Minusta aktiivimalli on hyvä asia. Onko kaikki muut sitä vastaan?
Olen itsekin ollut työttömänä, mutta aina on helposti saanut keikkaa sen 18h 65 päivän aikana ilman aktivointiakin. Kyllä ihmisessä/hakemuksissa on jotain pielessä, jos ei onnistu saamaan aktiivimalliin sopivaa työtä. (osaahan tämä aktiivimallihomma ei koske edes). Jos asuinpaikkakunnalla ei ole työtä, niin sitten vaan muuttoauto käyntiin tai käy kaempana parina päivänä kuussa. Vaihtoehtona on menettää muutama kymppi tuesta. Itse olen ihan Kelan maksamalla työttömyystuella ja asumislisällä tullut toimeen. Siitä vähän rahaa pois, niin saa jatkaa kotona makaamista. Ja koska työttömille ei ole työt kelvannut, niin minulla alkoi vuoden alusta kolme työsuhdetta. Yksi on kokoaikainen ja kaksi osa-aikaista.
Kommentit (102)
Miten ihmeessä sinulla riittää vuorokaudessa tunnit, jos teet yhtä kokoaikaista ja kahta osa-aikatyötä. Ellei sitten ne osa-aikaiset tosiaan ole tyyliin kerta viikossa.
Niillä, jotka eivät "halua töitä" on todennäköisemmin jotain ongelmia, jotka eivät ehkä suoraan näy. Yhteiskunnassa kun apua saa vasta viime tingassa jos silloinkaan. Ovat väärällä luukulla, ehkä haluavat viimeiseen saakka yrittää.
Loput työttömät haluavat töihin. Voittaisi se sen stressin toimeentulosta ja nöyryyttävän olon yhteiskunnan pohjalla. Kuitenkin, yhteiskuntaa, jossa on täystyöllisyys, ei olekaan.