselee muilta, mitä siihen avaukseen pitäisi kirjoittaa, on pelannut itsensä jo auttamatta ulos.

Vierailija
234/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy oikein ihmetellä aapeen yksinkeetaisuutta. Pitääkö tuollaista edes kysyä. Olen itse nainen, mutta osaan kyllä päätellä mistä se johtuu.

Deittipalstoilla miehet tekevät aloitteet/iskuyritykset. Jos mies on ollut palstalla parikin kuukautta siihen mahtuu jo satoja keskustelunavausyrityksiä. Moni mies viekä tutkii tarkasti naisen profiilin, ja kysyy jotain sieltä nappaamansa infon perusteella. Suurumpasn osaan avauksista ei vastata. Joskus vastataan, mutta mies joutuu silti kannattelemaan keskustelua. Uuvuttavaa puuhaa. Ja lopputuloksena on usein joku peruspirkko, joka näytti muokatuissa kuvissa hoikemmalta, pitemmältä ja nätimmältä.

Kyllä mäkin alkaisin kirjoittamaan noin. Säästää sut lähestymästä niitä naisia, jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta.

Nostan hattua,olet jumalainen.

Joo, tuo on kyllä kaiken huippu, että kaiken ponnistelun tuloksena on usein vain joku peruspirkko.

Vierailija
235/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

En ymmärtänyt tätä viestiä. Vastasit olevasi samaa mieltä henkilölle, jota nimenomaan eivät kiinnostaneet ne taustatiedot, edes ammattiala. 

Ilmaisu 'Tämä' tässä yhteydessä referoi lainaamassani viestissä siihen, miten juuri kuvatunlaiseen asenteeseen on tullut törmättyä.

Pahoittelut epäselvyydestä, ihan aina ei jaksa keskittyä. Tämä palsta on minulle juuri sellainen paikka.

Vierailija
236/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kannattaa kirjoittaa romaani kun yksi sadasta naisesta vastaa viestiin?

Kyllä, jos etsit sitä yhtä naista etkä yritä saada sataa.

No niin tässähän tämä taas tuli, ettekä muka tätä nyt huomaa. Sieltä tuhansista profiileista pitäisi löytää täsmälleen se yksi, joka kiinnostaa yli muiden ja kukaan muu ei saa kiinnostaa. Haloo! Juuri tästä ajatusmaailmasta tuossa äsken puhuin. 

Ei kukaan sanonut että kukaan muu ei saa kiinnostaa. Mutta itse pyyhin oikealle tinderissä vain ne jotka oikeasti kiinnostaa, tyypillisesti 2-3 sadasta. Jos mies tykkää luokkaa yli 50/100, kertoo se paljon. Sen, että ihan mikä vaan kelpaa, ja/tai mies ei tunne vielä itseään eikä tiedä mitä hakee. Taas, nämä eivät ole ominaisuuksia joita miehestä haluan.

Missäs tuossa sanottiin, että mikä tahansa kelpaa. Minä ainakin ymmärsin tuon viestin niin, että niille lähetetyille viesteille vain yksi sadasta saa vastauksen. Ei sanottu, että kaikille lähetetään se viesti. Kyllä minäkin olen tinderissä jutellut kymmenien miesten kanssa ja antanut tykkäyksiä varmaankin sadoille. Mitä se nyt sitten tarkoittaa? Ei yhtään mitään. Mutta palstalaisille se näköjään tarkoittaa, että kuka tahansa kelpaa. 

Jos nyt puhutaan Tinderistä jossa toisen ulkonäkö on jo "hyväksytty", niin en suostu uskomaan että sataan HYVÄÄN JA PERSOONALLISEEN aloitukseen saisi vain yhden vastauksen. Pelkään moi-aloitukseen tämä varmasti pätee. Mutta jos väitetään että ei kannata tuhlata aikaa hyvään aloitukseen kun siihen ei kuitenkaan vastata... En suoraan sanottuna usko.

Ainakin itse saamani aloitukset ovat niin surkeita (niitä moi, mitä kuuluu, hei kaunis), että olen vastannut ihan jokaikiselle joka on lähettänyt aloituksen josta huomaa että profiilini on luettu. Eli ne hyvät aloitukset on niin harvinaisia, että se ihan varmasti erottuu joukosta ja saa huomattavasti paremmin vastauksia kuin yksi sadasta.

No tuosta en tiedä. Itse ajattelin lähinnä keskustelun etenemistä pidempään enkä vain sitä yhtä vastausta. Se keskustelu joko lähtee tai ei lähde, se aloitusviestiin saatu ensimmäinen vastaus ei vielä takaa mitään. Tinderissä on kuitenkin paljon niitä, jotka eivät vastaa minkäänlaisiin aloituksiin. Itsekin olen tähän syyllistynyt monesti, jos sattui olemaan jokin juttu siinä meneillään. Itselläni ainakin nopeiten lopahtivat juuri sellaiset keskustelut, joissa lähdettiin liian sidotusti tietyistä aiheista keskustelemaan ja toisaalta ne vapaamuotoisemmat liibalaabat sitten toivat enemmän sitä persoonaa esiin. Toki tässä ihmiset varmasti eroavat paljonkin, mutta itse tarvitsen jonkinlaisen jään murtamisen ja rentouden ennen kuin pystyn niihin vakavampiin tai eriteltyihin aiheisiin. 

Ihan vilpittömästi kysyn, koska en ymmärrä, että kuinka "moi, moi, mitä kuuluu, ihan hyvää" tuo kenenkään persoonaa esiin ja luo pohjaa kunnon keskustelulle? Miksi noita alkumuodollissuuksia ei voi jättää välistä, kun ne eivät tuo mitään lisäarvoa eivätkä kerro ihmisen persoonasta tippaakaan?

Niin, tuossa se ongelma onkin. Sinun mielestäsi ainoa oikea tapa lähestyä ihmistä on persoonan esiin tuominen ja jokin provosoiva keskustelunaloitus. Et hyväksy tai edes tiedosta lainkaan sellaista mahdollisuutta, että tämä kaikki on mahdollista tehdä myös sen moi-liibalaaba-tunnustelun jälkeen. Jos tietäisit yhtään ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta, tietäisit, että tällainen ilmapiirin tunnusteleminen on ihan normaalia käytöstä eikä minkään idiootin merkki. Se luo pohjaa nimenomaan siten, että ilmaistaan kiinnostus keskusteluun ja eräänlainen kunnioitus pitämällä hieman etäisyyttä aluksi ja pyritään saavuttamaan jonkinlainen luottamus :"hei, sopisiko sinulle, että jutellaan mukavia, olen ihan kiva ihminen, älä pelkää". 

Itse pidin tinderistä juuri siksi että se on nopea ja välitön tapa saada selville jotain toisesta. Aivan kuin speed daiting. Joko kiinnostaa tai ei eikä tarvitse ottaa vakavasti. Siksi ei kiinnosta ottaa selvää.

Niin siis haluat saada toisesta jotain selville, muttei kiinnosta ottaa selvää? Nyt en ihan ymmärrä. Eikö se speed dating ole juuri sitä selville ottamista. Kysytään ne itseä kiinnostavat asiat ja toinen vastaa. Ja sitten joko jatketaan juttua tai siirrytään seuraavaan. 

On olemassa niitä ihmisiä jotka kiinnostuvat asioista jotka voi kysyä kysymyslistalta ja niitä, jotka kiinnostuvat luonteesta. Jos pitäisi muotoilla se tärkein kysymys kirjallisesti, se kuuluisi jotenkin näin

Oletko aktiivinen ihminen, joka on valmis näkemään vähän vaivaa löytääkseen juuri itselleen sopivan matchin? Panostatko ennemmin laatuun kuin määrään? Oletko puhelias ja osaat keskustella sujuvasti ilman valmista kysymyslistaa, ja oletko persoonallinen ihminen jolla on ainakin jossain määrin samanlaiset kiinnostuksen kohteet kuin minulla ja osaat sekä uskallat tuoda ne esille?

