Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä

Hämähäkkikammoinen
21.03.2018 |

Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä lätkin sitä yleensä jollain sanomalehdellä tms niin kauan, että ei varmasti liiku (ja raajat on irti). Tämä siis jo lapset ei näe sitä ensin. He pelastavat sen yökötyksen ulos ovesta äkkiä.. tietävät että mun motto on: "paras hämähäkki on kuollut hämähäkki". Sama koskee ampiaisia.

Tosi hyvää esimerkkiä näytät lapsillesi. Jos olet yhtään seurannut uutisia ja maailmanmenoa, niin älä pliis tapa niitä ampiaisia. Lasi-paperi-loukku vaan kauniiseen kätöseen ja ampiainen elävänä ulos vapauteen.

Toi ampiaisten tappaminen jos mikä on WT-menoa.

Vierailija
82/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää hämähäkkejä, pidän niistä itseasiassa. Ovat hyödyllisiä kun pitävät muut elikot poissa. Muutamia isoja ja myös myrkyllisiä hämiksiä olen ulkomailla nähnyt, mutta toistaiseksi olen aina antanut niiden olla. Ulkona töissä ollessani niitä oli jatkuvasti hiuksissa tai käsivarsilla, ja sitten sai niitä kuljetella pois. Ymmärrän kyllä pelon, itselläni on sen verran suuri oravapelko, että en edes mene metsään, missä voisi olla oravia. Tai ulkona oravan nähtyäni olen satavarmasti heti sisällä ja tarvittaessa soitan jeesiä.. pelot on ihmeellinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä tuli kerran kyllä nähtyä niin oksettava hämähäkki, että oksat pois. Istuttiin pubin terassilla kun se kammotus alko pyörii siinä. Kerran Thaimaassa bongasin ihan helkutin paksua seittiä, mietin et kuinkahan iso tapaus sitä oli väsännyt. En onneksi nähnyt. En pystyis koskaan matkustamaan Australiaan. Kaverini oli vaihdossa sielä ja kertoi, että niitä vilisi sielä jokapaikassa. Yhden oli bongannut vaatekaapistaan.

Vierailija
84/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Hämähäkin imuroinnista... Kuvittele miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinut imettäisiin valtavan metalliputken läpi hapettomaan kammioon. Hämähäkki vahingoittuu tohinassa, menettää jalkojaan ja kokee kipua. Imuroinnin seurauksena hämähäkki kituu hitaasti kuoliaaksi.

Jos hämähäkistä pitää päästä eroon, on parempi liiskata se kerralla kuoliaaksi tai vangita esim. paperia ja purkkia käyttäen ja viedä tarpeeksi kauas ulos. Hämähäkit ovat inhottavasta ulkonäöstä huolimatta hyötyeläimiä, sillä ne syövät kodin pikkutuholaisia.

Varmasti tuntuu hämähäkistä pahalta, mutta en voi tälle mitään. En vain pysty liiskaamaan tai kuljettamaan sitä ulos. Olkoon hyötyeläimiä, fobia on fobia.

Vierailija
85/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä tuli kerran kyllä nähtyä niin oksettava hämähäkki, että oksat pois. Istuttiin pubin terassilla kun se kammotus alko pyörii siinä. Kerran Thaimaassa bongasin ihan helkutin paksua seittiä, mietin et kuinkahan iso tapaus sitä oli väsännyt. En onneksi nähnyt. En pystyis koskaan matkustamaan Australiaan. Kaverini oli vaihdossa sielä ja kertoi, että niitä vilisi sielä jokapaikassa. Yhden oli bongannut vaatekaapistaan.

En siis matkustakaan koskaan Australiaan tai Thaimaahan. Enkä varmaan Britanniaankaan.

Vierailija
86/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Aika usein heitän sen päälle lehden (joku jämäkkä, esim. aikakauslehti tai katalogi) ja varmuuden vuoksi tallon vielä lehden päälle pelkoa, inhoa ja suruakin tuntien. Onneksi kerrostaloasunnossani ei liiku hämähäkkejä, mutta maaseudulla ollessani niihin välillä törmää sisällä.

Vielä enemmän kammoan kyllä vaaksiaisia (niitä lentäviä, käden kokoisia, lukkimaisia hyönteisiä) ja kaikkein eniten yökiitäjiä. Ampiaisia en pelkää samalla tavalla kammoten, vaan niissä pelkään vain sitä kipeää pistämistä.

Vaaksiaiset on myös inhottavia! Ne saan usein kuljetettua kuitenkin perhoshaavilla ulos, ellei ole aivan valtava otus kyseessä. Perhosia sen sijaan rakastan.

-ap

Vierailija
87/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on biokill niminen aine, myrkky, ei haise millekään kuten raid.

Sanotaan myös että sillä voi ennakoiden suihkia paikat niin estää ötököitä tulemasta.

Jos näen sisällä hämpyn suihkutan eka sitä sitten lätkäisen kun hämppy on puolikuollut myrkystä. Katonrajassa olevat on pahimpia kun pelottaa että tippuu päälle:( tämä jos olen yksin kotona, muuten mies hoitaa....) omakotitalo.

Toinen minkä haluaisin kokeilla on se pistorasiaan laitettava laite joka estää ötököitä tulemasta sisälle, toimiikohan?!?!

Tuon hämppy korvaan jutun takia asettelen hiukset korvan päälle ennen nukahtamista:(

Meillä on mökillä jokin tuollainen laite jonka pitäisi pitää hämähäkit loitolla. Ei toimi :(

Vierailija
88/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan mahtavaa päästä tästä pelosta eroon. Jos nostan jotakin tavaraa ja sen alla on esim koppakuoriainen, en hätkähdä yhtään vaan vien sen ulos. Jos siellä on hämähäkki, saan kauhean sätkyn. Mistä tämä pelko edes on peräisin?

Vierailija
89/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hämäkin vika jos pelkäät sitä. Tapatko yleensä kaikki mitä pelkäät? Luulen että se hämppis pelkää enempi sua kun sä sitä.

Vierailija
90/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit on ihania<3

Vierailija
91/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pamautin sellaisen paksun lyhytjalkaisen hämähäkin liiskaksi.Sen selästä lähti varmaan parikymmentä pienenpientä hämähäkkiä juoksemaan ympäri huonetta.Oksennus!!

Ne hävisi listojen alle ja pelkäsin että tulevat sieltä,kun kasvavat,mutta onneksi niitä ei enää ikinä näkynyt!

Vierailija
92/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole hämäkin vika jos pelkäät sitä. Tapatko yleensä kaikki mitä pelkäät? Luulen että se hämppis pelkää enempi sua kun sä sitä.

Sinäkään et tiedä fobioista mitään :)

Vierailija
93/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämppisfani kirjoitti:

Hämähäkit on ihania<3

Okei. Miten tämä auttaa aloituksen kysymykseen?

Vierailija
94/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pamautin sellaisen paksun lyhytjalkaisen hämähäkin liiskaksi.Sen selästä lähti varmaan parikymmentä pienenpientä hämähäkkiä juoksemaan ympäri huonetta.Oksennus!!

Ne hävisi listojen alle ja pelkäsin että tulevat sieltä,kun kasvavat,mutta onneksi niitä ei enää ikinä näkynyt!

Eikö niillä on sellainen valkoinen pallo selässä jos kantavat poikasia mukana? Ja miten tollasen muuten saa siirrettyä ulos ilman että pikkuiset otukset lähtevät liikkeelle?

Vierailija
95/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet, kuuluuko siihen tappaminen?

Vierailija
96/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hämppisfani kirjoitti:

Hämähäkit on ihania<3

Okei. Miten tämä auttaa aloituksen kysymykseen?

Ei mitenkään, miten niin?

Vierailija
97/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkki menee yöllä sieraimesta sisään ja munii sinne.

Poikaset tulevat kuoriutuessaan korvasta ulos.

Siksi on tärkeää tappaa kaikki hämähäkit.

Vierailija
98/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuoletko sä siihen jos se hämähäkki koskee suhun? Itse pelkäsin ennen hulluna ampiaisia että olisin voinut hyppää jopa 5krs parvekkeelta pakoon niitä. Jossain vaiheessa vaan päätin että pistäköön mä en enää jaksa. Mä vaan päätin kuulostaa aika pskanjauhannalta, mutta niin mä tein. Ei ne kyllä mua pistä, ellen ole pesän lähellä tai huido agressiivisesti. Käyvät korkeintaan iholla tutkimassa ja lentävät pois.

Vierailija
99/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaan ne talouspaperin palalla. Tosin en pelkää itse niitä ja minusta ne ovat ihan hyödyllisiä otuksia ja tekevät selvää muista öttiäisistä, joista voi ollaa haittaakin. Jättäisin muuten rauhaan, mutta lapseni pelkää hämähäkkejä hysteerisesti, joten pyydystän useimmat.

Vierailija
100/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet, kuuluuko siihen tappaminen?

Tapatko hyttysiä? Se tarvitsee verta lisääntyäkseen, miksi hyttysellä ei ole oikeutta lisääntyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän