Te, jotka ette tervehdi naapureita rappukäytävässä
Miksi ette vastaa kun joku tervehtii tai itse tervehdi naapuria?
Kommentit (201)
Tervehdin jopa kavereidenikin rappukäytävillä koska äitini opetti käytöstapoja.
Mistä tietää, onko joku talossa asuva vai vain visiitillä?
Minulla ei ole mitään mielenkiintoa olla missään tekemisissä naapureiden kanssa, oli se sitten yläkerran teinit jotka ryyppäävät aina torstaisin jostain kumman syystä tai kiiinalaisen ukon kanssa joka joka satanan päivä korjaa koslaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta naapurit.
Ei tarvitse kiinnostaakaan, mutta edes alkeelliset käytöstavat on hyvä hallita. Naapurin tervehtiminen on yksi niistä!
Mitä konkreettista hyötyä saan naapurien tervehtimisestä?
Tähän ei yllättäen vastausta tullut. Mitä tekee hyvillä käytöstavoilla, jos niitä käyttää turhaan, ts. muuten kuin hyötyäkseen jotenkin?
Ymmärrän niitä jotka eivät tervehdi. Naapurit ovat vieraita ihmisiä. Jos heitä pitäisi tervehtiä, loogisesti ajatellen silloin pitäisi tervehtiä kadulla kaikkia vastaantulijoitakin. Se, että joku tuntematon tulee vastaan jonkin tietyn rakennuksen sisällä, ei muuta asiaa.
Itse tervehdin naapureita, ja vain noin puolet vastaa. Ei haittaa yhtään.
Minä yleensä tervehdin vaikka lenkillä vastaantulevaa yksittäistä koirankusettajaakin, ja ihmettelen sen jälkeen että miksi.
minua ei tervehditä ja jos joku vahingossa erehtyy avaamaan ovensa samaan aikaan kuin minä olen käytävässä, sujahtaa hän mahdollisimman ripeästi turvaan asuntoonsa.
Jos rappunaapurille käy niinkin kehnosti että tulee portaissa vastaan eikä voi paeta, kyllä minä silti sanon "terve" tai "hei" ellen sitten vain hymyile ja katso silmiin ohimennen.
Alussa muutettuani tuli hieman torjuttu olo mutta nykyään ihan sama. Omiin tapoihin kuuluu huomioida muut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, onko joku talossa asuva vai vain visiitillä?
Mitä väliä sillä on? Kuluuko niskasi pilalle nyökkäämisestä ja äänihuulet liikaa jos sanot yhden ylimääräisen kerran ”huomenta”?
En tervehdi organisoituun vainoamiseen osallistuvia rikollisia, normaaleita naapureita kyllä.
Ei saakeli että tãmän ketjun perusteella suuri osa suomalaisista on vi tun pellejä. Onneksi minulla on kohta edessä muutto ulkomaille. Olkaa te tuppisuut joilla on keppi syvällä per seessä ihan vaan täällä keskenänne. Rumat ja epäystävälliset muijatkin täällä. Sopivat hyvin kuvaan.
Asuin aikoinaan Keski-Euroopassa ja siellä kyllä tervehdittiin naapureita ja samalla kadulla asuvia ja jopa lenkkipolulla tervehdittiin vastaantulijoita. Monet kerrat tuli rupateltua ihan outojen ihmisten kanssa koiralenkillä. Joidenkin kanssa jopa ystävystyi, niin että käytiin välillä yhdessä lenkillä.
Pidän tervehtimättömiä potentiaalisina vihollisina. Olen aina valmiina lyömään tai välttämään hyökkäyksen ja iskemään vastaiskun, jos päälle käy.
Tervehdys on vain vanha merkki siitä että vastaantulija kertoo ettei ole vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän tervehtimättömiä potentiaalisina vihollisina. Olen aina valmiina lyömään tai välttämään hyökkäyksen ja iskemään vastaiskun, jos päälle käy.
Tervehdys on vain vanha merkki siitä että vastaantulija kertoo ettei ole vaaraa.
Enpä tiedä, jos tuntematon tervehtii niin heti herää kysymys mitähän tuokin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, jos tuntematon tervehtii niin heti herää kysymys mitähän tuokin haluaa.
Se kertoo että ei hätää minussa ei ole tautia. Se tarkoittaa tervettä eli terve.
Ei terve ei tervehdi ja hän on uhka ja ehkä ulkomaalainen joka ei osaa kommunikoida.
Meidän rapussa ja pihassa jokainen tervehtii toisia. Olen ilmoittanut aina nimettömän vihjeen niistä jotka eivät tervehdi rapussa ja kulkevat huppu päässään kylmästi ohi. Sellaiset voivat olla huumetyyppejä ja parempi ilmoittaa jo varhain niin ongelmasta päästään.
Yleensä näitä kiertolaisia liikkuu rapuissa ja odottelee pääsyä kellaritiloihin. Siksi aina voi soittaa asiasta niin käyvät tarkistamassa onko hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo että ei hätää minussa ei ole tautia. Se tarkoittaa tervettä eli terve.
Ei terve ei tervehdi ja hän on uhka ja ehkä ulkomaalainen joka ei osaa kommunikoida.
Ei ole minullakaan. Ainakaan diagnoosia, hehe.
MIKSI joillekin on niin tärkeää ja Merkittävä Asia, että naapuri tervehtii? Miten se haittaa jos se ei tervehdi ja mitä siitä saa jos se tervehtii?
Jotkut ei tervehdi siksi, kun on sellaisiakin naapureita, jotka katsovat asiakseen kysellä naapurinsa asiat, juoruilla toisten naapureiden asioista ja pitää pitkiä monologeja kumminkaimanserkuistaan ja ties mistä, kun kuvittelevat pelkän peruskohteliaan tervehdyksen tarkoittavan, että nyt ollaan sellaisissa väleissä että mitä tahansa voi kysyä ja mtä tahansa voi sanoa.
On aika huonoa käytöstä kysellä vaikkapa naapurin autonvaihdosta paljonko maksoit välirahaa, udella paljonko saat palkkaa tai kuka mies/nainen käy kylässä. Saati ravata supisemassa roskiaviedessä, että ne naapurin virtasetkin eros kun mies löysi uuden naisen sen myyjän kaupasta x ajattele nyt ja se entinen vaimokin työttömänä että on se voivoi.
Ja tällainen naapuri supisee sitten niille tervehtiville, että mikäköhän omituinen tuokin on kun se ei tervehdi :D
Vierailija kirjoitti:
Meidän rapussa ja pihassa jokainen tervehtii toisia. Olen ilmoittanut aina nimettömän vihjeen niistä jotka eivät tervehdi rapussa ja kulkevat huppu päässään kylmästi ohi. Sellaiset voivat olla huumetyyppejä ja parempi ilmoittaa jo varhain niin ongelmasta päästään.
Yleensä näitä kiertolaisia liikkuu rapuissa ja odottelee pääsyä kellaritiloihin. Siksi aina voi soittaa asiasta niin käyvät tarkistamassa onko hätää.
Mistä sinä tiedät, kuka tervehtimätön on? Vai teetkö vihjeen hupparityypistä, joka käveli rapussa vastaan? Ja sitten aletaan etsiä hupparityyppiä epäiltynä tervehtimättäjättämisestä??????
Minä tervehdin vain naapureita joista pidän.