Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasimplanteista kokemuksia?

Vierailija
12.01.2018 |

Minulle laitetaan kaksi implanttia, maanantaina on eka käynti eli ruuvit asennetaan leukaan.

Onko kellään kokemuksia hammasimplanteista?
Olisi kiva kuulla :)

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä otettu muotti hampaasta??

Minulla on vain röntgen kuva?

Kohta asennus aika?

Vierailija
62/116 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko implanteilla korjata purennan helpommin kuin vuosien oikomishoidolla. Jos siis laittaa kaikki hampaat implanteilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia, kuinka kestänyt onko keksitty uusia innovaatioita? 

Vierailija
64/116 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettiin reilu vuosi sitten. Varaudu sit aivan helvetilliseen kipuun käynnin jälkeen. Mulla kesti 24 h niin järkyttävä kipu ruuvien laiton jälkeen (2 vierekkäistä hammasta), että menee heittämällä top3:seen pahimmista kivuista, mitä olen koskaan kokenu. Eli pyydä vahvat särkylääkkeet (panacod ja burana600) reseptillä mukaan ja ota eka heti, kun alkaa puudutus lähtee. Mä otin niitä maksimimäärät, molempia ja laskin vain tunteja, milloin saa seuraavan satsin ottaa.

Mutta sitten noin 24 tunnin kuluttua kipu lähti eikä sen jälkeen ole ollu kipua.

Itse en ottanut ollenkaan särkylääkettä, ei juurikaan tuntunut puudutuksen hävittyä ja menin seuraavana päivänä töihin, vaikka lääkäri väritti, että kivut voivat olla kovat. Isohko mustelma tosin nousi silmän alle pari päivää myöhemmin 

Vierailija
65/116 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se implantin poraus ja asennus kesti? Siis nimenomaan se vaihe, kun luuhun asennetaan se implantti. 

Vierailija
66/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko se implantin poraus ja asennus kesti? Siis nimenomaan se vaihe, kun luuhun asennetaan se implantti. 

Mulla oli tunnin lääkäriaika siihen varattu, ja olisikohan parikymmentä minuuttia siitä mennyt poraamiseen ja implantin asentamiseen. Lasku tästä n.1200 euroa.

Vierailija
67/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat syöpää. Niistä liukenee suuhun kemikaaleja ja tutkimattomia yhdisteitä. Ei kannata laittaa vierasesineitä suuhunsa.

Vierailija
68/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita laittaako ollenkaan, jos on poskihampaista kysymys. Itse jätin laittamatta kaksi hammasta, kun pelotti epäonnistuminen ja rahanmenokin tuntui kohtuuttomalta. Olen aivan hyvin pärjännyt ilman hampaita, tulehdukset ovat loppuneet ja pidän nyt hyvää huolta niistä hampaista jotka ovat jäljellä.

Niin. Implanteissa on riski, että niistä irtoaa haitallisia aineita, kemikaalit, yhdisteet ja metallihiukkaset elimistöön ja ehkä vuosikymmenen kuluttua todetaan, että ne aiheuttavat syöpää. No on se menee aina "uusien keksintöjen kanssa"

Ei kannata laitatuttaa.

Vierailija
69/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implanteissa ei ole maailmassa vuosikymmenten kokemuksia ja kaupalliset  materiaalitoimittajat vaihtuvat alalla. Mielestäni eivät ole turvallisia laittaa suuhun.

Tekijät poistettujen hampaiden kohdilla ovat turvallisempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
70/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implanteissa ei ole maailmassa vuosikymmenten kokemuksia ja kaupalliset  materiaalitoimittajat vaihtuvat alalla. Mielestäni eivät ole turvallisia laittaa suuhun.

Tekijät poistettujen hampaiden kohdilla ovat turvallisempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.

Reijät poistettujen hampaiden kohdalla ovat turvallisempi vaihtoehto. 

Vierailija
71/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen oikein tuntee kun kiinalaisesta implantista irtoaa suuhun mikromuovia ja myrkkyjä ja  ruuvista metallia irtoaa verenkiertooni. Olen koittanut repiä implanttia irti, mutta ei oikein lähde pois. 

Vierailija
72/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat päänsärkyä ja elimistö ei ole tottunut niihin. En laittaisi. 

Vierailija
73/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulumisia, kuinka kestänyt onko keksitty uusia innovaatioita? 

Päänsärkyä on.

Vierailija
74/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huonoja kokemuksia on implanteista. 

Vierailija
75/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettiin reilu vuosi sitten. Varaudu sit aivan helvetilliseen kipuun käynnin jälkeen. Mulla kesti 24 h niin järkyttävä kipu ruuvien laiton jälkeen (2 vierekkäistä hammasta), että menee heittämällä top3:seen pahimmista kivuista, mitä olen koskaan kokenu. Eli pyydä vahvat särkylääkkeet (panacod ja burana600) reseptillä mukaan ja ota eka heti, kun alkaa puudutus lähtee. Mä otin niitä maksimimäärät, molempia ja laskin vain tunteja, milloin saa seuraavan satsin ottaa.

Mutta sitten noin 24 tunnin kuluttua kipu lähti eikä sen jälkeen ole ollu kipua.

Mikä ihmeen kipu? Ei minulla ollut mitään kipua. Vain lievää puristuksen tunnetta, kun hammasrivistö sopeutui uuteen tulokkaaseen.

Vierailija
76/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäympäristö ystävällisiä. Saastuttavat maapalloa. Eivät maadu arkkuhautauksessa ja polttohautauksessa aiheuttavat ilmastopäästöjä. 

Hiilijalanjälkeä myös nostavat.

Epäeettistä. 

Vierailija
77/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kipu? Ei minulla ollut mitään kipua. Vain lievää puristuksen tunnetta, kun hammasrivistö sopeutui uuteen tulokkaaseen.

Eipä sopeutunut ollenkaan. Piti poistatuttaa koko höskä. Siinä vasta kivut ja paraneminen oli!

Vierailija
78/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa selvästi yksi ja sama ihminen pelottelee muita implantista. Minulle laitettiin yksi implantti, muutama tonni, ei mitään ongelmia. Pureminen sujuu taas hienosti, ei pientäkään särkyä tai vaivaa. Samaa muovia hammas on kuin paikatkin. Ja metallia on enemmän monilla polvissa, lonkissa, selässää,,,, Suosittelen, jos varaa on, Ainoa haitta on kallis hinta.

Vierailija
79/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko implantin poistatuttaminen maksaa? Ja luutuuko ruuvireikä enää kunnolla sellaisen toimenpiteen jälkeen? 

Vierailija
80/116 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revitäänkö vainajilta implantit pois ennen hautausta? Onko sellaista ympäristölakia tulossa ei taholta?

Eikö nuo sydäntahdistimet jo vainajilta poisteta ennen hautausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän