Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyritkö jotenkin varmistamaan, että reseptilääke ei pääse yllättäen loppumaan joko kotoa tai reseptistä?

Vierailija
05.06.2026 |

Jos, miten?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siten, että tarkistan, moneksiko päiväksi tai viikoksi mulle k.o. lääkettä riittää. Ihan pakkauksen avaamalla ja katsomalla, paljonko on jäljellä.  Laitan puhelimeen muistutuksen, kun on aika hankkia uutta.

Vierailija
2/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina viikon satsi valmiiksi, näin varmistan että ne lääkeet otetaan, eli seisemän pilleriä kustakin omaan purkkiin , apteekista kyllä ilmoitetaan ja kyllähän sen näkee vaikka omakannasta milloinka joku lääkeresepti pitää uusia.Joskus kyllä sattuu valitettavasti, jos sattuu juopottelemaan niin aamulla huomaa ei helvata en ottanut niitä lääkkeitä koska niitä on nyt päiväsatsi liikaa, no nou panic en ota tupla-annosta vaan olkoon, olo ihan ok , otetaan normi vuorokausiannos.Joo joskus sattuu niin mutta en suosittele unohtamaan joilla on tarkka vuorokausi rytmi lääkkeiden kanssa, mulla ei se ole niin vakavaa.

Vierailija
4/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
5/21 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan omalla aktiivisella toiminnalla, höppänä.

Sunnuntaisin lataan viikon lääkkeet dosettiin. Siinä yhteydessä käyn läpi jäljellä olevat. 

Keep it simple! Etsi oma tapasi hoitaa asiat reilaan.

Vierailija
6/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lääkkeet apteeksita aina 3 kuukauseksi ja kysyn aina tällöin, vieläkö on reseptiä jäljellä. Jos ei ole, niin laitan heti pyynnön uusimisesta omakannan kautta. Lisäksin itselläni on aina parin viikon satsi varalla matkatoilettilaukussa, jos jotenkin lääkkeet pääsisivät muuten loppumaan. Haen aina apteekista seuraavan satsin hyvissä ajoin, eli ei boi tulla tilannetta, että lääke olisi apteekista loppu ja minä tarvitsisin sitä välittömästi.

Kyseessä epilepsialääke, enkä halua ottaa riskiä, mitä tapahtuisi, jos olisin päivän ilman.

Joku aiempana kirjoitti, että kaikki varmistavat, että lääke ei lopu. Ei tosellakaan ole näin. Oma fiksu miehenikin alkaa varailemaan uutta lääkäriaikaa vasta sitten, kun viimeine lääke on jo suussa. Ja sitten marmattaa, kun ei saa aikaa samalle päivälle. Itse työskentelen myös terveydenhuollossa ja koko ajan tapaan nuoria, joiden e-pillerit ovat loppuneet ja uusi satsi pitää saada heti.

Vierailija
7/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekee niin.

Ei tosiaan tee. T. Farmaseutti

Vierailija
8/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä elämänhallintaongelmia.

Vierailija
9/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jotenkin"?

Vierailija
10/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki hoitaa aika hyvin, kun vaan pyydät, jos ei itse jaksa tai pysty seuraamaan niistä lääkepakkauksista sitä tietoa. Mä löysin aivan  ihanan farmaseutin, joka aina itse ottaa asian esille ja ilmoittaa yksitellen mikä kunkin lääkkeen tilanne on.

Vierailija
11/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekissa, kun viimeistä satsia reseptistä haen niin pyydän sen uusinnan tai apteekin henkilö sanoo että laitetaan tästä uusinta koska viimeinen nyt meni.Tai jos jostain syystä tuo jää väliin epähuomiossa niin uusin  omakannan kautta. Haen aina ennen loppumista heti kun sen laskurin mukaan saa ostettua, eli 3 kk määrän saa 3 viikkoa ennen lääkkeen loppua ja 1 kk määrän saa viikkoa ennen sen loppua.... näin olen kerännyt 9 kk varaston saantivaikeuksien varalle. Tuotanto ongelmia kun sattuu olemaan ajoittain  lääkkeele kuin lääkkeelle.   

Vierailija
12/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apteekissa, kun viimeistä satsia reseptistä haen niin pyydän sen uusinnan tai apteekin henkilö sanoo että laitetaan tästä uusinta koska viimeinen nyt meni.Tai jos jostain syystä tuo jää väliin epähuomiossa niin uusin  omakannan kautta. Haen aina ennen loppumista heti kun sen laskurin mukaan saa ostettua, eli 3 kk määrän saa 3 viikkoa ennen lääkkeen loppua ja 1 kk määrän saa viikkoa ennen sen loppua.... näin olen kerännyt 9 kk varaston saantivaikeuksien varalle. Tuotanto ongelmia kun sattuu olemaan ajoittain  lääkkeele kuin lääkkeelle.   

Minkä laskurin?

Vierailija
13/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan lääkkeet apteeksita aina 3 kuukauseksi ja kysyn aina tällöin, vieläkö on reseptiä jäljellä. Jos ei ole, niin laitan heti pyynnön uusimisesta omakannan kautta. Lisäksin itselläni on aina parin viikon satsi varalla matkatoilettilaukussa, jos jotenkin lääkkeet pääsisivät muuten loppumaan. Haen aina apteekista seuraavan satsin hyvissä ajoin, eli ei boi tulla tilannetta, että lääke olisi apteekista loppu ja minä tarvitsisin sitä välittömästi.

Kyseessä epilepsialääke, enkä halua ottaa riskiä, mitä tapahtuisi, jos olisin päivän ilman.

Joku aiempana kirjoitti, että kaikki varmistavat, että lääke ei lopu. Ei tosellakaan ole näin. Oma fiksu miehenikin alkaa varailemaan uutta lääkäriaikaa vasta sitten, kun viimeine lääke on jo suussa. Ja sitten marmattaa, kun ei saa aikaa samalle päivälle. Itse työskentelen myös terveydenhuollossa ja koko ajan tapaan nuoria, joiden e-pillerit ovat loppuneet ja uusi satsi pitää saada heti.

Miksi tarvitaan lääkäriaika?

Vierailija
14/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"jotenkin"?

Erilaisia vastauksia on tullut, kuten huomaat.

Vierailija
15/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitaan lääkäriaika?

Lääkärin arviota vaativia ja vahvoja lääkkeitä (kuten vahvat kipulääkkeet, rauhoittavat lääkkeet ja tietyt pääasiassa keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet) ei pääsääntöisesti voi uusia sähköisesti. Nämä vaativat aina yhteydenoton hoitavaan yksikköön. 

Vierailija
16/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan muistutuksen. Pitää käydä aina verikokeissa ennen kuin saan uuden reseptin. 

Vierailija
17/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan tietenkin.

Kotoa: Katson lääkepakkauksesta, että lääkettä on riittävästi jäljellä.

Reseptistä: Katson omakannasta tai kysyn apteekista siellä asioidessani.

Heleppova kuin heinänteko, eikö vain?

Vierailija
18/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki muistuttaa jos resepti on vanhenemassa. En ymmärrä miten lääke voisi loppua yllättäen. Kotona näen milloin lääkettä on jäljellä viikon, kahden tarve. Silloin kipitän apteekkiin hakemaan lisää. En halua säilöä isoja määriä lääkkeitä kotonani.

Vierailija
19/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan viikon annoksen sivuun  "varatankiksi". Pyrin seuraamaan reseptien saldoa. Joskus pääsee unohtumaan.

Vierailija
20/21 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiessani reseptillä olleen viimeisen pakkauksen farmaseutti ilmoittaa, että resepti pitää seuraavaksi uusia. Niinpä pyydän kannan kautta sen uusinnan.