Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia on turhaa

Turha elämä
06.05.2018 |

Olen käynyt 15 vuotta terapiassa (psykologilla, hoitajalla, lääkärillä, millälie,...). Siitä ei ole ollut mitään hyötyä. En vieläkään tiedä syytä elää. Nyt lopetan. Ehkä vaihdan terapian alkoholiin.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kirjoitustaidoton terapiakriitikkokin herännyt talviunilta.

Vierailija
182/186 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän kuvittelee virheitä vilisevillä viesteillään olevan vaikutusta sivistyneisiin ihmisiin, niin kuvitelkoot rauhassa. Mutta reppana on kuvitelmissaan täysin väärässä. Fiksut ihmiset menevät jatkossakin terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ketju on jostain vuodelta 2018 ja tää tyyppi päätti nostaa sen alla olevalla viestillä, plus parilla muulla. Ja siismitä ihmettä voi kenelläkään olla terapiaa vastaan, jos ei kerran itse ole käynyt, eikä edes aiokaan koskaan käydä. Mitä se kenellekään kuuluu, jos joku muu haluaa mennä terapiaan.

Vierailija kirjoitti:

Just. Koska on luotu tämä minäminä sukupolvi itseään ihaaaan jatkuvasti reflektoiden ja terapoiden ja ihan kaikkia muita syyttäen loputtomadti itselleen toki etuoikeuksia ja varhaiseläkkeille 3åkybösenä sikrtyen pidön koko terapiateollisuutta heikkouden luojana ja sellaisen itsepalvomiskulttuurin, jossa ei edes yritetä tullta toimeen keskenään vaan haetaan kaikkiin ratkaisuksi leimojen antamisen kanssaihmisille, jotta voisi itse ikäänjkuin paremmin. Toi on sosiopaatti, naaapuri paykopaatti - äiskä ja ex toki narsisteja jne.

Näettkl ongelmaa. Ja joku psykaplanttu sitten kuuntelee kiihkeänä ja nyökyttelee, kirjaa tiedot nettiin josta joku myy ne eteenpäin jne. Vanha kunnon päiväkirja - ei netissä - tai sitten vaikka kirjan kirjoittaminen kuvitelluin, mutta tunnistettavin persoonin parempaa reflektointia - huuda, kävele voimaannu - maalaa soita ja piirrä itsesi kartalle. Älä haksahda mieliteollisuuteen. Muuten kukaan ei edes vielä tiedä, mikä MIELI on?

Mieti sitä hetken.

Älkää tehkö itsestänne ihmisten orjia!

Vierailija
184/186 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn psykoterapiassa vain siksi, koska pakko jossain käydä kuntoutustukea saadakseen, vaikka en ole terapiasta saanut mitään hyötyä. Toinen vuosi menossa. Parempi kuitenkin tämä kuin käydä jossain aivottomassa kuntouttavassa työtoiminnassa :(

Jos lopetan psykoterapian niin sitten pitäs käydä mt-toimistossa juttelemassa psyk.sairaanhoitajan kanssa ja se vasta vielä turhempaa onkin.. Joten valitsen sen pienemmän pahan..

Ihan paskaa kaikki :( Mikään ei tehoa, ei terapiat, ei lääkkeet. Masentaa ja ahdistaa vuodesta toiseen. 15vuotta olen kärsinyt keskivaikeasta - vaikeasta masennuksesta ja todella vaikea asteisesta sosiaalisten tilanteiden pelosta. 

Terapeutti on mukava mutta vaikuttaa jotenkin osaamattomalta.. Siis sanoo samoja itsestäänselviä asioita joka käynti kerralla, kuten esim "Niihin vaikeisiin tilanteisiin pitäisi vain pikkuhiljaa yrittää mennä", ihan kuin en jo itse valmiiksi tietäisi sitä.. En tarvitse maksullista terapeuttia sanomaan tuota samaa asiaa, jonka olen tiennyt 15vuotta.. 

Kerrot, että tiedät tuon jo valmiiksi. Mutta oletko laittanut tikun ristiin? Odotatko vain, että joku muu parantaa sinut kun istut kuuntelemassa heitä sohvanpohjalla?

Minä itsekin käyn terapiassa, ja en itsekään voi sanoa että panostaisin kaikkeni oman paranemisen eteen. On puhuttu opitusta avuttomuudesta, mutta se mikä on mielestäni (vertauskuvallisesti) huutoa, näyttäytyy muille vain kuiskauksena. Miksi minulla ei ole voimavaroja ponnistaa suosta ylös vaikka teen niin paljon mitä kapasiteettiä on? Tästä pitää kysyä ensi istunnolla. Tällä hetkellä tuntuu, että haluan kuolla pois, elämällä ei ole mitään tarjottavaa minulle ja en halua sellaista tulevaisuutta, mitä tulossa on. Se ei kuitenkaan ole terapian tai terapeutin vika eikä puute, vaan minun pelimerkit vain ovat sellaiset. Hän on tehnyt valtavasti minun elämäni eteen, minunkin pitää. En vain osaa työntää sitä yksinäisyyttä pois elämästäni.

Vierailija
185/186 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Con grats että pääsit viimein ymmärrykseen

Turhaa lätinää ja ongelmissa rypemistä ja vastassa moniongelmaiser

Zykolokit

Vierailija
186/186 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda terapia ulkomaille muuttoon. Hanki polkupyörä ja tarvittavat varusteet. Lähde polkemaan talveksi kohti lämpimämpiä seutuja. Mitä voisit menettää?

Tämä. Lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä