Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuinka paskana te olette pahimmillaan vaihdevuosioireista?

Vierailija
06.08.2023 |

Minä en pääse edes sängystä ylös! Ajatus ei kulje ja olen fyysisesti kuin raskaasti selkääni saanut!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään. En ole kyllä luomuna mennyt vuosiin, niin en tiedä missä mennään. Mutta ei ole tuntemuksia.

Vierailija
2/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä mittauttamassa ferritiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin työkyvytön pahimmillaan. Uupumus on niin järkyttävän kovaa, rytmihäiriöt ja kaikki, kun ei saa nukuttua kunnolla vuosiin niin aivot on yhtä mössöä ja muisti pätkii, motoriikka huononee niin että törmäilee ja loukkaa itseään jatkuvasti, mustelmia siellä täällä. Ihan helvettiä. Jatkuvat kivut, migreenit, päänsärky, vatsavaivat, hikoilu.

Vierailija
4/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot. Aluksi oli Niagaraa, sitten väheni, mutta nyt taas lorottaa vähän - mutta koko ajan.

Hikoilu. Ja palelu. Joskus jopa yhtäaikaa, ylhäältä hikoilen ja jaloista palelen.

Hiukset harvenee. Mulla on aina ollut runsaat paksut hiukset, niin onhan tää nyt outoa. Ja hiukset ei harmaannu, vaan tummenee.

Läski. Lähtee to-del-la hitaasti. Olen jopa miettinyt, kauankohan selviytyisin täysin ilman ruokaa. Puoli vuotta vai vuoden?

Vierailija
5/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin työkyvytön pahimmillaan. Uupumus on niin järkyttävän kovaa, rytmihäiriöt ja kaikki, kun ei saa nukuttua kunnolla vuosiin niin aivot on yhtä mössöä ja muisti pätkii, motoriikka huononee niin että törmäilee ja loukkaa itseään jatkuvasti, mustelmia siellä täällä. Ihan helvettiä. Jatkuvat kivut, migreenit, päänsärky, vatsavaivat, hikoilu.

Onneksi mä nukun hyvin. Olen aina nukkunut.

Vierailija
6/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kärsiä, kun hormonikorvaus-hoidolla oireet häviää, tai ainakin helpottuvat.

Vierailija
7/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kärsiä, kun hormonikorvaus-hoidolla oireet häviää, tai ainakin helpottuvat.

Varmaan haluavat uhriutua.

Vierailija
8/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään oireita, en tarvinnut mitään lääkkeitäkään.

Vierailija
9/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä mittauttamassa ferritiini.

Tuskin ferritiini on ratkaisu vaihdevuosiin.

Vierailija
10/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoidolla on ikävä puoli, mikäli suvussa on rintasyöpää.

Vierailija
11/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli horm. rintasyöpä ja joudun syömään estrog. estolääkettä. 

Vierailija
12/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen invalidisoitunut. Syöpähoidot ja lääke vielä lisää oireita.

Vierailija
14/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko APlla ylipainoa? Mulla on parikymmentä (noin 50v) ystävää ja ainoat, joilla on kunnon vaihdevuodet on ylipainoisia. Epäilen yhteyttä painon ja rankkojen vaihdevuosioireiden välillä.

Vierailija
15/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut kuumia aaltoja. Ei tosin edes joka kuukausi. Siinäpä ne. 

Vierailija
16/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan haluavat uhriutua.

Monella on suvussa rintasyöpää, harva haluaa sitä vauhdittaa hormoneilla.

Vierailija
17/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko APlla ylipainoa? Mulla on parikymmentä (noin 50v) ystävää ja ainoat, joilla on kunnon vaihdevuodet on ylipainoisia. Epäilen yhteyttä painon ja rankkojen vaihdevuosioireiden välillä.

Rankat vaihdevuodet myös lihottavat, etenkin jos liikuntakyky heikkenee. Entisestä tiimalasista tulee omena.

Vierailija
18/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen eikä mulla ollut mitään oireita.

Vierailija
19/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista tullaan suuttumaan.

Vierailija
20/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan kunnon läski, mutta minulla ei ole ollut mitään vaihdevuosioireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme