HS: ...Nyt Samuel hoitaa yksin lasta, jota hän ei halunnut
Voisiko joku rikas tilaaja pasteta tämän meille köyhille? Kiinnostaa todella!
https://www.hs.fi/elama/art-2000005575061.html
Kommentit (211)
Ja mistä toi mies loppupeleissä tietää onko edes lapsen isä ? Annettiin jutussa käsitys ettei lapsen äiti ole ihan kykenevä edes lasta hoitaa.
Tässä olisi miesjärjestöille tekemistä. Ne voisivat järjestää valistusta miten mies voi ottaa vastuuta omasta lisääntymisestään. Keinoja on jo olemassa. Lisäksi kannattaisi esim. Kysymällä varmistaa ehkäiseekö nainen, tätäkään kaikki eivät tee.
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun miehet saavat pillerinsä, voivat he päättää vanhemmuudestaan. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua. Tuolloin mieskin saa suunnitella lisääntymistään vapaaehtoisesti ja naisten valta murenee.
Et usko, kuinka kovasti olisin miesten pilleriä toivonut jo viimeisten 30+ vuoden ajan. Ja niin on taatusti lukemattomat muutkin naiset.
Kuusi sivua misogynistista persu-ulinaa eikä ketju ole vieläkään poistunut. Vittu tätä moderointia...
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ottaa pilerit. Oho. Unohdin ottaa diabeses lääkkeeni unohdin ottaa verenpaine lääkkeet. Niin varmaan joo.
Eli nainen, joka ei edes halunnut lasta, hankkiutui tahallaan raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä toi mies loppupeleissä tietää onko edes lapsen isä ? Annettiin jutussa käsitys ettei lapsen äiti ole ihan kykenevä edes lasta hoitaa.
Usein sen tavallaan niinkö näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan juttua mutta voin silti sanoa jo heti alkuun, että kaikki sympatiat tälle lapairaukalle jota ilmeisesti kukaan ei halunnut. Oikeasti, kun seksiin lähtee niin riskinä on periaatteessa aina (heteroseksissä) raskaus. Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
No kyllähän tuo vastuun kuitenkin kantoi kun on yh isä. Äiti ei niinkään....
Ehh, ei siinä mitään outoo ole, tai ihailtavaakaan. Onnittelut äidille, pääsee nauttimaan samasta vapaudesta kuin ne sadat isät jotka myös jätti molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Noita kaikkia unohdetaan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen, joka ei edes halunnut lasta, hankkiutui tahallaan raskaaksi?
Juuri niin. Alitajuisesti ehkä halusikin...
Vierailija kirjoitti:
Kuusi sivua misogynistista persu-ulinaa eikä ketju ole vieläkään poistunut. Vittu tätä moderointia...
Miesten oikeudet persu ulinaa. Kiitos...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen oikeudesta aborttiin on jotenkin nyt saatu väännettyä naisen velvollisuus aborttiin.Naisen aborttioikeudessa on kyse itsemääräämisoikeudesta.Nyt miehet taas haluavat määrätä naisen kehosta, tällä kertaa niin päin että nainen ei saa olla raskaana.Nainen joutuu tahattomassa raskaudessa joko olemaan raskaana tai käymään läpi abortin.
Ei naisella velvollisuutta aborttiin ole mutta jos päättää pitää lapsen on velvollisuus myös ryhtyä sille äidiksi. Missäs tämän jutun äidin vastuu on?
Samassa paikassa ku niiden lukemattomien etäisien…? Miten tää voi olla nii vaikeeta käsittää :’D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdessähän se luki: Samuel luuli, että ehkäisy on kunnossa.
Kondomi on keksitty, ei tarvitse luulla kun itse vastaa sen käytöstä.
Kondomin ja pillerien varmuus on molemmilla vain 99%. Tämä jättää silti 0.0001% mahdollisuuden raskauteen, ja joskus tuo kolahtaa omalle kohdalle.
Mikään ehkäisy ei ole täysin varmaa (paitsi säteilyhoito miehen alakertaan).
Kaksoisehkäisy, pillerit ja kondomi?
JOS varmuus on 99% niin on tuo mahdollisuus aika runsaasti isompi mitä imoittamasi. Se on 1% eikä promillen miljoonasosia...
Mies seurusteli väärän naisen kanssa ja jäi yksinhuoltajaisäksi. Paprempi sekin kuin jäädä elatusvelvolliseksi, jolla on lapsi muttei saa tavata. t. yh-isi
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Itse olen vela, mutta olen tässä kyllä miehen puolella. Sen verran pitää olla luottamusta suhteessa, että ei tarvitse käyttää kondomia jos on yhdessä sovittu, että ei haluta lisääntyä.
Ja pisteet kyllä hänelle siitä, jos on ottanut kasvatusvastuun. Toivottavasti ei kerro lapselle, "ettei häntä kukaan halunnut". Tämä on asia, josta pitää valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun miehet saavat pillerinsä, voivat he päättää vanhemmuudestaan. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua. Tuolloin mieskin saa suunnitella lisääntymistään vapaaehtoisesti ja naisten valta murenee.
Joo miehille tehtiin omat pillerit ja vaikka mitä mutta ne sivuoireet (samat kuin naisilla, ja joita ei koskaan otettu mitenkään huomioon I might add) oli niin ”kauheat” etteivät saaneet tukea. Voi miesparkoja kun joutuvat olemaan YH koska nainen päätti elää kuin niin monet miehet.
se isä rakastaa lastaan, happy end.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Itse olen vela, mutta olen tässä kyllä miehen puolella. Sen verran pitää olla luottamusta suhteessa, että ei tarvitse käyttää kondomia jos on yhdessä sovittu, että ei haluta lisääntyä.
Ja pisteet kyllä hänelle siitä, jos on ottanut kasvatusvastuun. Toivottavasti ei kerro lapselle, "ettei häntä kukaan halunnut". Tämä on asia, josta pitää valehdella.
Häh? Mä olen ollut mieheni kanssa yli 18 vuotta, ja kyllä me olemme käyttäneet kondomia jopa vuosia silloin kun emme ole halunneet lasta. Suhteen alkuvuodet käytin pillereitä mutta ne veivät kaikki halut ja latistivat mielialat. Älä nyt levitä tuollaista asennetta, että naisella olisi joku isompi velvollisuus turmella kehoaan ja mieltään ehkäisyvalmisteita. Sterilisaatio on myös hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan voi olla niin vastuuton, että raskauden sitten yllättäessä isä onkin ihan että apua, en mä tällaista olisi ikimaailmassa halunnut. Vastuu on kannettava.
Sama ei tietysti koske naista? Paasaat miehen vastuusta koska nainen voi synnyttää vastoin miehen tahtoa. Naisen oikeus pitäisi jäädä siihen ja velvollisuudet tulla tilalle. Miestä ei pitäisi isäksi ja lompakoksi pakottaa.
Martina täällä hei vaan moi!
Minä sekstailen vain miellyttävien, varakkaiden ja pitkin miesten kanssa
Turhaan? Raskauden ehkäisy on turhaa? Jos ei käytä, niin sitten ei kannata valittaa siitä, että pillerit pettivät.