HS: ...Nyt Samuel hoitaa yksin lasta, jota hän ei halunnut
Voisiko joku rikas tilaaja pasteta tämän meille köyhille? Kiinnostaa todella!
https://www.hs.fi/elama/art-2000005575061.html
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdessähän se luki: Samuel luuli, että ehkäisy on kunnossa.
Kondomi on keksitty, ei tarvitse luulla kun itse vastaa sen käytöstä.
Minä olen käyttänyt kondomia aina. Paljaalla en ole vedellyt koskaan. Silti minusta tuli viime kesänä pappa. Eli ainoastaan luulin aikoinaan minäkin, vaikka siis itse vastasin ehkäisyn käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Jos miehille olisi ehkäisypilleri, niin arvaan kyllä, mitä oma mies sanoisi, jos kertoisin hänelle, että "nyt sinä vastaat ehkäisystä seuraavat 10 vuotta. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin muistaa ottaa pilleri joka päivä tismalleen samaan aikaan, muuten ehkäisyn teho alenee. Muista myös kertoa, jos sinulla on joskus ripulia tai oksennat pillerin ottamisen jälkeen." Jos mies jostain kumman syystä suostuisi, niin miettisin vielä kaksi kertaa, kun isompiakin asioita häneltä unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi! Satunnaisessa seksissä tuo on itsestään selvyys mutta kyllä vakiintuneessa suhteessa pitäisi voida näin tärkeässä asiassa luottaa toiseen. Ihan hullu ajatus että esim. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen pitäisi käyttää kondomia ”varmuuden vuoksi” ettei nainen huijaa itseään raskaaksi. Minä olen nainen ja peräänkuulutan kyllä myös naisen vastuuta tässä! Tämänkin jutun tapauksessa äiti on se joka päätti jättää ehkäisyn pois eikä sitten halunnutkaan lasta vaikka ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä olisi voinut.
Miten tuo eroaa siitä että nainen joutuu syömään hormoneja "varmuuden vuoksi" esim. 10 vuden yhdessäolon jälkeen? Pitäisi vakiintuneessa suhteessa voida luottaa siihen että mies myös käyttää läpi yhdessäolon sitä kondomia, joka kerta.
Et sitten ymmärrä miten niinkun fyysisesti eroaa seksin harrastaminen kondomin kanssa tai kondomitta?
Miksi et alkanut lesboksi jos yhdyntä luomun peniksen kanssa ei ole iso juttu?
Siinä taas järjen jättiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua mutta voin silti sanoa jo heti alkuun, että kaikki sympatiat tälle lapairaukalle jota ilmeisesti kukaan ei halunnut. Oikeasti, kun seksiin lähtee niin riskinä on periaatteessa aina (heteroseksissä) raskaus. Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
Kyllä on mammat sekaisin ja tukehtuvat omaan katkeruuteensa. Tuossa jutussa isä sanoi, ettei hän halunnut lasta, ehkäisyn piti olla kunnossa. Kun vahinko kävi, toivoi aborttia, koska EI HALUNNUT ISÄKSI. Ja suhde oli ollut pitkään huono, ei missään nimessä halunnut lapsia tämän naisen kanssa. Joka on ymmärrettävää. Täälläkin monen kohdalla usein miettii että kuka on näiden tampioiden kanssa oikeasti, vapaaehtoisesti halunnut lisääntyä. Kun ei niin hyvää äitimateriaaliakaan ole. No, nainen oli sanonut että sinähän et minun kehostani määrää. Niinkuin av-mammulitkin valtaansa usein julistavat. Lopputulos on se, että ääliö äiti on etävanhempi, ja mies vastuullinen isä, joka huolehtii lapsestaan jota ei halunnut. Vastuu ja velvollisuudentunto on siinä miehessä, mutta se toista hyväkikäyttåänyt äiti ei halunnut/kelvannut edes lähivanhemmaksi. Monessa vastauksessa oli, että mies kantaa vastuunsa ja velvollisuudet, vaikka ero tuli ja katkeruutta moista hyväksikäyttöä kohtaan on saanut käsitellä paljon. MIehen ovat vastuullisia useinkin, toista ei voi sanoa näistä katkerista, toisia hyväksikäyttävistä naisista, jotka tekevät mitä lystäävät, piittaamatta siitä onko se lapselle tai hänen isälleen oikein. Että kyllä se peruskatkera av-mamma häviää 6-0 vastuullisuudessa tuon jutun miehille.
Suhde oli pitkään ollut huono, ja silti vielä sekstasivat :O Johan on säälittävää! Ihan itseään saa syyttää. Itse en sekstailisi ihmisen kanssa, jonka kanssa minulla on huono suhde. Heteroseksistä voi AINA seurata raskaus, on se kumma kun vielä vuonna 2018:kaan tätä ei muisteta tai ymmärretä!
Ihmisluontoon kuuluu harrastaa seksiä viimeiseen asti. Se on yritys pitää suhdetta edes jollain lailla kasassa.
Siinä ei ole järkeä, niin kuin ei ole muissakaan elämää ylläpitävissä vaistotoiminnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Minulla on verenpaineeseen lääkitys ja aivan varmasti unohdan ottaa tabletin pari kertaa vuodessa. Pillereillä tuo tarkoittaisi, että kaksi kuukautta vuodessa olisi ehkäisyteho alentunut ja pitäisi ottaa lisäksi kondomit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Itse olen vela, mutta olen tässä kyllä miehen puolella. Sen verran pitää olla luottamusta suhteessa, että ei tarvitse käyttää kondomia jos on yhdessä sovittu, että ei haluta lisääntyä.
Ja pisteet kyllä hänelle siitä, jos on ottanut kasvatusvastuun. Toivottavasti ei kerro lapselle, "ettei häntä kukaan halunnut". Tämä on asia, josta pitää valehdella.
Häh? Mä olen ollut mieheni kanssa yli 18 vuotta, ja kyllä me olemme käyttäneet kondomia jopa vuosia silloin kun emme ole halunneet lasta. Suhteen alkuvuodet käytin pillereitä mutta ne veivät kaikki halut ja latistivat mielialat. Älä nyt levitä tuollaista asennetta, että naisella olisi joku isompi velvollisuus turmella kehoaan ja mieltään ehkäisyvalmisteita. Sterilisaatio on myös hyvä vaihtoehto.
Lue uudestaan. En sano, että "naisella olisi velvollisuus syödä pillereitä". Oletan kuten jokainen normaaliälyinen että "yhdessä sovittu ehkäisystä" tarkoittaa sitä, että nainen on kertonut syövänsä pillereitä. Normaali reilu nainen sanoo ääneen, jos ei halua syödä niitä. Eikä jätä salaa pois.
Pillereistä sen verran, että joillekin ne ovat ihan ok eivätkä turmele mitään. Päinvastoin, samalla saa useamman vuoden suojan munasarjasyöpää vastaan. Ja ehkäisyvarmuus on aika hyvä, parempi kuin kortsuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lähtökohdaksi parisuhteessa pitää aina ottaa se, että naiseen ei voi luottaa? Tämä selvä. Kiva kuulla se vaihteeksi naisten itsensä sanomana. :)
Mihinkään ei voi luottaa 100- prosenttisesti. Ei ehkäisyyn, ei edes vasektomiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua mutta voin silti sanoa jo heti alkuun, että kaikki sympatiat tälle lapairaukalle jota ilmeisesti kukaan ei halunnut. Oikeasti, kun seksiin lähtee niin riskinä on periaatteessa aina (heteroseksissä) raskaus. Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
Jos ei halua vahinkolapsen äidiksi niin kannattaa pitää se rönttönen housuissa. Ja jos vahinko käy, niin kantaa vastuunsa mikä äidille kuuluu.
Eli voi tehdä abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mammat sekaisin ja tukehtuvat omaan katkeruuteensa. Tuossa jutussa isä sanoi, ettei hän halunnut lasta, ehkäisyn piti olla kunnossa. Kun vahinko kävi, toivoi aborttia, koska EI HALUNNUT ISÄKSI. Ja suhde oli ollut pitkään huono, ei missään nimessä halunnut lapsia tämän naisen kanssa. Joka on ymmärrettävää. Täälläkin monen kohdalla usein miettii että kuka on näiden tampioiden kanssa oikeasti, vapaaehtoisesti halunnut lisääntyä. Kun ei niin hyvää äitimateriaaliakaan ole. No, nainen oli sanonut että sinähän et minun kehostani määrää. Niinkuin av-mammulitkin valtaansa usein julistavat. Lopputulos on se, että ääliö äiti on etävanhempi, ja mies vastuullinen isä, joka huolehtii lapsestaan jota ei halunnut. Vastuu ja velvollisuudentunto on siinä miehessä, mutta se toista hyväkikäyttåänyt äiti ei halunnut/kelvannut edes lähivanhemmaksi. Monessa vastauksessa oli, että mies kantaa vastuunsa ja velvollisuudet, vaikka ero tuli ja katkeruutta moista hyväksikäyttöä kohtaan on saanut käsitellä paljon. MIehen ovat vastuullisia useinkin, toista ei voi sanoa näistä katkerista, toisia hyväksikäyttävistä naisista, jotka tekevät mitä lystäävät, piittaamatta siitä onko se lapselle tai hänen isälleen oikein. Että kyllä se peruskatkera av-mamma häviää 6-0 vastuullisuudessa tuon jutun miehille.
Suhde oli pitkään ollut huono, ja silti vielä sekstasivat :O Johan on säälittävää! Ihan itseään saa syyttää. Itse en sekstailisi ihmisen kanssa, jonka kanssa minulla on huono suhde. Heteroseksistä voi AINA seurata raskaus, on se kumma kun vielä vuonna 2018:kaan tätä ei muisteta tai ymmärretä!
Ihmisluontoon kuuluu harrastaa seksiä viimeiseen asti. Se on yritys pitää suhdetta edes jollain lailla kasassa.
Siinä ei ole järkeä, niin kuin ei ole muissakaan elämää ylläpitävissä vaistotoiminnoissa.
Puolustelet siis naista?
Entä sitä vaistonvaraista toimintaa kun miesten on luonnostaan halu levittää siementä mahdollisimman paljon eli panna kaikkea mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesulinamiehet suksikoon V I T T U U N tältä palstalta. Haista P A S K A ja ilmoitettu asiattomaksi :)
Ja tällainen kommentti saa pysyä.
Mutta toistettakoon.
Laittakaa pojat spermat pankkiin ja sen jälkeen ^nips.
Ei kannata jättää lapsentekoa yksin naisen päätettäväksi. (saas nähdä pysyykö tämä)
Oletko itse tehnyt noin? Jos, niin tiedätkin varmaan, millä perusteilla siihen "nipsiin" pääsee julkisella sektorilla. Kerro pojillekin.
Nipsiin pääsee, jos kokee tarvetta.
Tämä vaihtoehto näyttää vituttavan joitakin. Miksiköhän?
Tuohon Hesarin kyselyyn muuten osallistui kaksisataa isäksi pakotettua. Nämä siis osallistujat.
Kuinkahan monta isää kaikenkaikkeaan on oikeampi luku. Vähintään tuhansia. Joten muistakaa pojat *nips.
Ei pääse vain siksi että kokee tarvetta/haluaa.
Jotta Suomessa terve ihminen pääsee haluamaansa "nipsiin" (naiset ja miehet), on oltava joko 3 lasta tai täyttänyt 30v.
Ihminen on riittävän "kypsä" tietämään että haluaa lapsia vaikkapa 18v ja voi tekaista sellaisen, mutta ei riittävän "kypsä" tietämään, että ei halua vaikkapa 27v, joten ei saa nipsiä. Eikö olekin mielenkiintoista?
Typeryys tuli jo alussa ilmi, kun väitettiin, että aihe on tabu. Ei se mikään tabu ole, vaan se ei sen lapsen kannalta ole hyväksi, jos lapselle sanotaan, että sua ei haluttu. Kyllä tämän ne isätkin tajuavat, sillä eivät he pahuuttaan halua olla ilman lasta. Tajutaan myös, että sitä ei myöskään kannata muille selitellä, kyllä se sieltä takaisin lapsen korviin tulee.
En ikinä menisi leikkelemään itseäni johonkin nipsiin. Leikkaukset vain terveys syistä. Ei toi ole normaalia leikellä johtimia poikki.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi leikkelemään itseäni johonkin nipsiin. Leikkaukset vain terveys syistä. Ei toi ole normaalia leikellä johtimia poikki.
Ensinnäkin, ei niitä naisilla tarvitse laittaa poikki, ne voidaan myös tukkia.
Toisekseen, mitä niillä tekee jos ei lapsia halua.
Kolmanneksi, ei ole "normaalia" käyttää ehkäisyä muutenkaan, joten miten nips poikkeaa siitä?
Samuelin täytyy oppia pitämään pippeli housussa.
Nää on näitä kantapäänkoululaisia.
Heille kaikki yleensä tulee "yllätyksenä", kuten VR.lle talvi.
Hassu juttu, että syntyvyyden romahtamisesta kertovissa uutisissa syyllistetään aina naisia. Minusta on päivänselvää, että miesten takia suomalaisia vauvoja ei enää synny. Voitaisko jo kirjoittaa, ei " syntyvyys romahtanut, miksi naiset eivät enää synnytä?" , vaan " miksi miehet haluavat lakkauttaa suomalaisuuden? ".
Mutta niin se vain on, naiset ovat aina syyllisiä aivan kaikkeen, ihan sieltä raamatun luomiskertomuksesta alkaen. Naiset ovat syyllisiä siihen, että lapsia ei enää synny, ja myös siihen, että joitakin vielä syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehille olisi ehkäisypilleri, niin arvaan kyllä, mitä oma mies sanoisi, jos kertoisin hänelle, että "nyt sinä vastaat ehkäisystä seuraavat 10 vuotta. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin muistaa ottaa pilleri joka päivä tismalleen samaan aikaan, muuten ehkäisyn teho alenee. Muista myös kertoa, jos sinulla on joskus ripulia tai oksennat pillerin ottamisen jälkeen." Jos mies jostain kumman syystä suostuisi, niin miettisin vielä kaksi kertaa, kun isompiakin asioita häneltä unohtuu.
Kyllä miehet sen pillerin mielellään ottaisivat, jos se olisi valmis yleiseen käyttöön. Siitä saat olla ihan varma. Poistuisi se naisten ainainen jäkätys pillereiden kehnoudesta ja mies saisi lopultakin päättää lapsen hankinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesulinamiehet suksikoon V I T T U U N tältä palstalta. Haista P A S K A ja ilmoitettu asiattomaksi :)
Ja tällainen kommentti saa pysyä.
Mutta toistettakoon.
Laittakaa pojat spermat pankkiin ja sen jälkeen ^nips.
Ei kannata jättää lapsentekoa yksin naisen päätettäväksi. (saas nähdä pysyykö tämä)
Oletko itse tehnyt noin? Jos, niin tiedätkin varmaan, millä perusteilla siihen "nipsiin" pääsee julkisella sektorilla. Kerro pojillekin.
Nipsiin pääsee, jos kokee tarvetta.
Tämä vaihtoehto näyttää vituttavan joitakin. Miksiköhän?
Tuohon Hesarin kyselyyn muuten osallistui kaksisataa isäksi pakotettua. Nämä siis osallistujat.
Kuinkahan monta isää kaikenkaikkeaan on oikeampi luku. Vähintään tuhansia. Joten muistakaa pojat *nips.
Ei pääse vain siksi että kokee tarvetta/haluaa.
Jotta Suomessa terve ihminen pääsee haluamaansa "nipsiin" (naiset ja miehet), on oltava joko 3 lasta tai täyttänyt 30v.
Ihminen on riittävän "kypsä" tietämään että haluaa lapsia vaikkapa 18v ja voi tekaista sellaisen, mutta ei riittävän "kypsä" tietämään, että ei halua vaikkapa 27v, joten ei saa nipsiä. Eikö olekin mielenkiintoista?
Nipsiin Viroon ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt kondomia aina. Paljaalla en ole vedellyt koskaan. Silti minusta tuli viime kesänä pappa. Eli ainoastaan luulin aikoinaan minäkin, vaikka siis itse vastasin ehkäisyn käytöstä.
Siksi sitä siementä ei pidä antaa jos ei halua isäksi. Se on ainoa keino joka toimii. Ei seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Itse olen vela, mutta olen tässä kyllä miehen puolella. Sen verran pitää olla luottamusta suhteessa, että ei tarvitse käyttää kondomia jos on yhdessä sovittu, että ei haluta lisääntyä.
Ja pisteet kyllä hänelle siitä, jos on ottanut kasvatusvastuun. Toivottavasti ei kerro lapselle, "ettei häntä kukaan halunnut". Tämä on asia, josta pitää valehdella.
Siis, hetkinen. Jutustahan selviää, että ehkäisystä ei oltu sovittu yhtään mitään. Samuel vaan oletti avovaimon käyttävän pillereitä, koska oli nähnyt pilleripaketteja. Samuel ei huolehtinut ehkäisystä, hän jätti sen täysin pelkän luulon varaan. Ei kysynyt, ei varmistanut. Ei sopinut yhtään mitään. Vahingon sattuessa oli sitten kovasti järkyttynyt, koska oli luullut ehkäisyn olevan kunnossa. Siis luullut. Koska oli nähnyt jotain lääkepaketteja. Näinkö tosiaan toimii mies joka ei halua lapsia?
Miten tuo eroaa siitä että nainen joutuu syömään hormoneja "varmuuden vuoksi" esim. 10 vuden yhdessäolon jälkeen? Pitäisi vakiintuneessa suhteessa voida luottaa siihen että mies myös käyttää läpi yhdessäolon sitä kondomia, joka kerta.