Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toistuvia painajaisia näet?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?

Kommentit (343)

Vierailija
241/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on mainittu kaikki mun painajaisunet! Paitsi tuota, jossa suu on täynnä jotain tahmeaa, en ole koskaan nähnyt.

Muita vakiopainajaisunia: Olen irtisanoutunut työpaikastani, ja mennyt takaisin samaan työpaikkaan, jossa olin 20 vuotta sitten. Huom! Kyseessä on ihan eri ala, ja kukaan ei unessa perehdytä mua niihin hommiin, koska olettaa, että muistan ne 20 vuoden takaa. :(

Olen palaamassa lomamatkalta kotiin. Lähtö on aika pian, mutta sitä ennen pitää ehtiä pakata. Ainut ongelma on vain, että olen pakannut mukaan KAIKKI vaatteet, jotka omistan, sekä koko kirjavarastoni ja astiavarastoni. Hirveä ongelma, miten saan mahtumaan ne matkalaukkuuni, mutta hotellillekaan en halua niitä jättää.

Olen eronnut ulkomaalaisesta miehestäni. Unessa löydän itseni takaisin ulkomailta miehen luota, jonka kanssa en halua olla ja ilman työpaikkaa tietysti.

Unessa tulen kotiin ja mies ilmoittaa "ilouutisia": Hän on ostanut meille uuden asunnon: Muutamme jonnekin ei niin kivaan asuntoon, joka on kaikenlisäksi vielä jossain ei-niin kivalla alueella. Vanha asuntomme on myyty.

Vierailija
242/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuvasti painajaista että leijun erittäin mustan ison järven yllä ja melkein tipun veteen mutten koskaan ole tippunut..

Tai roikun korkean kerrostalon jyrkän katon reunalla ja melkein putoan koska talo huojuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vakiouni on "yleinen vessa". Tätä yleistä vessaa yhdistää aina se, että ne on törkyisiä, pissaa ja kakkaa on pöntössä, lauteilla ja lattialla. Ja mun on jotenkin taiteiltava siihen asioimaan.

Näin näitä unia jatkuvasti ja usein niissä oli myös niin että muita näkemässä

Sitten luin jostain että tarkoittaa häpeää ja tasan tiedän mikä mun kantama häpeä on

Unet loppuivat siihen :)

Vierailija
244/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nän unta että olin kirkossa, alttarilla hääpuku päällä, suvut takana, pappi valmiina seremoniaan. Katsoin miestäni -olikin exäni.

Se tunne.

Vierailija
245/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi. Ei pysähdy ylös mennessä vaan jatkaa ja tai alkaa putoamaan ohi kerroksen jatkaen syvemmälle kuiluun jossa ei ole ulospääsyä, sahaa ylös alas.

Vierailija
246/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen urakointi sopimuksia rikkaan miehen teemapuistossa, jossa idiootit loukkaavat itseään omaa typeryyttää siiihen liittyy myös varkaiden takaa-ajoa ja pakenemista itse.

Liittyisikö siihen että minulla oli rakennusfirma.

Vierailija
247/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen usein unia joissa olen erittäin uupunut ja väsynyt, yritän pysyä väkisin hereillä ja selvitä normaalista arjesta ja puheeni sammaltaa ja pysyn hädin tuskin pystyssä. Liikkeeni ovat hidastettuja ja tiedostan että muut ihmiset katsovat minua tuomitsevasti, oudoksuen ja jotkut säälivästi. Tunnen häpeää siitä että en pysty käyttäytymään kuten normaalit ihmiset vaikka yritän niin kovasti ja käytän kaiken tahdonvoimani siihen. Silmäni painuvat väkisin kiinni, raajani tuntuvat raskailta ja puheeni puuroutuu. Yritän selvitä koulupäivästä mutta se tuntuu niin raskaalta että haluaisin vain kuolla.

Olen nähnyt näitä unia jo varmaan yli 10 vuoden ajan ja viimeksi viime yönä.

N23

Mun elämä on tällaista ihan valveilla. Plus kaikkeen menee painajaismaisen paljon aikaa.

Vierailija
248/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuva teema on se, että unessa pitäisi olla jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, mutta en vain tahdo päästä perille, koska aina on jotain esteitä matkassa. Yritän ja yritän, mutta ei onnistu, ja jossain vaiheessa huomaan olevani auttamattomasti myöhässä.

Joskus kauan sitten näin karhu-unia, mutta nyt en enää vuosiin.

Yhteen aikaan oli myös unia, joissa olin tekemässä jotain juttua (kerran soitin viulua sinfoniaorkesterissa) ja pelkäsin koko ajan, että paljastuu, etten oikeasti osaa ko. hommaa. (Niin, en siis osaa soittaa viulua oikeassa elämässä.) Nämä tulkitsen huijarisyndroomasta johtuviksi uniksi.

Vierailija
249/343 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että minut pakotetaan lukemaan Vauva.fi-palstan keskusteluja.

Vierailija
250/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla kirjoitti hissiunista, mulla on niitä kans. Menen yleensä niissä vanhan kotitaloni (7 kerrosta) hissiin, ja painajaismaisesti se alkaa nousta hurjaa vauhtia ja yli kerrosmäärän, en tiedä että onko yhtäkkiä kerroksia tullu lisää mut ei se kuitenkaan mihinkään ulos talosta singahda. Tunne on vaan karmea kun ei se pysähdykään siellä mihin oon painanu nappia.... tai sitten tajuan että hissin alla on kummallisia kellarikerroksia joihin hissi yhtäkkiä painuu. En tiedä vaikuttaisko se että kun olin lapsi, varoiteltiin kovasti käyttämästä yksin hissiä, ja hissit olikin aina varustettu "alle 12-vuotiaat eivät saa käyttää yksin hissiä" -plakaateilla, jotenkin se varmaan jäi alitajuntaan.

Vierailija
251/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiunet, joihin liittyy putoamisen tunne:

1. Menen hissiin, joka nousee kovalla vauhdilla pysähtymättä edes ylimpään kerrokseen ja jää lopulla välille. Hissikorin katto madaltuu sen verran, että tunnen pakokauhua.

2. Menen hissiin, joka laskeutuu kovalla vauhdilla pysähtymättä alimpaan kerrokseen ja jää lopulta välille jossain kellarin alapuolella. Hissikorin lattia kohoaa sen verran, että tunnen pakokauhua.

Kummassakin hissiunessa tiedän lopputuloksen jo mennessäni hissiin. Hissin kova vauhti ottaa vatsasta. Yleensä hissiuni päättyy putoamisen tunteeseen.

Toinen vakiopainajainen liittyy tirkistelijään, joka vaani hoitajien asuntolan ikkunoiden takana rämpien syvässä umpihangessa jopa jouluaattona.

Unessa olen siinä maan tasalla sijaitsevassa asunnossa kuutamoisena yönä. Tarkistan, onko ulko-ovi kiinni. Ikinä se ei ole kiinni, vaan ilkeästi raollaan ja kuu valaisee muuten pimeää eteistä. Mennessäni sulkemaan ovea näen tirkistelijän tutut jalanjäljet routaisessa maassa. Usein asunnossa on myös mystinen toinen ulko-ovi, joka on myös raollaan ja jalanjäljet johtavat myös sen edustalle. Ovien sulkeminen vie aina kauan aikaa, kuten kauhuelokuvissakin.

Vierailija
252/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unta että olen koulukiusattu, ja minulle tehdään väkivaltaa. Olen koulussa vain kylpytakki päällä.

Tämä kai siksi kun olin koulussa suosittu ja koin siitä paineita.

Vierailija
253/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe painajaisia.

Olin ennen koukussa okkultistisiin juttuihin, silloin niitä oli ihan koko ajan. Nyt on ihana (Jeesuksen läsnäolon) rauha.

Ainoa, josta saatan saada lievän painajaisen, on se, jos otan beetasalpaajaa ennen unta. Mutta ne eivät ole mitään verrattuna noihin entisen elämänvaiheen toistuviin painajaisiin.

Vierailija
254/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt jo vuosien ajan, aika ajoin toistuvia unia siitä että olen pilvenpiirtäjän ylimmässä kerroksessa ja joka kerran talo alkaa huojumaan puolelta toiselle ennen kuin kaatuu. Yritän paniikissa etsiä turvallista reittiä alas mutta ei auta,  putoan talon mukana korkeuksista asfalttiin. Joka kerran putoaminen tuntuu mahanpohjassa ja kun iskeytyy vauhdilla maahan, tunne on erittäin karmiva.

Vierailija
255/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen edelleen naimisissa exäni kanssa. Ahditava painajainen.

Vierailija
256/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös useita täällä toistuvia uniteemoja (hampaat, suorottamattomat kokeet, käärmeet...).

Sitten on muutama kiinnostava toistuva uni:

Olen menossa Viking Linellä Helsingistä Tukholmaan. Laivan lähtö on aina jännittävä hetki, koska sen pitää jotenkin leppoisan alun jälkeen "hypätä" matkaan - tästä aiheutuen on matkustajilla riski tipahtaa mereen laivan valtavan keinahduksen vuoksi. Tämä on siis unessa normaalia, mutta silti hirvittävän pelottavaa.

Toinen teema liittyy kotikaupunkiini Heinolaan. Kaupungin viereltä virtaava Kymijoki on usein läsnä unissani, useimmiten jotenkin pelottavana. Useimmiten minun/meidän pitää päästä joen yli joko kävellen tai autolla, mutta silta on huonossa kunnossa ja koko homma on hyvin riskaabeliä. Joskus olemme myös veneilemässä joella, joskus taas uimassa. Aina näennäisesti tyynessä joessa kuitenkin piilee vaara.

Kolmas uni liittyy siihen,miten aiemmin asuin Englannissa ja nyt sitten jostain syystä mieheni, lapsemme ja minä olemme muuttamassa sinne takaisin. Usein olemme myös myyneet nykyisen kotimme. En oikein ymmärrä miksi, ja unet ovat hyvin ahdistavia koska en tahtoisi muuttaa. Näihin liittyy joskus myös au pair perheeni, joiden luokse päädyn töihin tai käymään, myös hyvin ankeaa...

Vierailija
257/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri, kun olen saamassa sisälle, niin herään.

Vierailija
258/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen todella usein painajaista, jossa joudun olemaan seksuaalisessa kanssakäymisessä miesten kanssa. Sehän on pahin pelko ja painajainen meillä naisilla, sillä mehän emme ikinä, siis ikinä halua olla seksuaalisessa kanssakäymisessä varsinkaan miesten kanssa.

Vierailija
259/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhtäkkiä että olen jo kauan aikaa sitten päähänpistosta ostanut uuden asunnon mutta jostakin syystä sitten unohtanut ostokseni. Lähden etsimään asuntoani kummallisen unihelsingin kaduilla vaellellen ja välillä outoihin raitiovaunuihin nousten. Joskus asunto jopa löytyy ja paljastuu aivan omituiseksi, yleensä rähjäiseksi mutta myös kiehtovaksi. Huoneiden muodot ovat erikoisia ja asunnon pohjaratkaisu sokkeloinen. Epäröin kovasti ja mietin että voisinko mitenkään saada vanhan, kaikin puolin hyvän ja mieluisan kotini takaisin.

Tämä uni on todella helppo tulkita. Mietin paljon mahdollisia tulevia elämänmuutoksia ja myös mahdollista asunnon vaihtamista.  Nuoruuden versio tästä unesta oli se, että löysin kulloisestakin kodistani uusia omituisia ja jänniä huoneita.

Vierailija
260/343 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni vauva, mutta en muista huolehtia siitä. Se unohtuu jatkuvasti jonnekin, kaappiin tai sohvan alle ja tajuan etten ole ruokkinut sitä taas pariin kuukauteen. Vauvalla ei ole edes nimeä, se on vaan vauva.

Herättyäni olen aina hyvin huojentunut että se olikin vain unta. Minulla ei ole lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi