Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette tervehdi naapureita rappukäytävässä

Vierailija
19.03.2018 |

Miksi ette vastaa kun joku tervehtii tai itse tervehdi naapuria?

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin yleensä, mutta joskus olen pahalla tuulella enkä jaksa tervehtiä. Esim.jos lapsi on vetänyt raivarit kaupassa ja yritän vain selviytyä kotiin räjähtämättä kellekään. Sitten joskus saatan olla vain ajatuksissani. Onneksi täällä on riittävän hyvä yhteishenki, että ymmärretään myös moikkaamattomuutta. Se ei ole mitään henkilökohtaista. Sama päiväkodissa.

Vierailija
142/201 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeus mennä kotiini ja lähteä sieltä ilman velvollisuutta tervehtiä ketään. Haluaisin olla rauhassa. En edes haluaisi asua kerrostalossa koska inhoan sitä että pitäisi olla sosiaalinen vapaa-ajalla ja koko ajan tervehtimässä oman kodin ovella heti. Ja jos omassa elämässä kaikki on päin h*lvettiä, niin ei paljon kiinnosta hymyillä ja tervehtiä. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli että tãmän ketjun perusteella suuri osa suomalaisista on vi tun pellejä. Onneksi minulla on kohta edessä muutto ulkomaille. Olkaa te tuppisuut joilla on keppi syvällä per seessä ihan vaan täällä keskenänne. Rumat ja epäystävälliset muijatkin täällä. Sopivat hyvin kuvaan.

Terve menoa. Sinua en jää kaipaamaan.

Vierailija
144/201 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi kuin ehkä pakon edessä, jos satun siis vahingossa huomaamaan naapurin morotuksen. Miksi ihmeessä pitäisi moikkailla jotain randomtyyppiä joka sattuu asumaan samassa talossa. Kerrostalossa (ei niin hyvällä alueella) asuvana sitä joutuisi jatkuvasti morottamaan kaikenmaailman narkkareita. Lisäksi kun kerran morottaa jotain tyyppiä, niin olet sosiaalisen koodin takia velvollinen heippailemaan häntä loputtomiin ja ikuisesti. Seinänaapuriini olen valitettavasti joutunut hänen aloitteestaan pintapuolisesti tutustumaan ja nyt änkeää jo aamudösässäkin viereen jorisemaan ja juoruamaan talon muista asukkaista.

Vaimokkeeni asuu rivarissa, eli siellä on pakko jopa jutustella typerien mulkkujen kanssa, ellei itse halua ihan kusipään mainetta. Tämän jutustelun suoritan (toki ripeästi) vain naisystäväni takia. Minulla on ystäviä ja valitettavia pakollisia tuttavia (esim. työn takia) jo ihan tarpeeksi ilman että tarvitsisi kuluttaa lisää henkistä energiaa väijymällä morotilanteita naapurin Repen tullessa vastaan. Vieraiden ihmisten tervehtijät ovat jollain tavalla omituisia, jopa sairaita henkilöitä. Pikkukylää suuremmissa paikoissa ei pidä saatana moikkailla (en kyllä kannata sitä niissäkään, ahdistavaa)! Jos olisin sinkku ja pitäisin ulkonäöltä jostain talon lyylistä, niin silloin moikkaisin koska biologia.

Vierailija
145/201 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tervehdin ja saatan jopa jutella. Onneksi on kivat naapurit.

Vierailija
146/201 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin jos tervehditään, en ala itse ottamaan kontaktia.

Edellisessä taloyhtiössä oli pari naapuria jotka yrittivät kutsua itseään kylään ja urkkia henkilökohtaisia asioita samalla pälättäen muiden yksityisasioista. En halua tutustua randomeihin tyyppeihin vain koska asutaan samassa talossa.

Enkä todellakaan viitsisi nauraa ja pilkata jos joku ei halua tervehtiä ollenkaan.

Vierailija
147/201 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin, jos joku tervehtii ensin, paitsi jos on mahdollisuus, että säikäytän toisen. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tervehtiminen on tarpeen silloin, jos epäilee, että toinen ei huomaa. Esimerkiksi töissä; kyllä minä huomaan jos työkaveri tulee samaan huoneeseen istumaan, ei sitä tarvitse tervehtimällä kuuluttaa. Ihmiset tekevät paljon ihan turhia asioita vain siksi, että se katsotaan kohteliaaksi, vaikka kyseisellä tavalla ei mitään todellista merkitystä ole. Kenenkään päivä ei muutu siitä paremmaksi tai huonommaksi jos joku vastaantulija mutisee heipat, tai jättää mutisematta.

Vierailija
148/201 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huudan kyllä "TERVE", jos naapuri ei älyä vetää kättä lippaan. t: res. alik.

Vierailija
149/201 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni kuvittelee, että naapurin tervehtiminen tarkoittaa, että pitää tutustua toiseen... Tunnetteko pakkoa tutustua kaupan kanssaankin, joka teitä tervehtii?

Samassa pihapiirissä asuvien tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Ja se voi kyllä ilahduttaa pitkäänkin! Jokainen meistä haluaa tulla huomioiduksi.

Ihminen, joka ei pysty/halua tervehtiä naapuria, niin on joka jollakin lailla sairas tai häneltä puuttuu käytöstavat.

Vierailija
150/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujous on varmaan yksi yleisimpiä syitä, mutta on kieltämättä omituista kohdata naapureita, jotka eivät voi sanoa edes moi.

miten ujoudesta pääsee eroon?

Vierailija
151/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia, mutta en ole juuri pistänyt merkille kuka niistä talossa asuu saatikka olisi naapurini. Eli yhtä välinpitämätön olen kuin jos en tervehdi lainkaan. Tulee joskus noloja tilanteita, kun alkavat jutella asioista joista edellisellä kerralla hississä vaihdettu pari sanaa. Vastapuoli kun muistaa minut, mutta minä en todellakaan häntä.

Vierailija
152/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä ihmisiä.Itse olen myös kokenut työpaikalla samanlaista touhua  mutta olenkin vain siivooja.Jotkut ovat niin olevinaan vaikka on oltu jo monta vuotta samassa työpaikassa niin on vaikeea vastata siivoojan tervehdykseen.Ehkä se auttaa heidän parempana olemiseensa en tiedä.

Vierailija
153/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en arvostanut esim. jenkkien tapaa vaihtaa pari sanaa suunnilleen kaikkien lähelle osuvien ihmisten kanssa. Mutta olen sittemmin tajunnut, että kyse on turvallisuudesta. Tselataan lähelle tulevan mielentila jututtamalla/tervehtimällä. Samalla kun on ystävällinen naapurille, niin saa käsityksen siitä, pitääkö olla varuillaan vai meneekö tapaaminen/ohittaminen ihan ok eikä tarvitse pelätä päälle hyökkäystä.

Vierailija
154/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tsekataan. Ei tselataan.

Vierailija
155/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska missään säädöksissä ei vaadita tekemään niin.

Perusjuntit eivät tunne lakia, joten miksi ne sitä noudattaisivatkaan. Huono selitys.

Sivistynyt oppii tavat kotona. Juntit eivät ole oppineet ja siitä heidät junteiksi tunnistaakin.

Vierailija
156/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen en arvostanut esim. jenkkien tapaa vaihtaa pari sanaa suunnilleen kaikkien lähelle osuvien ihmisten kanssa. Mutta olen sittemmin tajunnut, että kyse on turvallisuudesta. Tselataan lähelle tulevan mielentila jututtamalla/tervehtimällä. Samalla kun on ystävällinen naapurille, niin saa käsityksen siitä, pitääkö olla varuillaan vai meneekö tapaaminen/ohittaminen ihan ok eikä tarvitse pelätä päälle hyökkäystä.

Tämä. Se luo sekä oikeaa turvallisuutta että tunnetta turvallisuudesta,kun tietää suurinpiirtein että talossa asuu ihan hyvässä hengessä vastaantulevia ja "turvallisia" ihmisiä. Ja oikeasti,ihminen on laumaeläin ja sosiaalinen olento. Vaikka olen ujohko introvertti,olen silti sitä mieltä että suomalaisten valtava oman tilan tarve ja jurous ei ole ihan tervettä. Ihminen kokee luonnollista tarvetta kuulua eri yhteisöihin ja olla niiden hyväksytty jäsen. Myös esim.kerrostalo on yhteisö. Ei tarvitse olla läheisissä tekemisissä,olla kaveri tms.mutta kyllä ihan perustervehdykset ja joskus muutaman sanan vaihto pitäisi onnistua. Jotenkin onituista eristää itsensä,niin ettei halua puhua ja kohtelee vieressä asuvaa ihmistä kuin ilmaa.

Vierailija
157/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naapurissa asuu pelkkiä luusereita.

Vierailija
158/201 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos joku tervehtii mutta en tervehdi ensin koska aiemmin tervehdin töissäkin kaikkia ja useimmat ei vastanneet mitään niin päätin että lopetan tervehtimisen.

Vierailija
159/201 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tervehdin kaikkia rappukäytävässä, eikä haittaa, tervehtivätkö takaisin vai ei. Mutta: olen tosi huono tunnistamaan ihmisiä, joten lähikaupassa en niitä samoja ihmisiä tervehdi, sori vaan naapurit!

Vierailija
160/201 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tervehtiä? Tervehtiminen ilman tuttavuutta on loukkaavaa. Kaupan henkilökunnan pitää tervehtiä kohdatessa, mutta näkyypä noita kiittäättömiä asiakaspalvelijoita olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi