Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toistuvia painajaisia näet?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?

Kommentit (343)

Vierailija
261/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tulee kotiin sairaalasta, yhtäkkiä kaikkien vuosien jälkeen. Hänellä on kädet täynnä kantamuksia eikä minulla ole paikkaa kaikille niille laukuille. Äiti seisoo vaan eteisessä takki yllä eikä voi tulla sisään. Minä itken aivan lohduttomasti ja yritän raivata tilaa onnistumatta siinä.

Tämä on todella raskas uni. Itken oikeasti ja siihen sitten heräänkin. Äiti kuoli syöpään kun olin nuori.

Vierailija
262/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka on se, että olen harrastamassa seksiä ja sitte huoneeseeni tullaan ja ampuvat mut ja sit mun mies tai se mies jonka kanssa harrastan seksiä soitti hötänumeroon mut ehdin jo kuolla.

Toinen on se, että viiötelen itseäni ja lopulta viiltelen kuolemaan itseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti tulee kotiin sairaalasta, yhtäkkiä kaikkien vuosien jälkeen. Hänellä on kädet täynnä kantamuksia eikä minulla ole paikkaa kaikille niille laukuille. Äiti seisoo vaan eteisessä takki yllä eikä voi tulla sisään. Minä itken aivan lohduttomasti ja yritän raivata tilaa onnistumatta siinä.

Tämä on todella raskas uni. Itken oikeasti ja siihen sitten heräänkin. Äiti kuoli syöpään kun olin nuori.

Ai hyvänen aika, otan osaa. Nuo tavarat ja äiti eteisessä..paljon symboliikkaa.

Vierailija
264/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on vakioteemana painajaisissa hätäkeskukseen soitto ja siihen liittyvät ongelmat. Yleensä käy niin, että en saa oikeaa numeroa millään syötettyä puhelimeen, vaikka kuinka pinnistelen. Vaihtoehtoisesti puhelimesta loppuu saman tien akku. Niinä harvoina kertoina kun saan oikeasti soitettua häkeen näissä unissa, niin vastaamassa on joku ihme hyypiöpäivystäjä, joka ei joka ota asiaani vakavasti tai puhuu sekavia, nauraa tmv.

Ahdistavia unia, näen näitä varmaan ainakin kerran viikossa. 

Vierailija
265/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uneni liittyvät jatkuvaan muuttamiseen. Olen viimeisen kahden vuoden aikana muuttanut noin viisi kertaa ja ikääkin minulla on jo reilusti yli 50 v. Tällä hetkellä olen saanut - toivottavasti ainakin toistaiseksi pysyvän asunnon - tai mistä sen tietää. Ahdistaa kyllä nämä jatkuvat muuttounet.

Vierailija
266/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmämatka ja yhteismajoitus

Vierailija
267/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuu pakenemis- ja piileskelyuni, jossa yritän karistaa kannoiltani ja harhauttaa minulle pahaa tahtovia rikollisia. Uni alkaa siitä, että olen jossain tutussa tai tutun kaltaisessa rakennuksessa, josta minun tulee päästä huomaamatta ulos esim. ikkunan tai salaoven kautta. Pahikset ovat koko ajan kannoiltani.

Näihin uniin liittyy unesta toiseen vaihtuvia tuttuja tai useammasta tutusta paikasta sekoittuneita miljöitä. Mukana on myös usealla eri (julkisella) kulkuvälineellä liikkumista/pakenemista. Yleinen on, että minun pitää ehtiä tietystä paikasta lähtevään bussiin, jolla pääsisin turvaan. Usein bussiin liittyy paljon sekaannuksia. En ehdi oikeaan bussiin, päädyn tuntemattomaan paikkaan jne.

Outoa tosiaan on, että vaikka unen juoni on aina hyvin sama, paikka vaihtelee: milloin ollaan mökillä, milloin entisen asuinkaupungin maisemissa.

Vierailija
268/343 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nään jatkuvasti painajaisia historian opettajastani! Hän aina huutaa meille tunneilla ja nykyään pelkään häntä. Näen myös muita painajaisia

Vierailija
269/343 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi unta toistuu saannollisesti, mutta ei kovin usein. Ekassa olen ja asun Suomessa (olen asunut ulkomailla pian 25 vuotta), on syksy ja jostain syysta en paase lahtemaan Suomesta. On hirveen synkka olo ja jotekin uhkaava tunnelma siina unessa. Toinen on, etta olen vienyt lapset hoitoon ja yht akkia olenkin jossain tosi kaukana josta kestaa monta tuntia paasta hakemaan heidat ja olen ihan paniikissa. 

Mitahan nuokin tarkoittaa??

Vierailija
270/343 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painajaisuneni kohdistuu useasti siihen että jään aina yksin outoon paikkaa ja yritän joko löytää kotiin tai etsiä puolisoni.

Toinen painajaisuni on että olen palanut taas peruskouluun, nään siinä tuttuja ja aina olen myöhästynyt/paennut tärkeältä tunnilta tai kokeesta. Olen siis jo äiti ja lähemmällä 30 tä.

Vierailija
271/343 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt raskaana ollessani nähnyt painajaisia missä saan keskenmenon tai muuten vaan liittyy raskauteeni. Yhdessä unessa olin jossain ulkona missä oli paljon ihmisiä ja sitten mun housut oli ihan veressä ja olin paniikissa huutanut apua apua. Toisessa unessa mun veli oli potkinut mun vatsaa ja anelin sitä lopettamaan (ihan sekopäistä, mun veli ei ikinä tekisi noin :D). Olen muutenkin nähnyt tosi paljon unia melkein joka yö nyt raskaana ollessani. Ehkä mietin ja stressaan liikaa, mikä heijastuu mun uniini.

Vierailija
272/343 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen ahdistavia ovat unet joissa olen joutunut takaisin lukioon. Nämä lukiounet toistuvat aina sillon tällöin.

Vierailija
273/343 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unia joita kutsun "leffauniksi". Nämä eivät varsinaisesti ole painajaisia, mutta yleensä aihepiirit ovat aika jännittäviä. Näissä unissa katselen jotain kauhuleffaa ja sitten olenki itse siinä mukana, katselijana. Asiat tapahtuvat ympärilläni, ja voin jonkin verran jopa vaikuttaa niihin, mutta mikään tai kukaan ei voi minua koskettaa, olenhan pelkkä elokuvan katsoja. Ja koska oikeastikin pidän kauhuelokuvista, niin nämä zombie- ja sarjamurhaaja leffaunet ovat oikeastaan aika mielenkiintoisia.

Olen kyllä yllättynyt siitä, että miten yleisiä nämä vessaunet ovat. Luulin että olen ainoa joka näitä näkee, kun minulla on ujo rakko enkä yleensä voi käydä julkisissa vessoissa jos siellä on muita ihmisiä. Näen usein unia, jossa minun olisi päästävä vessaan ja kaikki vessat mitä löydän ovat lasikoppeja jossain torin laidalla, enkä voi edes ajatella että sellaisessa pystyisin käymään. 

Vierailija
274/343 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan yhtäkkiä että olen jo kauan aikaa sitten päähänpistosta ostanut uuden asunnon mutta jostakin syystä sitten unohtanut ostokseni. Lähden etsimään asuntoani kummallisen unihelsingin kaduilla vaellellen ja välillä outoihin raitiovaunuihin nousten. Joskus asunto jopa löytyy ja paljastuu aivan omituiseksi, yleensä rähjäiseksi mutta myös kiehtovaksi. Huoneiden muodot ovat erikoisia ja asunnon pohjaratkaisu sokkeloinen. Epäröin kovasti ja mietin että voisinko mitenkään saada vanhan, kaikin puolin hyvän ja mieluisan kotini takaisin.

Tämä uni on todella helppo tulkita. Mietin paljon mahdollisia tulevia elämänmuutoksia ja myös mahdollista asunnon vaihtamista.  Nuoruuden versio tästä unesta oli se, että löysin kulloisestakin kodistani uusia omituisia ja jänniä huoneita.

Olen varmaan löytänyt sitten jonkun sielunsisaruksen. Nuoruudessa juuri tollaisia unia, että löytyi pesukoneen alta salakäytävä kellariin jne.

Nykyään tosi usein toistuu, että olen ostanut uuden kämpän ja sitten alan kauhistella, että mitä teen vanhalle ja että pärjäänkö taloudellisesti? Hieman variaatioita toki on. Ehkä itsellä on erosta ja elämäntilanteesta johtuen hieman kädestä suuhun -hetki, niin tuo taloudellinen puoli varmaan korostuu sen takia.

M41

Vierailija
275/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime yönä taas toistui uni, jossa tiedän että seuraavana aamuna lähtee lento johonkin, mutta en muista tarkkaa aikaa ja lippu on jossain hävöksissä, kello alkaa olla 20 ja kaikki pakkaamatta....alan apinan raivolla pakata kaikkea mitä silmiin osuu kukkaruukuista lähtien, samaan aikaa pitäis tehdä kaikenlaista asiaa joka on jääny tekemättä. Melko helpottavaa herätä.

Vierailija
276/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein kuumeessa saman unen: olen jähmettynyt paikalleni ja minua lähestyy valtava katupora tai vastaava. Tärinä ja ääni on sietämätöntä, mutten pääse pakenemaan.

Myös hankalat sisäänkäynnit ja portaikot ovat tyypillisiä omissa painajaisissani. Yhtäkkiä portaat loppuvat kesken tai hajoavat, ja joudun kiipeämään kaiteita pitkin. Tai ovi josta pitäisi mennä sisään, sijaitsee jossain korkeuksissa ja on aivan liian ahdas luukku.

Vierailija
277/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ampiaisia , joten näen niistä unia aina välillä. Joko asuntoni on niitä täynnä, tai pahemmassa versiossa ne ryömivät hiusteni seassa. Tunnen miten ampiaiset liikkuvat ja surisevat hiuksissani, enkä haluaisi joutua haromaan tukkaani sormillani tai mitenkään koskea niihin muutenkaan, mutta en tiedä miten saisin ne muuten irrotettua. Ahdistava uni, yleensä herään sydän takoen tukkaani pidellen.

Vierailija
278/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummolassa enkä tykkää olla siellä ja haluaisin pois mutta vanhemmat aikovat olla siellä päivätolkulla. Olen unessa ihan voimattoman raivona.

Vierailija
279/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin usein toistuva, mutta sillointällöin näen unta, että olen paisunut takaisin entisiin mittoihini. Se on aika kamalaa kun yhtäkkiä huomaa, että miten ihmeessä mä oon taas tämmönen ryhävalas, ku just olin vielä normaalipainoinen.

Vierailija
280/343 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe painajaisia juurikaan. Lapsena oli muutama vakiopainajainen ja aikuisiällä lapsen syntymän jälkeen näin usein erilaisia painajaisia, jossa olen unohtanut/jättänyt vauvani johonkin nukkumaan, joskus kotiin joskus laivan hyttiin tai muualle. Kun unessa havaduin asiaan en osannut mennä enää vauvani luo vaikka tiesin missä hän on. Tämä sama kaava toistui näissä unissa ja tunne oli aina sama.Kamalia unia, onneksi ensimmäisen vuoden jälkeen olen nähnyt vain yhden vastaavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan