Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä

Hämähäkkikammoinen
21.03.2018 |

Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kookkaita lähes kämmenen kokoisia löytyy suomestakin varsinkin Turun ja Helsingin alueella. Ei vissiin elä kauheasti luonnossa, mutta just kosteissa lämpimissä tiloissa. Esim just varastoissa. Helsingissähän päiväkoti suljettiin hetkeksi noiden takia kun oli purrut lasta ja tuholaistorjujat olivat sitten käyneet tai jtn tuon kaltaista joskus luin.

Purrut?? Kämmenen kokoinen?? Apua... Mitä voin tehdä etten törmää noihin jos muutan Helsinkiin?

Vierailija
142/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona en tapa vaan annan toteuttaa elämäntehtääänsä ja säikyttelen pois, jos ollaan samassa kukkapenkissä mönkimässä.

Kyllä vaan, ulkosalla on puntit tasan ja kummatkin voi elää sovussa ja antaa toiselle tilaa. Siellä on myös tilaa väistää. Live, laugh, love :)

Mutta se nyt vaan on niin että koti on ihmisen paikka ja sitä suojaa kotirauha. Se, että joku on hämäkki, ei todellakaan anna sille 8-jalkaiselle oikeutta tunkeutua vaanimaan toisen kotiin!  Joten, rikos on selvä ja sitä myöten valitettavasti myös rangaistus ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita kookkaita lähes kämmenen kokoisia löytyy suomestakin varsinkin Turun ja Helsingin alueella. Ei vissiin elä kauheasti luonnossa, mutta just kosteissa lämpimissä tiloissa. Esim just varastoissa. Helsingissähän päiväkoti suljettiin hetkeksi noiden takia kun oli purrut lasta ja tuholaistorjujat olivat sitten käyneet tai jtn tuon kaltaista joskus luin.

Purrut?? Kämmenen kokoinen?? Apua... Mitä voin tehdä etten törmää noihin jos muutan Helsinkiin?

Luin hesarista vuosia sitten tuollaisen uutisen. Ei ne ole myrkyllisiä mutta purema nipistää. 

Ei ne nyt ihan kämmenkokoisia ole mutta sellaisia ehkä ison lukin? Ei niitä paljoa ole, mutta kuulemma suurissa rannikkokaupungeissa näitä olisi enemmän kuin muualla. Aika epätodennäköistä että sellaiseen törmäät. Nä on tullu joskus vieraslajina suomeen laivakonttien mukana. Sanotaan varasto/huonehämähäkeiksi ja kuuluu suppilohämähäkkien lajiin tai jtn.

Vierailija
144/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa. Aina, kun näen hämähäkin, otan kissan syliin ja näytän sille hämähäkin. Kissa innostuu siitä ja syö sen. Minä katson kauhusta kankeana vierestä.

Olen tällä metodilla päässyt eroon kaikista hämähäkeistä 19-vuotiaasta asti. Toimii myös seinällä oleskeleviin hämähäkkeihin.

Vierailija
145/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Turun seudulla, saaristossa ja Ahvenanmaalla noihin isoihin voi törmätä ihan luonnossakin.  Ovat niittysuppilohämähäkkejä.

Vierailija
146/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suihkutan hiuslakkaa niiden iljetyksien päälle :) (tästä tosin saattaa tulla sotkua...)

Ampiaiset ovat vielä pahempia, pelkään niitä ihan sairaasti. Niihinkin toimii tuo hiuslakka tai raid, mutta tuntuu että ei uskalla suihkuttaa jos se ei kuolekaan ja suuttuu.

Miksiköhän kaikki muuten aina lässyttää ampiaisista että "ei ne pistä jos et huido", no kyllä ne kusipäät pistää ihan vaan huvikseenkin... siksi onkin parempi vaan juosta karkuun ainakin ulkona :)

Vierailija
147/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin hesarista vuosia sitten tuollaisen uutisen. Ei ne ole myrkyllisiä mutta purema nipistää. 

Ei ne nyt ihan kämmenkokoisia ole mutta sellaisia ehkä ison lukin? Ei niitä paljoa ole, mutta kuulemma suurissa rannikkokaupungeissa näitä olisi enemmän kuin muualla. Aika epätodennäköistä että sellaiseen törmäät. Nä on tullu joskus vieraslajina suomeen laivakonttien mukana. Sanotaan varasto/huonehämähäkeiksi ja kuuluu suppilohämähäkkien lajiin tai jtn.

Juu, olin rohkea ja googlasin (olen varmaan kadottanut järkeni?) ja olen itsekin tainnut tuollaisen joskus nähdä :D toivottavasti en joudu koskaan työhön jossa täytyy käsitellä laivakontteja.

Vierailija
148/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku viisaampi kertoa (en itse uskalla googlettaa niiden kuvien takia...) onko maailmassa hämähäkkejä, jotka ovat suorastaan hengenvaarallisia ihmiselle? Vai onko vain sellaisia, joiden purema tekee kipeää ja turpoaa tai jotain?

Vierailija
149/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suihkutan hiuslakkaa niiden iljetyksien päälle :) (tästä tosin saattaa tulla sotkua...)

Ampiaiset ovat vielä pahempia, pelkään niitä ihan sairaasti. Niihinkin toimii tuo hiuslakka tai raid, mutta tuntuu että ei uskalla suihkuttaa jos se ei kuolekaan ja suuttuu.

Miksiköhän kaikki muuten aina lässyttää ampiaisista että "ei ne pistä jos et huido", no kyllä ne kusipäät pistää ihan vaan huvikseenkin... siksi onkin parempi vaan juosta karkuun ainakin ulkona :)

Itseäni ei ole ampiainen pistänyt, mutta en kyllä luota niihin :D kerran olin kävelemässä koulusta kotiin ja yksi ampiainen yritti koko ajan lentää nenääni vaikka väistelin ja yritin kääntää naamaani toiseen suuntaan. Mikäköhän sen ongelma oli :DD

Vierailija
150/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin äsken vesihämähäkin kun muistelin että se on mykyllinen. Inhottavaa kun sydän hypähtää AINA kun näen hämähäkin kuvan, vaikka tietäisin että sellainen on tulossa. Nyt tuijotin sitä kuvaa jonkin aikaa kunnes rauhotuin, toivottavasti pääsen tästä joskus kokonaan eroon :D

-ap

Vierailija
151/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei ole ampiainen pistänyt, mutta en kyllä luota niihin :D kerran olin kävelemässä koulusta kotiin ja yksi ampiainen yritti koko ajan lentää nenääni vaikka väistelin ja yritin kääntää naamaani toiseen suuntaan. Mikäköhän sen ongelma oli :DD

Tuoksuit medeltä. Ehkä olit syönyt omenan tai muuta ihanaa :)

Vierailija
152/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuit medeltä. Ehkä olit syönyt omenan tai muuta ihanaa :)

Aww :DD voi muuten olla että koulussa oli sinä päivänä omenaa, en yhtään muista. Vai olisiko hajuvesi tuoksunut joltakin?

Vierailija
153/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku viisaampi kertoa (en itse uskalla googlettaa niiden kuvien takia...) onko maailmassa hämähäkkejä, jotka ovat suorastaan hengenvaarallisia ihmiselle? Vai onko vain sellaisia, joiden purema tekee kipeää ja turpoaa tai jotain?

Näitä on muistaakseni useampi. Ovat yleensä aika pieniä pahimpiin monstereihin verrattuna, mutta ilkeän näköisiä silti. Mustaleski taitaa olla kuuluisin näistä. Kantsii varoa USAn reissulla!  Ja varmistaa, ettei laukkuun pujahda mitään ylimääräistä...

Vierailija
154/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pientä tutkimusta: olen huomannut, että hämähäkkejä pelkäävät eivät pelkää käärmeitä ja päinvastoin. Onko teillä muilla araknofoobikoilla sama? Mä pelkään hämiksiä hysteerisesti mutta käärmeet on ihan ok. Paina yläpeukkua jos et pelkää käärmeitä mutta pelkäät hämähäkkejä.

Vierailija
155/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biokill väsyttää ne

Vierailija
156/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pientä tutkimusta: olen huomannut, että hämähäkkejä pelkäävät eivät pelkää käärmeitä ja päinvastoin. Onko teillä muilla araknofoobikoilla sama? Mä pelkään hämiksiä hysteerisesti mutta käärmeet on ihan ok. Paina yläpeukkua jos et pelkää käärmeitä mutta pelkäät hämähäkkejä.

Kaikki muut otukset on ok paitsi hämähäkit ja vaaksiaiset :D ja yks sammakkolaji joka kantaa nuijapäitä selässä ja sitten kun ne poikaset lähtee omille teilleen, sammakon selkä on täynnä reikiä. Reikäkammoinen (tällekin on joku oma fobia) vapisee.

Vierailija
157/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien kaikki elukat juomalasin ja paperin avulla ulos. Vaikka hämähäkit saa aikaan kylmiä väreitä ja ne on kammottavia, niin silti niilläkin on oikeus elää :D

En mä tapa kuin punkit.

Vierailija
158/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien kaikki elukat juomalasin ja paperin avulla ulos. Vaikka hämähäkit saa aikaan kylmiä väreitä ja ne on kammottavia, niin silti niilläkin on oikeus elää :D

En mä tapa kuin punkit.

Onhan niillä, mutta en vain pysty viemään niitä tuolla tavalla pois :(

-ap

Vierailija
159/226 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätysterapia on todella tehokasta. Noin 70% asiakkaista lähtee hämähäkkikammo kokonaan ja yli 90% kammo pienenee.

Itse olen käynyt siedätysterapian. Se kesti vain 5 istuntoa ja lievensi kammoa paljon. Pelkään edelleen hämähäkkejä, mutta se ei rajoita elämää enää. Haluaisin jatkaa joskus vielä terapiaa niin että pääsisin täysin eroon kammosta.

Siedätysterapia on todella vaikeaa. Kuten nimikin kertoo, tarkoituksena on viettää hämhäkkien kanssa niin paljon aikaa että pelko katoaa. Mutta se kaikki tehdään hallitusti ja niin että saat itse koko ajan päättää kuinka pitkälle uskallat mennä.

Yhden tunnin istunnon aikana meinasin ensin saada paniikkikohtauksen terapeutin tuotua ison hämähäkin huoneeseen ja jo istunnon lopulla annoin kyseisen hämähäkin kävellä rauhassa käsivarrellani.

Terapiassa siirrytään askel kerrallaan eteenpäin eli ei tarvi pelätä että heti tungetaan tarantella syliin. Ensin otetaan pieni hämähäkki ja ensin se on suljetussa purkissa, sitten kokeillaan avata purkki, sitten kokeillaan koskea hämähäkkiä, sitten vasta ottaa hämähäkki käteen jne.

Suosittelen!

Vierailija
160/226 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedätysterapia on todella tehokasta. Noin 70% asiakkaista lähtee hämähäkkikammo kokonaan ja yli 90% kammo pienenee.

Itse olen käynyt siedätysterapian. Se kesti vain 5 istuntoa ja lievensi kammoa paljon. Pelkään edelleen hämähäkkejä, mutta se ei rajoita elämää enää. Haluaisin jatkaa joskus vielä terapiaa niin että pääsisin täysin eroon kammosta.

Siedätysterapia on todella vaikeaa. Kuten nimikin kertoo, tarkoituksena on viettää hämhäkkien kanssa niin paljon aikaa että pelko katoaa. Mutta se kaikki tehdään hallitusti ja niin että saat itse koko ajan päättää kuinka pitkälle uskallat mennä.

Yhden tunnin istunnon aikana meinasin ensin saada paniikkikohtauksen terapeutin tuotua ison hämähäkin huoneeseen ja jo istunnon lopulla annoin kyseisen hämähäkin kävellä rauhassa käsivarrellani.

Terapiassa siirrytään askel kerrallaan eteenpäin eli ei tarvi pelätä että heti tungetaan tarantella syliin. Ensin otetaan pieni hämähäkki ja ensin se on suljetussa purkissa, sitten kokeillaan avata purkki, sitten kokeillaan koskea hämähäkkiä, sitten vasta ottaa hämähäkki käteen jne.

Suosittelen!

Mitä kautta hakeuduit tällaiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä