Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä

Hämähäkkikammoinen
21.03.2018 |

Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä mäjäytän oikein olan takaa paksuimmalla kirjalla, minkä käsiini saan. Kyllä ne hämähäkit kuolee kun saavat 800 sivuisesta opuksesta:D

Vierailija
122/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina miettinyt mikä tekee hämähäkeistä niin kammottavan. En pelkää mitään muita elukoita, en käärmeitä, ei tuu mieleen mitään muuta eläintä mitä pelkäisin... Sit oon miettinyt sitä et jos niillä olis vaan 4 jalkaa, olisko ne läheskään niin pelottavia..? Mielipiteitä?

8 jalkaa ja se liikkumatyyli. Ja se ainainen vaaniminen, vaikkeivat siis liikkuisikaan!! Jotenkin vaan kammottavaa. 

Hyönteisillä on kuutta jalkaa, mutta mikään niissä ei saa samanlaista reaktiota. Liikkuvat jotenkin normaalimmin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä mäjäytän oikein olan takaa paksuimmalla kirjalla, minkä käsiini saan. Kyllä ne hämähäkit kuolee kun saavat 800 sivuisesta opuksesta:D

Miten kirjaa enää pystyy lukemaan tuon jälkeen? :O

Vierailija
124/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina miettinyt mikä tekee hämähäkeistä niin kammottavan. En pelkää mitään muita elukoita, en käärmeitä, ei tuu mieleen mitään muuta eläintä mitä pelkäisin... Sit oon miettinyt sitä et jos niillä olis vaan 4 jalkaa, olisko ne läheskään niin pelottavia..? Mielipiteitä?

Ei ainakaan mun mielestä olisi niin hirveitä nelijalkaisina, järkyttävää niissä on just ne kahdeksan yhtä aikaa salamannopeasti liikkuvaa härpäkettä. En muuten suosittele kenellekään hämähäkkikammoiselle kesäistä iltakävelyä Prahassa joen varrella: hämähäkkejä talojen seinät, katulamput ja sillankaiteet mustanaan. Oli melkoinen tulikaste itselleni tuo kokemus, en varmaan ikinä tule toipumaan :D

Vierailija
125/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun mielestä olisi niin hirveitä nelijalkaisina, järkyttävää niissä on just ne kahdeksan yhtä aikaa salamannopeasti liikkuvaa härpäkettä. En muuten suosittele kenellekään hämähäkkikammoiselle kesäistä iltakävelyä Prahassa joen varrella: hämähäkkejä talojen seinät, katulamput ja sillankaiteet mustanaan. Oli melkoinen tulikaste itselleni tuo kokemus, en varmaan ikinä tule toipumaan :D

HYI MIKSI? Mikä kokous niillä on D:

Vierailija
126/226 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa varmaan just ne 8 jalkaa ja seitin tekeminen. Ja se että ne lymyilee esim just tavaroiden alla. Oon usein miettinyt että jos niillä olis 2 jalkaa, ne olis söpöjä ja 4-6 jalalla varmaan ihan siedettäviä. Ja ne mustat karvaset hämähäkit on joka tapauksessa kamalia :D miks ne ei vois vaikka olla merisiilin näkösiä?

Vierailija
127/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kissat hoitavat asian, eli syövät hämiksen :D muulloin jollain esineellä muussiks. Ja ällöttää siivota se pois mut elämä on kovaa :D

Vierailija
128/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Prahassa 7 vuotta ja sääntö numero yksi: EI asuntoa joen läheltä! Alkukesästä niitä ei vielä näy ihan niin paljoa, mutta elokuun tummina ja lämpiminä öinä ne todellakin parveilevat lampuissa, sillankaiteilla, liikkeiden neonvalomainoksissa... Jos siellä asuisi, ei voisi IKINÄ pitää ikkunaa auki kesällä.

Syy tähän on valitettavasti luonnollinen (eli sitä ei voi poistaa) - joella on ruokaa. Siellähän ne kärpäset sun muut sikiävät, joten samoin myös hämähäkit. Itselläni ei ole varsinaista fobiaa, mutta en silti niistä pidä, ja kyllä tekee joskus tiukkaa kävellä siellä, kun kahden euron kolikon kokoiset mustat palloperät heiluvat verkoissaan... XI

Vierailija
129/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Prahassa 7 vuotta ja sääntö numero yksi: EI asuntoa joen läheltä! Alkukesästä niitä ei vielä näy ihan niin paljoa, mutta elokuun tummina ja lämpiminä öinä ne todellakin parveilevat lampuissa, sillankaiteilla, liikkeiden neonvalomainoksissa... Jos siellä asuisi, ei voisi IKINÄ pitää ikkunaa auki kesällä.

Syy tähän on valitettavasti luonnollinen (eli sitä ei voi poistaa) - joella on ruokaa. Siellähän ne kärpäset sun muut sikiävät, joten samoin myös hämähäkit. Itselläni ei ole varsinaista fobiaa, mutta en silti niistä pidä, ja kyllä tekee joskus tiukkaa kävellä siellä, kun kahden euron kolikon kokoiset mustat palloperät heiluvat verkoissaan... XI

D: en siis matkusta Prahaan kesällä

Vierailija
130/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleeko ne imuriin? Oon aina aatellut et imuri vaan imasee ne sisäänsä ja jäävät eloon sinne pölypussiin, ja sieltä tulevat taas takaisin...

Vierailija
131/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt hämähäkkipelon syytä, ja luulen sen liittyvän osittain hämähäkin jonkinlaiseen vahvaan karismaan. Kun vaikkapa kotona kohtaa hämähäkin, sen läsnäolon aiheuttama tunne ei ole kuin minkä tahansa pikkuötökän vaan verrattavissa suureen eläimeen. Jopa ihmiseen. Tämä on kestämätön asia hämähäkkikammoiselle, he tavallaan näkevät hämähäkin uhkaavana eivötkä pysty suhteuttamaan tilannetta järkevästi.

Minusta hämähäkit ovat ihania ja viisaita. <3

Vierailija
132/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuri on kaveri.

Tosin hämähäkille kuulemma ikävä kuolema, mutta ei voi mitään :(

Kunpa pääsis tästä kammosta sen verran, että pystyis vaikka viemään hämiksen pihalle.

En imuroisi. En tahdo olla kiduttaja. Toisekseen, pelkäisin, että se kuitenkin selviytyy ja kömpii ulos sen putken kautta (kostamaan).

Murhaan siis sen nopeasti ja "kivuttomasti" lehdellä, halolla, kengällä. Jos mies on paikalla, hän saa tehdä likaisen työn ja mielellään tekeekin, koska ei halua kuulla kauhunkiljahduksiani. Ulkona en tapa vaan annan toteuttaa elämäntehtääänsä ja säikyttelen pois, jos ollaan samassa kukkapenkissä mönkimässä.

Vierailija
133/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa paperitollonen siihen imurinputkeen tukoks niin eivät vonni ulos sieltä

t.hämis kammoinen

Vierailija
134/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä isoja hämähäkkejä löytyy Euroopasta, muualtakin kuin Britanniasta. Asun itse Keski-Euroopassa ja löysin viime kesänä asunnostani sellaisen kämmenen kokoisen hämiksen. Siellä se lymyili vaatekaapin yläpuolella seinässä. Voin muuten sanoa että meni pasmat sekaisin, oli vielä yö ja asun yksin. Yritin heittää sitä kirjalla mutten osunut. Päädyin sitten suihkuttamaan hiuslakkaa sen päälle (en missään nimessä haluaisi tehdä niin, mutta olin täysin paniikissa eikä ajatus kulkenut), se hämis sitten putosi kaapin taakse.... HYI!!! En saa yksin liikutettua kaappia enkä olisi kyllä uskaltanutkaan. Suihkuttelin sitten koko sänkyni ympäristön etikalla (olen lukenut ettei hämikset tykkää siitä) ja jouduin menemään nukkumaan tietäen että jossain se hämähäkki vielä lymyää... oli muuten huonot yöunet. Sitä hämistä ei enää sen jälkeen näkynyt, eli taisi kuolla kaapin taakse.

Nykyään aina kun kesäisin tuuletan kämppää niin suihkutan ikkunoiden karmit ensin etikalla. Sitten tuuletuksen ajan partioin ikkunoilla kuin poliisi, ettei vaan yksikään hämis tule sisälle.. Tosin suhtautumiseni pienempiin hämähäkkeihin on tämän tapauksen myötä mutkattomampi ja pystyn viemään ne elävänä ulos. Ihan pikkuruisen hämiksen annoin jopa elää keittiössäni, koska tottahan se on, että ne ovat hyötyeläimiä. Mutta niitä isoja en haluaisi enää nähdä!

Eli siis muille foobikoille tiedoksi: Euroopan lomillakin kannattaa pyytää hotellihuone mahdollisimman korkealta.

Vierailija
135/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin vasta troopiikin hämähäkkejä, mutta en kyllä näitä suomalaisia, joista ei ole mitään pelkoa.

tmies

Vierailija
136/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä isoja hämähäkkejä löytyy Euroopasta, muualtakin kuin Britanniasta. Asun itse Keski-Euroopassa ja löysin viime kesänä asunnostani sellaisen kämmenen kokoisen hämiksen. Siellä se lymyili vaatekaapin yläpuolella seinässä. Voin muuten sanoa että meni pasmat sekaisin, oli vielä yö ja asun yksin. Yritin heittää sitä kirjalla mutten osunut. Päädyin sitten suihkuttamaan hiuslakkaa sen päälle (en missään nimessä haluaisi tehdä niin, mutta olin täysin paniikissa eikä ajatus kulkenut), se hämis sitten putosi kaapin taakse.... HYI!!! En saa yksin liikutettua kaappia enkä olisi kyllä uskaltanutkaan. Suihkuttelin sitten koko sänkyni ympäristön etikalla (olen lukenut ettei hämikset tykkää siitä) ja jouduin menemään nukkumaan tietäen että jossain se hämähäkki vielä lymyää... oli muuten huonot yöunet. Sitä hämistä ei enää sen jälkeen näkynyt, eli taisi kuolla kaapin taakse.

Nykyään aina kun kesäisin tuuletan kämppää niin suihkutan ikkunoiden karmit ensin etikalla. Sitten tuuletuksen ajan partioin ikkunoilla kuin poliisi, ettei vaan yksikään hämis tule sisälle.. Tosin suhtautumiseni pienempiin hämähäkkeihin on tämän tapauksen myötä mutkattomampi ja pystyn viemään ne elävänä ulos. Ihan pikkuruisen hämiksen annoin jopa elää keittiössäni, koska tottahan se on, että ne ovat hyötyeläimiä. Mutta niitä isoja en haluaisi enää nähdä!

Eli siis muille foobikoille tiedoksi: Euroopan lomillakin kannattaa pyytää hotellihuone mahdollisimman korkealta.

Hyyii!! Mä oon kohdannut kaksi kertaa suomessa entisen talon kellarissa varastohämähäkin :( ne on sellaisia ehkä lukin kokoisia, mutta iso keskiruumis ja paksut ruskeat jalat. Ehkä jopa vähän kookkaanpia kuin lukit.. oli yhtä painajaista käydä kellarissa kun joka kerta olin ihan kananlihalla ja kuvittelin että sellainen tippuisi katosta alas päähäni :(((( onneksi muutin pois, mutta pelkään että vieläkin että tuollainen eksyisi asuntooni.

Englannissa käydessäni näin Lontoon metrotunnelissa sellaisen kellertävän aivan älyttömän ison hämähäkn.

Vierailija
137/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyyii!! Mä oon kohdannut kaksi kertaa suomessa entisen talon kellarissa varastohämähäkin :( ne on sellaisia ehkä lukin kokoisia, mutta iso keskiruumis ja paksut ruskeat jalat. Ehkä jopa vähän kookkaanpia kuin lukit.. oli yhtä painajaista käydä kellarissa kun joka kerta olin ihan kananlihalla ja kuvittelin että sellainen tippuisi katosta alas päähäni :(((( onneksi muutin pois, mutta pelkään että vieläkin että tuollainen eksyisi asuntooni.

Englannissa käydessäni näin Lontoon metrotunnelissa sellaisen kellertävän aivan älyttömän ison hämähäkn.

😭😭 Miksi en voi asua Etelämantereella??

-ap

Vierailija
138/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kookkaita lähes kämmenen kokoisia löytyy suomestakin varsinkin Turun ja Helsingin alueella. Ei vissiin elä kauheasti luonnossa, mutta just kosteissa lämpimissä tiloissa. Esim just varastoissa. Helsingissähän päiväkoti suljettiin hetkeksi noiden takia kun oli purrut lasta ja tuholaistorjujat olivat sitten käyneet tai jtn tuon kaltaista joskus luin.

Vierailija
139/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on se seitti. Onhan se nyt luonnottoman näköistä roikkua ilmassa, ja siinä missä muut ötökät pystyy huitaisemaan pois, jää hämähäkki roikkumaan henkensä edestä! Ja joo, vois kai niitä jalkoja vähemmänkin olla...

Huh huh, tätä keskustelua lukiessa saa olla taas tyytyväinen että elän Suomessa.... Hrrr.

Vierailija
140/226 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, menee kylmät väreet kun näitä juttuja lukee 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän