Miksei raskauden jälkiharmeista kerrota avoimesti? Onko tässä taustalla joku omituinen salaliitto?
Olisi ollut kiva tietää etukäteen siitä, kuinka imetys sattuu aluksi, paikat repeää, alapää vuotaa eikä pysty istumaan kunnolla kuukauteen. Kultaako aika ja kivat kokemukset muistot vai onko tässä joku suurempi salaliitto taustalla?
Saa.ana
Kommentit (328)
Surkeaahan se perhe-elämä on naiselle. Nainen näkee kaiken vaivan, kivun, käyttää aikansa ja kehonsa lapsiin sekä mieheen. Palkaksi miehen suku jatkuu, ei naisen. Samoin nainen siirtyy miehen sukuun. Eipä miehillä tällaisia uhrauksia ole muiden eteen. Onneksi olen saanut lukea näitä surkeiden akkojen jorinoita, niin tiedän itse pysyä kaukana lastenteosta. Ei todellakaan kiinnosta olla lihava nauta joka on yhteiskunnan ja miehen omaisuutta ja joka ei saa työstään itselleen yhtään mitään kiitosta.
Ja hyi, kipujen jälkeen vaan miehelle jalkoja auki. Hyi :DDDDD Eikö perheen pää kykene hoitamaan perhettä, ja olemaan ilman seksiä? Miksi miehenne ei tee mitään uhrauksia? Miehen nimenvaihdot, missä? Koskas miehet antavat naisen suvun jatkua? Koska miehet lopettavat tyttölasten syrjinnän? Hyi miten ällöttävää, että vain avaatte haljenneena jalkoja miehillenne jotka eivät tee mitään eteenne.
Kertokaapa, miksi mies ei nimeään vaihda? Heillä käsittääkseni on vapaus tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Ja hyi, kipujen jälkeen vaan miehelle jalkoja auki. Hyi :DDDDD Eikö perheen pää kykene hoitamaan perhettä, ja olemaan ilman seksiä? Miksi miehenne ei tee mitään uhrauksia? Miehen nimenvaihdot, missä? Koskas miehet antavat naisen suvun jatkua? Koska miehet lopettavat tyttölasten syrjinnän? Hyi miten ällöttävää, että vain avaatte haljenneena jalkoja miehillenne jotka eivät tee mitään eteenne.
Kertokaapa, miksi mies ei nimeään vaihda? Heillä käsittääkseni on vapaus tehdä se.
Ai, nimenvaihtaja-vaahtoaja löysi tämänkin ketjun.
Synnytyksen jälkeisiin (lyhytkestoisiin) ongelmiin osasin jotenkin varautua. En siihen että kolmannen ja viimeisen jälkeen, minut on jouduttu kirurgisesti operoimaan jo kolme kertaa (kirurgian ja gynen osalta). Ja mikään näistä ei näy ulospäin, kukaan ei uskoisi päällepäin minusta. Raskaudet ja (erityisesti) viimeinen synnytys tuhosivat minut navasta alaspäin.
Niin, nainen joutuu elämään aikuiselämää 60 vuotta. Jos ajatellaan että lapset hankitaan 20-40- vuotiaina, niin aika kauan pääsee pysyvistä vaurioista kärsimään jos sellaisia sattuu tulemaan. Päälle vielä ne kaikki kehon muutokset joita ei edes synnytysvaurioiksi lasketa mutta jotka nyt eivät ainakaan hyvinvointia lisää kuten suonikohjut, raskausarvet, röllöttävä vatsanahka, kohdun laskeumat jne. Ällöttävältä jälkivuodolta ja erinäisiltä ikäviltä olotiloilta raskauden aikana ei taida välttyä kukaan. Joo, kaikille ei tule kaikkea, mutta eri vaivoja on niin paljon että erittäin todennäköisesti JOKIN napsahtaa omalle kohdalle. Mun lähimmässä kaveripiirissä tähän mennessä 1 äiti on ollut vähällä kuolla (massiivinen verenvuoto joka saatiin hallintaan aivan viime hetkellä), 2 on menettänyt vauvansa loppuraskaudessa, 1 on murtanut synnytyksessä häntäluunsa, 1 tullut raskausmyrkytys, 1 raskausdiabetes. Tässä vain isoimmat jutut, kaikista "pikku"vaivoista ei varmaan ole lapsettoman kuullen viitsitty edes valittaa.
Oikeasti, on aika ihmeellisen upeaa tajuta miltä kaikelta säästyy 100% varmuudella jos jättää lapset tekemättä. Päälle vielä vapaus, paremmalla tolalla oleva talous, parisuhde ilman 3. tai useampaa pyörää jne. Aidosti ihmettelen, miksi niin moni kuitenkin valitsee tehdä lapset. Ei voi käsittää. On ihanaa olla yli 40-v synnyttämätön nainen.
t. vela 41v
Mä edelleen ihmettelen imetyksen ihanuuden hehkutusta. Kun siitä saa kuulemma oikein orkkuja!
Nyt kerrotaan, että vauva roikkuu tississä tuntitolkulla, iho vuotaa verta ja sattuu sikana.
Kumpi on totta?
Vierailija kirjoitti:
Mä edelleen ihmettelen imetyksen ihanuuden hehkutusta. Kun siitä saa kuulemma oikein orkkuja!
Nyt kerrotaan, että vauva roikkuu tississä tuntitolkulla, iho vuotaa verta ja sattuu sikana.Kumpi on totta?
Molemmat ovat totta, jollekin toinen ja jollekin toinen ja jollekin molemmat.
Itse en ole mitään orkkuja saanut imetyksestä koskaan tämän kahden vuoden aikana, mutta ei se kai mahdotonta ole jollekin jos on sillälailla hermotukset tai erogeeniset alueet asettuneet.
No voi hyvää päivää... Ei ne kaikki vaivat päälle näy. Siis suurin osa ei näy. Minäkin olen hoikka ja nuori ja vieläpä urheilullisuutta vaativassa työssä eli varmaan ihan sirpakan oloinen. Silti minulle on kahdesta raskaudesta/ synnytyksestä jäänyt vaivoja.