Kokemuksia kaivataan valmiin noin 80-120 neliöisen hirsimökin asentamisesta mökkitontille? Paljonko tuli maksamaan? Paikalla on nyt lautamök
ki jonka tilalle hirsimökki tulisi. Eli se pitää purkaa ensin pois.
Kommentit (11)
Okei, kiitos vastauksestasi! Meillä pääsee autolla mökille, joten ei ehkä noin kallis projekti olisi. t.ap
75 neliön talvilämmin pyöröhirsimökki n.8000€.
Talviasuttava hirsimökki (avaimet käteen): Noin 2 000 – 3 500 €/m (sisältää eristykset, LVI-tekniikan, sähköt ja kiinteät kalusteet).
Esimerkki: Noin 50–70 m talviasuttava valmismökki / avaimet käteen -toteutus maksaa usein noin 140 000 – 180 000 €.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen voi tosiaan silloin tällöin löytää myynnissä, mutta kiinnostaa todella minä vuonna tällä hinnalla on saanut edes uuden puutavaran ...
Siis haettiinko nyt pystytysurakan hintaa vai koko projektin kokonaishintaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis haettiinko nyt pystytysurakan hintaa vai koko projektin kokonaishintaa?
Pelkän hirsimökin asennuksen hintaa kysyttiin. Purkuhommia yms toki on, mutta niiden hintaa ei kysytty.
Näillä lähtötiedoilla ihan mahdotonta sanoa tarkkaan, mutta sanotaan että jos kirvesmiehen viikkolaskutus on vaikka 3000€, niin kai se parilla ukolla sen kymppitonnin ottaa
Jos heitetään sillä keskiarvolla että tavallisen omakotitalon teettää alkaen 3-4 tonnilla neliö ilman tontin hintaa.
Hirsi materiaalina on toki kalliimpaa kuin lautatalossa ... Paljon toki riippuu ihan siitä mikä varustetaso ja mukavuudet mökissä on. Ja tietty siitäkin että pyritäänkö tässä ikäänkuin remontoimaan vanhasta mökistä uusi vai luvitetaanko kokonaan uudisrakennus?
2005 rakennettiin pyöröhirsimökki Lappiin. Lainaa 65000 euroa. Eli taida tuo summa enää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen voi tosiaan silloin tällöin löytää myynnissä, mutta kiinnostaa todella minä vuonna tällä hinnalla on saanut edes uuden puutavaran ...
Uskomatonta mutta totta, jossain päin Suomea on taloja joiden hinnat eivät joka vuosi raketti vaan joskus joudutaan myymään alle hankintahinnan.
Vierailija kirjoitti:
2005 rakennettiin pyöröhirsimökki Lappiin. Lainaa 65000 euroa. Eli taida tuo summa enää riittää.
Mä rakensin mökin, lainaa ei yhtään. Ei se silti ilmainen ollut.
Noin. 400.000 - rakennuspaikka saaressa