Sen sijaan että kysyisin kaiken tämän, ja yrittäisin arvata onko ihmisellä sen verran itsetuntemusta että vastaus on myös totta, päädyn päättelemään nämä asiat siitä kuinka ja millaisella viestillä mies lähestyy. Jos se on moi, tai kysy jos kiinnostaa, siinä on jo erittäin selkeä vastaus näihin kysymyksiin, eikä sen vastauksen perusteella ole mitään syytä enää jatkaa yritystä tutustua.

Miksi nämä mielestäsi sulkevat toisensa automaattisesti pois? Minusta parhaiten nimenomaan tutustuu siinä luonnollisen juttelun lomassa. Kun toinen kertoo arjestaan ja työstään, erilaisten asioiden painottaminen kertoo paljon enemmän luonteesta kuin se, mitä ihminen itse omilla sanoillaan siitä kertoo. Tottakai jokainen sanoo olevansa kiltti, reipas, aktiivinen ja huumorintajuinen, mutta ethän sinä näitä oikeasti voi tietää kuin oikeasti kokemuksen kautta. Ja näistä asioista kertoo paljon enemmän esimerkiksi se, mitä hän tekee työkseen ja mitä teki viikonloppuna ja mitä hän harrastaa kuin se, että henkilö vastaa kysymykseen "oletko aktiivinen" yksinkertaisesti "kyllä". En ymmärrä, miksi tässä aliarvostetaan sitä informaatiota, joka välittyy siitä arkitason juttelusta. 

Vierailija
237/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

OMG

Vierailija
238/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Niin, tässä näkee juuri ne kaksi syytä miksi tällaiset miehet ei sytytä:

1: keskustelun eteenpäin vieminen jätetään naisen harteille (naisen pitää kirjoittaa pitkä vastaus siihen mitäkuuluuviestiin)

2: miehen "keskustelu" on kysymys-vastaus-kuulustelua, eikä mies osaa oma-aloitteisesti kertoa yhtään mitään, eikä tuo keskusteluun mitään muuta sisältöä kuin äärimmäisen tylsät "täytän virastossa lomaketta"-tyyppiset kysymykset.

Mot.

Naulan kantaan!

Vierailija
239/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Ilmaisu 'Tämä' tässä yhteydessä referoi lainaamassani viestissä siihen, miten juuri kuvatunlaiseen asenteeseen on tullut törmättyä.

Pahoittelut epäselvyydestä, ihan aina ei jaksa keskittyä. Tämä palsta on minulle juuri sellainen paikka.

Eli et ollutkaan tuon vastaajan kanssa samaa mieltä. Hän on siis käsittääkseni nainen, jota ei kiinnostanut puhua työstä, vaan haluaa jotain hienompia puheenaiheita. Siksi en nyt oikein ymmärtänyt, mitä tuolla viestilläsi tarkoitit. 

Vierailija
240/716 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- "moi"

-"moi"

- " mitä kuuluu"

-" ihan hyvää"

-"joo tänne kans"

-"..."

-"moi"

- Olen ___. 

Niin, tässä näkee juuri ne kaksi syytä miksi tällaiset miehet ei sytytä:

1: keskustelun eteenpäin vieminen jätetään naisen harteille (naisen pitää kirjoittaa pitkä vastaus siihen mitäkuuluuviestiin)

2: miehen "keskustelu" on kysymys-vastaus-kuulustelua, eikä mies osaa oma-aloitteisesti kertoa yhtään mitään, eikä tuo keskusteluun mitään muuta sisältöä kuin äärimmäisen tylsät "täytän virastossa lomaketta"-tyyppiset kysymykset.

Mot.

Naulan kantaan!

Oletteko aspergereita, isin pikku prinsessoja joita pitää viihdyttää vai muuten vaan sosiaalisesti vammaisia? Normaali keskustelu jossa kysellään puolin ja toisin on joku kamala asia. 

Onnea vaan sinne kissayksiöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi