Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä
Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hämäkin vika jos pelkäät sitä. Tapatko yleensä kaikki mitä pelkäät? Luulen että se hämppis pelkää enempi sua kun sä sitä.
Sinäkään et tiedä fobioista mitään :)
Mistä niin päättelet, kuuluuko siihen tappaminen?
Tapatko hyttysiä? Se tarvitsee verta lisääntyäkseen, miksi hyttysellä ei ole oikeutta lisääntyä?
Mutta puhuit fobiasta, haloo! Puhutaanko seuraavaksi vaikka salmiakista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hämäkin vika jos pelkäät sitä. Tapatko yleensä kaikki mitä pelkäät? Luulen että se hämppis pelkää enempi sua kun sä sitä.
Ei sinänsä, mutta jos hämähäkin kanssa ei voi elää niin silloin ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuoletko sä siihen jos se hämähäkki koskee suhun? Itse pelkäsin ennen hulluna ampiaisia että olisin voinut hyppää jopa 5krs parvekkeelta pakoon niitä. Jossain vaiheessa vaan päätin että pistäköön mä en enää jaksa. Mä vaan päätin kuulostaa aika pskanjauhannalta, mutta niin mä tein. Ei ne kyllä mua pistä, ellen ole pesän lähellä tai huido agressiivisesti. Käyvät korkeintaan iholla tutkimassa ja lentävät pois.
En kuole. Mutta pelkään. Hienoa jos olet päässyt omasta pelostasi eroon.
Kiitos! Toivottavasti pääset myös araknofobiastasi eroon.
https://www.liveleak.com/view?t=kN4TU_1521331133
Ehkä hirvein video ikinä! En ymmärrä miten noi aussit voi elää muina miehinä tuolla :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuoletko sä siihen jos se hämähäkki koskee suhun? Itse pelkäsin ennen hulluna ampiaisia että olisin voinut hyppää jopa 5krs parvekkeelta pakoon niitä. Jossain vaiheessa vaan päätin että pistäköön mä en enää jaksa. Mä vaan päätin kuulostaa aika pskanjauhannalta, mutta niin mä tein. Ei ne kyllä mua pistä, ellen ole pesän lähellä tai huido agressiivisesti. Käyvät korkeintaan iholla tutkimassa ja lentävät pois.
Kiitos! Toivottavasti pääset myös araknofobiastasi eroon.
Jahas, tap*aminen on palstalla kielletty sana.
Mutta niin, toivottavasti pääsen, siihen asti tuhoan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapatko hyttysiä? Se tarvitsee verta lisääntyäkseen, miksi hyttysellä ei ole oikeutta lisääntyä?
Turha alkaa vinkua hämähäkin tap*amisesta jos itse tapat esim hyttysiä.
Minä en anna tappaa meidän talossa hämyheikkejä, se tuo huonoa onnea. Jos joku huutaa ja kirkuu niiden takia niin vien ne kesällä ulos ja talvella omaan makkariin. Mieheni ei tosin pidä niistä, mutta ei enää tapa niitä, ainakaan minulla läsnä ollessa.
Itse inhoan sateella matoja tiellä. YÖK!!!
Vierailija kirjoitti:
Briteissä tuli kerran kyllä nähtyä niin oksettava hämähäkki, että oksat pois. Istuttiin pubin terassilla kun se kammotus alko pyörii siinä. Kerran Thaimaassa bongasin ihan helkutin paksua seittiä, mietin et kuinkahan iso tapaus sitä oli väsännyt. En onneksi nähnyt. En pystyis koskaan matkustamaan Australiaan. Kaverini oli vaihdossa sielä ja kertoi, että niitä vilisi sielä jokapaikassa. Yhden oli bongannut vaatekaapistaan.
Kerro tarkemmin tästä pubihämiksestä. Kammoan hämyjä, mutta jollain tavalla nautin lukea niistä ja niiden kamaluudesta😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha puhua edes pitävänsä mistään eläimistä jos tappaa hyttysen.
Käytän ylilyöntikorttini nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha puhua edes pitävänsä mistään eläimistä jos tappaa hyttysen.
Olet typerä. Luuletko että huvikseni ta*an hämähäkkejä? Jos voisin, veisin ne ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä tuli kerran kyllä nähtyä niin oksettava hämähäkki, että oksat pois. Istuttiin pubin terassilla kun se kammotus alko pyörii siinä. Kerran Thaimaassa bongasin ihan helkutin paksua seittiä, mietin et kuinkahan iso tapaus sitä oli väsännyt. En onneksi nähnyt. En pystyis koskaan matkustamaan Australiaan. Kaverini oli vaihdossa sielä ja kertoi, että niitä vilisi sielä jokapaikassa. Yhden oli bongannut vaatekaapistaan.
Kerro tarkemmin tästä pubihämiksestä. Kammoan hämyjä, mutta jollain tavalla nautin lukea niistä ja niiden kamaluudesta😀
Ekaan lauseeseen sama! Mikä tuo läppä noista hirvittävistä brittihämiksistä oikein on??? :O
Tokaan lauseeseen eri!! Ihan kamalaa tekee jo lukea ja katsella kuvia noista otuksista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaan lauseeseen sama! Mikä tuo läppä noista hirvittävistä brittihämiksistä oikein on??? :O
Tokaan lauseeseen eri!! Ihan kamalaa tekee jo lukea ja katsella kuvia noista otuksista :(
Sellanen, ei se nyt mikään mahottoman iso ollut se möltti, mutta ne jalat oli pitkät ja paksut. Sit se liikku jotenkin niin luonnottoman nopeeta ja oli ns. "korkeella maasta". Oksettavan näkönen otus oli. Joskus nähny jonkun kuvan tarantellasta, mun mielestä toi oli pelottovampi... :D Mullekkin tuli yllätyksenä et Briteis on noinkin isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellanen, ei se nyt mikään mahottoman iso ollut se möltti, mutta ne jalat oli pitkät ja paksut. Sit se liikku jotenkin niin luonnottoman nopeeta ja oli ns. "korkeella maasta". Oksettavan näkönen otus oli. Joskus nähny jonkun kuvan tarantellasta, mun mielestä toi oli pelottovampi... :D Mullekkin tuli yllätyksenä et Briteis on noinkin isoja.
Hyi en halua edes ajatella :D
-ap
Kummisetä kerto kun oli työkomennuksella Brasiliassa, että oli bongannu jonkun kontin sisältä sellasen ruokalautasen kokosen mustan karvamötikän... Sano et kyllä karvat nous pystyy, ei sellasia nää jokapäivä. Joskus muistan lukeneeni Guinness World Recordsin kirjasta, että suurin löydetty onkin jostai tuolta Etelä- Amerikasta ja se oli kyllä isompi kun ruokalautanen. En muista sitä senttikokoo, enkä halua kaivella teille kuvaa netistä :D
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeneena tuon Australian, asuin siellä 2 vuotta. Niitä tosiaan on sielä niin paljon, että niihinkin tottuu... Tai pakko tottua jos aijot sielä asua. Kyl se vaan niin on, et ne pelot pitää kohdata ja olla siinä tilanteessa. Varmaan sama jos on korkeenpaikan kammo, pakottaa itsensä siihen tilanteeseen uudestaan ja uudestaan, kyllä se jonkun ajan päästä helpottaa.. :)
Oon aina miettinyt mikä tekee hämähäkeistä niin kammottavan. En pelkää mitään muita elukoita, en käärmeitä, ei tuu mieleen mitään muuta eläintä mitä pelkäisin... Sit oon miettinyt sitä et jos niillä olis vaan 4 jalkaa, olisko ne läheskään niin pelottavia..? Mielipiteitä?
Hämähäkkikammoinen kirjoitti:
Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D
Otat paksun sanomalehden ja heität sen hämähäkin päälle parin metrin päästä. Sitten vielä kävelet lehden päältä...
Imuroin tai litskaan lehdellä. Imuroinnista jää olo että mitä jos se pääsee pois ja litskaaminen on muuten vaan ällöttävää. Vietin erään kesän ulkomailla ja huoneessani hiippaili välillä tosi isoja (kämmenen kokoisia, siis ei lasketa sormia mukaan) hämähäkkejä. Kutsuin asuintoverit hätiin jos olivat paikalla ja jos olin yksin otin jotain hyönteismyrkkyä ja suihkutin puoli pulloa sen hämähäkin päälle. Vielä hämähäkin lähestymistä pahempi ajatus on ajatus vapaana hiippailevasta hämähäkistä.
Hiuskiinne, partavaahto. Julmaa, elkää käyttäkö. Pitäkää ikkunat kiinni ja peittäkää ilmastointiventtiilit ja kaikki läpiviennit.Siis verkolla tms.