Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heka asunnonvaihto

Vierailija
15.08.2018 |

Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Kokemuksia?

Kommentit (333)

Vierailija
321/333 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein todella ison virheen mitä kadun aivan suunnattomasti. Eli sain 16.3.2020 asunto tarjouksen stadilta katajanokalta 4h 93.5m2 ja vuokra oli 1172€kk minä tyhmänä säikähdin aluetta ja menin kieltäytymään asunnosta.

Olin vaihtaja ja juuri siirryin opiskelijasta työ elämään luulen tämän olevan syy tarjoukseen koska olin hakenut vaihtoa pitkään tätä tarjousta aikaisemmin.

Olen nuori yh-äiti 3 ala-koulu ikäiselle lapselle.

Kieltäytymisen jälkeen olen ollut itselleni todella vihainen koska tämän hetken asunto homeessa ja liian pieni meille😑

Mulla oli tällä viikolla tilanne se että oli pakko tarkisttaa ettei vaan luottotietoihin ollu tullut mitään kun eräs lasku oli myöhässä, noh onneks oli kaikki kunnossa mutta kun skrollasin alas päin TRIKS huomasin stadin asuntojen tarkistaneen luottotiedot 20.9.2021 kahteen otteeseen ja siis mulla luottotiedot kunnossa ja edelleen käyn töissä.

Ystäväni oli juuri toissa viikkona saanut asunto tarjouksen ja pyysin häntä mennä tarkistaa luottotietonsa kävikö hälle sama kikka. No kyllä vain. Tarkistus oli 26.8.2021 ja tarjous tuli 1.9.2021 🙊

Nyt mä jännityksellä odotan ja rukoilen että nappais, enään en kieltäydy ikinä! Mulla on kantakaupunki uudiskohteet tietty ja idästä vain vuosaari toiveina.

🙏😁toivon niin että nyt tärppäis.! J-saaren uudiskohteetki vielä kesken.!

Vierailija
322/333 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaha kirjoitti:

Ite tein todella ison virheen mitä kadun aivan suunnattomasti. Eli sain 16.3.2020 asunto tarjouksen stadilta katajanokalta 4h 93.5m2 ja vuokra oli 1172€kk minä tyhmänä säikähdin aluetta ja menin kieltäytymään asunnosta.

Olin vaihtaja ja juuri siirryin opiskelijasta työ elämään luulen tämän olevan syy tarjoukseen koska olin hakenut vaihtoa pitkään tätä tarjousta aikaisemmin.

Kieltäytymisen jälkeen olen ollut itselleni todella vihainen koska tämän hetken asunto homeessa ja liian pieni meille😑

Mulla oli tällä viikolla tilanne se että oli pakko tarkisttaa ettei vaan luottotietoihin ollu tullut mitään kun eräs lasku oli myöhässä, noh onneks oli kaikki kunnossa mutta kun skrollasin alas päin TRIKS huomasin stadin asuntojen tarkistaneen luottotiedot 20.9.2021 kahteen otteeseen ja siis mulla luottotiedot kunnossa ja edelleen käyn töissä.

Ystäväni oli juuri toissa viikkona saanut asunto tarjouksen ja pyysin häntä mennä tarkistaa luottotietonsa kävikö hälle sama kikka. No kyllä vain. Tarkistus oli 26.8.2021 ja tarjous tuli 1.9.2021 🙊

Nyt mä jännityksellä odotan ja rukoilen että nappais, enään en kieltäydy ikinä! Mulla on kantakaupunki uudiskohteet tietty ja idästä vain vuosaari toiveina.

Asun kaksiossa 47 neliötä samalla alueella ja maksan vuokraa 1250 euroa. Vapailla markkinoilla. Olisit ottanut tuon kun olisi saanut, upea alue .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/333 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaha kirjoitti:

Asun kaksiossa 47 neliötä samalla alueella ja maksan vuokraa 1250 euroa. Vapailla markkinoilla. Olisit ottanut tuon kun olisi saanut, upea alue .

Juu, toi Hekan olisi ollut upeasta ja rauhallisesta jugend-talosta, josta vapautuu äärimmäisen harvoin kämppiä. Ja olisi ollut hyvällä alueella. Nyt meni lottovoitto sivuun kyllä tässä tapauksessa.

Vierailija
324/333 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ehkä mun juna meni, mutta toivoa ainakin toistaiseksi vielä on koska asuntoneuvoja sanoi että luottotiedot tarkistetaan vain asukas valintojen yhteydessä🙏😊

Vierailija
325/333 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako luottotiedot asunnonvaihdossa, jos siis asuu jo hekan asunnossa ja haluaa asunnonvaihtoa?

Vierailija
326/333 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
327/333 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako luottotiedot asunnonvaihdossa, jos siis asuu jo hekan asunnossa ja haluaa asunnonvaihtoa?

Ei vaikuta.

Vierailija
328/333 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan asunnoissa asuu heikoin aines

Vierailija
329/333 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi juuri HEKA ei tarjoa mitään vaihto asuntoja siitä tarvitseville-eivät ne halua tehdä remontteja missään. Asun nykyisessä asunnossa todella pitkään, sinne muutettiin keskinäisen vaihdon kautta 16v.sitten ja tehtiin itse remontit, asunto oli ilman remonttia silloin yli 10v. Täällä hetkellä olen hakenut Stadin Asuntojen kautta vaihtoa pienemmän asuntoon perheen koon muutettua pienemmäksi, mutta eivät antaa. Pyysin, että tekisivät meille pintaremonttia, mutta eivät suostu.

Vierailija
330/333 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut vaihtoa pienempään/isompaan asuntoon lähiaikoina hekalta?

Tässä jo pari vuotta yrittänyt saada pienemmän,mutta ei.

Kolmiossa asun yksin...

Vierailija
331/333 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asua 4h +K eikä saa pienempää.

Vaihto jonossa ollut jo 2 vuotta.

Vierailija
332/333 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut 2022 vaihtoasuntoa hekalta?

Vierailija
333/333 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut ei-kiireellisenä vaihdettua asuinaluetta Hekan sisällä? Eli vaihto suunnilleen saman kokoiseen asuntoon mutta toiselle alueelle? Entä kuinka moni Hekalla jo asuva on saanut uudiskohteesta asunnon?

Nyt kun vuokrat nousevat reilusti, moni kyllä varmaan haluaisi vaihtaa halvempaan...🥺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä