Heka asunnonvaihto
Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.
Kokemuksia?
Kommentit (333)
Saako enää vaihtajat ollenkaan stadin asuntojen kautta asunnon vaihtoja?
Vierailija kirjoitti:
Saako enää vaihtajat ollenkaan stadin asuntojen kautta asunnon vaihtoja?
Tämän ketjun perusteella kukaan ei ole saanut vaihtoasuntoa Stadin asuntojen kautta vaan ratkaisuna on joko ollut keskinäinen vaihto tai poismuutto Hekalta. Uudiskohteita koskevissa ketjuissa sentään on vaihtajia, mutta hekin ovat erikseen hakeneet kyseisiin kohteisiin.
Miksi ei voida antaa vaihtajille asuntoja? Mikä siihen on syynä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voida antaa vaihtajille asuntoja? Mikä siihen on syynä?
Suurin osa vaihtajista kuuluvat kiireellisyysluokkaan asunnontarve tai kiireellinen. Siksi heille harvemmin tarjotaan mitään, koska asunnot menevät erittäin kiireelliseksi luokitetuille hakijoille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmetten. Eikö perheasuntoja enää muka tarvita? Ja nämä kaikki on veronmaksajien rahoilla ylläpidettyjä niin asia kuuluu vähän kaikille.
Tämä!
Ei mene stadin asunnoilla ihan oikein asunnon annot.
Satuin kuulemaan,kun lähellä asuva äiti ja täysi-ikäinen tytär,molemmat vakituisessa työpaikassa ja asuvat kolmiossa yhdessä ja saivat juuri valmistuneesta hekan talosta yhdessä kolmion 100m päästä ed.kolmiosta ,kun hakivat siihen...itse asun kolmiossa ja haen pienempää ja enpä saanut,kun vuokra liian kallis ja kela hätyyttää muuttamaan edullisempaan ja sen lisäksi olen parantumattomasti sairas ja tarvitsen hissillisen asunnon.
Eli kun 1/3 uusien talojen asukkaista valitaan jo hekalla asuvista vaihtajista,niin eipä näytä siis menevät ihan oikeen noikaan valinnat.Eivät siis edes lue hakemuksia.
Kiinnostaisi tietää millä perusteella ed.mainitut saivat vaihdon kolmiosta kolmioon.
Vierailija kirjoitti:
Satuin kuulemaan,kun lähellä asuva äiti ja täysi-ikäinen tytär,molemmat vakituisessa työpaikassa ja asuvat kolmiossa yhdessä ja saivat juuri valmistuneesta hekan talosta yhdessä kolmion 100m päästä ed.kolmiosta ,kun hakivat siihen...itse asun kolmiossa ja haen pienempää ja enpä saanut,kun vuokra liian kallis ja kela hätyyttää muuttamaan edullisempaan ja sen lisäksi olen parantumattomasti sairas ja tarvitsen hissillisen asunnon.
Eli kun 1/3 uusien talojen asukkaista valitaan jo hekalla asuvista vaihtajista,niin eipä näytä siis menevät ihan oikeen noikaan valinnat.Eivät siis edes lue hakemuksia.
Kiinnostaisi tietää millä perusteella ed.mainitut saivat vaihdon kolmiosta kolmioon.
Haitko itse erikseen siihen uudiskohteeseen? En usko, että vaihtajien hakemuksia huomioidaan elleivät he erikseen hae uudiskohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko itse erikseen siihen uudiskohteeseen? En usko, että vaihtajien hakemuksia huomioidaan elleivät he erikseen hae uudiskohteeseen.
Hain kyllä ihan samaan uudiskohteeseen erikseen myös itse.
Onko kukaan saanut stadin asunnoilta vaihtoasuntoa tai edes onko saanut vaihdettua asuntoa asuntopörssin kautta?
Tuntuu ettei kukaan tosissaan ole edes asuntopörssissä vaihtamassa.
Lukee vaikka aluetoiveina lähes kaikki ja kun ehdotat,niin ei kyl oikeen halua sinne alueelle tai muuta vastaavaa vastataan.
Tuntuu ettei kukaan edes katso oikeesti erittäin kiireellisiä vaihtohakemuksia.
Asunnonvaihtoa on aivan mahdoton saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekan uudet kämpät jaetaan kiireluokituksen lisäksi myös segregoitumista ehkäisevällä tavalla, eli samaan taloon sijoitetaan työssäkäyviä, jotka ei kelasta saa rahaa, ulkom.taustaisia, työttömiä jne. Joku muu kelan rahoilla oleva "sai sun paikan". Turha siitä naapuria syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut stadin asunnoilta vaihtoasuntoa tai edes onko saanut vaihdettua asuntoa asuntopörssin kautta?
Tuntuu ettei kukaan tosissaan ole edes asuntopörssissä vaihtamassa.
Lukee vaikka aluetoiveina lähes kaikki ja kun ehdotat,niin ei kyl oikeen halua sinne alueelle tai muuta vastaavaa vastataan.
Tuntuu ettei kukaan edes katso oikeesti erittäin kiireellisiä vaihtohakemuksia.
Olen vaihtanut kahdesti, kerran löytyi vaihtopörssistä ja kerran facesta. Kämpät oli suht lähellä keskustaa eli löytyi vaihtajia, mutta kyllä aika kauan sai kuitenkin hakea. Monta kertaa joku jätti vain vastaamatta tai muuta epämääräistä. Pitää olla jotain hyvää tarjolla, että kulaan kiinnostuu.. Vai ottaisitko itse minkä tahansa murjun Kontulan ostarilta?
Ihmettelen kuinka yhden voidaan antaa asua yksin neliössä mutta kaksi ei saa vaihtaa neliöön eikä yksin neliössä asuva voi vaihtaa kolmioon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kuinka yhden voidaan antaa asua yksin neliössä mutta kaksi ei saa vaihtaa neliöön eikä yksin neliössä asuva voi vaihtaa kolmioon.
Näin se vain on valitettavasti. Pykäliä noudatetaan pilkuntarkasti eikä auta, vaikka alueyhtiö olis eri mieltä asiasta ja olisi itse menetellyt toisin silloin kun ne vielä huolehtivat vaihdoista.
Miksi ei voida myöntää että asunnonhaku siis entinen stadin asunnot ei pysty hoitamaan asukkaitten asunnonvaihtoja ja siirtää sitä takaisin alueyhtiöille tai jollekin muulle taholle joka kykenee hoitamaan sen?