Mitä toistuvia painajaisia näet?
Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Näen lähes joka yö (ainakin niissä unissa jotka muistan) unta, etten pääse jostain syystä kotiin, tai perille, minne olenkin menossa.
Viime yönä jumituin johonkin yleisövessaan, rakennukseen jossa ei ollut ketään johon ei olisi ollut asiaa, en saanut kenkää millään jalkaan ja tunsin että kohta yksi ex nä'kee minut talonsa pihasta.. En vaan päässyt sieltä pois huomaamatta ja kotiin.Sitä ed.kerralla istuin jonkun kuplavolkkarissa, joka kaahasi pienen taajaman keskustassa ja sen piti viedä minut niille koska minulla oli joku tapaaminen siellä, mutta se vain kaahasi sitä katua edestakasin enkä päässyt sinne ja yhtäkkiä kävelin jotain metsätietä jnejne.
Usein en ehdi johonkin linja-autoon tai junaan, enkä pääse millään kotiin, aina on viiminen kyyti mennyt.
MIKSEN PÄÄSE KOSKAAN KOTIIN??????!!!! Kertokaa nyt mistä tämä johtuu, alan kyllästyä.
Mäkään en pääse koskaan kotiin. Kummallista vielä, että usein en edes ole varma missä asun, kaupunki ja avaimet ihan vieraita. Koskaan en unessa ole päässyt tähän kotiin, opiskeluaikaiseen kotiin välillä yritän mutta sekin on usein ihan väärässä paikassa, ja sisään en ole koskaan päässyt. Ahdistava hämmennyksen tunne ja paniikki johon herää!
Mulla on kaksi vakoipainajaista, joita en tosin ole nyt nähnyt vuosiin.
Ensimmäinen oli jonkun jo mainitsema uni, jossa on tappanut jonkun ja piilottaa ruumista. Välillä aivan absurdeihin paikkoihin, kuten nostaa naulakkoon ja vetää vain takit hengareineen eteen.
Toinen on sellainen, jossa olen valtavassa talossa, joka on unessa kotini. Yläkerrasta löydän uuden huoneen ja mietin, että miksi en koskaan käytä sitä. Avatessani ovea lamaannun kauhusta, koska muistan juuri oven raottuessa syyn miksi huone on poissa käytöstä. Huoneessa on noita-henki-demoni, raivokas hahmo, joka hyökkää päin ja kirkuu, raivoaa, repii. Se tahtoo satuttaa ja kiduttaa.
Kolmas usein toistunut uni, joka ei (etenkään tuohon jälkimmäiseen verrattuna ole painajainen) vaan vain ahdistava uni on matkalle lähtö. Olen lähdössä matkalle ja jo lentokentällä. Vasta siellä tajuan, että minulla ei ole matkatavaroita eikä passia ja en edes taida ehtiä koneeseen.
Pässi kirjoitti:
Että olen edelleen naimisissa exäni kanssa. Ahditava painajainen.
Samoin, ja aikaa on kulunut kymmeniä vuosia jo erosta. Mutta se aika elämästäni oli niin ahdistavaa helvettiä, että se on varmaan kaivertunut jonnekin alitajuntaan. En edes ole nähnyt sitä hyypiötä, joutuisin varmaan hoitoon, jos joutuisin näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ampiaisia , joten näen niistä unia aina välillä. Joko asuntoni on niitä täynnä, tai pahemmassa versiossa ne ryömivät hiusteni seassa. Tunnen miten ampiaiset liikkuvat ja surisevat hiuksissani, enkä haluaisi joutua haromaan tukkaani sormillani tai mitenkään koskea niihin muutenkaan, mutta en tiedä miten saisin ne muuten irrotettua. Ahdistava uni, yleensä herään sydän takoen tukkaani pidellen.
Ainoan ampiaisuneni (tai muistaakseni ainoan) näin kun yritin pitää uniapnea-maskia kasvoillani. Eihän siitä mitään tullut, kun unessa jättimäinen ampiainen tuli pörrääämään naamalle! Toisena yönä näin unta, että olen teljettynä johonkin latoon, enkä pääse pois. Kiva hoitomenetelmä, no se maski piti sitten palauttaa sairaalaan, koska olin sen aina unissani poistanut.
Syöpään sairastuminen jälkeen (useampi vuosi sitten, tällä hetkellä olen terve) olen nähnyt muutamia kertoja hyvin todentuntuisen unen, jossa olen kuollut ja soitan miehelleni rajan takaa.
Hän kertoo elämälleen käyneen hyvin, hän sai toteutettua haaveensa eli pääsi muuttamaan takaisin kotipaikkakunnalleen. Hänellä oli naisystävä joka oli raskaana (en voi enää saada lapsia, sairastuessani olin raskaana, raskaus piti keskeyttää). Tyttöystävänkin unessa näin, tunnistaisin varmaan jos jossain näkisin 😅
Kaikesssa raadollisuudessaankin uni on jotenkin hyvin lohdullinen. Surumielisellä tavalla. Itse kuolin, mutta rakkalleeni kävi hyvin. Enneuni?
Sama kuin ap:lla! Eli, olen jostain syystä ollut menemättä töihin, enkä ole ilmoittanut siitä kenellekään. En pomolle, en työkavereille. Ja yht'äkkiä havahdun tilanteeseen. Tämä taitaa olla toistuvin, harvoin painajaisia näen.
Eikun onhan mulla toinenkin (edelliseen viitaten). Eli mun kurkussa on karva/hius, jota yritän vetää pois. Se on kuitenkin jossain tuolla nielurisoissa kiinni, eikä lähde irti, vaikka kuinka voimallisesti sitä kiskon. Mitähän tämäkin uni mahtaa tarkoittaa..
Muumimörkö tulee uniini jatkuvasti, mutta tätä ei muut ota tosissaan.
Mun vakiopainajainen on se, että myöhästyn lentokoneesta. OIkeasti olen myöhästynyt vain yhden kerran (ja syy oli lentokentän kaaos), muuten olen aina ajoissa paikalla.
Näen usein unta, jossa pakenen miestäni, ja unessa pelkään häntä, tiedän, että kohtaan loppuni, jos hän tavoittA minut. Samoin näen usein unta, jossa olen hukannut kenkäni, en löydä niitä mistään ja joudun lähteä paljain jaloin kulkemaan pitkin tietä (kivet sattuvat unessani aina kipeästi jalkapohjiin). Kolmas uni, joka toistuu, on sellainen, jossa olen veneessä, jota soudan eteen päin. Joskus pieni lapsi istuu veneen pohjalla. Joskus unet myös yhdistyvät siten, että ensin soudan ja rantaan päästyäni huomaan hukanneeni kenkäni. Lähden kävelemään, ja jalkoihin sattuu.
Mitähän unien tulkitsijalla olisi näihin sanottavana?
Hampaiden tippuminen/heiluminen, sitten ahdistaa kun en ikinä pääse unissa hammaslääkäriin.
Matkustaminen paikkaan x, mutta aivan kaikki epäonnistuu ja myöhästyn ekasta bussista tai ajan väärään paikkaan, enkä pääse perille. Mikään ei toimi tai onnistu.
Unet koulusta,olen aina ihan uunona enkä muista koepäivää tai pukeutumista. Nykyään enemmän unet töistä vastaavalla epäonnisuudella.
Zombiunet, kuten aiemmalla vastaajalla, tykkään myös dystopiakirjoista/leffoista yms. mutta zombiunet on aika uusi juttu. Tosi tiivistunnelmaisia, pakenen aina johonkin isoon lasiseinäiseen taloon tai autiotaloon joita on tosi hankala suojata. Jostain syystä vaikka nää unet on pelottavia ja tuntuvat kestävän ikuisesti, herään näiden jälkeen tosi levänneenä.
Ex-puolisoni perhe, tai pikemmin entiset appivanhemmat kummittelevat unissani usein. Olen tätä nykyä uudessa onnellisessa parisuhteessa, mutta vuosien henkinen väkivalta ja alistaminen jättivät jälkensä.
Usein näen myös unia siitä että hammas/hampaat irtoavat.
Vessapainajaisia ollut tässä ketjussa ja mulla on niitä myös. Vessa on likainen tai vaikeasti tavoitettava, oveton tms. Lisäksi mulla on näissä unissa oikeen tappomenkat, verta vaan virtaa jokena siellä lattialla ja sattuu ihan hemmetisti. Helpottavaa herätä, koska mulla ei todellisuudessa ole ollut menkkoja vuosikausiin.
Kerään tai pakkaan tavaroitani paniikissa ja kiireellä. Yleensä olen lähdössä reissulta kotiin ja tavaroiden keräämisessä menee kauhea aika eikä laukut riitä. Tunnelma on aina kammottava. En vain saa kaikkea kerättyä enkä mahtumaan mukaan.
Kolme toistuvaa:
1.En saa soitettua 112:een(numeron syöttö ei onnistu).
2. Käyn pissalla seinättömissä tai lasiseinäisissä vessoissa.
3.Pakkaan omaisuuttani enkä ehdi tai saa niitä mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerään tai pakkaan tavaroitani paniikissa ja kiireellä. Yleensä olen lähdössä reissulta kotiin ja tavaroiden keräämisessä menee kauhea aika eikä laukut riitä. Tunnelma on aina kammottava. En vain saa kaikkea kerättyä enkä mahtumaan mukaan.
Minäkin näen joskus painajaisia pakkaamisesta. Joskus olen lähdössä matkalta kotiin ja pakkaan hirveällä kiireellä matkatavaroita muiden jo odottaessa minua valmiina lähtemään. Minä vain pakkaan ja pakkaan niitä tavaroita, mutta se ei edisty yhtään, koska niitä tavaroita vain tulee koko ajan lisää tai se ei vain jotenkin muuten onnistu.
Viime yönä olin unessa lapsi ja lähdössä luokkani ja kahden rinnakkaisluokan kanssa 2 päivää ja 1 yön kestävälle luokkaretkelle. Muut odottivat minua ilmeisesti jo koululla, lähtöön oli enää muutama minuutti ja minä vasta ryntäsin pakkaamaan tavaroita enkä ollut vielä edes pukeutunut. En kyllä olisi tosielämässä todellakaan ehtinyt sinne koululle ajoissa mukaan retkelle, kun siellä olisi tosiaan pitänyt olla muutaman minuutin päästä, koulumatkaan kului kouluaikoinani noin 40 minuuttia ja minä en ollut vielä edes pakannut tai pukeutunut.
Muutenkin näen joskus painajaisia matkustamisesta. Niissä aina jokin menee pieleen, esimerkiksi ruokailut niin että minä en saa koko matkan aikana ruokaa vaikka muut saavat, minä eksyn muista matkalla olevista ihmisistä tai tapahtuu jotain muuta ikävää. Jostain syystä aina kun olen matkalla mukana unessa, niin siellä on samassa porukassa vähintään jotain 20 ihmistä ja olemme matkalla linja-autolla oli matka kuinka pitkä tahansa. Aika outo juttu kun jonnekin ulkomaillekin tosiaan mennään aina linja-autolla eikä koskaan esim. laivalla tai lentokoneella, mutta ilmeisesti se linja-auto osaa sekä lentää ja sillä voi ajaa merienkin yli.
En oo kertaakaan 32 vuoden aikana nähnyt painajaisia, en ees näe normaaleja unia. Mun elämä nyt on muutenkin tylsää.
1. Näät unta että oot vessassa…
Ja irl kuset housuun.
2. Uni jossa random Igor ja Jorgos kössii mun fillarista lukon…
3. Uni jossa oon kuolemassa syömishäiriöön jossain sairaalassa, kaikki mun kaverit on siellä… sit vaa herään en vrm ikinä saa tietää mitä tapahtuu.
Myöhästyn töistä tai koulusta, ja hauskinta on etten tosielämässä Ole koskaan myöhästynyt.
Lisäksi näen toisinaan painajaisia karhuista, tai siitä etten saa ruokaa kun muut syö tai lapsuuden väkivallasta/ hyväksikäytöstä ja herään huutaen.
Mokaan ja lähden alasti kaupungille yleisin. Sitten joskus jotain kauhu-unia, joku läheinen myrkytetään tai jää auton alle.