Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: jos olisit tiennyt, kuinka raskasta vanhemmuus voi pahimmillaan olla, olisitko hankkinut lapsia?

Vierailija
31.01.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kyllä-vastauksia.

Vastaisitteko silti vielä noin jos lapsenne vihaa itseään, vahingoittaa itseään toistuvasti, ei halua elää ja kertoo sinulle ettei olisi halunnut syntyä?

Monen teistä lapsille tämä tulee tapahtumaan. Ehkä eivät sano suoraan, mutta ajattelevat.

Ai... petyitkö kun ihmiset vastasivat mielestäsi väärin?  :)

Ja palstavampyyrihän tuntee muiden lapset sekä näiden elämänuran?  :)

Mitä järkeä kouluttautua kun tekniikka kehittyy nopeasti ja tieto vanhenee? Mitä järkeä hakeutua töihin kun voi jäädä työttömäksi? Miksi seurustella kun toinen voi pettää? Miksi pitää huolta itsestään kun kaikkihan kerran kuolee?

Ei sillä, en ihmettele jos lapsista tulee itsetuhoisia mikäli vanhemman asenne maailmaan on kovin regressiivinen ja pessimistinen. Tsemppiä kevääseen!

Vierailija
82/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kasvoin suurperheessä vahtien pienempiä sisaruksia, ja minulla on nyt yksi lapsi. Ei tunnu raskaalta yhtään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Minulle elämä ilman lapsia olisi sama kuin turha elämä. Lapset ja mieheni ovat minulle kaikki. Ilman heitä kaikki muu menettäisi suurelta osin merkityksensä. En ole koskaan pitänyt vanhemmuutta raskaana. Työlästä se välillä on mutta positiivisella tavalla.

Vierailija
84/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut vanhemmuutta raskaana, mutta nyt kun on ikää tullut ja näkee tämän pallon tilanteen ja ihmisten typeryyden, niin murheet lapsista ja heidän tulevaisuudestaan ovat raskaita. Tämä on se syy miksi olisi pitänyt jättää lapset tekemättä. Kymmenen vuotta sitten oli ihan erilaiset ajatukset maailmasta. 

Vierailija
85/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni on vasta 1,5-vuotta ja seuraava syntyy kuukauden sisään. Minusta rasittavinta on ollut raskaudet. Vaikka olikin koliikkia ja vaativa vauva niin kaikki on ehdottomasti ollut sen arvoista. Mutta aika alussa vielä, palataan asiaan parin kymmenen vuoden päästä niin kerron miten meni.

Vierailija
86/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Ei se, että välillä on raskasta, ole mikään syy jättää lapsia hankkimatta. Elämä on kuitenkin monin verroin rikkaampaa lasten kanssa:)

Niin sinun mielestäsi on lasten kanssa on rikkaampaa, kaikki ei valitettavasti jaa tätä samaa näkemystä. 🙄 Harva käyttää tuota "elämä on rankkaa" tekosyynä jättää lapset hankkimatta. Osa ei vaan yksinkertaisesti halua lapsia.

Sitähän tässä ei kysytty.

Onhan se silti hyvä, että joku tuo senkin vaihtoehdon esille. Vaikka se nyt onkin asia, jota ei jostakin syytä saisi mainita edes sivulauseessa.

No eiköhän tästä asiasta ole monta keskustelua päivässä täällä, kerrankin erilainen keskustelu niin ei tarvitse sotkea tähän sitä että kaikki eivät halua lapsia. Itsestään selväähän tuo on ettei kaikki halua, mutta monet silti haluavat ja heidän kokemuksia kysellään nyt jotka tämän päätöksen ovat tehneet että lapsia ovat hankkineet.

Vierailija
87/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet ei koskaan vastaa näihin kysymyksiin?

Vierailija
88/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti olisin. Niin ihanat lapset.

Mitä ideaa elämässä muuten olisi?

Vierailija
89/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietääkseni mies ja vastannut edellä...

Eli mistä Sinä tiedät jokaisen vastaajan sukupuolen?

Vierailija
90/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan olisi tehnyt, nyt nelivitosena voisi downshiftata ronskisti kun kaikki haluttu olisi maksettu eikä tarvitsisi mennä muiden halujen mukaan.

Siihenhän tämä yhteiskunta nojaa,niihin hölmöihin vakipillunhimoisiin miehiin jotka tajuavat vasta liian myöhään joutuvansa kaiken maksajaksi niin rahallisesti tai ajallisesti.

Vierailija
91/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vain yhden. Aina ajattelin että kyllä mä yhden kerran kestän tämän kaiken.

Kaikki kyllä helpottui kun lapsi oli 3v ja allergiat ym vaivat olivat takana, mutta mies kävi vieraissa ja toista ei tullut.

Onneksi on edes yksi lapsi, ei tämä ainoa elämä mennyt hukkaan..

Vierailija
92/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan olisi tehnyt, nyt nelivitosena voisi downshiftata ronskisti kun kaikki haluttu olisi maksettu eikä tarvitsisi mennä muiden halujen mukaan.

Siihenhän tämä yhteiskunta nojaa,niihin hölmöihin vakipillunhimoisiin miehiin jotka tajuavat vasta liian myöhään joutuvansa kaiken maksajaksi niin rahallisesti tai ajallisesti.

Tämä! Vakip* on tunnetusti miehille ainoa syy hankkia lapsia. On tämä yhteiskunta sitten ovela.

Mistä matopurkista näitä kommentoijia nousee?

Vierailija
93/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tietääkseni mies ja vastannut edellä...

Eli mistä Sinä tiedät jokaisen vastaajan sukupuolen?

En huomannut. Monet puhuvat äitiydestään näissä viesteissä. Yleensä ne miehet, jotka osallistuvat lapsikeskusteluun ovat onnellisia isyydestään mikä on hyvä asia :)

Vierailija
94/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näet kysyjän tai vastaajan sukupuolen?

Ja äidille homma yleensä raskaampi on: lasten lisäksi monesti aikuisvauvakin perheessä.

Vierailija
95/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Toki nykyistä tilannetta 9-vuotiaan vanhempana en ikinä vaihtaisi pois, mutta on kyllä ollut pitkä ja kivinen tie, vaikka toki hyvin onnellinen ja ihanakin.

Vierailija
96/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut raskaaksi. Tajusin aika nopeasti, etta rankkuutta valittavilla vanhemmilla oli useampi kuin yksi lapsi. Jatin lapsiluvun yhteen ja olen nauttinut joka hetkesta. Han on nyt yla-astetta lopetteleva 16v ja aivan upea tapaus edelleen. 

Vierailija
97/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
98/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN todellakaan. Itse enemmn tai vähemmän väsyneenä hoidin yksin lapsen vuorotyön ohessa ja nyt sitten pentu ei isompana edes jaksa ja viitsi siivota huonettaan, muista kotitöistä puhumattakaan. Myöskään minkäänlaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ei perheessä ole ja jatkoa ajatellen, mikäli asia minusta riippuu, ei tulekaan.

Olisi jäänyt yksi uusavuton öykkäri laittamatta alulle, kun olisin tiennyt mitä on odotettavissa.

Vierailija
99/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/174 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, vaikkakin toisen lapsen syntymä romahduttikin mun fyysisen ja henkisen terveyden sekä työ- ja taloustilanteen.