Jos jokin kaukolento on meno-paluu 1500;- ja hotelli n. 100/yö eli 2 vko reissu olisi 3000;- niin lähtisitkö?
Käyttöraha tietysti vielä päälle mutta kauanko sinulla kestäisi tuon summan säästäminen? Mulla menisi puolisen vuotta ja voisihan sitä lähteäkin jos saa tarpeeksi pitkän loman, talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.
Kommentit (67)
En lähtisi noin halpaan hotelliin ja lennot upgreidaisin businekseen. Matkustan harvoin, mutta silloin kun matkustan niin teen sen tyylillä.
Yhdessä välissä tein 2-3 viikon kaukomatkoja kerran vuodessa. Yksi reissu maksoi 3000-4000 euroa kaikkinensa myös käyttörahoineen.
En maksaisi, koska kävin muutama vuosi sitten 2 vkon loman Playa del Carmenissa alle 2000€.
Mulla on tuo raha, mutta yhtään paikkaa maailmassa ei ole, mihin päästäkseni vain huvin vuoksi maksaisin 1500e. Käytän kaikkeen kivaan kotimaassa.
??? Totta kai ja olen joka talvi reisussa 2 kk noilla ehdoilla.......tropiikissa.
En lähtisi, koska en enää suostu olemaan kaukolennoilla economy-luokassa. Matkustan bisneksessä kaukolennoilla, jotta voin lepäillä ja nukkua matkan ajan vaakatasossa.
Olin Las Vegasissa kaksi viikkoa viime vuonna ja maksoin siitä 3000 e+käyttörahat 3000 e. Meni vuosi säästää.
Noin kallis lento on varmaan niin pitkä, että en jaksaisi sitä. Jätän väliin.
Thaimaassa kuukausi jouluna, meni varmaan 6000€, parissa kolmessa kuukaudessa sen säästää. Tapana on käydä 2 kertaa vuodessa Thaimaassa 3-4 viikkoa kerralla. Rahat riittävät silti helposti muihinkin harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Noin kallis lento on varmaan niin pitkä, että en jaksaisi sitä. Jätän väliin.
Kallis? 1500?
"talvella olisi ihana vaikka joku Cancun.!"
Menopaluu Hki-Cancun 700 e, ei 1500 e.
Itse asiassa olemme veljen kanssa menossa tuonne Cancuniin. Emme halunneet vaan 18 tunnin lentoa välilaskuineen, vaan päätimme mennä Lontoon kautta Miamiin, siellä viikko, sieltä los angenesiin viikko, sieltä lennot Mexico Cityyn ja lopulta Cancuniin. Paluuta ei ole ostettu, mutta lento Lontoosta maksoi 200 e meno Miamiin. (+istuinpaikka + ruuma jos ottaa tavaraa = 300 e). ja kestää 9 tuntia vain. Majoitukset air bnblla koko asunto, yleensä USAssa no 100 e päivä (50 e per mies), ja Meksikossa saa jo puolet halvemmalla, tai 60 eurolla koko talon uima-altaalla. Yhteensä lennot Meksiko cityyn saakka 700 e per mies. Sieltä 100 e lento Cancuniin ja paluu joskus en tiedä milloin.
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e meno) saapuu HKI-Lontoo Stansfeldiin ja Lento Miamiin on Gatwickin kentältä Lontoossa, välimatka on 120 km! kai sen uberilla tai junalla sitten pitää tehdä.
ja halvemmaksi tulee kun jättää ruumaan menevän laukun pois, joskus niistä pitää maksaa erikseen ja samalla säästää aikaa kun on vain pikkulaukku cabinissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olemme veljen kanssa menossa tuonne Cancuniin. Emme halunneet vaan 18 tunnin lentoa välilaskuineen, vaan päätimme mennä Lontoon kautta Miamiin, siellä viikko, sieltä los angenesiin viikko, sieltä lennot Mexico Cityyn ja lopulta Cancuniin. Paluuta ei ole ostettu, mutta lento Lontoosta maksoi 200 e meno Miamiin. (+istuinpaikka + ruuma jos ottaa tavaraa = 300 e). ja kestää 9 tuntia vain. Majoitukset air bnblla koko asunto, yleensä USAssa no 100 e päivä (50 e per mies), ja Meksikossa saa jo puolet halvemmalla, tai 60 eurolla koko talon uima-altaalla. Yhteensä lennot Meksiko cityyn saakka 700 e per mies. Sieltä 100 e lento Cancuniin ja paluu joskus en tiedä milloin.
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e meno) saapuu HKI-Lontoo Stansfeldiin ja Lento Miamiin on Gatwickin kentältä Lontoossa, välimatka on 12
No näytähän mulle linkki 700/meno-paluu reissuun. Lähtöpäivä 26.12., paluu ennen loppiaista (ei ihan tule 14 pv täyteen mutta 10)
Minne maan ääriin maksaa meno-paluu 1500?. Itsellä alkaa ns reuna häämöttää Hong-Kong Filippiinet paikkeilla eikä sinnekään moin paljon maksa. Joten vastaukseni; en lähtisi.
Riippuu ihan kohteesta. Kaukomatkalle, siis joku Australia, 2 viikkoa on vähän, johonkin rannalle lojumaan taas ihan liikaa.
Säästää ei tarvi, senkun ottaa tililtä.
En maksaisi pelkästä Cancunin tai PdC:n lomasta kolmea tonnia. Molemmat järkyttäviä rantarysiä. Olen aikoinaan ollut PdCssä, mutta matkaan sisältyi myös viikko Meridassa ja kolme retkeä mayaraunioille.
Meillä maksoi Jenkkeihin lennot 1700 per lärvi, kun lennettiin kerran elämässä meno A380:llä San Franciscoon ja paluu Losista samanlaisella.
Ei olisi ongelmaa maksaa, mutta en siltä pohjalta tee päätöksiä.
En ole niin kiinnostunut kaukomatkoista. Eurooppa on paras, ilmasto, kulttuuri, historia, ruoka, luonto, kaikki. Ja säästää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e meno) saapuu HKI-Lontoo Stansfeldiin ja Lento Miamiin
joulunaikaa kalliimpaa
Google flights sillä löytyy
esim tuohon aikaväliin 1000 e menopaluu (finnair ja air american lento)
https://www.google.com/travel/flights/search?tfs=CBwQAhoeEgoyMDI1LTEyLT…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SITÄ emme vaan tajunneet, että Ryanair (50 e m
Lähtöpaikka vaan ei ole Helsinki...
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa kuukausi jouluna, meni varmaan 6000€, parissa kolmessa kuukaudessa sen säästää. Tapana on käydä 2 kertaa vuodessa Thaimaassa 3-4 viikkoa kerralla. Rahat riittävät silti helposti muihinkin harrastuksiin.
Oliko sen arvoista? Kuuma, tavalliset maisemat ja huonoa ostettavaa. Thairuokaa saa Suomestakin, jos se siitä on kiinni. Ilman ripulia.
Joo, mutta ottaisin silti sen 50€/yö hotellin, ei kiinnosta maksaa turhaan hotellista.