Heka asunnonvaihto
Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.
Kokemuksia?
Kommentit (333)
Osan on aivan mahdotonta muuttaa hissittömään taloon, ei se mitään kitinää ole.
Ja miksi ihmeessä pitäisikään muuttaa johonkin vanhaan läävään? Heka saisi tehdä remontit vaihtajien välillä eikä vaatia muuttamaan asuntoon jossa esim. lapsiperhe on asunut 10 vuotta ilman mitään remonttia.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoaminäkinkaipailen kirjoitti:
Meillä vähän samstilanne ja olen myös ilmotuksen laittanut asunnonvaihtopörssiin, mutta ei hekalta eikä vaihtopörssin kautta näytä löytyvän, ei kannata uusia isännöitsijän lausuntoa ennen kun asunto löytyy.
Itse oon jo harkinnut tänne laittavani asunnonvaihto ilmoituksen alkaa pikkuhiljaa tila loppumaan...
Onko teillä myös erittäin kiireellisenä? Mä olin kai hölmö kun kuvittelin että vaihdon saisi suht helposti jos on erittäin kiireellinen. Vapautuuhan tästä sitten taas jollekulle muulle Hekan asunto.
Miksi kuvittelet kenenkään haluavan muuttaa siihen teidän puutteelliseen kämppään? Itsekin siitä pois pyritte. Onhan vapaita vuokra-asuntoja pilvin pimein Hgissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoaminäkinkaipailen kirjoitti:
Meillä vähän samstilanne ja olen myös ilmotuksen laittanut asunnonvaihtopörssiin, mutta ei hekalta eikä vaihtopörssin kautta näytä löytyvän, ei kannata uusia isännöitsijän lausuntoa ennen kun asunto löytyy.
Itse oon jo harkinnut tänne laittavani asunnonvaihto ilmoituksen alkaa pikkuhiljaa tila loppumaan...
Onko teillä myös erittäin kiireellisenä? Mä olin kai hölmö kun kuvittelin että vaihdon saisi suht helposti jos on erittäin kiireellinen. Vapautuuhan tästä sitten taas jollekulle muulle Hekan asunto.
Miksi kuvittelet kenenkään haluavan muuttaa siihen teidän puutteelliseen kämppään? Itsekin siitä pois pyritte. Onhan vapaita vuokra-asuntoja pilvin pimein Hgissä...
Mutta ei näin halpoja.
Itse asun nyt isossa pari vuotta sitten täysin rempatussa kolmiossa,enkä saa stadin asunnoilta vaihtoa pienempään.
Yksi huone täysin tyhjänä nyt.
Tiesin samassa rapussa asunnon (kaksion),joka oli vapautumassa ja soitin stadin asunnoille sekä hekalle heti.Oli merkitty evakkoasunnoksi ja ei voida antaa,vaikka selitin että laittakaa tämä oma asuntoni evakkoasunnoksi ja saisin muuton helposti tehtyä kun samassa rapussa ja voisin asua siinä lopun elämää.Ei,ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun nyt isossa pari vuotta sitten täysin rempatussa kolmiossa,enkä saa stadin asunnoilta vaihtoa pienempään.
Tiesin samassa rapussa asunnon (kaksion),joka oli vapautumassa ja soitin stadin asunnoille sekä hekalle heti.Oli merkitty evakkoasunnoksi ja ei voida antaa,vaikka selitin että laittakaa tämä oma asuntoni evakkoasunnoksi ja saisin muuton helposti tehtyä kun samassa rapussa ja voisin asua siinä lopun elämää.Ei,ei käy.
Aivan järjetöntä touhua!
Onko toimiston kautta lopetettu asunnonvaihdot kokonaan? Onko enää siis pelkästään keskenäisiä asunnonvaihtoja?
Itse kävin katsomassa yhtä alle 3v.sitten täysin rempattua asuntoa ja kyllä pöyristyin.
Olivat asukkaat saaneet jo puoltavan isännöitsijänlausunnonkin..eli asunnon joka ikinen seinä reikiä täynnä(jopa katonrajassa??) ja niin täynnä itse paikattuja ensikertalaisen kittausjälkiä ettei mitään rajaa,ihan hirveä.Kuuelmma kaikki ed.vuokralaisen jälkiä,joka asui asunnossa tasan vuoden ennen heitä...
Sanoivat vaan,että voi itse maalata uudestaan, jos haluaa.
Keskinäisessä vaihdossahan ei heka remppaa yhtään vaihtoasuntoa,vaan se pitää hyväksyä sellaisenaan.
Siihen meni vaihtohaave,en todellakaan sellaiseen muuta.Kooltaan asunto oli hyvä,vuokra itselleni sopiva.
En siis oikeesti voi ymmärtää miten joku saa noin vähän aikaa sitten täysin rempatusta asunnosta sen kuntoisen.Kun ei oma,niin ei pätkääkään kiinnosta.
Kattolampun se juttukin(mihin siis kattolamppu kiinnitetään) oli kuulemma heti irronnut kokonaan,mutta kuulemma TEIPPAAVAT sen lähtiessään,siis mitä?!!?
Vessaan oli kaakeleihin porattu reijät,johon kiinnitetty kaappi.Kuulemma laittavat kittiä päälle lähtiessään.
Ihan kauhulla ajattelin,miltä asunto sitten tyhjänä näyttää,kun katsoessa se oli vielä täynnä heidän huonekalujaan eli pahimmat viat varmaan jäivät vielä piiloon.
Isännöitsijä vaan sanoi kysyessäni tästä,että elämisen jäljet saa seinissä näkyä,katsotaan vaan,että ikkunat,wc-pöntöt ja lavuaarit ehjät????????
Joten en siis yhtään ihmettele,jos ei keskinäisiäkään vaihtoja nykyisin saa.Ehkä saa,jos on valmis muuttamaan mihin tahansa läävään,mutta jos normi kunnollinen,asunnostaan huolta pitävä,niin vaikeaa on.
Jos taas heka tarjoaisi asuntoa,niin silloinhan he korjaisivat puutteet/viat ennen muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin katsomassa yhtä alle 3v.sitten täysin rempattua asuntoa ja kyllä pöyristyin.
Olivat asukkaat saaneet jo puoltavan isännöitsijänlausunnonkin..eli asunnon joka ikinen seinä reikiä täynnä(jopa katonrajassa??) ja niin täynnä itse paikattuja ensikertalaisen kittausjälkiä ettei mitään rajaa,ihan hirveä.Kuuelmma kaikki ed.vuokralaisen jälkiä,joka asui asunnossa tasan vuoden ennen heitä...
Sanoivat vaan,että voi itse maalata uudestaan, jos haluaa.
Keskinäisessä vaihdossahan ei heka remppaa yhtään vaihtoasuntoa,vaan se pitää hyväksyä sellaisenaan.
Siihen meni vaihtohaave,en todellakaan sellaiseen muuta.Kooltaan asunto oli hyvä,vuokra itselleni sopiva.
En siis oikeesti voi ymmärtää miten joku saa noin vähän aikaa sitten täysin rempatusta asunnosta sen kuntoisen.Kun ei oma,niin ei pätkääkään kiinnosta.
Kattolampun se juttukin(mihin siis kattolamppu kiinnitetään) oli kuulemma heti irronnut kokonaan,mutta kuulemma TEIPPAAVAT sen lähtiessään,siis mitä?!!?
Vessaan oli kaakeleihin porattu reijät,johon kiinnitetty kaappi.Kuulemma laittavat kittiä päälle lähtiessään.
Ihan kauhulla ajattelin,miltä asunto sitten tyhjänä näyttää,kun katsoessa se oli vielä täynnä heidän huonekalujaan eli pahimmat viat varmaan jäivät vielä piiloon.
Isännöitsijä vaan sanoi kysyessäni tästä,että elämisen jäljet saa seinissä näkyä,katsotaan vaan,että ikkunat,wc-pöntöt ja lavuaarit ehjät????????
Joten en siis yhtään ihmettele,jos ei keskinäisiäkään vaihtoja nykyisin saa.Ehkä saa,jos on valmis muuttamaan mihin tahansa läävään,mutta jos normi kunnollinen,asunnostaan huolta pitävä,niin vaikeaa on.
Jos taas heka tarjoaisi asuntoa,niin silloinhan he korjaisivat puutteet/viat ennen muuttoa.
Nämä on niitä kysymyksiä, joita jokaisen pitää itse punnita.
Itse ehdin asua pintaremontoidussa asunnossani kantakaupungissa puolisen vuotta, kun vaihdoin sen huonokuntoiseen pieneen asuntoon lähiöön. Kävin katsomassa myös toista, vastikään peruskorjattua vaihtoehtoa samalla alueella, mutta lopulta pidin tärkeämpänä mahdollisimman alhaista vuokraa siinä elämäntilanteessa.
Vuokrani tippui vaihdon myötä alle puoleen, kun toisella asunnolla olisin säästänyt vain viidenneksen vuokrassa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin rempattu = peruskorjattu? Oliko tilanteesi peruskorjauksen aikana sitten eri vai mikset toivonut pienempää evakkoasuntoa ja jäänyt siihen asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin rempattu = peruskorjattu? Oliko tilanteesi peruskorjauksen aikana sitten eri vai mikset toivonut pienempää evakkoasuntoa ja jäänyt siihen asumaan?
Kyllä,vielä peruskorjauksen aikana molemmat lapseni asuivat kanssani,mutta muuttivatkin sitten lähes peräjälkeen pois omaan asuntoonsa.Ja tätä en voinut ennustaa etukäteen .
Ajattele missä kunnossa asunto on kun siellä on asuttu parikymmentä vuotta ilman mitään remppaa.
Ja asunto pitää ottaa keskenäisessä vaihdossa siinä kunnossa kuin se on.
Toimiston kautta ei enään asunnon vaihto onnistu.Itse odotan vapautuvaa pienempää asuntoa.Keskenäiseen asunnon vaihtoon en lähde.Paljon kivempaa muuttaa tyhjään kotiin mikä on varmasti siistissä kunnossa.
Olisi kiinnostavaa tietää kauanko suunnilleen kestää saada isompi asunto, jos hyväksyy kaikki alueet ja asunnon kunnolla ei ole väliä (ellei nyt ihan purkukuntoinen ole)? Suurin osa täällä tuntuu kitisevän siitä ettei suostu muuttamaan tietyille alueille ja asunnon pitää olla mielellään uudiskohteesta. Haluaisin kuulla kommentteja heiltä, jotka ovat oikeasti olleet valmiita ottamaan vastaan minkä tahansa kooltaan sopivan asunnon.