Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toistuvia painajaisia näet?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?

Kommentit (343)

Vierailija
301/343 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laivan tms noutopöydässä. Kerään lautaselle herkkuja. Ne alkavat kutistua jo kun otan niitä. Kun pääsen pöytään, lautanen on tyhjä.

Syön jotain tahmeaa ja kovaa. Hampaat tarttuvat siihen ja irtoavat. Tämä varsinkin nuorempana.

Unihalvauksia on varsinkin väsyneenä. Samoin puoliuneen liittyviä pelottavia hallusinaatioita. Niiden yhteydessä luulen kuolevani, ja kestää pitkään, että rauhoitun.

Vierailija
302/343 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta että kävelen kahden pojan kanssa ja edellä kävelee yksi nainen lastenrattaiden kanssa jutellen minulle. Kyseinen nainen on työkaverini ja kahden pojan yh-äiti. Itse olen naimisissa, ei lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/343 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee tunnustaa, tai eihän se kai mun vika oo jos unessa nään..... mut joku muukin kertoi unesta missä on tehny murhan ja muistaa sen yhtäkkiä/yrittää peitellä sitä. Tää on mullakin ja se on ihan kauheeta, hirvee tunne unessa kun muistat että oot joskus jonkun tappanu (miksi tai miten ei käy ilmi) ja nyt alkaa vyyhti selvitä . Inhottavin ja ahdistavin painajainen ikinä, siit on kyllä suuri helpotus herätä!

Vierailija
304/343 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä joillaki helppoa.... Monet mainituista painajaisista ei ole edes painajaisia mielestäni. Itse näen mm. sellaista että minua pahoinpidellään ja hakataan ja tunnen jokaisen iskun ja lyönnin kuin olisin hereillä

-Tipun todella korkealta ja herään kun läsähdän asvalttiin ja tunnen kaikkien luiden murtuvan

-Peruskoulun ajoilta koulukiusaamistilanteita että elän ne uudestaan itkien

-Sitten sellainen että olen venytyspenkissä kidutettavana ja minua pistellään puukoilla ja terävillä esineillä. Tästä unesta kun herään iskee paniikki ja ahdistus ja olen aivan hiestä märkänä. Yleensä loppuu unet siltä yöltä sitten kokonaan.

-minua kidutetaan hukuttamalla

Olisin onnellinen jos näkisin painajaista irtisanomisista ja asuntokaupoista...

Vierailija
305/343 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkipainajainen - pesen pyykkiä taukoamatta mutta likapyykki ei lopu ikinä, kaikissa huoneissa lojuu vaatteita ja lakanoita enkä saa kaaosta hallintaan. Aina joku tuo lisää pyykkiä, haisevia kosteita pyyhkeitä ja lakanoita jotka pitäisi pestä etteivät homehdu. Oikeasti meillä on aina pyykkitilanne hallinnassa. Usein unessa siivoan myös samaan aikaan, tiskiä on loputtomasti ja kerään roskia säkeittäin. Todella ahdistava uni.

Tuoko ahdistavaa :D itse olin kidutettavana viime yönä myös ja koko päivä pilalla kun loppui unet siihen. Vaihdetaanko?

Vierailija
306/343 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin painajaiseni liittyy lentokoneen putoamiseen. Asun aivan lentokentän vieressä, ja näen todella usein (varmaan viitisen kertaa vuodessa) unta, että kone tippuu metsän taakse ja iso sienimäinen savupilvi nousee. Katson koneen tippumista siis omalta pihaltani. Koska uni toistuu säännöllisin väliajoin, saatan unessanikin pohtia että "nytkö tää tapahtui sitten oikeasti?" Tunnun siis tiedostavan jopa unessa, että taas näitä samoja unia.

Kieltämättä tässä on joskus tullu funtsittua enneunen mahdollisuutta. Aina sama kaava ja toistuu todella usein.

Mielummin katson lentokoneen putoamista sivusta kuin on kyydissä. Itse olisin omalla tuurilla luultavasti kyydissä ja usein painajaisissa en vielä herää siihen kun jotain kauheaa tapahtuu vaan vasta sillä hetkellä kun kuolen tuskallisesti. Parastahan on herätä ennen kauheinta hetkeä

Vierailija
307/343 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ilmaantui minulle uusi toistuva painajainen.

Lähden lenkille, ja huomaan äkkiä, etten ottanut mukaan avaimia, rahaa, tai puhelinta. En siis pääse mitenkään takaisin kotiin, kun en saa tilattua huoltomiestä avaamaan ovea, enkä saa edes yhteyttä keneenkään.

Alitajunnan mielestä taidan olla ihan eksyksissä.

Vierailija
308/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen Emmanuelle 7-painajaista, sitten herään märkänä ja väsyneenä

Vierailija
309/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain katolla ja en pääse mistään pois. Tikkaita ei ole.

Vierailija
310/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhee tunnustaa, tai eihän se kai mun vika oo jos unessa nään..... mut joku muukin kertoi unesta missä on tehny murhan ja muistaa sen yhtäkkiä/yrittää peitellä sitä. Tää on mullakin ja se on ihan kauheeta, hirvee tunne unessa kun muistat että oot joskus jonkun tappanu (miksi tai miten ei käy ilmi) ja nyt alkaa vyyhti selvitä . Inhottavin ja ahdistavin painajainen ikinä, siit on kyllä suuri helpotus herätä!

Muistan joskus nähneeni vastaavan. Murhasta takaa-ajetun tunne on aivan aito kiinnijäämispelkoineen.

En ole tehnyt yhtään murhaa tähän mennessä.

Vierailija
311/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut esitellään seuraavana esitelmöitsijänä. En tiedä mikä tilaisuus on ja mistä minun pitäisi puhua. Heräsin.

Vierailija
312/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkona talvisena pakkasyönä. Tuulee ja lunta tuiskuttaa. Kadut ovat tyhjiä, ikkunat pimeänä, eikä ristinsielua näy. Kävelen katua pitkin ja se muuttuu tieksi, joka kulkee metsään ja katuvalot päättyvät...

Toinen on, että vihaamani ihminen muuttaa naapuritaloon...

Vierailija
313/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eilen näin unta, että on englanninkielentunti tulossa ja mulla on läksyt tekemättä.

Mä en tiedä miksi aina välillä näen tuommoisia unia vieläkin, kun kouluaikani ovat takana päin.

M30

Vierailija
314/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta että olen koulussa (yleensä yläaste tai lukio, joskus harvoin yliopisto) ja pitäisi ehtiä tunnille mutten tiedä missä se pidetään. Joskus myös olen myöhässä tentistä tai pääsykokeesta.

Aika usein näen unta töistä, eli olen asiakaspalvelussa ja vihaisia asiakkaita vain tulee ja tulee jonoksi asti eikä ketään kollegoista ole mailla halmeilla.

Vierailija
315/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien tulkitsijana luulen, että olet joutunut "nielemään" jotain vastoin tahtoasi. Ei tarkoita mitään konkreettista mutta jotain mikä on sinulle ollut  vaikeaa.

Vierailija
316/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien tulkitsijana luulen että koet olevasi yksin eikä kukaan auta. Mikä nykyisessä elämässäsi vastaa tuota tunnetta?

Vierailija
317/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissani olen aina se pahantekijä tai valloittaja. Aika useasti olen syöttänyt kaverini karhuille. 

Vierailija
318/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien tulkitsijana luulen että yrität ehkä peitellä jotain omasta mielestäsi kamalaa asiaa . Et tietenkään murhaa.

Vierailija
319/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien tulkitsija, paina lainaa painiketta niin tietäisi kenelle suuntaat viestisi.

Vierailija
320/343 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan 2000 luvun alussa ravintolapäällikkönä, tykkäsin siitä paikasta, mutta jostain syystä näen vieläkin joskus, aina samansisältöistä, hyvin ahdistavaa unta siitä kuinka tulen aamulla duuniin, siellä ei ole ketään töissä. Asiakkaat kolkuttelee oven takana aamiaiselle pääsyä, minä sinkoilen vaan ees taas ja mietin mitä teen, mistä aloitan, avaanko kassaa vai laitanko kahvin tippumaan vai mitä hittoa teen vai kirjoitanko vaan lapun luukulle SULJETTU. Yritän soittaa jollekin sellaisella vanhalla lankapuhelimella jossa on pyöritettävät numerot mutten muista kenenkään numeroa tai pyöritän väärin. Mietin myös siinä ees taas sinkoillessani että olenko edes enää täällä töissä, miksi olen täällä, pitäskö mun olla jossain muualla....

Uni jatkuu ja jatkuu loputtomiin samalla kaavalla ja ahdistus kasvaa.

Tämä ilmenee usein sellaisissa elämäntilanteista kun on jotain isoa muutosta tulossa ja olen epävarma jostain isommasta jutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi